News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Infrastructura sub presiunea situatiilor de urgenta

Started by TibiV, March 12, 2020, 10:29:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pe o scala de la 1 la 10, cat de multumit esti de felul in care autoritatile romane au manageriat, pana acum, pandemia COVID-19?

10 (super multumit)
9
8
7
6
5
4
3
2
1 (deloc multumit)

kitsune

#15
Rețeta tradițională e cu maia, nu trebuie drojdie.

(Pisici, s-a îmbolnăvit forumul, io postasem în gară, nu aici)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

AlexxC

:)) multora ne place cu drojdie !

Revenind la subiectul infrastructura: Prevad in urma acestei crize o trecere de la transportul in comun spre masina personala (sentiment de izolare,siguranta). Dupa ce situatia se stabilizeaza trenurile si autobuzele se vor goli,cererea pentru masini second de  naveta creste.Deci si valorile de trafic vor fi mari,cererea de infrastructura pentru rutier creste si pentru feroviar calatori scade.
Un alt aspect: digitalizarea si 5g vor cunoaste un avant , platile cu cardul si comertul online vor capata amploare.Modernizare fortata!

oc7avian

#17
Să nu uităm de digitalizarea forțată a statului, chiar dacă imperfectă  :D
_____________________
Separat vreau să pun niște articole care explică de ce e bine să se ia măsuri rapide (adică fără a ezita când modelul statistic îți arată care va fi evoluția). Scopul principal este să menții sistemul medical sub nivelul de saturație.

VOX - How canceled events and self-quarantines save lives, in one chart


Și un articol mult mai detaliat, care conține și informațiile de mai sus
Acesta a fost parțial tradus de Profit.ro

De asemenea o să adaug un text scris de mine pe comunitatea Reddit România care a fost destul de ok primit, însă trebuie citit în contextul zilei de luni (am postat când erau puține cazuri în țară)

Sumar: Pare devreme pentru măsuri drastice, dar scopul carantinei e să poți menține sistemul medical în picioare. Să zicem că 10% au nevoie de terapie intensivă. Asta înseamnă că la o explozie a cazurilor se va suprasatura sistemul medical. Consecința va fi, pe lângă decese multiple, un impact economic mai mare decât o carantină inițială. Sistemul medical e bottleneck-ul.

Despre virus:

Pentru marea majoritate nu este grav. Problema e că se transmite asimptomatic foarte ușor, deci poate fi o extindere bruscă foarte rapid. De aceea se tot aplică izolarea și are efecte. Privind către Italia, vedem efectul neasumării răspunderii și întârzierea aplicării unor măsuri de izolare mai drastice

Despre stat:

Ar trebui să ne îngrijorăm dacă numărul de cazuri crește și nu vedem măsuri. S-au interzis evenimentele mari. Pare devreme, dar e un pas bun și proactiv. În mod ideal toate măsurile se iau bazat pe niște simulări ale evoluției infectării în diverse scenarii. Creșterea numărului de cazuri înseamnă că și doctorii etc. au risc mai mare de a fi infectați, deci mai puține persoane pot gestiona criza.

Despre carantină:

Dacă se decide închiderea școlilor ori izolarea unor orașe înainte ca numărul de cazuri să fie mari, eu sunt bucuros, nu panicat. Înseamnă că suntem proactivi și prevenim scenarii greu de controlat. Copiii interacționează foarte apropiat, deci ar deveni vectori de propagare mult mai rapid.

Controversat: au murit 133 de oameni în Italia în ultimele 24h. Pentru ei, ăsta e un fel de Colectiv al nostru. Doar că de fapt nu e prima zi consecutivă cu multe multe decese.

Despre sistemul medical:

Acum funcționează ok (strict legat de acest virus). Dar are o capacitate maximă de prelucrare a pacienților. Dacă se depășește această capacitate (ex. terapie intensivă) este trivial că numărul de decese va crește enorm. Prefer o carantină astfel încât să se stopeze creșterea numărului de cazuri pentru ca dacă iau virusul și se manifestă nasol să am o șansă de a fi tratat. Altfel, libertatea tuturor s-ar putea să-mi crească șansele de a fi infectat oricât de des mă spăl pe mâini etc. și să fiu tratat cu dificultate de spital.

Despre măsuri:

Dacă după avem impresia că au fost măsuri exagerate, înseamnă că au funcționat. Dacă vom fi duri și după sunt puține cazuri, asta e un efect al măsurilor. Putem privi către Italia să vedem riscul de a face puțin din prima. Ușor pot crește cazurile exponențial.

Despre provizii:

Nu trebuie să fim panicați. Dar e ok să avem niște provizii pentru câteva zile din cauza panicii altora. Da, asta antrenează sentimentul de panică. Dar să avem apă/mâncare pentru 2 săptămâni nu este o exagerare privind alte riscuri la care ne expunem (ex. cutremure). Dar prin provizii înțeleg să avem un pic mai mult din ce folosim uzual, nu conserve adunate de panică acum.

kitsune

Dacă aranjăm datele după rata îmbolnăvirilor la numărul populației, situația stă cam așa (China e mult în jos):





Powered by API/PUM imgur uploader

Sursa tabelului este https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


voicul

Transporturile de marfă, în pericol. Șoferi români de camion, blocați la granița dintre Italia și Slovenia. Se cere un coridor unic - VIDEO

Transporturile de marfă sunt aproape de un blocaj în contextul existent la nivel european pe fondul epidemiei de coronavirus. Țările din jur au declarat stare de urgență – situație în care va intra și România începând de luni – și devine imperios necesară crearea unui coridor unic pentru transportul de marfă, prin care să se asigure aprovizionarea cu produse necesare și mai ales cu medicamente.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/transporturile-de-marfa-in-pericol-soferi-romani-de-camion-blocati-la-granita-dintre-italia-si-slovenia-se-cere-un-coridor-unic-1275735

JohannDB

Tot pe hotarul de vest....



    Corturile pentru triaj/control primar/declarare plecare de origine și destinație.....



    Sub portalul cu indicatoare, o nouă coloană de mașini (prima de Poliție), apoi camioneta și alte turisme, pleacă cu escoră (o mașină de Jandarmerie închide coloana) spre centrul de carantină de la Arad, sau mai departe până la limita de judeș, de unde coloana este preluată de alte echipaje de însoțire, până la destinație....



      Se formează o nouă coloană........



      Pasagerii din autocare sunt coborâți și trecuși prin filtru.......

Powered by API/PUM imgur uploader

rota

Un mic centralizator resurse legat de COVID-19 LISTA

si un thread pe reddit: REDDIT
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

bogdymol

O analiza foarte buna a situatiei actuale si a masurilor luate deja am gasit-o citind acest articol. Are si grafice si explica concret ce a facut China bine ca sa scape de problema si ce ar trebui sa invatam din asta. Exista si o traducere partiala in limba romana.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

ghrt

Cred că două categorii de infrastructură vor fi sub presiune: cea medicală în mod evident, şi mai exact, cea specializată pentru simptomele astea, şi cea de telecomunicaţii în rural, mai ales reţelele de date mobile (în oraşe avem fibră).

Despre cea medicală e un podcast recorder.ro (în esenţă, cam 100 de paturi ok din toate punctele de vedere, spre 2000 cu diverse probleme).

Cea de date mobile în rural nu ştiu ce să zic. Din propriile experienţe cu trenul, nu e f ok.

În timp va fi o presiune economică. Transporturile aeriene şi navale vor avea probleme, depinde şi cât vor fi compensate. Probabil ne aşteaptă ceva inflaţie.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

^STB vad ca se adapteaza.
Scot autobuze de 18m pe traseu care sunt pline cu pana la 6 (SASE) oameni.

Cam asta e numarul mediu care l-am vazut prin autobuse azi.

GOOD JOB!

ciprebbe

Quote from: AlexxC on March 15, 2020, 10:37:57 AM
Rafturile  cu drojdie sunt inca pline,or fi uitat sa o treaca pe lista de cumparaturi?

De o saptamana caut, prin Ardeal nu am gasit in 5 orase. Unde mai este? :)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

v.ghiorghica


elphax

ciprebbe nici drojdie la plic ? nu ma speria acuma ca ce fac cu alea 100 kg de faina ?

voicul

^Pare ca da

Ce se va întâmpla de mâine în București? Precizările premierului Ludovic Orban

Premierul Ludovic Orban a dat asigurări, duminică seara, într-o conferință de presă, că nu s-a discutat despre închiderea Bucureștiului, informație pe care a calificat-o drept un fake news grosolan, și, de asemenea, nu s-a analizat o eventuală decizie de închidere a metroului.


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/ce-se-va-intampla-de-maine-in-bucuresti-precizarile-premierului-ludovic-orban-1275924