Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

vancouver

#1650
Foarte buna idee @RaduG, +1.

Ca principiu in Germania doar 2-3-4 familii dintr-un sat sunt implicate direct in agricultura (fermieri). In fiecare sat exista cate o mica zona industriala. Repet: in fiecare sat din Germania (cu exceptia celor axate pe turism sau de la munte). In unele locuri sunt ditai fabricile sau depozitele. Deci nu doar la Boita, in toata Romania, fiecare primar trebuie sa declare 1-2 hectare ca fiind zona industriala sau logistica.

Pacat ca orice idee buna imediat se gaseste cineva sa-i dea in cap si sa-l faca knock out pe autorul ideii, de ti se ia si nu mai ai chef sa propui niciodata nimic. Un reflex scarbos romanesc, exact functionarul de la ghiseu care prima reactie este: nu se poate. Daca ceva nu este ok pentru mediu, avem autoritati sa raspunda si sa spuna ce se poate sau nu se poate. Dar langa Boita in zona nodului sunt niste terenuri plate, pe care se cultiva porumb, nici vorba sa fie ceva de protejat acolo.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tudor

(scuze de off-topic; ca dicsutam de parcare).
^
"...sa-l faca knock out pe autorul ideii, de ti se ia si nu mai ai chef sa propui niciodata nimic. Un reflex scarbos romanesc,"
Multumesc, asemenea!
Eu n-am nimic cu omul. Am comentat doar ideea lui. Mai mult, idea e buna la nivelul general, doar locul nu e bun: Nu faci parcare de tir in varf de munte doar ca e (o sa fie) intersectie acolo. Dar o poti face cum chiar si autorul a sugerat la A1-10 (sau la iesrea de pe A3 de la Iernut si-mi amintesc ca a fost discutata ideea la momentul respectiv).
Dar nu tin sa am deptate... In locul ursului de tomberon de la Brasov vom admira la Boita ursul de container.
O zi buna!



rt25

#1652
Tinand cont ca Valea Oltului este plina de facilitati pentru tiruri (spalatorii de tiruri, parcari tiruri etc; chiar daca nu au conditii, e plin DN7 de semne cu cuvantul TIR in ele) si ca intr-un viitor ipotetic in care se prefigureaza un culoar Constanta Nadlac doar pe autostrada, un astfel de punct trebuie sa fie undeva la 7-8 ore de condus de sursa/destinatie. Deci de fapt, cred ca e o idee grozava.

Pleci din port constanta, mergi pe autostrada numarul de ore legal de mers si in 7-8 ore ai ajunge cam pe la... Boita. Numai bine treci si de zona dificila, iei un pranz si apoi continui ca sofer pe sectiuni mai usoare. La fel si daca vii din Occident, si mai ai de mers pana la Bacau pe A13 sau Constanta pe A1, iarasi e ultima oprire inainte sa abordezi zona montana.

Iar acolo nu e chiar varf de munte :)

RaduG

#1653
@ Vancouver: Nu am absolut nici o problemă să fiu contrazis. E chiar de preferat.

@tudor:

Terenul la care mă gândeam e plat, foarte plat:



Primarul chiar a comentat în timpul consultărilor că nu e de acord cu amplasarea bretelelor, pentru  că acolo era în PUG prevăzută o dezvoltare imobiliară, un cartier de case pentru tinerii din comună.

După cum se poate vedea din poză, este o zonă de luncă, nepractică pentru agricultură din cauza solului prost, de tip aluvionar, precum și a altitudinii ridicate și a climei submontane. Se văd cu ușurință baloții de paie cilindrici pe diverse parcele, semn clar că sunt lucerniere sau similar.
În plus, se văd deja case sau diverse construcții presărate ici-colo, semn clar că este o zonă de dezvoltare incipientă. Nu cred că e ceva de distrus acolo din punct de vedere al biodiversității, sau că mai rămâne ceva din biodiversitate între bretelele viitorului nod.
,,O crimă împotriva mediului" mi se pare puțin cam prea dramatic. Da, orice lucrare nouă de infrastructură are un impact de mediu, asta e clar, dar trebuie să vezi binele mai mare, general, și avantajele, inclusiv de mediu, când creezi ceva nou.
Mai crimă de mediu mi se pare intoxicarea cu noxe ale camioanelor care se târâie în ambuteiaje pe valea Oltului decât un nod prin care să treacă la viteză optimă și poluare minimă.
Mai crimă de mediu mi se pare să trebuiască să-ți cauți loc de odihnă cu camionul, la 2-3 km de autostradă, decât să ai ceva lejer și comod în noduri. Șoferii turci tot la Cengiz o să meargă, în Tălmaciu, urcând și coborând un deal degeaba, daca nu le pui la dispoziție ceva facil: https://www.google.ro/maps/place/Cengiz+Park%26Restaurant/@45.6588832,24.2630055,268m/data=!3m1!1e3!4m13!1m7!3m6!1s0x474cf7adfd06c511:0xd83d8758e4a0ee10!2zQm9pxaNh!3b1!8m2!3d45.6336582!4d24.2583451!3m4!1s0x474cf76ce7d9b4e1:0xe2de845bcc8f8fd1!8m2!3d45.6584776!4d24.2632155

Fred

Comuna Boita are o populatie tanara atat de numeroasa si in expansiune incat are nevoie de un cartier nou sau primarul se baga in seama ca sa nu taca?

Toata lumea se plange de depopularea accelerata a Romaniei (sub 15 milioane in vreo 20 de ani), dar peste tot pe unde vrei sa treci cu o autostrada autoritatile locale sunt de parere ca sunt in plin boom urbanistic, din Boita in Focsani. Inteleg ca in jurul Bucurestiului sunt cateva locuri in care A0 trece prin zone cu constructii noi (precum bucata dintre Domnesti si Teges, unde niste idioti au plantat o duzina de case in mijlocul campului), dar Boita chiar nu e intr-o asemenea situatie.

tudor

(Asta deja nu mai e off-topic):
Un mic calcul: cat combustibil se consuma (degeaba) cand cobori 40 de metri pe verticala in de pe banda autostrazii in nod (ca sa faci pauza) dupa care urci cei 40 de metri din nod inapoi pe auostrada. Daca faci acelasi lucru la doar o ora de mers (la Sebes) scutesti deranjul asta care e direct cuantificabil.
O autostrada prin munti e un dezastru din perspecitva poluarii fonice. Mai ales cand traficul e pe fundul vaii. Nu insemana ca nu mai trebuie sa facem aurostrazi, inseamna ca acolo unde se poate ar trebui sa limitam dezastrul. Si la Boita se poate.
Este evident ca nodul la Boita aduce o gramada de oportunitati care vor fi mai bine sau mai putin bine valorificate... Daca as trebui sa aleg unde sa contruiesc parcarea de lunga durata as alege Sebes si nu Boita. Boita ar putea sa aleaga alt fel de model de dezvoltare de pe urma autostrazii.

alin2pas

Pentru un șofer de TIR mersul încă o oră poate să-l facă să depășească timpul permis de conducere fără pauză. Pentru un șofer de ocazie un asemenea punct poate însemna o pauză relaxantă. Sunt popasuri pe autostrăzi, cu locuri de parcare, wc și eventual benzinărie (plus mini-magazinul aferent) unde este așa ceva. Oprești, îți faci nevoile, eventual alimentezi cu carburant, stai puțin să te dezmorțești și asta e tot. Nici măcar nu ai (în majoritatea locurilor) o bancă unde să stai la umbră și o masă unde să servești o gustare, cum vezi deseori în Ungaria.
Pe drumurile naționale găsești locuri unde să poți să mănânci și altceva în afară de napolitane și chipsuri (ca la benzinării), cum ar fi la micii de la Dedulești de pe DN7 pe Dealul Negru. Dacă se poate face așa ceva și la o intersecție de drumuri importante, de ce să nu se facă?
La Boița se pot face și centre de distribuție pentru mărfuri, depozite etc. pentru că ar fi punctul de unde marfa care vine dinspre București, Constanța sau Craiova se distribuie în aproape toată Transilvania și invers.

RaduG

#1657
Ca să înțelegeți de ce se va urca și coborî dealul, de la viitorul nod Boița până la Cengiz bey, la Tălmaciu, iată doar două review-uri ale domnilor șoferi profesioniști care i-au trecut pragul:


Eu mă gândesc că în această strategie națională a locurilor de parcare ar trebui în primul rând consultați marii transportatori. Întrebați ce parc de camioane utilizează, unde trebuie făcută parcare pentru pauza de o oră la 4:30 ore plecând din portul Constanța, respectiv din parcurile logistice din preajma capitalei, sau de la Dacia Pitești etc, apoi unde se face uzual pauza după 9 ore, tot așa, calculat de la principalele puncte de plecare în cursă.
Cu o bună consultare publică, implicând toți factorii interesați din mediul public și privat, se poate ajunge la niște soluții optime atât pentru transporturi, cât și pentru comunitățile locale și pentru mediu.

vladioan_bv

vise umede partea asta de consultari cu transportatorii cand nenea de la focsani spune ca pe aici vreau eu sa treaca autostrada si gata...

Fred

Prin Franta la fiecare 15-20 km e cate un popas, majoritatea cu parcari pentru camioane cu numarul de locuri libere afisat pe autostrada cu cativa km in avans, unele cu restaurant si unele din ele adevarate locuri de recreere, cu verdeata de nu se auzea traficul de pe autostrada, mese de picnic etc. Nu cred ca poti pune si cortul, ca vreo 2 de pe valea Loirei iti dadeau impresia ca sunt locuri de vacanta.

Nu doar ca ale noastre sunt asfaltate complet, precum creierul proiectantilor, dar sunt si rare si mici, de isi cauta camionagiii loc de odihna in afara autostrazii.

alecu26

#1660
In parcarile existente deja pe A1, senzatia mea e ca sunt subdimensionate pt nr de TIR uri actuale.

La primele ore ale diminetii sau seara tarziu, parcarile sunt pline de nu poti arunca un ac.

Si da, mi se pare ciudat ca deja de cativa ani nu se dezvolta nimic mai complex pe langa parcarile de TIR uri. Inca avem acele benzinarii in containere.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mirceaeliade

#1661
>Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat câștigătorul licitației pentru proiectarea Autostrăzii Brașov - Făgăraș, potrivit ministrului Transporturilor Cătălin Drulă.

Numai ca nu a zis nimeni pe 31 Iulie un nume concret decat ca e Roman. Ciudat secretismul asta daca "anunta" castigatorul fara a da nume.

https://www.economica.net/autostrada-brasov-fagaras-a-fost-anuntat-castigatorul-licitatiei-pentru-proiectare_524719.html

Comunicat oficial pe 2 Aug:

>Luni, 02.08.2021, au fost transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului având ca obiect Completare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Autostrada Brașov - Făgăraș. Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea SEARCH CORPORATION SRL (Lider de Asociere) - PROTELCO SA - LIKE CONSULTING SRL - MEGAMUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGIEERING CONSUTING) cu preţul de 18.174.952,71 Lei fără TVA. Durata contractului va fi de 22 luni pentru Studiul de Fezabilitate și 3 luni pentru Proiectul Tehnic. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și, respectiv, după soluționarea tuturor contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-desemnat-c%C3%A2%C8%99tig%C4%83torul-contractului-%E2%80%9Ccompletare

10 zile lucratoare pt contestatii adica pe 16 August e data limita?

flanker1

#1662
^^Prin februarie s-au anuntat 26 de benzinării noi pe A1 și A2 (Rompetrol și MOL). Nu se construiesc? Si da, la constructii noi, gen A13, ar trebui din start gandit parcari mai multe si mai spatioase.

NGC

^^

Am uitat si eu sa va spun ca a castigat asocierea condusa de SEARCH CORPORATION. :p
Va spun in schimb ca doar inca o oferta a fost admisibila. Este vorba despre cea a asocierii conduse de EGIS.

alexV

Vrei sa spui ca Explan nu poate contesta? :)