Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

endre.kemenes

Quote from: Archi on March 31, 2021, 12:52:43 PM
Ambele, va avea dubluindicativ, la fel ca si DN7 si DN1 intre Sibiu si Sebes de exemplu
Si de la Fagaras spre Tg. Mures se va continua cu A3? Ca nu am vazut nicio stire in directia asta, desi toate celelalte autostrazi planuite se misca ori la nivel de SF, ori la nivel de licitatie.

Alexander

Cred ca era mai ok daca se pastra doar indicativul A13 si ramanea A3 rezervat in cazul in care se decidea o legatura intre Brasov si Miercurea Ciuc/Gheorgheni; similar cu modul in care a fost gandit A3 intitial. Mai simplu si mai putin confuz. A13 ramanea de sine statator iar A8 incepea de la intersectia cu A3 spre Iasi.
My two cents..

vancouver

Da, de la Fagaras la Tg. Mures se va continua cu A3. Dar in Masterplanul conceput in 2015-2016 aceasta parte a A3 a fost scoasa. Acel Masterplan era gandit pana in 2030 si la modul realist prevede cam ce se poate face pana in 2040 - dar cu resursele care pareau disponibile in 2015-2016.

Odata cu PNRR si cu planul de infrastructura de 60 de miliarde de € al PNL (alocare 2% din PIB, adica aprox. 4 miliarde € anual timp de 10 ani = 40 miliarde + PNRR + fonduri coeziune 2014-2020 si 2021-2027 = in total ca. 60 miliarde), a incaput din nou si A3 Fagaras - Tg. Mures. Evident, deocamdata la coada listei si cu pandemia e treaba oabla cu alocarea pe bune a 2% din PIB pentru infra. Adica mai stai asa, ca nu sunt bani acum, poate alta guvernare sa dea banii....

Concluzie: teoretic a revenit pe lista, practic nu vad cum sa se ajunga la executie inainte de 2035.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Dar Făgăraș Sibiu eu zic ca sunt șanse reale de licitație anul asta.
Cat despre Brașov Bacău...sper ca prin construcția de Cobra....A7 și bucăți din A8 sa se renunțe în timp la porcari asta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hefaistos

Nu trebuie sa se renunte, trebuie doar "impinsa" mai incolo, cu 15 20 de ani.
Dupa ce vom termina autostrazile din primul val, probabil undeva in 2035, sa speram ca alocatiile bugetare (a se citi prosperitatea economica) vor permite continuarea dezvoltarii retelei rutiere, intre care si o a doua traversare Moldova - Transilvania.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Bachus01

@alecu26,  poti argumenta de ce este o porcărie?  Ai circulat cumva pe DN11 ? Sau mai bine in loc de A13 mai facem un A direct Târgu Mureș-  Cluj  si Timisoara - Jimbolia ? Pana va fii gata A8 zona montană mai durează 10 ani . Din punctul meu de vedere A13 trebuie lansat rapid în licitație cand este gata SF minim Brașov- Targu Secuiesc.  Cred ca sudul moldovei și locuitorii din secuime merita drumuri decente si o mai mare siguranta

GAC

Ideea A8 vs A13 nu este constructiva. Ambele trebuiesc facute.
Moldova este sub-dezvoltata cronic. Proiectele vor atrage investitii, o parte din cei plecati peste hotare vor reveni in tara; Investitiile vor duce la cresterea salariilor dar si la dezvoltarea de mici afaceri locale pe langa viitoarele investitii straine mari.
Astfel se vor genera taxe si impozite la buget.
Ideea amanarii unui proiect iar nu este buna. Dimpotriva MT trebuie sa faca un reliable timeline care sa prevada lansarea licitatiilor inca din acest ciclu electoral.
Cand o sa inceapa santierele de A8 si A13 o sa vedem aproape zilnic in ZF si Capital articole despre companii straine cu planuri de investitii in zona Moldovei, de-a lungul celor 2 autostrazi. Chiar daca traficul actual nu justifica 2 A-uri, dupa 3-4 ani de la inaugurare ma astept sa se dubleze/tripleze, cel putin pe partea de marfa. Aceste 2 proiecte trebuiesc incepute acum, ca in 10 ani sa fim mai aproape de nivelul de afara.
Dintr-o alta perspectiva, autoritatile locale vor face oricum deficite, macar sa ramana ceva util. De aceea este bine ca aceste 2 proiecte sa fie angajate din acest ciclu electoral (si toate obstacolele birocratice sa fie eliminate), ca cei ce vin peste 4 ani la putere sa nu aiba scuze si pretexte sa opreasca proiectele... caci va asigur ca autoritatile pot la fel de bine sa arunce miliarde de EUR pe stadioane, sali polivalente, borduri si panselute, dar daca vii la putere si te apuci sa opresti proiecte la stadiul de santier fara blocaje, iti pui tara in cap.

Xenos

Și eu aș prioritiza Brasov-Tg Secuiesc, relieful permite si traficul este foarte, foarte intens.

JohannDB

      ""Și eu aș prioritiza Brasov-Tg Secuiesc, relieful permite si traficul este foarte, foarte intens." (Xenos dixit) și așa este , mai ales că Oituz-ul e limitat la Poiana Sărată (popas), KM 93+850, de podul "paleativ", cu două sensuri, cu restricție de lățime și tonaj 30 de tone și cu celelalte două poduri de la KM 108+300 (limită 30 de tone) și podul de la KM 109+200 (tot limită de 30 de tone) de dinainte de intrarea în Ferăstrău Oituz, spre Onești, de mai bine de 20 de ani..... Restul traficului de marfă este "împins" din Tg.Secuiesc pe DN11B - DN12 la Miercurea Ciuc, de unde pe DN12A ești scos la Comănești, ca să dai cu capul într-un pod de CF de numai 4,12m (maxim) că pe semn este 3,85) pe str. Ștefan Cel mare.....
     Apropo: podurile de la Ferărtrău Oituz...nimic ??, nimic...?? Nici o perspectivă de reabilitare ??

GAC

Ideea de a prioritiza sectorul X vs sectorul Y o pot vedea viabila doar pe termen foarte scurt (max 2-3 luni) ca urmare a capacitatii administrative limitate de a gestiona lansarea mai multor proiecte simultan.
Dar chiar si asa, daca nu ai destui oameni (capabili) in institutii, poti apela oricand la consultanti. Dai 100 E pe ora, dar stii ca ai treaba bine facuta si stii ca se respecta un deadline si mai stii, ca in caz de greseli, o sa stea respectivii consultanti pana la 10-11 noapte si in weekend sa faca treaba bine si la timp.

pasadia

@Johann - pe tine chiar nu te inteleg. Intre Brasov si Targu Secuiesc, de bine de rau, se circula ok. Nu cu 130km/h (sau 90km/h), dar macar se circula cu 60km/h (cam toata lumea). Dar intre Bretcu si Oituz nu face nimeni 60km/h. Din contra, chiar tu ai povestiti zilele trecute cum ai pierdute o zi intreaga din cauza unei amarate de ninsori. Si nu e prima oara cand pasul asta se blocheaza multumita conformatiei terenului (traseul descoperit, fara padure pe partea din Ardeal, vantul bate dinspre vest si depoziteaza zapada chiar acolo). Asta ca sa nu mai pomenesc de calitatea proasta a asfaltului (imbunatatita putin anul trecut, dar nu peste tot), de geometria oribila (cate ace de par sunt spre Bacau - si cate dintre ele doar cu o banda pe sens?).

Mi se pare o chestie banala - decat cei 50 km de autostrada pe campie dijntre Brasov si Tg. Secuiesc prefer oricand 6 km de autostrada (dintre care vreo 3 de tunel) dintre Bretcu si Oituz). Da, nu e campie, dar m-am saturat de autostrada doar la campie.

hvm

Ambele trebuie pornite. Desi sanse mai mare are A13 daca se face studiul cum trebuie, macar o traversare sa se faca in universul de timp 2030. Sper sa ma insel, dar nu vad sa se termine SF-ul pentru tot A8 din prima si atunci o sa fie pe zona montana o intarziere de cel putin 2-3 ani pentru anularea contractului, relicitare si completare, daca nu chiar 4-5 daca sunt neintelegeri la anulare, sau contestatii la relicitare. Daca intre timp o sa fie gata A13, coroborat cu un Sibiu - Fagaras si poate si un Fagaras - Brasov, la pachet cu un TgMS - Ditrau, si un TgNt - Motca, sau poate chiar si pana la Pascani, cu atat mai bine. De ce sa facem x vs y. Toate sunt de ajutor.

Hai sa ne uitam la DN2, cu acel 1,5+1,5 pe care toata lumea il huleste acum. Au fost multe voci si atunci care au fost impotriva lui daca nu e 2+2. Chiar era mai bine un amarat de 1+1 cum era inainte? Eu am mai spus-o de mai multe ori, ar trebui sa mergem pe principiul ca ceva facut e bun facut, daca se poate incepe, hai sa ii dam drumul, nu sa asteptam nu stiu ce momente viitoare. Orice investitie in infrastructura va aduce beneficii viitoare importante. N-ar trebui sa ne luam dupa ideea ca: acu nu avem MZA de autostrada, de ce sa facem A? Pentru ca va atrage MZA si dezvoltare...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

JohannDB

#1557
   Da, "@pasadia".... Nu tot timpul cade..... zăpada de trebuie să stai "la somn"..... Condițiile "normale" sunt în 98% din timp..... Dar, atât timp cât o situație idioată, generată de întârzieri "imemorabile"  pentru niște lucrări de întreținere/reparații de bun simț și "la vremea lor", situație care ar fi eliminată prin "lucrul bine făcut" la "vremea necesară" (citat din clasici în viață), ajută (ar ajuta) enorm de mult și ar scoate din vocabular enorm de multe acuze și "felicitări"......
                       Dar, ..... când vezi că aici nu se poate (ai 30 de tone sau...25), aici nu merge că e limitare la pod abia reabilitat de 40 de tone și peste ai nevoie de "studiu de traseu", apoi dai de limitări de 60 de tone și tot așa, cu studiu de traseu, te iei de cap și te întrebi dacă nu trăiești în "lumea lui Kafka"....
                      Iar la ""(traseul descoperit, fara padure pe partea din Ardeal, vantul bate dinspre vest si depoziteaza zapada chiar acolo)""....tocmai că nu pe partea cu Brețcu au fost probleme - și de data asta, (SDN BREȚCU are întindere până la limita CV-BC, la km 90+300), ci imediat peste culmea vârfului de Pas Oituz, unde încep cele 14 serpentine de coborâre de la KM 80+500 spre Oituz, zonă cu pădure peste limita drumului... (în subsidiar și mie ultima zăpadă multă și udă mi-a rupt doi pomi în grădină: trebuie să-i sacrific......; peste vreo cinci ani, abia, cei noi vor da "ceva" roade..., dacă mai apuc !!
                      DN 11 dacă ar avea podurile la prametrii, n-ai mai fi turist prin România, cu ocoluri pe la "dracu-n praznic" !!...... NU CONTEST NECESITATEA AUTOSTRĂZII, cu tunel cu tot; e un vis pentru fiecare "pribeag pe drumuri", un vis prea îndepărtat, pentru mulți din actualele două-trei generații.....
                      Ai dreptate...,  pe Brașov -Brețcu, chiar poți fugii "nesimțit", cu mult peste 100km/h, legal...; mai puțin Tg.Secuiesc, unde mai stă radarul și ăla la "ciupilăișăn"... Iar acele de păr de pe Oituz spre Onești sunt cam jumate cu o bandă, pe coborâre și aceeași jumate cu două pe urcare.... de aici apare și graba unora de-a lua-o la sănătoasa, la prima mică linie dreaptă "liberă".... Și "dincolo", mai ales după Poiana Sărată/popas, cam poți alerga.... (dacă ești cu toate pedalele mașinii la tine / nu le-ai uitat acasă și dacă nu ești "șofer de linie dreaptă".....

Alexander

Quote from: pasadia on April 04, 2021, 09:21:11 PM
Mi se pare o chestie banala - decat cei 50 km de autostrada pe campie dijntre Brasov si Tg. Secuiesc prefer oricand 6 km de autostrada (dintre care vreo 3 de tunel) dintre Bretcu si Oituz). Da, nu e campie, dar m-am saturat de autostrada doar la campie.
Cand spui tunel, spui minim 5 ani de la startul lucrarilor. In cazul de fata, pana se finalizeaza toate studiile, proiectele, licitatii, contestatii etc..te las pe tine sa spui cati ani. Autostrazile de campie se fac mai repede si mai ieftin, asta e principalul motiv pentru care sunt mai comune. Poate in unele cazuri se alege o varianta mai lunga si mai serpuita la ses decat o varianta scurta si dreapta care presupune o traversare de deal/munte. La ora atuala nu avem un singur metru de tunel iar asta trebuie luat in calcul cand vreti ceva repede. Un exemplu bun e sa urmariti licitatia pentru Sibiu-Pitesti.

pasadia

Și ce, tu ai impresia că demararea lucrărilor pe BV - Tg. Secuiesc se poate face mai repede? E același stadiu acum, adică de SF în faza de alegere traseu. Apoi, în cazul ambelor segmente, urmează EXACT aceiași pași : aprobare documentație, obținere AM, expropieri, proiectare, licitare execuție.

Nu poți să spui că vreunul dintre segmente e mai avansat decât celălalt. Tot la fel cum nu poți invocă lipsa de experiență. Deja în CNAIR exista documentație tehnică pentru 3 alte proiecte cu tunel (lor 4 PiSi, tunel Meseș, Deva - Ilia). Se știe deja care e standardul dorit, exista deja documentație aprobată (indicatori tehnico-economici, AM, caiet de sarcini). Deci experiența (la nivel de acte, căci asta e cel care contează acum) exista și ar putea fi replicat și pentru alte proiecte unde este nevoie de un tunel rutier ACUM:
- aici în pasul Oituz
- pasil Gutâi, pe DN18
- pe DN1A, pe sub Bratocea (vezi propunerea lui @vancouver)

Asemenea mici proiecte pot aduce enorm de multe beneficii:
- costuri mai mici de întreținere a rețelei de drumuri
- absorbție de fonduri pe proiecte mai ușor realizabile data fiind dimensiunea mica
- castiguri de timp enorm pentru toți participanții la trafic și mai ales pentru traficul de marfa