News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Treaba cu dronele e de groază...
Iar ăla are dreptate: nu e vorba de "dacă", ci de "când"...
Mă mir că nici un psihopat nu a încercat (încă) să " intre în istorie".. :(
Iar când o să se întâmple, să vezi luptă pentru interzicerea dronelor... Dar va fi probabil mai uşor decât interzicerea armelor de foc...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: TibiV on June 03, 2015, 10:13:24 PM
Iar când o să se întâmple, să vezi luptă pentru interzicerea dronelor...

Nu vor interzice dronele, nu in SUA. Exista o lunga traditie a zborului privat, exista reglementari si organisme de reglementare serioase in domeniul zborului privat de orice fel. Si, conform lungii traditii, guvernul lor in general incurajaza zborul. In momentul asta FAA pune la punct un cadru legal pentru zborul cu drone - deja au o serie de reglementari si recomandari, pe care le vor aduna curand intr-un FAR (o reglementare specifica aeronautica americana): https://www.faa.gov/uas/regulations_policies/. Din cadrul legal curent, reglementarile sunt, in traditie americana legate de domeniu, stricte dpdv al sigurantei si clare dpdv al aplicabilitatii, dar, in acelasi timp accesibile unui public larg si simplu de urmat. FAA, cu bunele si relele lui, e, in sandramaua numita guvern american, o organizatie profesionista si functionala.

In plus, ar fi EXTREM de greu sa interzici dronele in conditiile in care in SUA poti pilota in mod legal avioane ultra-usoare neinregistrate. Nu ai nevoie nici macar de licenta de vreun fel sau de certificat medical - efectiv ORICINE are dreptul de a pilota un avion mai usor de 115 kg atat timp cat nu poate depasi o viteza de 55 KIAS si are un rezervor mai mic de 18.9 litri. Bineinteles, exista restrictii legate de unde ai voie sa zbori (spatiul aerian e clasificat corespunzator), cand ai voie sa zbori (doar ziua) si cum ai voie sa zbori ("regulile de circulatie"). Dar, SUA e una din putinele jurisdictii in care poti zbura legal fara vreo licenta sau autorizatie. In conditiile astea, politic vorbind, ar fi foarte greu sa interzici, dpdv jurisdictional, o clasa de avioane mai putin capabile, doar pentru ca pilotul e pe sol si nu se expune direct riscurilor actiunilor sale.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

igorashu

Cred că e puțină isterie cu dronele și avioanele.
Poate fi o dronă mai periculoasă pentru un avion decât un stol de păsări sau o furtună cu grindină?

frunzaverde

Quote from: igorashu on June 04, 2015, 12:31:24 PM
Cred că e puțină isterie cu dronele și avioanele.
Poate fi o dronă mai periculoasă pentru un avion decât un stol de păsări sau o furtună cu grindină?

Bineinteles. O gasca canadiana are vreo 10 kg. Un vutur, de orice fel, nu trece de 10 kg. O drona recreationala pentru care n-ai nevoie de licenta in SUA poate cantari 25 kg. Si drona poate fi controlata de la distanta sa loveasca. Nu vad ce l-ar limita pe un nebun / terorist sa armeze si sa autonomizeze o drona comerciala: tehnologia pentru asa ceva este "off-the-shelf", mai ales in SUA. O drona ghidata termic (si vorbim de o investitie minora, si doar cu produse off-the-shelf) poate face daune majore.

Asa ca e normal ca autoritatile sa se pregateasca pentru asemenea scenarii. Traim intr-o lume in care arme sofisticate care acum cativa ani erau apanajul armatelor mari sa fie azi accesibile unor nebuni cu cateva sute de dolari in buzunar. Gandeste-te ca un controller autonom cu procesor de sute de Mhz (care poate face chestii gen machine-learning simplu in timp real) costa 40$ si cantareste cateva zeci de grame (am unul in birou). Echipamente de termoviziune cuplabile la acel controller? 400$ (https://www.sparkfun.com/products/13233).

Bineinteles, chestiile astea pot face o gramada de bine (imi pot inchipui zeci de drone cu asa ceva in dotarea Salvamontului, care sa scaneze semi-autonom zonele in care s-au pierdut oamenii). Dar aceiasi tehnologie poate fi folosita si la atacuri gen "kamikaze". Si nu vrei asta.

Nu zic ca lumea e mai periculoasa decat era acum cativa ani - nu e - si riscul de a muri ca urmare a ceea ce se numeste "violenta organizata", cu toate razboaile din Ucraina si Siria, este astazi mai mic decat a fost acum 30 de ani, si undeva la minimul absolut istoric. Dar amenintari exista si trebuie contracarate realist. Nu prin interzicerea dronelor, asta e absurd, dar prin masuri cu cap, care sa dea libertate utilizatorilor de buna credinta si sa previna activitati criminale.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

igorashu

Mă refeream la incidente - o dronă rătăcită în zona aeroportului luată în motor (șansele cred că-s extrem de mici) sau suprafețe de control. Statistic cred că-s mai multe șanse să lovești o pasăre decât o dronă.
Iarăși îmi închipui că cine își cumpără o dronă pentru scopuri comerciale sau recreaționale nu se duce cu ea lângă un aeroport - trebuie să fii nițel idiot să faci asta fără niște avize.

Iar dacă vrei să distrugi un avion la aterizare/decolare ai nenumărate variante - mă mir că n-a existat încă un atac de sub culoarul de aterizare.

iuli

#95
Sansele sunt mici comparativ cu numarul de aterizari si decolari per zi, dar precum era mentionat si in stire au fost cazuri mentionate de catre piloti. Iar de a intra in motor nu vad de ce nu s-ar intampla? OK, la pasare nu ai ce sa ii faci, saraca nu stie, e ca si cum ai da vine pe caprioara care iti sare prin fata masinii din padure. Dar de ce sa nu evitam ceva ce se poate evita, adica nu poti sa accept ca daca conduci pe un drum si unul da drumul la o masinuta teleghidata sa traverseze soseaua si sa iti fie aruncata undeva in capota sau mai rau in parbriz.

Iar legat de cei care pozeaza sau filmeaza cu drone din apropierea aeroporturilor e in continua crestere.

https://www.youtube.com/v/rSNNWF4K5MI

https://www.youtube.com/v/CFCqUixsiMM

https://www.youtube.com/v/2l1VxT-BQ-M
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

igorashu

Mda, deci vorba zicalei: cantitatea de inteligență pe Pământ e constantă, populația e în creștere. Nu credeam să existe atâția inconștienți :(

iuli

RAF Typhoon jets intercept Russian spy plane on an intelligence gathering mission over the Baltic

QuoteRAF Typhoon jets were scrambled to intercept two unknown Russian aircraft including a spy plane on a mission over the Baltic Sea.
The jets were initially deployed from Amari air base in Estonia on Monday following reports of an aircraft approaching Baltic airspace without sharing a flight plan.
It was identified as a Il-20M Coot A surveillance aircraft, which the Typhoons shadowed.



They were then re-tasked to check out a second aircraft which was identified as an An-26 Curl transport plane flying north from Kaliningrad.
Yesterday's mission was enabled by close teamwork between the Estonian Air Force and the RAF Air Surveillance and Control System (ASACS) detachment at Amari.
Flight Lieutenant Paul Griffin, ASACS detachment commander, said: 'In this case the Typhoons were given the nod and the Estonian controllers hit the scramble button.
'The Estonian controllers picked up the aircraft on their radar picture and evaluated whether it had a flight plan and its heading, height and speed.
'Once it was clear it was an unknown they gave it an appropriate identification colour which made it stand out on our radar scopes.
'Once airborne it was my job to ensure a quick and efficient intercept, steering the Typhoons to intercept the unknown aircraft.'



The intercepts are the Typhoons' fourth tasking since deploying to the Baltic last month.
Defence Secretary Michael Fallon, who plans to visit the Baltic Air Policing detachment later this month, said: 'The interception of Russian military aircraft by our RAF Typhoon fighters underlines our commitment to NATO and the security of the Baltic region.
'RAF air and ground crew are doing vital work to defend the skies above and around the Baltic States and I look forward to seeing that work first hand in the near future.'
Four RAF Typhoons were deployed to Amari under the command of Wing Commander Stu Smiley on May 1 and will be operating alongside Norwegian aircraft until August.
They are working to secure NATO's airspace over the Baltic nations of Latvia, Estonia and Lithuania.

Sursa: DailyMail
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

IATA launches SkyZen health monitoring app

QuoteThe International Air Transport Association has released details of a new mobile app for passengers to monitor their health and wellbeing before, during and after a flight.

Used in conjunction with a 'Jawbone' fitness wristband, the SkyZen app, with data and analytics supplied by OAG, enables air travellers to view their activity and sleep patterns throughout the whole flight experience.

Helpful hints will enable users to improve their travel experience and combat jet lag when crossing time zones.

"Recent advances in personal health monitoring give air travellers a great opportunity to track how they respond to the various stages of a trip.

"With its global perspective on the air transport industry, IATA is uniquely placed to develop a single app which passengers can use across all flights, anywhere in the world.

"We are confident SkyZen delivers a completely new perspective on travel for passengers, with handy tips offering a fun and interactive way to improve the quality of their flying experience," said Tom Windmuller, IATA senior vice president for airport, passenger, cargo and security.

SkyZen is free to download and use from the Apple iTunes store, and currently works with the Jawbone health tracker.

The Apple Watch and Fitbit version will be released shortly.

Users of the app only need to enter their flight number, date and class of travel, and SkyZen will automatically collect and aggregate the data.

Using the data collected, SkyZen will offer passengers personalised insights on their flight activity, and strategies to minimise jet lag before and after flight.

"We are always looking for ways to improve the passenger experience, and with a tool like SkyZen and OAG's detailed analysis, we are hopeful to provide insights and recommendations to achieve that goal," said Phil Callow, chief executive of OAG.



Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


ciprebbe

 ‪#‎SolarImpulse‬ a decolat din Japonia si se indreapta spre ‪#‎Hawaii‬.
Cel mai lung zbor de acest gen din istorie (120 de ore).

Il puteti urmari aici:
www.flightradar24.com/SOLAR2/6a7a331
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Marius


ciprebbe

Se estimeaza ca la ora 19 se  aterizeaza in Hawaii .

Ultimii 170km. S-a trecut de 8000 km facuti continuu doar cu energia solara.

http://www.solarimpulse.com/widget-flight_wrapup

Si traseul ultimelor 4 zile si jumatate

http://www.flightradar24.com/SOLAR2/6b0a174
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Archi

Quote
Protest la ROMATSA: grevă în transporturile aeriene

Protest fără precedent în ultimii 20 de ani în transporturile aeriene din România. Controlorii de trafic ai ROMATSA intră miercurea viitoare în grevă de avertisment, timp de două ore, între orele 11.00 şi 13.00.

n acest interval, controlorii vor asigura doar 30% din traficul aerian care tranzitează spaţiul aerian al României. Ultimul protest de acest fel a avut loc în 1995.

În luna martie, 200 de controlori de zbor au protestat, în faţa ROMATSA, purtând banderole albe. Ei au contestat planul de restructurare a companiei.

Decizia de a intra în grevă de avertisment vine în urma unor luni în care s-au negociat contractele colective de muncă ale controlorilor. Aceștia și conducerea companiei nu au ajuns însă la niciun rezultat. Mai mult, sindicaliștii se plâng că organigrama instituției nu respectă toate prevederile legale și că îngreunează și încarcă numărul de posturi din regia autonomă de stat.

Aproximativ 2.500 – 3.000 de aeronave tranzitează, în fiecare zi, teritoriul României. Pe durata grevei, va fi asigurat tranzitul pentru o treime dintre zboruri, ca și pentru aeronavele poliției, SMURD sau alte urgențe.

sursa:Digi24


iuli

Prima grevă a controlorilor aerieni din România

QuoteÎn premieră pentru România, cei 600 de controlori de trafic ai ROMATSA intră azi în grevă de avertisment timp de două ore, în intervalul orar 11:00 – 13:00. Zeci de curse, decolări și aterizări, vor avea întârzieri.

Protestatarii au o listă de 14 revendicări. Printre ele: majorarea salariilor, negocierea unui nou contract colectiv de muncă, mutarea controlorilor de trafic pe alte posturi după ce împlinesc vârsta-limită pentru aceasta profesie, adică 55 de ani.

Alături de controlori de trafic se vor afla în grevă de avertisment şi angajaţi ai ROMATSA din departamentele tehnic, meteo şi telecomunicaţii. Aceştia sunt nemulţumiţi de modalitatea de reorganizare a regiei de stat şi de faptul că, de luna trecută, nu mai au contract colectiv de muncă.

Controlorii de trafic de pe tot teritoriul României se ocupă atât de zborurile care decolează şi aterizează de pe şi pe aeroporturile româneşti, cât şi de avioanele care tranzitează spaţiul aerian românesc. De exemplu, aproape toate avioanele companiilor Emirates şi Qatar care au curse în Europa trec pe deasupra României.

În cele două ore de grevă, doar o treime dintre aeronavele care trebuie să aterizeze, să decoleze sau să tranziteze spaţiul aerian românesc vor fi ghidate de controlorii de trafic.

Care vor fi acestea decid şefii controlorilor de zbor din Europa - Eurocontrol. De asemenea, vor fi asigurate şi zborurile de urgenţă, cele ale Poliţiei şi cele oficiale.

În intervalul de timp prevăzut pentru grevă, pe aeroportul Otopeni sunt programate 22 de aterizări şi 18 decolări.

Cu întârzieri s-ar putea confrunta şi aeroportul din Timişoara, unde două zboruri interne sunt programate în perioada grevei.

La fel şi la Cluj. În intervalul orar în care ar trebui să aibă loc greva controlorilor de trafic, pe aeroportul internaţional din Cluj Napoca sunt programate trei zboruri externe şi un zbor intern.

Compania aeriană de stat, TAROM, are 10 zboruri programate în cele două ore în care controlorii de trafic nu vor lucra.

,,Nu am luat măsuri de anulare anticipată a zborurilor, însă, dacă se vor înregistra întârzieri, acestea vor fi soluţionate în funcţie de situaţia efectivă de mâine", a spus, marți, Georgeta Dinu, purtător de cuvânt al TAROM.

Companiile aeriene le recomandă pasagerilor să se prezinte la aeroporturi conform programului şi să se înarmeze cu răbdare.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog