Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

athosga

Vineri am prins un blocaj de toata frumusetea undeva pe la Avrig (nu stiu cauza). De fapt am avut noroc, ca GPS-ul mi-a sfatuit sa ocolesc. Si ce bine am facut! La reintoarcerea pe DN, am trecut pe langa o coloana de 11-12km (in sens invers, desigur)! Ii compatimesc pe toti cei "prinsi in capcana" acolo.

Hai cu autostrada Sibiu - Fagaras!

adiarc

s-a asfaltat pe centura Avrig cu inchidere totala a traficului si deviere prin oras

aceasi " planificare" de 2 bani cu lucrări in iulie si poate si august
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

athosga

Deci o deviere prin oras face coloana de 11-12km?  :o :shocking: Nu credeam ca asa de tragica e deja situatia. Atunci e si mai mare nevoie de autostrada (sau drum expres ce-o fi) acolo, decat as fi crezut!  :badday:

adiarc

...da ...oraș....cu treceri de pietoni,intersectii la nivel si tot tacâmul

.este nevoie.de autostrada...si din prisma traficului dar si a izolarii unui centru urban ca Brașovul......dar ideea mea este sa nu faci lucrări pe drumurile cele mai tranzitate de la jumătatea lui iulie si pana la începutul lui septembrie....perioada concediilor cand se intorc si mulți concetateni
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Cozi de 11-12 km in zona aia sunt obișnuite totuși. Cel mai des sunt in august, datorita giratoriului de la Veștem (intre timp lărgit), apoi de fiecare dată când sunt accidente sau asfaltări, în weekend când vine multa lume pe Transfăgărășan sau in alte scopuri turistice, etc...

Bogdan_Cluj

Da, am stat si eu vineri la Avrig. Pe langa acel punct "rosu" cam tot drumul Sibiu - Valea Prahovei a fost super aglomerat. Eram cu soacra in masina, ea face drumul o data la doua saptamani, mi-a zis ca in principiu e aglomerat cam tot timpul.

Pana acum, asa vazut de foarte departe credeam ca A13 este un "moft local/regional". Chiar nu este, zona aceea e foarte aglomerata, hai cu SF-ul ala o data si cu licitatiile de PT+executie.

Hoinar

Nu este un moft regional, este o zona foarte aglomerata, sunt foarte multe accidente in zona si asteptam autostrada asta de multi ani.

user201

@Bogdan_Cluj
Chiar nu este un moft regional, cel puțin pe Sibiu -- Sfântu Gheorghe ( mai departe nu circul prea des să am o opinie clară ) existând trafic comparabil cu Cluj-Napoca -- Târgu Mureș. Foarte mult trafic și de tranzit cu mașini cu numere din județe din Moldova sau chiar cu numere din Rep. Moldova, pe lângă cel cu mașini cu numere din alte țări din UE.

RaduG

QuoteCostul autostrăzii A13 Brașov – Bacău, estimat la 2,2 miliarde de euro. CNAIR: Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic de Execuție se află în curs de finalizare

Obiectivul de investiții ,,Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Autostrada Brașov-Bacău" a fost câștigat de Asocierea Search Corporation SRL – Primacons Group SRL in luna martie a anului 2020. Contractul valorează aproximativ 5 milioane de euro ( 20.093.359,86 lei fără TVA ) iar termenul de finalizare este 10.01.2023 (30 de luni de la data de începere).

In acest moment, conform unei adrese transmise de CNAIR catre bacau.net, proiectul se afla in curs de finalizare, respectiv in etapa a doua a analizei multicriteriale:

,,Obiectivul de investiții ,,Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Autostrada Brașov-Bacau", se află în curs de finalizare, respectiv în etapa a două a Analizei Multicriteriale în cadrul căreia se studiază variantele de traseu cu cel mai bun punctaj rezultate în urma finalizării primei etape.

Astfel, în urma evaluării rezultatelor obținute, se va selecta varianta de traseu care va fi supusă analizei de către experții Jaspers, respectiv CTE-CNAIR." se arata intr-un răspuns transmis de CNAIR pentru Bacau.net


In luna iunie, au fost organizate ședințe comune la sediile Prefecturilor Brașov, Covasna și Bacău, împreună cu reprezentanți ai autorităților publice locale din raza viitorului proiect, pentru a se discuta din timp eventualele probleme/constrângeri pe care Prestatorul ar fi bine să le aibă în vedere în faza de proiectare pentru alegerea alternativei de traseu optime.

,,Autostrada Brasov – Bacău, cu o lungime estimata de 159.9 km, prezinta un cost estimat de 1845.5 mil. euro fara TVA (N.R aproximativ 2,2 miliarde de euro cu TVA)" a transmis Ministerul Transporturilor. Asta înseamnă un cost mediu de 11,5 milioane de euro / kilometru de autostrada, fără TVA.


Drulă:  A13 Brașov – Bacău va fi lansată la licitație pentru construcție în 2023

,,Data estimată pentru lansarea procedurii de achiziție publică pentru execuție lucrări este trimestrul II 2023", se arată într-un răspuns al ministrului Transporturilor Cătălin Drulă la o întrebare a deputatului PLUS Cristian Paul Ichim despre stadiul autostrăzii A13 Brașov – Bacău.

Șeful Transporturilor a precizat că în prezent Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are în implementare contractul pentru ,,Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Autostrada Brașov – Bacău". ,,Data de începere a contractului de servicii pentru acest obiectiv a fost 10.07.2020, iar termenul de finalizare a contractului este 10.01.2023 (30 de luni de la data de începere)", a explicat ministrul Transporturilor citat de Economica.net.

https://www.brasov.net/costul-autostrazii-a13-bacau-brasov-estimat-la-22-miliarde-de-euro-cnair-studiul-de-fezabilitate-si-proiectul-tehnic-de-executie-se-afla-in-curs-de-finalizare/

mirceaeliade

la proiectele astea mari, nu inteleg de ce nu cere CNAIR sa se termine partea de campie inainte de termen.  pana la TgSecuiesc e oarecum plat drumul, si nu vad de ce trebuie asteptat 2 ani pt partea de campie daca SF e deja in curs de finalizare.  Nu se poate cere repezirea segmentelor usoare?

Europiu

Păi dacă le "repezești" ies ca pasta...

Din câte am înțeles eu, nu se poate da pe bucăți. Produsul final, "the deliverable" este întreg studiul/proiectul. Iar prestatorul își primește banii abia la sfârșit, când e gata tot. Corectați-mă, vă rog, dacă greșesc. Deci chiar nu văd ce interes ar avea să livreze pe bucăți, ce avantaje, dacă nu e stipulat de la bun început în contract.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vancouver

Orice se poate discuta si daca toata lumea e de acord se poate implementa. Hai sa nu mai cautam scuze si dam imediat in cap celui care face o propunere. Asadar propunere catre CNAIR si MT, sa se termine mai repede partea de campie din SF+PT si sa scoata mai repede la licitatie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

#1647
Exact asta se (vrea a se) face (așa a zis ministrul că a vorbit cu firma contractantă) pe Ploiești-Brașov. Același tip de contract, SF+PT.

Și nu cred că Search nu s-ar conforma, la câte contracte a câștigat de la stat.

RaduG

Propunere de proiect pentru primarul din Boița și nu numai:





În stânga capturii de ecran este Iowa 80, cea mai mare parcare de camioane din lume, 1 km lungime, practic un mini-orășel. În dreapta imaginii este viitorul nod rutier Boița dintre A1 și A13 cu un buzunar între bretele de aproximativ tot 1km diametru.

Propunere:
Organizați un parteneriat public privat, între UAT Boița, proprietarii de terenuri din zonă și Ministerul Transporturilor/CNAIR, pentru un spațiu multifuncțional care să cuprindă: parcare camioane, benzinării, restaurante, unități de cazare, service și alte activități adiacente sectorului transporturi.

Boița are o șansă istorică unică să devină un centru local/regional dedicat transporturilor, să dea valoare superioară unor terenuri care vor deveni greu accesibile, să creeze noi locuri de muncă, să înflorească pe toate planurile: demografic, economic, imobiliar, etc. Exact cum au înflorit de exemplu localitățile de pe traseul căii ferate București Constanța, unde gările inițiale purtau numele unor localități aflate la distanță (Lehliu, Fetești, Ciulnița, etc) Prin nodul rutier Boița vor trece zilnic zeci de mii de vehicule, și aveți posibilitatea ca fiecare dintre ele să lase acolo câțiva EURO pe un prânz și un plin de carburant/curent.

Iar modelul de PPP, dacă este bine făcut și gândit cu posibilități de extindere, poate fi aplicat la multe alte noduri rutiere mari dintre alte autostrăzi: Sebeș, Turda, intersecțiile mari A0 cu A1, A2, A3, etc.

tudor

^Faptul ca nodul A1 - A 13 e acolo e in sine o mizerie si o crima impotriva mediului. Inteleg ca e prea tarziu sa muti nodul de acolo, dar sa continui distugrerea  pe langa nod e de neacceptat.
O propunerea de genul asta (parcare de lunga durata - centru logistic) e aplicabila la intersectia A10-A1 unde terenul e plat; forta de munca mai aproapte, zona de distributie mai aproate, etc.
Nu intamplator Iowa 80 e in Iowa la campie si nu in Tahoe National Forest - la munte. In pus "America is great" dar modul cum funtioneaza soselele si autostrazile acolo diferea de Europa.