News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Soseaua Fabrica de Glucoza

Started by Tavi, February 27, 2014, 05:23:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cristi N

#90
Venind dinspre Petricani chiar la inceput pe stanga avem un drum paralel cu sos Petricani/linia de tramvai. Drumul asta exista de cativa ani dar era blocat cu un mal de pamant. Cred ca l-au deschis prin primavara, nu stiu unde duce.
Dupa asta, aproximativ pe unde se termina parcarea Mobexpert a aparut inca o intrare si pare ca acolo va fi o organizare de santier pentru largire.
Urmatoarele 3 2 intrari sunt pentru ansamblul rezidential Belvedere residence care este in constructie.
Apoi avem o zona libera cam de la intersectia cu George Constantinescu pana in dreptul Novo Park unde incepe parcarea complexului.

LE: Se lucra la a 2-a intrare, erau mai multe echipe de muncitori care montau portile si restul de imprejmuire. Incepe sa semene tot mai mult cu o organizare de santier.

Harry

A fost predat amplasamentul pentru lucrările de lărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză. Primăria Municipiului București a predat constructorului amplasamentul pentru lucrările de execuție destinate supralărgirii de la două la patru benzi a Șoselei Fabrica de Glucoză.

Începe etapa de execuție a unui proiect important pentru bucureștenii care tranzitează zona de Nord a Capitalei, un proiect care, odată finalizat, va contribui la fluidizarea traficului. Proiectul a stagnat multă vreme, însă am reușit deblocarea lui anul trecut, când a avut loc semnarea contractului. E o investiție la care se va lucra în ritm alert, pentru a reduce la maximum termenul de finalizare.

Lucrările încep imediat după ce se termină demolările necesare eliberării terenului, care au un termen estimat de finalizare de trei săptămâni. Termenul de execuție este de 15 luni, însă este discutată cu executantul posibilitatea reducerii acestui termen la 12 luni.

Concret, lucrarile care vor fi executate in cadrul acestui contract sunt: largirea la 4 benzi a 1,8 km de strada, cate 2 benzi pe sens de cate 3,5m, realizarea trotuarelor cu o latime de 4,5m; reconfigurarea intersectiilor pe care soseaua Fabrica de Glucoza le traverseaza si racordarea la viitoarea intersectie cu sens giratoriu a autostrazii A3 Bucuresti-Ploiesti-Brasov; asigurarea scurgerii apelor pluviale prin realizarea unei canalizari pluviale precum si prin repozitionarea gurilor de scurgere existente; reamenajarea spatiilor verzi; modernizarea iluminatului stradal. Proiectul prevede și amenajarea de parcări și semaforizare pe anumite segmente.

Executarea lucrărilor este realizată de asocierea STRACO GRUP-TRACON - PRIMACONS GROUP și costul actualizat se ridică la circa 47 milioane lei fără TVA.

Contractul de proiectare și execuție a fost semnat anul trecut, după o perioadă de soluționare a situațiilor legate de exproprieri și de contestații. Au urmat unele modificări ale proiectului inițial, generate de faptul că în tot acest timp s-a construit foarte mult în zonă și s-au schimbat anumite normative în domeniu. Au fost redimensionate rețelele de apă, canal și iluminat public, iar listele de cantități, actualizate la noii parametri.

TibiV

Quote from: Harry on August 07, 2018, 02:31:21 PM
reconfigurarea intersectiilor pe care soseaua Fabrica de Glucoza le traverseaza si racordarea la viitoarea intersectie cu sens giratoriu a autostrazii A3 Bucuresti-Ploiesti-Brasov;

Astia habar nu au pe ce lume traiesc.
Ei vor sa se raordeze la un giratoriu. Sa le dorim succes in gasirea giratoriului...  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Poate fac giratoriu din bidoane albe si rosii...

RobertN

#94
"Cum să construiești mai puțin, pe aceiași bani: Lărgirea unei străzi din Capitală costă tot 10 milioane de euro, deși s-a renunțat practic la jumătate din proiectul scos inițial la licitație și pentru care constructorul a depus ofertă.

Proiectul actual de lărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză din Capitală va costa tot 10 milioane de euro, deși lucrările au fost înjumătățite față de proiectul inițial scos la licitație și pentru care constructorul câștigător a depus oferta. Autoritățile bucureștene au decis anii trecuți, după ce au lansat licitația și constructorii au depus ofertele finale, să renunțe la realizarea unui drum colector, a circa 400 de locuri de parcare și a unei bretele cu două benzi dinspre Calea Floreasca. În ciuda modificărilor, licitația nu a fost anulată și relansată, ci contractul a fost semnat așa. Acum constructorul a realizat noul proiect, mai puțin complex, dar Primăria anunță că valoarea contractului este aceeași cu cea din oferta licitației pentru proiectul inițial.
[...]
<Dacă s-a semnat contractul pe aceeași sumă, dar proiectul final este de fapt mai mic, atunci situația nu este în ordine>, a declarat pentru HotNews.ro Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructura, unul dintre ONG-urile cele mai active în urmărirea licitațiilor și proiectelor de infrastructură din țară.
<Asociația Pro Infrastructura solicita Primăriei Capitalei să vină cu explicații clare de ce contractul a fost semnat pe aceeași sumă, deși proiectul final este modificat și mai puțin complex, să știm pe ce se duc acești bani>, a spus reprezentantul API."

sursa


iulius

#95
http://m.media.imopedia.ro/stire-24576.html

La începutul lunii septembrie ar putea începe lucrările pentru lărgirea șoselei Fabrica de Glucoză. Demararea acestora este, însă, condiționată de finalizarea demolărilor necesare pentru eliberarea terenului. Potrivit unui comunicat de presă emis de Primăria Capitalei, construcțiile de pe terenul destinat lărgirii șoselei vor fi înlăturate în cel mult trei săptămâni.

42171-fabrica_de_glucoza.jpg
Termenul de execuție al lucrărilor de supralărgire a șoselei Fabrica de Glucoză de la două la patru benzi este de 15 luni, însă autoritățile negociază reducerea perioadei la 12 luni.
Lucrările, care vor începe, cel mai probabil, în această toamnă, constau în:

-       lărgirea la patru benzi pe o distanță de 1,8 km (câte două benzi pe sens, fiecare cu o lățime de 3,5 m);

-       realizarea trotuarelor cu o lățime de 4,5 m;



-       reconfigurarea intersecțiilor pe care soseaua Fabrica de Glucoza le traversează și racordarea la viitoarea intersecție cu sens giratoriu a autostrazii A3 București-Ploiești-Brașov;
-       asigurarea scurgerii apelor pluviale prin realizarea unei canalizări pluviale, precum și prin repoziționarea gurilor de scurgere existente;

-       reamenajarea spațiilor verzi;

-       modernizarea iluminatului stradal;

-       amenajarea de parcări și semaforizare pe anumite segmente.

Lucrările vor fi executate de asocierea STRACO GRUP-TRACON - PRIMACONS GROUP și vor costa circa 47 milioane lei fără TVA.

Contractul de proiectare și execuție a fost semnat în 2017, după o perioadă de soluționare a situațiilor legate de exproprieri și de contestații. Proiectul initial a fost modificat, din cauză că, în tot acest timp, s-a construit foarte mult în zonă și au fost schimbate anumite normative în domeniu.

RobertN

Salutare,

Începutul amenajării de şantier (bănuiesc) - foto de azi:





În rest, linişte (şi aglomeraţie, evident).

Zi bună tuturor!


RobertN

#97
"Lucrările proiectate pentru proiectul de supralărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză nu au fost înjumătățite, ci din contră, în unele cazuri au fost suplimentate, transmite Primăria Capitalei într-un drept la replică urmare a articolului publicat de HotNews.ro cu o zi în urmă.

[...]

·         Din cauza restrangerii culoarului de expropriere, noua solutie tehnica prevede mai multe lucrari de consolidare(ziduri de sprijin), impuse de diferenta de nivel.

·         Noul proiect prevede ca pista pentru ciclisti (care initial nu era prevazuta in cadrul SF-ului) sa fie amplasata pe partea carosabila, delimitata de aceasta prin borduri, iar pe zona mediana sa fie prevazut separator de trafic din beton, deoarece bicicleta a devenit vehicul, conform legii. Cerinta a fost solicitata in urma prezentarii proiectului in Comisia Tehnica de Circulatie din cadrul PMB.

·         Pentru zona centrala, care initial in SF era zona verde, in urma solicitarii Comisiei de Circulatie, s-a decis montarea de parapeti din betonarmat prefabricat pentru separarea fluxurilor de circulatie.

·         stratul de anrobat bituminos s-a majorat de la 6cm la 8cm, ca urmare a faptului ca structura rutiera a trebuit redimensionata din cauza aplicarii noului normativ AND 605/2016, intrat in vigoare dupa demararea licitatiei

·         Se vor executa 12 refugii pentru statiile de autobuz la care infrastructura si suprastructura contin aceleasi incadrari ca refugiile de tramvai. Refugiile de autobuz nu au facut obiectul Studiului de Fezabilitate, ele fiind prevazute ulterior, in urma solicitarilor facute in cadrul Comisiei Tehnice de Circulatie de catre reprezentantii RATB.

[...]

.         Solutia propusă in SF privind iluminatul public, prevedea montarea pe ambele parti ale soselei de stalpi de iluminat metalici cu înalţimea de 8m (124 buc) respectiv aparate de iluminat echipate cu lampi cu descarcare în vapori de sodiu cu putere de 150W (169 buc). În conformitate cu noua limita de exproprieri si solicitarile Achizitorului, s-a procedat la redimensionarea cantitativa a sistemului de iluminat public, dar si la modificari calitative, adica utilizarea de echipamente moderne de iluminat de tipul celor cu lampi cu LED, în scopul reducerii consumului de energie electrica si implicit al emisiilor de CO2 si al costurilor de exploatare, impuse de legislatia in vigoare.

·         O serie de linii electrice, cabluri, posturi de transformare au fost  identificate in plus fata de momentul licitatiei  pentru instalatiile electrice (vezi Anexa)."


sursa 

Sorinus

Alea 12 refugii o sa fie parcari foarte bune. De fapt, circula vreun autobuz pe FdG? Eu nu am vazut...

Cristi N

Singurele autobuze care circula pe FdG sunt cele care isi fac retragerea sau accesul spre autobaza Pipera dar alea sunt fara calatori. Dar poate au de gand sa introduca trasee noi, poate chiar sa mearga pe autostrada pana la Snagov. :-[

VictorC

1. Profilul din SF, 24 de metri (pe o bucată de 0,8 km din cei 1,8 km ai proiectului):



2. Profilul proiectat în 2018:


Goldmund

Presupun ca aceasta strada devine un bulevard, doar ca...:
- trotuare mult, mult prea inguste(imaginea din "proiect" ne arata o singura persoana care se strecoara intre un stalp si un zid!)
- zona mediana verde dispare si va fi inlocuita prin parapeti din beton(ce cumplit trebuie sa arate pt. o zona mai de lux, un fel de Magheru modern din Pipera.)
-  cum incepe si cum se termina F.de G. daca fie si in parte traficul de pe trei benzi/sens de pe autostrada se decide sa ajunga acolo?!(e ca pe DNCB partea modernizata din nord si care intre timp a primit cateva "giratorii" care produc ambuteiaje pe km, adica la fel ca inainte de modernizare ...)

Nu ma pot bucura pt. un proiect slab conceput, indiferent ce firma serioasa(?) il va construi. Mai ales acum dupa modificarea proectului, in sensul ca s-au economisit banii cu mai putine exproprieri. Cum poti concepe sfarsitul unei autostrazi(de fapt avem doua autostrazi intr-una, A3/A7) intr-un sens giratoriu?

adi

nici acum trotuatul nu e mai lat, am mers vreme de 5 ani pe acolo si era la fel. Nu este un aflux prea mare de oameni care sa mearga pe jos... un trotuar de 1m poate 1.2m, cam asa are acum e de ajuns

voicul

Se putea face un proiect mai bun acolo ... da nu ai cu cine/cine sa il faca?

In alta ordine de idei: autostrada trebuia sa se termine la un moment dat. Nu difera cu nimic fata de A2. A1 se termina in general in coloana cu vreo 500 de m inainte de finish :lol:
De la Gherghitei la Petricani probabil va fi limita de 70km/h.

Ce mai e de remarcat: giratoriu de pe A3 e bine de tot in oras.

AdrianB1

#104
Quote from: adi on August 10, 2018, 09:34:55 PM
nici acum trotuatul nu e mai lat
Comparatia era cu proiectul initial cu trotuare mult mai largi, nu cu jegul actual.

In proiectul nou nici macar nu trec doua biciclete una pe langa alta, depasirile vor fi imposibile.