Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Allex

^Bucuresti - Bacau pe avion? :o Unde? Cum? Eu stiam ca Bacaul nu are curse interne. (Poate face escala la Torino)
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

GDPR


Ionut

Romaero începe concedierea colectivă a 150 de angajaţi

Compania Romaero, specializată în fabricarea şi întreţinerea avioanelor, va concedia până la 150 de angajaţi, pentru a reduce cheltuielile, în vederea redresării financiare, potrivit unor documente publicate pe site-ul companiei. Surse din cadrul Ministerul Economiei au declarat pentru News.roeste luată în calcul inclusiv o "reformă" la nivelul conducerii executive.



În prezent, compania are 842 de salariaţi. Concedierile erau iniţial programate să înceapă încă din luna iulie, însă au întârziat penrtru că Hotărârea de Guvern, obligatoeie în acest caz, încă nu a fost aprobată. "În prezent, conducerea companiei lucrează la lista nominală cu angajaţii vizaţi. Actul normativ respectiv, care permite demararea concedierilor colective, ar putea intra în Guvern săptămâna aceasta", au declarat pentru News.ro surse din cadrul Ministerul Economiei.

Potrivit planului de disponibilizare publicat pe site-ul companiei în urmă cu câteva luni, se arată că disponibilizările colective vor fi efectuate cu plata unor compensaţii cu bani de la bugetul asigurărilor sociale de stat pentru o perioadă de maximum doi ani, care ar putea costa statul 5,65 milioane lei. Conform planului de disponibilizare propus de companie, 85% ar trebui să fie salariaţi din categoriile de personal TESA, conducere şi muncitori indirect productivi, în timp ce listele de concedieri vor cuprinde puţini muncitori direct productivi.

News.ro

Ionut

Harta noilor rute aeriene în 2017
Zborurile din Constanţa, Cluj-Napoca, Oradea sau Craiova, noul pariu al transportatorilor low-cost


Companiile aeriene low-cost Wizz Air, Blue Air şi Ryanair, cei mai mari jucători de pe piaţa locală, care au trans­portat 7,2 milioane de pasageri împreună anul trecut, pun anul viitor pe harta zborurilor cinci rute noi din Bucureşti, cinci din Constanţa, patru din Cluj-Napoca, trei din Oradea, două din Craiova şi  două din Iaşi, conectând astfel tot mai multe oraşe din România cu restul Europei, potrivit datelor centralizate de ZF.

Wizz Air a operat zboruri pe 29 de rute noi în acest an şi adaugă alte trei rute anul viitor.  Liderul pieţei, low-costul Wizz Air, care are 29 de rute noi pentru 2016, a pus pe harta zborurilor alte trei rute noi pentru anul viitor.  Pe de altă parte,  al doilea cel mai mare transportator low-cost de pe piaţa româ­nească, Blue Air, cu  zboruri în 14 ţări, a pus pe hartă mai multe rute în acest an şi continuă expansiunea şi anul viitor.  ,,Anul acesta Blue Air operează pe 29 de rute noi,  pe două vor începe zborurile din decembrie Bucureşti - Oradea şi Cluj - Bir­mingham. Pentru 2017 am anunţat deja 21 de rute noi, dintre acestea  o rută din baza de la Larnaca (către Birmingham) şi 4 din baza de la Liverpool", potrivit oficialilor com­paniei. Şi gigantul low-cost Ryanair a accelerat motoarele pe piaţa locală.  ,,Pentru 2017 compania Ryanair are rute noi din Bucureşti spre Palermo din 28 martie, iar din Oradea spre Milano din 29 martie şi din Oradea spre Barcelona din 26 martie", a spus Denis Barabas, director de marketing şi vânzări al Ryanair pe România.

În timp ce jucătorii low-cost se bat să câştige supremaţie pe harta zborurilor, compania de stat Tarom, aflată sub conducerea a trei şefi de la începutul anului până în prezent, nu are o strategie de extindere şi continuă să se afunde în pierderi,  finalizând primul semestru cu 28,6 milioane de lei pierderi, nivel aproape similar cu cel de anul trecut şi de peste opt ori mai mare faţă de rezultatul prognozat.

În România,  traficul de pasageri s-a ridicat la 13 milioane de persoane anul trecut.



ZF

Ionut

Companiile aeriene au interzis Galaxy Note 7 la bordul avioanelor.
Ce fac Tarom, Ryanair şi Wizz Air


Companiile aeriene din Statele Unite ale Americii nu mai permit îmbarcarea pasagerilor care deţin un smartphone Samsung Galaxz Note 7. Măsuri similare au fost luate şi de companiile aeriene europene, inclusiv Tarom. Autorităţile din SUA au dispus interzicea îmbarcării pasagerilor care deţine Galaxy Note. Aceştia nu pot transporta dispozitivul nici măcar în bagajul de cală.

Măsuri similare au luate şi de companiile aeriene din Europa, inslcusiv de Tarom, care a anunţat pe site-ul propriu că "este interzisă folosirea şi încărcarea acestuia în timpul zborurilor". Cei care au Galaxy Note 7 trebuie să menţină dispozitivul închis şi sub supraveghere, pe toată durata zborului. De asemenea, este strict interzisă transportarea acestuia în bagajul de cală, mai arată anunţul Tarom, care nu interzice îmbarcarea pasagerilor care deţin acest tip de smartphone.

Şi Wizz Air permite pasagerilor să se îmbarce cu Galaxy Note 7, dar doar în bagajul de mână şi nu trebuie folosit sau încărcat pe parcursul zborului. Aceeaşi recomandare vine şi din partea Air France.  În schimb, gigantul low-cost Ryanair, care operează zboruri şi pe piaţa de la noi, nu permite transportul dispozitivului la bordul avioanelor. Şi compania Turkish Airlines, care zboară de la Bucureşti, Constanţa şi Cluj-Napoca spre Isanbul, a anunţat vineri, 21 octombrie, că dispozitivele sunt interzise la bordul avioanelor.

Economica.net

Ionut

ROMATSA dă o lovitură liniilor aeriene

Regia de dirijare a traficului, ROMATSA, vrea să majoreze tarifele de navigaţie cu o treime în următorii trei ani, în timp ce piloţii şi proprietarii de avioane se opun măsurii. Reprezentanții acestora cer regiei să își eficientizeze activitatea. Cheltuiala medie lunară cu salariile este la ROMATSA de 4.800 euro. Regia de stat care se ocupă cu dirijarea traficului aerian din România, ROMATSA, pregăteşte scumpirea cu circa 30% a tarifelor de navigaţie până în 2019, măsură care ar avea ca efect scăderea numărului de zboruri, a declarat vineri de preşedintele Asociaţiei Piloţilor şi Proprietarilor de Avioane din România (AOPAR), Radu Merica, care cere regiei să demonstreze că este în căutare de soluţii pentru a-şi reduce costurile.

ROMATSA a prezentat joi un plan de creştere a tarifelor de navigaţie pentru următorii ani, aplicate avioanelor, pentru 14 aeroporturi, potrivit News.ro. Excepţie fac aeroporturile din Bucureşti, Henri Coandă şi Aurel Vlaicu, care se supun legislaţiei europene din punctul de vedere al tarifării şi nu intră în politica de tarifare a ROMATSA.

Digi24

Ionut

#186
O nouă structură de spațiu aerian va controla activitatea de dirijare
la aeroporturile din Sibiu, Cluj-Napoca și Târgu Mureș


Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA a implementat, joi, o nouă structură de spațiu aerian - TMA NAPOC - care va controla activitatea de dirijare la aeroporturile internaționale din Sibiu, Cluj-Napoca și Târgu Mureș. Potrivit unui comunicat al ROMATSA, remis joi AGERPRES, beneficiile obținute în urma implementării TMA NAPOC vor fi: fluidizarea traficului aerian, optimizarea procedurilor de decolare-aterizare, astfel încât să se poată utiliza ambele direcții ale pistei pe cele trei aeroporturi, implementarea de noi rute de zbor la vedere, utilizarea la Cluj, în premieră națională, a procedurilor de apropiere bazate pe sistemul satelitar EGNOS, îmbunătățirea acoperirilor radar și radio pentru zona respectivă ca urmare a investițiilor făcute de ROMATSA și utilizarea mult mai flexibilă a spațiului aerian de către operatorii aerieni, atât cei civili, cât și cei militari.

"Astfel, regiunea de control terminal nou înființată va conduce la o creștere a capacității aeroporturilor, la eficientizarea și creșterea siguranței zborurilor și la reducerea efectului de poluare asupra mediului înconjurător", menționează ROMATSA.

Agerpres

AdrianB1

Aia cu utilizarea mult mai flexibila a spatiului aerian de catre operatorii aerieni e fix pe dos: in TMA numai flexibilitate nu ai pentru ca e spatiu controlat. Dupa ce Romania incalca regulile internationale cerand autorizare militara pentru civili in spatiul G, care e deschis, acum taie serios din el practic desfiintandu-l in zona de podis a Transilvaniei pana pe crestele Carpatilor Meridionali si pana dupa Apuseni. Sa tot tunzi brazii cu elicea daca ai tupeul sa zbori sportiv sau utilitar in Romania, ca aviatia nu e pentru catei.

cavver

#188
^
Autorizarea militara e alternativa depunerii unui plan de zbor la romatsa (cost 0 daca o faci de pe internet). Daca esti atat de convins ca romania incalca regulile internationale da-o in judecata.

AdrianB1

Daca am vorbi despre acelasi lucru, ar fi mai bine pentru toti.

Pentru spatiul G nu trebuie nicaieri in alta parte autorizare militara, iar in spatiul G nu se fac planuri de zbor. E spatiu necontrolat, ai voie sa zbori si fara legatura radio. Da, fac plan de zbor cand e cazul, dar nu si ca sa ma aflu in treaba.

Mult succes sa te judeci cu statul pentru incalcarea unor directive europene: castigi dupa 5-10 ani si ce obtii? O curte internationala nu poate sa modifice legislatia romana, iar in aia 5-10 ani s-ar putea sa o modifice si fara judecata. Oricum din cate stiu bulgarii si grecii au si ei bube in legislatie (la bulgari cu planurile de zbor, la greci cu recunoasterea licentelor emise in alte state chiar din EU), sunt atat de putini piloti in aviatia sportiva si utilitare in partea asta a Europei incat statele respective au dureri in cot serioase din cauza lor.

Iar sa zbori fara autorizatie, sa iti faca dosar penal si in tribunal sa invoci directiva europeana e o cale cam riscanta: in timpul in care te judeci cu statul ai licenta suspendata si nu numai.

cavver

#190
Ia uite ce zic francezii : https://www.sia.aviation-civile.gouv.fr/aip/enligne/FRANCE/AIRAC-2016-11-10/html/eAIP/FR-GEN-1.2-fr-FR.html#GEN-1.2 . Intradevar , nu cer autorizare de la militari pentru aeronave inmatriculate in tari icao... dar cer plan de zbor depus.
Zona de spatiu necontrolat inseamna ca acolo nu se asigura servicii ATC , nu si ca oricine poate zbura fara sa stie nimeni de el.

AdrianB1

Scrie in titlu: e pentru overflights. Survol. Daca decolezi si aterizezi de pe teritoriul Frantei nu se aplica, daca o faci din spatiu G in spatiu G fara sa treci prin spatii controlate nu ai nevoie de aprobare de nici un fel si in nici un caz de plan de zbor.

Spatiu G nu inseamna ca nu se asigura servicii ATC, ci ca nu e controlat in nici un fel. Ce crezi tu despre G e de fapt spatiu de clasa E care nu exista in Romania si in destule alte tari (noi avem doar A,C,G). In spatiul G primesti informatii de la FIR daca le ceri, poti sa le dai rapoarte de pozitie daca vrei, dar poti la fel de bine sa inchizi radioul sau sa il treci pe 123.45Mhz, chestie pe care o fac destul de multi in special daca zboara in formatie. E ca pe strada, te urci in masina si pleci, nu dai rapoarte nimanui despre asta. Doar ca in Romania trebuie sa suni la COAP. Sau, daca nu ai ce face, trimiti un plan de zbor cu minim o ora inainte - telefonul la COAP il dai pe loc cand vrei sa pleci, nu ai nici o restrictie.

TibiV

http://us10.campaign-archive1.com/?u=84c87948789d8e484b86b9780&id=97706da12c&e=869a998b0e

Quote
Asociatia Romana a Operatorilor din Aviatie

COMUNICAT DE PRESA

ROMANIA - pe ULTIMUL LOC din Europa in privinta infrastructurilor de transport aerian

          Lipsa de strategie a facut ca Romania sa ajunga incet, dar sigur pe ultimul loc in Europa in cele mai multe sectoare ale aviatiei – cum ar fi infrastructurile, aviatia generala sau pregatirea profesionala.

            Din punctul de vedere al infrastructurilor, Romania se afla pe ultimul loc atat ca densitate a aerodromurilor (numar de aerodromuri raportat la suprafata), cat si la numarul mediu absolut de locuitori repartizati fiecarui aerodrom.

         Situatia este cu atat mai nefericita cu cat statistica se refera exclusiv la aerodromurile cu cod ICAO (sau "aeroporturi" – asa cum au intrat acestea, printr-o confuzie terminologica creatoare de false axiologii, in vocabularul comun al romanilor).
           Situatia generala, care include si aerodromurile care nu au cod ICAO si al caror numar este atat de mare in strainatate incat face reprezentarea lor grafica foarte dificila, plaseaza Romania tot pe ultimul loc, dar la o distanta mult mai mare fata de restul tarilor. Exemplu: in Marea Britanie sunt 1800 de aerodromuri, din care doar 253 au cod ICAO, pe cand Romania are doar 21 de aerodromuri si 4 heliporturi publicate in AIP (Publicatia de Informare Aeronautica). Din cele 21, doar 17 sunt supuse prevederilor Regulamentului 139 UE, iar 4 sunt supuse ICAO, respectiv reglementarii nationale AD AADC.

          Raportat la suprafata deservita, Romania ocupa ultimul loc, dupa Serbia, si are o densitate a aerodromurilor autorizate aproape la jumatate fata de tara aflata pe penultimul loc in clasament (diferenta fiind intre 9535 km2 / aeroport si 5670 km2 / aeroport):


Iar in comparatie cu primii clasati, deficitul Romaniei este de zeci de ori:


Raportat la numarul de pasageri deserviti, Romania ocupa acelasi rusinos ultim loc:


Iar comparatia cu tarile cele mai bine dezvoltate din punct de vedere aeronautic, tara noastra dezvaluie, de asemenea, dificultatea de 10-20 de ori mai mare a romanilor a a accesa un aeroport:


Aceasta realitate este consecinta lipsei de viziune a celor care, pe criterii cel mai adesea politice sau de protejare a intereselor unor obscure grupuri de intrese economice au ajuns decidenti si, in niciun caz nu este o consecinta a lipsei de bani a Statului – care s-a dovedit si se dovedeste in continuare extrem de generos cu proiecte care nu au reusit sa redreseze, ci doar sa blocheze, sa incetineasca sau chiar sa distruga industria.
          Romania a cheltuit din fonduri europene conjugate cu fonduri publice exclusiv pentru infrastructurile detinute de stat in perioada 2007-2014 aproximativ 221,5 milioane euro, la care s-au adaugat si alte sume, alocate din bugete precum cele ale Consiliilor Judetene sau ale Guvernului, iar pentru perioada 2014-2020 doar Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) dispune de un buget de 75,7 milioane de euro.

          Rezultatul directionarii fondurilor exclusiv catre stat este ca, in prezent, in Romania nu exista nicio societate romaneasca privata (cu rapundere limitata sau pe actiuni, SRL sau SA) care sa pregateasca personal tehnic pentru aviatie si exista doar doua scoli private de zbor.
          Romania detine, la data de 15 noiembrie 2015, conform Autoritatii Aeronautice Civile Romane doar 18 operatori autorizati pentru operatiuni comerciale (cu AOC: Certificat de Operator Aerian), pe cand Marea Britanie detine, la aceeasi data, conform UK Civil Aviation Authority, 175 operatori cu AOC – de zece ori mai mult.
Pe siteurile Autoritatilor Aeronautice puteti constata discrepante similare, de ordinul multiplilor de 10 sau 100, intre Romania si restul tarilor din Uniunea Europeana – in toate sectoarele aviatiei: numar de aeronave inmatriculate, organizatii de productie autorizate in conformitate cu PART 21, organizatii de instruire autorizate in conformitate cu RACR-NDT, organizatii de instruire autorizate in conformitate cu PART 147, managementul continuitatii navigabilitatii (Part M, Subpartea G), organizatii de intretinere autorizate in conformitate cu PART 145, scoli de zbor etc.

          Dincolo de discursurile frumoase si cu succes facil la public sta economia reala, mai greu de inteles sau explicat pe baza de clisee populiste, dar ale carei tensiuni ne afecteaza pe toti major si pe termen lung si care impune o reforma majora urgent in domeniul aviatiei.
          In conditiile in care politicile viitoare vor merge in aceeasi directie ca pana acum, Romania intruneste toate conditiile aservirii depline la piata externa si ale inapoierii economice generale.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Nu inteleg nimic din articol; certificarea ICAO nu spune mare lucru despre o tara. Sunt practic 3 tipuri distincte de aerodromuri:
- cele mari pentru curse de linie: stam bine, toate orasele mari sunt acoperite. Toate sunt ICAO
- aerodromuri mici certificate ICAO: avem foarte putine pentru ca aviatia generala e aproape inexistenta in Romania; legislatia si costul sunt motivele principale, nu lipsa infrastructurii
- aerodromurile necertificate: sunt destul de putine, dar singurul motiv e lipsa de cerere. Un aerodrom cu pista inierbata pentru aeronave de pana la 5700 kg, cum sunt alea multe din grafice pentru alte tari, nu costa cine stie ce, dar cele pe care le stiu sunt in general pustii. Sunt cateva private, cele ale Aeroclubului Romaniei si cel putin unul al unui oras, Bistrita. Aproape nici unul nu are zboruri frecvente, cateva sunt folosite pentru zboruri scoala de catre instructori privati si cateva sunt de fapt aerodromul cate unui proprietar de avion care locuieste acolo, stiu cel putin 3 in zona Bucuresti.

Cele mai mari probleme le avem la categoria aerodromuri mici cu pista betonata sau asfaltata. Costurile sunt mari, traficul lipseste, veniturile pentru o asemenea investitie nu acopera nici pe departe recuperarea. Chiar si operarea e extrem de scumpa din motive stupide, gen aerodromul Floreni care are pista betonata si cod ICAO LRFL (retras) si e in proprietatea primariei din zona care cerea 10,000 euro lunar pentru concesionare. In afara de un instructor care zboara prin weekend nu trece nimeni pe acolo, ce venituri justifica aia 10,000 de euro lunar?

Cat priveste legislatia, in Romania pilotii de linie nu pot sa zboare cu ULM (in alte tari licenta de ULM e inclusa in licentele superioare), materia la teorie pentru ULM e fix cea de PPL, nu ai voie sa zbori VFR de noapte sau peste nori (in SUA ambele sunt permise; in Europa in unele state sunt permise), zborurile comerciale sunt monopolul Aeroclubului Romaniei (e necesara licenta de instructor care se obtine doar de la Aeroclub si doar de cine trebuie), iar din motive de cost ULM-ul e teoretic mult mai accesibil decat PPL: avioanele sunt mai ieftine, consumul de carburant mult mai mic, costurile de mentenanta mai mici, astfel incat e foarte greu de justificat un Cessna 152 fata de un ULM, mai ales ca astea moderne sunt si mult mai rapide.

Aviatia utilitara nu zboara de pe aerodromuri ICAO. Mai sunt cateva locuri in tara unde zboara, de ex. la Ilfoveni (spre Targoviste) sunt cateva AN-2 care zboara de pe un camp de acolo. Nu stiu daca aerodromurile astea au fost luate in calcul.

Oricum, chiar daca un avion sh e uneori mai ieftin decat o masina noua (era unul de vanzare la Bacau pe la 15,000 de euro, dar de obicei trec de 25-30,000), e prea mult pentru aviatie de masa in Romania. Putem sa ne plangem ca stam prost si la numarul de Lamborghini sau de Picasso-uri pe cap de locuitor, situatia e similara.

TibiV

Quote from: AdrianB1 on November 22, 2016, 01:26:52 AM
Putem sa ne plangem ca stam prost si la numarul de Lamborghini sau de Picasso-uri pe cap de locuitor, situatia e similara.

:lol: :lol: :lol:

Si mie mi s-a parut "cudat" articolul...
(Mai ales ca Romania apare comparata cu Monaco sau Ile.Feroe.... :D )
Dar astia de la Asociatie nu sunt tocmai nimeni... Si oricum au mai fost in confliect cu "autopritatile".
Nu au iesit prea des, deci clar undeva in spate este un "scandal in germene"...

Dar l-am pus pentru ca nu este scris de... hm... televiziuni.

Eu aici nu ma bag...
Am fost "navigant" doar in frageda tinerete... pe IS-28B2! ;)

In rest am fost doar "tehnic". Ai o buba la aparat, imi spui. Dar sa nu fie la "avionics", ca nu ma bag...
Comenzi, grup planor si (eventual) mici interventii la grup motopropulsor !
Atat scria in "licenta" mea (nu i se spunea "licenta", dar dupa 23 de ani am uitat cum se numea hartia pe care ti-o dadea Romaero ca esti calificat pentru lucrarile "X"....
Dar sigur stiu inca sa verific/reglez/gresez toate tijele/cablurile la eleroane/directie/profundor/trimere.... ;) Verificare/rglare flapsuri...
Cu un teodolit si "cartea avionului" iti fac si "nivelarea", sa fii sigur ca nu este "stramb"...)

Nu fac motor, nu fac avionics si nici tren de aterizare escamotabil... (nu cred ca al tau necesita, mai mult ca sigur nu este escamotabil.... Si atunci intri pe "felia mea" de "grup planor"... Ma rog, cu exceptia franelor... Alta specialitate ! :D )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)