Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nirolf

Am zburat acum un an cu Delta transatlantic si intr-adevar conditiile mi s-au parut chiar bune. Avionul in stare buna, personalul amabil chiar daca media de varsta era mare. Sistemul de entertainment variat, probabil nu cel mai modern dar si-a facu treaba. Serviciile iarasi bune, am primit chiar si prosop cald inainte de masa, accesorii pt dormit de asemenea. Mancarea buna, o masa completa plus una usoara inainte de aterizare - zbor de 7/9 ore.


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Spadan

Nu te obliga nimeni sa bei. Asta e modelul de business pentru low-cost. Ofera tarife mici la zborul propriu zis si taxeaza orice. Auzisem si ca ar vrea sa puna pret si pe folosirea toaletei, dar cred ca era mai mult la nivel de gluma.
Daca toti pasagerii ar plati doar biletul, fara alte extra servicii, probabil ca nu le-ar mai merge asa de bine.

TibiV

http://www.profit.ro/stiri/social/romatsa-pregateste-o-licitatie-pentru-soft-ul-sistemului-de-cautare-si-salvare-la-peste-doi-ani-de-la-accidentul-din-apuseni-15455013

Quote
Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) pregătește lansarea unei licitații pentru un nou software al sistemului de căutare și salvare (SAR), care să îmbunătățească aplicația existentă, după ce a constatat necesitatea unor modificări ale sistemului. Decizia ROMATSA vine la mai bine de doi ani de la accidentul aviatic din munții Apuseni, în care și-au pierdut viața pilotul Adrian Iovan și studenta la medicină Aurelia Ion.
     Într-un document oficial, redactat luna trecută și prezentat acum de Profit.ro, ROMATSA arată că sistemul informatic aferent coordonării activităților de căutare și salvare pe care îl are în dotare funcționează la parametrii proiectați, iar verificarea acestuia se realizează prin exerciții trimestriale de comunicații.
     Cu toate acestea, "experiența evenimentelor din ultimii ani" - se arată în document - a determinat ROMATSA să aducă modificări software-ului.
     "Din experiența evenimentelor din ultimii ani, a apărut însă necesitatea unor modificări ale aplicației software, acestea fiind analizate în prezent împreună cu personalul operativ care utilizează acest sistem", se subliniază în document.
      La 20 ianuarie 2014, un avion care transporta o echipă de medici a aterizat forțat, la o altitudine de circa 1.400 metri, într-o zonă împădurită din Munții Apuseni, la limita dintre județele Cluj și Alba. În accident au murit pilotul Adrian Iovan și studenta la medicină Aurelia Ion, iar copilotul și patru medici au fost răniți.  Deși supraviețuitorii au sunat de mai multe ori la 112, autoritățile nu au fost în stare să-i localizeze într-un timp rezonabil, iar în urma acestui caz opinia publică a pus în discuție eficiența sistemului de căutare și salvare al ROMATSA.
      În august anul trecut, angajații ROMATSA au declanșat o grevă reclamând faptul că lucrează cu echipamente învechite, iar liderii de sindicat au acuzat faptul că sistemul de căutare și salvare nu ar funcționa în realitate. Sindicaliștii cereau atunci actualizarea aplicației software, realizată de firma TeamNet. Acționarul majoritar al firmei, în 2009, la data atribuirii contractului în valoare de 415.000 euro, fără TVA, era omul de afaceri Sebastian Ghiță, în prezent și deputat.
     Conducerea ROMATSA a replicat atunci subliniind că acuzațiile liderilor de sindicat sunt nefondate. 
     La mai puțin de un an de la acea gravă, ROMATSA a pregătit însă o licitație de "îmbunătățire" a soft-ului, inclusiv în privința "preciziei" informațiilor.
     "La data prezentei este in discuție varianta finală a caietului de sarcini necesar pentru implementarea unui nou software care să îmbunătățească aplicația existentă, atât din punct de vedere al interfeței, cât și din punct de vedere al vitezei de calcul și preciziei informațiilor rezultate", arată documentul citat.
      Ministerului Transporturilor a decis totodată constituirea unui grup de lucru interministerial privind sistemul de căutare și salvare, structură care are drept scop "reevaluarea modului în care coordonarea activităților de căutare și salvare sunt reglementate, organizate și desfășurate la nivel de stat".
      ROMATSA este instituția care furnizează servicii căutare și salvare pentru aeronavele aflate în dificultate și găzduiește centrul de conducere al misiunilor de căutare.


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Acum o saptamana aerodromul Clinceni a fost omologat, primind cod ICAO LRCM. Nu am gasit pe nicaieri publicata stirea, am auzit-o de la alti piloti.

Ca urmare a schimbarii de statut, programul de operatiuni s-a REDUS de la vechiul program rasarit-apus (regulile VFR) la noul program 9:00-17:00 pentru ca atunci au program angajatii si in lipsa lor aerodromul e inchis. Decolarile nu sunt garantate la ora 9:00, ele depinzand de existenta unui controlor de zbor. Aterizarile dupa ora 17:00 nu sunt permise decat in caz de forta majora. Din ce inteleg, aerodromul e la dispozitia angajatilor aeroclubului, nu neaparat a avioanelor care vor sa zboare de la sau spre Clinceni.

Inca nu am auzit de modificari la celelalte aerodromuri; practic in iunie aproape 50% din timpul de zbor VFR e indisponibil cu acest nou program. Inainte de modificare regulile erau:
- in prezenta unui controlor de zbor al aeroclubului, se zbura cu CZ
- in lipsa unui controlor de zbor al aeroclubului, orice instructor cu activitate (in zbor sau de la sol) putea fi CZ
- in lipsa unui instructor aeronavele in zona de control se coordonau intre ele prin radio
- in lipsa oricarui CZ, orice aeronava decola sau ateriza pe cont propriu cu comunicatie radio pe frecventa aerodromului (adica anunta rulaj, intrare pe pista, decolare, viraje, aterizare etc. ca si cum ar fi un CZ prezent, in caz ca o alta aeronava se apropie va stabili comunicatia radio)

Acum va exista doar CZ de la aeroclub si in lipsa unuia zborurile sunt inchise.

Angajatii aerodromului pot zbura si in afara acestui orar, practic cand vor, pentru ca ei stabilesc regulile si ei urmaresc si respectarea lor.

AdrianB1

#156
Pe Facebook e o discutie intre piloti, foarte revoltati de "programul pentru gravide" al aeroclubului care are 200 de angajati, vreo 10 avioane si care teoretic in fiecare an pregateste gratuit o duzina de elevi piloti din care poate ajung sa ia licenta 1-2 dupa 2-3 ani (scoala dureaza cam 3 luni).

https://www.facebook.com/bunicu.flydragos sau
https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fbunicu.flydragos%2Fposts%2F1113958291978805

De mentionat ca zborurile scoala vara se fac dimineata la rasarit (7-8) sau seara cu o ora inainte de apus pentru a evita turbulentele si termicele. Practic cu program 9-17 nu se pot face zboruri scoala decat cu avansati in ultimele ore de scoala, iar intre 12 si 16 de obicei doar cu planoristii, ca lor chiar le trebuie termice.


cavver

locatia LRCM nu este declarata in Aip romania deci nu exista oficial. De fapt nu exista nici pe site-ul aeroclubului.  Control de trafic de aerodrom face numai Romatsa care este unicul furnizor de servicii ATS pe teritoriul Romaniei.

AdrianB1

#158
Inca nu apare, dar ei zic ca e certificat si ca are cod ICAO. Nu am idee cat dureaza actualizarea ain AIP, acolo Clinceni nu apare deloc si conform AIP (document din iunie 2004!) relatii pot fi obtinute de la Aeroclub.

Romatsa nu face control de trafic aerodrom, fiecare aerodrom care are CTR isi face control de trafic prin mijloace proprii. La intrarea in CTR se trece de pe FIR Bucuresti pe frecventa locala a aerodromului, in cazul in care aceasta exista.

LE: in cea mai mare parte, sub FL105 e spatiu G, fara control. Majoritatea pilotilor care zboara VFR in spatiul G comunica cu FIR Bucuresti din politete si pentru a sti ce alte aeronave sunt in zona, nu din vreo obligatie; unii zboara fara radio sau cu statia inchisa, e perfect legal.

cavver

#159
Repet - pe nici unul dintre aerocluburile romaniei nu se asigura serviciul de control de trafic aerian. De aia in aip romania la fiecare aerodrom la sectiunea ats services apare NIL.
Fir inseamna flight information region , cred ca incercai sa spui fic.
Aip romania se gaseste in varianta online la www.aisro.ro  si e actualizata conform ciclului airac odata la 4 saptamani.  !!


http://www.dreptonline.ro/legislatie/codul_aerian.php

Quote3.37. servicii de trafic aerian - serviciile de control al traficului aerian (serviciile de control regional, de apropiere si de aerodrom), serviciile de informare a zborului, serviciile consultative de trafic aerian si serviciile de alarmare, definite conform reglementarilor specifice aplicabile;


AdrianB1

Ai dreptate, conform AIP (adica ceea ce conteaza, legal) nu au ATS, dar aeroclubul pretinde ca are. Exemplu: http://aeroclubulromaniei.ro/schools/pitesti---henri-coanda.html - sectiunea Q - "Geamana dispech" (:D)  are un spatiu cu raza de 5km si inaltime 1000m.


frunzaverde

Quote from: aditd on June 10, 2016, 10:21:04 PM
Greseli se fac si la altii si pe bani multi: 350 mil euro.

Stire de tabloid... Aeroportul din Sf. Elena (e aceiasi insula cu Napoleon), proaspat construit, a efectuat o serie de teste de certificare in urma caruia a aparut ca exista un anume risc de vant de forfecare dincolo de frecventele initial asumate in proiect. Chestia asta e combinata cu inexistenta unei rezerve apropiate (Luanda e cel mai apropiat aeroport dechis traficului civil, si e la >3 h de zbor) face problematica deschiderea fara anumite masuri suplimentare de monitorizare si predictie (care vor fi instalate si aeroportul deschis). 

Chestia e ca orice forma de utilaj, instalatie, personal etc. transportat la fata locului ia cel putin o luna sa ajunga; singura conexiune a insulei cu lumea e un vapor care ia o saptamana pana in Walvis Bay sau Cape Town sau Luanda si 1 luna pana in UK; cu navigari 1-2 ori pe luna. Asa ca o intarziere de cateva zile altundeva devine o intarziere de cateva luni aici...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Cel mai tare e ca acea cursa de ferry si-a anuntat deja voiajul de ramas bun pe la mijlocul lui iulie considerand ca nu vor mai avea curse daca se deschide aeroportul.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

vfrmapro

Buna ziua,

Dorim sa facem cunoscuta noua harta VFR a Romaniei si avem nevoie de ajutorul vostru pentru a reusi sa va oferim cea mai buna varianta posibila a acesteia.

Prima editie a fost lansata in Ianuarie 2016.

Specificatii:

- Scara: 1:500.000
- Dimensiune impaturita: 17 cm inaltime x 12.5 cm latime
- Dimensiune desfasurata: 68 cm inaltime x 100 cm latime, acoperind in totalitate Romania, Republica Moldova, dar si zonele din apropierea granitei, din Ungaria, Serbia, Bulgaria si Ucraina.
- Date aeronautice: 
                                - spatii aeriene
                                - aerodromuri:
                                                        Aeroporturi / Aerodromuri publicate AIP   -22
                                                        Aerodromuri functionale                            -41
                                                        Aeroromuri militare                                    -3
                                                        Aerodromuri nefunctionale (de urgenta)    -3 
                                - mijloace de radionavigatie
                                - unitati ATC (Air Traffic Control)
                                - amendamentele referitoare la VFR din Documentul AIRAC AIP AMDT 05/16 effective 26 MAY 2016 disponibil la:
                                  http://www.aisro.ro/files/amdt/LR_Amdt_A_2016_05_en.pdf


Editia 2.0 a hartii VFR a Romaniei a fost lansata in Mai 2016 si cuprinde urmatoarele modificari:

- au fost adaugate drumurile nationale si europene care lipseau in prima editie a hartii;
- au fost adaugate cote pe tot teritoriului Romaniei;
- au fost adaugate numele tuturor oraselor importante;
- s-a schimbat culoarea folosita la evidentierea suprafetei localitatilor conform codului culorilor din Anexa 4 ICAO;
- cota maxima a terenului + 500 ft, rotunjita in plus la prima 100 ft, apare in toate sectoarele  cu laturi de 30' latitudine si longitudine de pe suprafata Romaniei;
- s-a adaugat definitia celor doua cifre supradimensionate din mijlocul fiecarui sector de 30' latitudine si longitudine;
- s-au adaugat trecatori montane.

In urmatoarele editii ale hartii, ne-am propus sa gasim solutii pentru a include urmatoarele puncte:

-heliporturi;
-mai multe cote.

Intrucat baza de date a hartii este actualizata si completata in mod constant, avem nevoie de ajutorul vostru de a contribui cu observatii . Acest lucru este foarte necesar pentru procesul de imbunatatire a hartii.
Dorim sa ne trimiteti toate observatiile pe care le aveti, pentru ca astfel vom reusi sa va oferim cea mai buna editie a hartii VFR a Romaniei, pe care sa ne putem baza la zbor. Asteptam ideile/sugestiile dumneavoastra.


Multumim!

Cu stima,

Andrei PASCU
Manager Proiect