Infrastructura sub presiunea situatiilor de urgenta

Started by TibiV, March 12, 2020, 10:29:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pe o scala de la 1 la 10, cat de multumit esti de felul in care autoritatile romane au manageriat, pana acum, pandemia COVID-19?

10 (super multumit)
9
8
7
6
5
4
3
2
1 (deloc multumit)

TibiV

Quote STB SA a suspendat pentru o săptămână activitatea directă de relații cu publicul

Societatea de Transport București – STB SA și-a suspendat pentru o săptămână activitatea de relații cu publicul, începând de miercuri, 11 martie, ora 12.00, accesul publicului fiind restricționat în toate clădirile administrate de societate.

Călătorii care vor să se adreseze STB SA, o pot face în scris, la adresa de e-mail info@stbsa.ro, iar pentru obținerea de informații urgente pot apela numerele de telefon 021.9391 (informaţii referitoare la programul de circulaţie), 0213074426 (pentru comunicare inster-instituțională) sau 0213074180 (pentru probleme referitoare la titlurile de călătorie).

STB SA anunță pensionarii că activitatea de distribuire a cardurilor către aceștia va fi suspendată până când situația o va permite. Activitatea de vânzare a titlurilor de călătorie va continua la toate centrele, iar activitatea de control al titlurilor de călătorie va continua, cu personal redus.
Programul de transport nu se modifică, STB SA asigurând parcul maxim de vehicule.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1227
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Oare scot si mai putine autobuze in trafic?
E clar ca s-a redus numarul de calatori.

ghrt

Cont (aproape) inactiv.

voicul

De ieri imi scade consumul cand merg prin centru.
Nu zic ca nu sunt masini, dar e liber, liber orasul (fata de normal).

oc7avian

Am urmărit un pic numărul de locuri libere la CFR cu 24h înainte pe București Nord - Brașov (vineri) și Brașov - București Nord (duminică). De foarte mult timp n-am mai văzut sute de locuri libere... Identic și pe alte rute (spre Adjud etc.). Sunt curios dacă DN1 se menține verde toată ziua. Oricum, nu mă așteptam să fie lumea atât de responsabilă din cauza COVID-19.

dr4qul4

nu stiu unde vezi tu responsabiitate.
Cunosc 2 persoane care au venit saptamana asta din spania respectiv germania, si care se plimba linistiti pe strada. Cea din Spania s-a dus la salina sa se relaxeze.
Ultimele cazuri confirmate au legatura cu iresponsabilitatea celor care s-au intors in tara, au mintit la vama si apoi s-au crezut medici si si-au pus diagnosic "negativ".
Sa nu ma intelegi gresit, mi se pare absolut normal sa se intoarca acasa in aceste momente, chiar ii inteleg si ca au mintit sa scape de carantina la granita, dar ar fi trebuit ca odata ajunsi acasa, sa stea linistiti timp de 14 zile, nu sa mearga in vizita la toate rudele.
Daca 1 are virusul, si stau 4 in aceeasi masina timp de 15 ore, fara masca (chiar si improvizata), e cam greu sa nu ii infecteze si pe ceilalti.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Phenol

Mai mult e vorba de frica decat responsabilitate, insa lipsa calatorilor se simte peste tot nu doar pe CF.
Cum discutam de trenuri dau si un exemplu: astazi am facut putin peste 250 km cu trenul si pe cca 40% din traseu am fost singurul calator in vagon. Cand am urcat in tren, eram ceva mai multi, 5 la numar.

oc7avian

Corect. Nu vreau să intru în discuții despre COVID-19 în general.

A fost o observație legat de o curiozitate pe care am monitorizat-o. A fost înainte să aud la știri confirmarea. Însă pot spune legat de persoanele cu care am interacționat că este un amestec de frică și responsabilitate. Eu și un cunoscut am lucrat de acasă pentru o viroză, însă din precauție, grijă pentru alții. Acasă aș fi mers că acum lucrez de acasă nelimitat, dar e riscant că mama e medic de familie. Nu merită riscul pentru că vreau să mai ies din casă și nu aș suporta să devin vector de propagare al virusului.

E frică? Da. Dar e și responsabilitate. Stau în casă cât pot de mult pentru a lăsa transportul public liber pentru cei ce musai trebuie să meargă la serviciu, să aibă șanse mai mari să nu prindă virusul. Până la urmă sunt tânăr și aproape sigur scap, chiar dacă cu complicații. Doar poate acel călător de-l feresc e cineva care lucrează în industria energetică, aprovizionare etc.

gruiarew

N-are treabă cu responsabilitatea. E frică si atât. S-au golit magazinele de ulei, făină și... hârtie igienică. Dacă ar fi responsabilitate pe lângă frică, ar mai fi rămas chestii la raft. Nu pricep cu ce ajută stocurile de ulei și făină, hai că aia cu hârtia o înțeleg că-s vremuri de rahat, dar totuși.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

^ Scovergi
Ingrediente:
500 g făină, 350-400 ml apă călduță, un cub de drojdie, 2 linguri zahăr, 2 linguri ulei, 1/2 linguriță sare.
Pentru prăjit: 1/2 l ulei

Dificultate: Redusă | Timp: 1h 20 min
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Avand in vedere ce se petrece in tara si in lume, nu putem ignora impactul semnificativ pe care COVID-19 il are (si il va avea) asupra unor industrii si domenii ale economiei care fac obiectul discutiilor de pe forum. Asa ca m-am decis sa fac thread dedicat unde vom discuta despre situatia curenta si ulterioarele... pentru ca vor mai fi. Va rog sa pastrati discutiile la un nivel cat mai bun, fara fake news, articole stupide sau glume nesarate. Situatiile de urgenta in general (inundatii, cutremure, valuri de canicula etc), si asta in particular, genereaza foarte multa emotie si chiar panica, astfel ca vreau ca discutiile de aici sa ajute, nu sa faca si mai mult rau.

Sunt multe aspecte care merita acum discutate:
- cata presiune se pune pe infrastructura de transport, pe transportatori sau pe supply chain
- daca santierele vor suferi in urma crizei si cat
- ce putem face fiecare din noi

Si multe altele. Spor la discutii!

Stati calmi, stati acasa, stati pe forum! :zen:

kitsune

#11
Presiunea pe industrie și transport este mare. Aici în China, unde lucrurile s-au așezat cât de cât, e penurie de lucrători. Muncitorii plecați acasă pentru anul nou (chinezesc) sunt încă blocați, revin greu (sau nu mai revin de loc) la muncă. Oricine trece dintr-o provincie în alta stă în carantină.
Rada porturilor e plină de vapoare care așteaptă descărcarea, din cauza lipsei mâinii de lucru, dar și a reducerii cererii de materii prime (pe fondul reducerii producției și a cererii de produse finite).
Majoritatea companiilor de transport maritim pe care le știu (unde am colegi cu care sunt în contact) au oprit schimburile de echipaj. Asta e greu pentru cei ce sunt la navă, ce vor depăși durata contractelor (și nu e ușor să mai stai încă 2-3 luni peste cele 3-4-6 contractuale), dar e greu și pentru cei în concediu, majoritatea fiind fără plată, vor trebui să aștepte să se reia schimburile.
Probleme sunt și cu navele, vor trebui extensii de acte, multe expiră, inspectorii nu pot ajunge la navă din cauza carantinei, echipele de reparații specializate la fel, piesele, materialele se trimit greu.
Portul în care sunt acum ne-a anunțat aseară că nu acceptă livrarea gunoiului, a reziduurilor petroliere, deci va trebui să le păstrăm la bord sau să le incinerăm.
Armatorii pierd bani pentru că nu au ce transporta, sunt cheltuieli suplimentare cu materialele de protecție și substanțele dezinfectante, după cum se știe, prețurile sunt cu mult mai mari. Sistemul și așa era la profituri minime, chiar negative, acum se va duce în jos clar.
Cam asta e pe scurt în domeniul meu.

Un sfat, dacă îmi permiteți, au spus-o și alții, o spun și eu: poate personal nu vă va afecta virusul ăsta, chiar dacă vă veți îmbolnăvi, poate veți face (și sper asta din tot sufletul) o formă ușoară. Dar aveți grijă cu cine vă întâlniți, mai ales cu cei vulnerabili, ei nu au imunitatea voastră.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

#12
Eu nu am mai pornit masina de joi. Maine cred ca sunt sanse. Ca mine sunt multi.
Cand ai o pauza in venituri de 2 - 3 - 4 zile si dupa cand faci bani, de fapt faci foarte putini ... de bine nu va fi.

Presiune este (nimanui nu ii plac stirele negative, asa ca arunc in viitor ce este in prezent) va fi mare pe toata economia.

Pregatire si planuri pentru scenarii pesimiste, asta e de facut.

Romania e safe la infrastructura. Mai rau ca CNAIR nu poate fi nimic, deci eram praf inainte, nu putem sa ne ducem mai jos.

oc7avian

#13
Deocamdată din ce am observat șoselele sunt foarte libere, atât în oraș (București, Cluj, Brașov), cât și între. Deci aprovizionarea ar trebui să fie mai rapidă la nivel național. Nu știu cât de afectate sunt importurile însă.

Transportul public are încărcare redusă în București încă de luni. Toată forfota e în jurul hypermarketurilor, care rămân fără stocuri la raft. Însă în depozite par să mai aibă destule și încep să lase direct paleți de făină etc. Singura criză e la dezinfectanți, măști, mănuși etc. Probabil aprovizionarea e concentrată pe comenzile date de firme/instituții. Ex. livratorii Bringo sunt cu măști/mănuși, cei ce lucrează la case de marcat au mănuși etc.

După cum zicea și gruiarew, nici eu nu înțeleg panica cu făină și ulei. Da, e ok să îți faci un stoc de produse, dar normal e să fie pe 1-2 săptămâni din ce folosești uzual. Eu n-am mașină și înainte comandam pe 1-2 săptămâni, acum ce s-a putut am acumulat pe vreo 3. Mai ales că Bringo sunt supra aglomerați (cu noroc prinzi comandă), iar la Carrefour am putut da comandă abia peste o săptămână. Dar mi-am luat strict ce aș mânca în mod normal, iar pentru lucruri ușor de cărat voi merge regulat în Cora-ul de lângă mine (din nou, strictul necesar sau pofte).

Singura presiune pe care o prezic va fi dacă iar se lansează vreun fake news că se sigilează un oraș în carantină (a circulat deja o dată despre București săptămâna trecută). Atunci oamenii vor da năvală spre mașini/trenuri. Sau atunci când pe bune se va pregăti măsura, dacă va ajunge în presă ca zvon credibil cu 12-24h înainte de implementare.

Tot ce putem face fiecare dintre noi e să ne păstrăm igiena, să păstrăm distanța de alții și să facem deplasări doar strict necesare. În altă postare am descris mentalitatea mea: stau în casă cât pot de mult pentru a lăsa transportul public liber pentru cei ce musai trebuie să meargă la serviciu, să aibă șanse mai mari să nu prindă virusul. Până la urmă sunt tânăr și aproape sigur scap, chiar dacă cu complicații. Doar poate acel călător de-l feresc e cineva care lucrează în industria energetică, aprovizionare etc.

Apropo, gelul dezinfectant poate fi și homemade

Industria IT&C va fi lovită și ea, deoarece lucrul de acasă scade eficiența (mai multe întâlniri online pentru colaborare, mai greu de lucrat în echipă). Dar cam toți am fost trimiși acasă pe perioadă nedeterminată.

Acum și câteva poze:

Cluj, ieri (sâmbătă), ora 1pm


Hotnews a publicat un articol-jurnal. Extrag doar pozele pentru că textul nu e cine știe ce. Singurul lucru relevant e că atunci când au fost făcute erau doar 2 cazuri confirmate în Brașov. Nu am pus toate pozele.

Brașov, mall Coresi, sâmbătă

Auchan Brașov

Măsuri în autobuze, Brașov

Centrul e mult mai gol, Brașov



Surse:
Reddit - poza din Cluj
Hotnews - pozele din Brașov

AlexxC

Rafturile  cu drojdie sunt inca pline,or fi uitat sa o treaca pe lista de cumparaturi?