News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

Quote from: TibiV on November 22, 2016, 01:56:44 AM

Dar l-am pus pentru ca nu este scris de... hm... televiziuni.


Nu a fost scris de televiziuni dar a fost preluat de catre ele. De exemplu am auzit aseara la Digi24, pe site inca nu a aparut.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

AdrianB1

Sunt vreo 2-3 organizatii in Romania in domeniul aviatiei, dar pe langa faptul ca sunt prea multe (nu stii pe care sa o iei in seama) nici nu au nimic in spate: fata de SUA unde ai o jumatate de milion de piloti licentiati (si pentru multe aparate de zbor nu e nevoie de nici o licenta, deci poate inca pe-atati piloti) in Romania ai ... vreo cateva sute de piloti adunati avion+ planor + parapanta. Aeroclubul inca nu ajunsese cu numerotarea la 1000 si o mare parte din licentele alea nu mai sunt valide, ca expira dupa 2 ani, iar PPL au foarte putini - cativa instructori, Margineanu si inca vreo cateva duzini de oameni. Cine ia in seama un numar atat de mic de oameni?

Ionut

Efectul biletelor de avion cu 5 euro de la Ryanair

Din ce în ce mai mulţi români circulă cu avionul pe măsură ce companiile aeriene, în special cele low-cost, vin cu noi destinaţii şi oferte. Cu 20% a crescut traficul de pasageri în primele nouă luni din acest an, arată datele de la Institutul Naţional de Statistică. Peste 12 milioane de pasageri au călătorit cu avionul în România şi în afara ţării, arată datele INS pentru primele nouă luni din acest an. Creşterea este cu 20% faţă de numărul de pasageri înregistraţi în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Din cei 12,5 milioane de pasageri, aproape 11 milioane au călătorit spre destinaţii din afara ţării, în timp ce pe rutele interne au călătorit 1,15 milioane de pasageri. Şi traficul de pasageri pe cursele interne a crescut cu aproape 15%. Motivul? Companiile aeriene Blue Air şi Wizz Air au început în vara acestui an operarea zborurilor de la Bucureşti spre Cluj-Napoca. Şi gigantul low-cost Ryanair operează zboruri interne, de la Bucureşti la Timişoara, însă de la 1 noiembrie.

Economica.net

Ionut

STUDIU Numărul de călătorii cu avionul este mai mare cu 40% în decembrie decât în celelalte luni

Decembrie este cea mai aglomerată lună din an pentru companiile aeriene care operează păe piața românească, numărul de bilete de avion cu data în decembrie fiind mai mare cu 40% mai mare decât media celorlalte 11 luni, iar 70% dintre sosiri au ca destinație Bucureștiul, în contextul în care cei mai mulți români care locuiesc în străinătate aleg să se întoarcă în țară în această perioadă, potrivit unui comunicat publicat vineri de portalul online specializat pe achiziția de bilete de avion Vola.ro. "80% dintre biletele de avion vândute pentru luna decembrie includ cel puțin un bagaj de cală. În restul anului, acest procent scade la aproximativ 40%", se arată în studiu.

Cea mai aglomerată perioadă estimată pentru această perioadă va fi 22 decembrie 2016 - 2 ianuarie 2017, iar călătorii sunt sfătuiți să-și ia un avans minim de trei ore pentru formalitățile de check in și controlul de securitate de la aeroport sau să verifice site-urile aeroporturilor de unde vor pleca, pentru eventuale modificări ale orarelor. Cel mai mare aeroport din România, Henri Coandă din București, va ajunge la sfârșitul anului la un trafic de 11 milioane de pasageri pe an, o creștere de peste 18% față de 2015, când au existat 9,3 milioane pasageri.

Profit.ro

Ionut

Controlorii de trafic ROMATSA au încasat în acest an
despăgubiri de 7,45 milioane de lei după ce și-au pierdut brevetul


Un număr de 11 controlori de trafic ai ROMATSA care și-au pierdut în acest an brevetul din motive medicale au încasat despăgubiri de la asigurători în cuantum total de 7,45 milioane de lei, potrivit datelor Autorității care dirijează traficul civil în spațiul aerian al României. Cea mai mare sumă a fost plătită unui angajat ROMATSA din București, care a încasat 901.728 lei, iar cea mai mică sumă a revenit urmașilor unui controlor de trafic din Bacău, respectiv 424.292 lei.

Despăgubirile au fost achitate în baza unor polițe emise de Astra Asigurări, asigurător în faliment din decembrie 2015, și, începând cu luna mai a acestui an, de Allianz-Țiriac, care a câștigat o licitație organizată în prima parte a acestui an.  Limita maximă pe salariat a sumei asigurate care va fi acordată pentru cazul pierderii licenței, brevetului sau certificatului de controlor de trafic din motive medicale (caz ce include și decesul) este de 1.434.111 lei.

Profit.ro

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Cel mai bun indicator pentru România.
Trafic aerian record: 16 milioane de pasageri, în creştere cu 20%


Traficul de pasageri pe aeropor­tu­rile din ţară a ajuns anul trecut la circa 16 milioane de oameni, în creştere cu aproximativ 20% faţă de anul precedent, arată o analiză a ZF pe baza estimărilor preliminare ale celor mai importante aeroporturi din ţară. Evoluţia numărului de pasageri vine în condiţiile în care şi numărul de turişti a crescut. În primele 11 luni ale anului, sosirile în unită­ţi­le de cazare au crescut cu peste 10% faţă de pe­rioa­da similară a anului anterior. În plus, zbo­rurile aeriene au devenit tot mai bune pentru românii plecaţi în străinătate, în special pentru cei din zona Moldovei. De exemplu, traficul pe aeroportul din Iaşi a fost anul trecut mai mult decât dublu faţă de anul precedent. Totodată, numărul de rute a ajuns anul trecut la mai bine de 20 faţă de două în anul 2012.

De asemenea, evoluţia traficului aerian de pasageri este pusă şi pe seama majorării numărului de zboruri de tip low-cost, finali­zarea unor investiţii în modernizarea aeropor­turilor care a condus la o creştere a atrac­tivităţii în faţa operatorilor aerieni, faptul că sunt tot mai multe zboruri char­ter. Totodată, un alt factor care a determinat această evoluţie este lipsa unei infrastructuri rutiere dezvoltate, care a condus şi la creşterea atractivităţii zborurilor interne.

Operatorii aerieni Tarom, Blue Air, Wizz Air şi Ryanair conectează în prezent Bucureştiul de cele mai importante oraşe de ţară, iar Blue Air a pariat chiar pe zborurile regionale care leagă oraşe precum Constanţa, Timişoara, Iaşi sau Cluj-Napoca. La un preţ mediu de circa 100 de euro pentru un bilet de avion, calculele ZF arată că veniturile companiilor aeriene din bilete de avion au depăşit anul trecut 1,6 miliarde de euro.

ZF

TibiV

http://m.adevarul.ro/locale/brasov/federatia-aeronautica-internationala-ratificat-record-mondial-unui-roman-1_587e77255ab6550cb885c2de/index.html

Quote
Federaţia Aeronautică Internaţională a ratificat marţi, 17 ianuarie, primul record mondial obţinut vreodată de un român.

Acesta aparţine unui parapantist braşovean, care a câştigat titlul mondial (şi a obţinut un nou record mondial) la aterizarea la punct fix la zoborul cu parapantă, la campionatul mondial din Dubai (FAI World Air Games) din 2015.

Este vorba despre George Coteţ, considerat cel mai bun pilot din România la categoria ,,aterizare la punct fix". El a început acest sport în 1990 şi are mii de ore de zbor cu parapanta şi motoparapanta.

Mai mult, el a înfiinţat şcoala de zbor ,,Nimbus no limits" în 2004, unde activează ca instructor, fiind considerat unul dintre iniţiatorii zborului cu parapanta şi deltaplanul în România). Majoritatea dintre absolvenţi zboară în weekend pentru relaxare şi satisfacere a dorintei de zbor. Unii dintre aceştia au ajuns la competiţii nationale şi internaţionale de zbor cu deltaplanul sau parapanta.



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

lupu.irimie

"Compania Cobrex Trans a fost infiintata in anul 1994 si certificata de Autoritatea Aeronautica Civila Romana ca operator aerian competent sa efectueze operatiuni comerciale de transport aerian in conformitate cu reglementarile europene JAR-OPS 3 si JAR-145. Procesul complex de certificare a fost finalizat prin emiterea Autorizatiei de Operator Aerian Nr. LA/GA-002 si a Certificatului de Operator Aerian Nr. RO-004, ulterior fiind emisa de Ministerul Transportului Licenta de Transport Aerian Nr. LTA 23 conform careia suntem autorizati sa efectuam operatiuni de transport aerian public intern si international.

Operatorul COBREX TRANS desfasoara atat operatiuni de transport de pasageri, cat si operatiuni de lucru aerian, cautare si salvare, supraveghere, operatiuni cu incarcaturi suspendate, aerofotogrametrie, operatiuni geodezice, lansare parasutisti si materiale.

Numarul mare de ore zbor acumulate in decursul anilor cu elicoptere de tip: Bell 206L1, Eurocopter AS350B2, Robinson 22 si Robinson 44, EC 120 si AS 365 Dauphin atesta seriozitatea si calitatea serviciilor pe care le prestam.

In prezent, oferim servicii de transport aerian pe teritoriul Romaniei inspre orice destinatie, in mod rapid, sigur si confortabil cu un elicopter AS350B3, recunoscut pentru stabilitatea si siguranta pe care le ofera, configurat pentru 5 pasageri si 1 pilot. Punem totodata la dispozitia clientilor nostri doua elicoptere AS 365 Dauphin, bimotoare, configurate pentru transportul a     8 pasageri fiecare, in conditii VIP.
Deasemenea, dispunem din anul 2001 de propria organizatie de intretinere tehnica a elicopterelor seriile AS 350 si AS 365 si a tipurilor EC 120 si EC 135P2i.

Baza noastra de operare este constituita din Heliportul COBREX Brasov, hangar pentru stationarea si parcarea elicopterelor, sistem de depozitare si alimentare cu combustibil JET-A1"

Adaugam un 737-382 cu matricula YR-CBK receptionat in 2016 si care vine inchiriat de la ILFC. Chiar daca initial se dorea operarea de pe aeroportul Suceava de rute regulare catre varii destinatii, planurile s-au mai schimbat intre timp, si actualmente face curse charter.
Interesat de observat ce se va intampla! 
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

cavver

Las si eu asta aici :
https://www.facebook.com/Atsr.sind/posts/466860560328029:0
QuoteDE CE FALIMENT?
Regulamentele Europene 390 si 391 din 2013, obliga toate organele de trafic din Europa la inaintarea unui plan de performanta, in esenta o politica a costurilor bazata pe o multitudine de criterii.
Pentru respectarea acestor regulamente, ROMATSA a fost obligata in anul 2014 sa depuna la Comisia Europeana un buget de venituri si cheltuieli pe urmatorii 5 ani, respectiv pentru 2015-2019. Acest buget trebuia intocmit pe baza unor prognoze primite de la Eurocontrol care evidentiau o crestere semnificativa a traficului aerian in urmatorii 5 ani. PESTE aceste previziuni primite deja, mai apare o crestere prin inchiderea spatiului aerian din Ukraina si deasupra Marii Negre.Eurocontrolul atrage atentia ca va mai exista o crestere suplimentara a traficului de 7% anual pe urmatorii 7 ani( incepand cu septembrie 2014 )
Pe baza acestor date managementul ROMATSA realizeaza in 2014 un plan eronat!
O prima eroare : prognozeaza o crestere a traficului, dar o scadere a costurilor.
Aceasta crestere este prognozata gresit! In loc sa porneasca calculele de la 4,18 milioane de unitati de trafic aferente anului 2014, porneste de la 4,01 milioane ajungand la 4,43 milioane in anul 2019, fara a adauga si cei 7 % aparuti ulterior. Un prim rezultat al acestei erori de prognoza este faptul ca in 2015 s-au realizat 4,57 mil unitati de trafic, depasind astfel chiar din primul an, prognoza .....pentru 2019!
O a doua eroare : lipsa unei politici de personal.
Autoritatea Aeronautica Civila Romana(AACR) sesizase nonconformitati asupra lipsei personalului operativ.ROMATSA nu tine cont de acestea,nu tine cont de cresterea traficului si nu prevede nici o suma de bani necesara noilor angajari de controlori de trafic,pentru a caror pregatire sunt necesari 3-5ani.
ROMATSA s-a angajat in anul 2014 ca pana in 2019 sa reduca costurile cu personalul la nivelul anului 2009!!! Acest lucru este posibil doar printr-o reducere drastica a personalului operativ, in contradictie cu cresterea traficului aerian si a volumului de munca necesar asigurarii serviciilor de trafic aerian, impotriva oricaror politici economice si de siguranta.
Conform legislatiei europene, aproximativ toti banii incasati suplimentar fata de costurile declarate(zeci de milioane euro), nu pot fi utilizati si se pastreaza pentru a fi restituiti in urmatorii 2 ani operatorilor aerieni.
In loc sa ia masuri de rectificare a costurilor, actioneaza din nou halucinant !
Datorita nonconformitatilor sesizate de catre AACR, ROMATSA este obligata sa faca angajari graduale in cei 5 ani pentru a nu ramane fara controlori de trafic. Incasarile ROMATSA scad an de an in conformitate cu planul conceput in 2014. Nu mai exista nici banii incasati in plus(cu 2ani inainte) datorati cresterii de trafic neprognozata de ROMATSA. Pentru a acoperi cheltuielile neprevazute in planul defectuos prognozat, se foloseste de banii care ar trebui returnati companiilor, intrand astfel in incapacitate de plata.Din calculele confirmate si de conducerea ROMATSA,efectul erorilor aferente anilor 2015-2016 duc la prejudicierea institutiei cu peste 550mil ron.
In consecinta, turnurile de control din Romania, aflate deja in deficit de personal, nu vor mai putea functiona in urmatorii ani, iar celelalte unitati de trafic vor ramane cu un numar redus de personal care nu va mai putea asigura survolurile ce tranziteaza tara noastra.
Bulgaria, tara partenera cu Romania la Danube FAB, se afla in aceeasi situatie. In urma atentionarilor primite de la Eurocontrol, Bulgaria a luat masuri imediate, modificand cifrele de trafic si costurile aferente celor 5 ani. Romania, este obligata ca si tara partenera, sa participe la semnarea acestor modificari aduse de Bulgaria. Insa, Romania nu ia nici o masura,rezumandu-se la a-si da acordul pentru masurile corecte luate de Bulgaria pentru buna functionare a blocului DANUBE FAB (Romania+Bulgaria)
Apropiindu-ne rapid de situatia de a fi sub nivelul minim de siguranta pentru asigurarea serviciilor de trafic aerian,AACR va fi obligata sa suspende activitatea serviciilor de trafic in Romania daca nu se asigura numarul necesar al controlori de trafic aerian.
Sindicatul ATSR trage semnale de alarma de ani de zile despre managementul defectuos .Tot prin eforturile sindicatului ATSR,in anul 2015, in urma grevei de avertisment, a fost blocata organigrama directorului ROMATSA de la acel moment(Generalul I.A.Stanciu) care crestea numarul personalului in aparatul administrativ( directori,sefi servicii),nu a celui operativ( controlori trafic,tehnicieni,meteorologi),desi angajamentele pentru reducerea costurilor erau in vigoare.
Din septembrie 2015 functionam cu o conducere interimara deoarece Ministerul Transporturilor a blocat finalizarea procedurii de selectie CEO(ordonanta 109/legea111 ) Totodata ,Ministerul Transporturilor ,cu toate ca a fost sesizat despre expirarea mandatului membrilor Consiliului de Administratie, nu a numit un alt consiliu. O institutie decapitata de catre Ministerul Transporturilor .
Inca din 2014, Sindicatul ATSR atentioneaza asupra planului conceput gresit de Romania care duce ROMATSA in faliment.
Gabriel Tudorache
Reprezentant Sindicat ATSR
ROMATSA

alex8

Din 30 mai grevă generală la Romatsa.

http://m.digi24.ro/stiri/actualitate/social/traficul-aerian-in-haos-romatsa-anunta-greva-generala-pe-termen-nelimitat-731399

Quote
Angajaţii ROMATSA vor declanşa greva generală în 30 mai, pe termen nelimitat, începând cu ora 9:00, a declarat joi, pentru News.ro, liderul Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR), Gabriel Tudorache.

bridge


alex8

Cine era secretar de stat la MT atunci pe partea de aviație?

voicul

Boeing va extinde contractele cu Romaero pentru componente de avioane şi consideră că industria aeronautică românească este în creştere

Gigantul american Boeing, unul din cei mai mari constructuri de avioane din lume, intenţionează să extindă contractele actuale cu societatea românească de stat Romaero, de la care grupul american cumpără componente pentru aeronavele sale, a declarat pentru News.ro directorul de vânzări de avioane comerciale pentru Europa al Boeing, Maarten Kluit, care a motivat devizia prin creşterea producţiei modelului 737.

"România are o istorie lungă în aviaţie şi a fost un jucător important în domeniu, încă din anii 1900, în dezvoltarea industriei. De altfel, chiar acum, companii româneşti precum Romaero livrează componente pentru avioanele noastre care zboară în întreaga lume. Noi urmărim să creştem participarea Boeing în această colaborare", a spus Kluit, pentru News.ro.

Managerul se află zilele acestea la Paris, unde grupul american participă la Paris Air Show 2017, cel mai mare eveniment al industriei aeronautice mondiale.

Romaero, companie specializată în întreţinerea şi repararea avioanelor de transport de pasageri sau cargo, are încheiate contracte cu Boeing de peste 20 de ani, unele directe, altele prin intermediari, pentru care livrează diverse componente de avioane, realizate la platforma din Băneasa.

https://www.news.ro/economic/boeing-va-extinde-contractele-cu-romaero-pentru-componente-de-avioane-si-considera-ca-industria-aeronautica-romaneasca-este-in-crestere-1922404421092017060817045874

dr4qul4

#209
Azi s-a eliberat Certificatul de Urbanism pentru Heliportul Spitalului Universitar de Urgenta Bucuresti.
Desi exista o pista (vai de mama ei), nu a existat niciodata o instalatie de semnalizare si nici culoar de zbor. O firma privata a incercat sa faca pista functionala. Proiectul pentru semnalizare si culoarul de zbor au fost realizate de IPTANA si abcaviation, dar proiectul a fost respins: Pista facuta acum multi ani, se afla mult prea aproape de strada Splaiul Independentei si culoarul de zbor nu a putut fi aprobat....1 an s-a pierdut doar cu acest lucru. Acum 6 luni insa, s-a gasit o solutie: Se va amenaja o pista noua pe terasa Corpului C si un lift pt transferul catre UPU.


PS. Certificatul de Urbanism nu tine loc de AC. Va urma si aceea cat de curand.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024