News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ciprebbe

Cel mai cunoscut supersonic de pasageri din toate timpurile ar putea decola din nou in 2019 pentru zboruri charter.

Pana atunci, iata cateva detalii interesante.Concorde si 10 detalii:
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

Passengers given terrifying explanation for free meal voucher after jet carrying 72 people from London to Stockholm makes emergency landing



QuoteA Scandinavian Airlines plane carrying 72 people from London to Stockholm was forced to make an emergency landing after a bomb threat.

The plane was parked at a remote area of the Landvetter airport in Gothenburg, on Sweden's west coast, where it was met by a bomb squad to search the aircraft.

All passengers and crew were evacuated and later issued with free meal voucher which gave the terrifyingly blunt reason for their diversion as: 'Bomb'.

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: iuli on January 23, 2016, 08:17:02 AM
Passengers given terrifying explanation for free meal voucher after jet carrying 72 people from London to Stockholm makes emergency landing

Pasagerii fusesera anuntati din avion ca motivul aterizarii de urgenta este o amenintare cu bomba, asa ca stiau deja. Mai mult, toate cursele pe Landvetter au fost oprite de la 10 pana la 4 si un sfert, si din 5 in 5 minute se repeta la megafon motivul opririi.

Suedezii au tendinta sa fie foarte directi cand vine vorba de chestii de genul asta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Asa e, e doar "funny" cat de directi au fost.

Am pus ghilimele de rigoare pentru ca nu e deloc placut sa fi intr-un zbor si sa fi anuntat ca avionul este amenintat cu o bomba.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

Pun aici pentru ca nu avem un topic echivalent cu "Parcarea" de pe rutier...

Quote
Bucureşti, 3 feb /Agerpres/ - ROMATSA alocă, din surse proprii, 2,3 milioane euro, fără TVA, pentru achiziţia de sisteme radar şi servicii de instalare de echipament meteorologic, conform unui anunţ de participare postat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Contractul va fi încheiat pentru o perioadă de 12 luni de la data atribuirii. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 3 martie 2016, ora 10,30. Potrivit anunţului, cuantumul garanţiei de participare este de 23.000 de euro.

Ofertanţii trebuie să facă dovada că au înregistrat o cifră de afaceri medie globală în ultimii trei ani (2014, 2013, 2012) de cel puţin 4,5 milioane euro (sau echivalent), fără TVA.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

CinX

'Stinking' ape skull seized at Munich airport

Quote
Customs officials at Munich airport seized a suitcase containing the "reeking" skull of an ape last week.
The 23-centimetre, 650-gram souvenir had not been cleaned properly, producing the terrible smell.
Remaining fatty deposits in the skull meant it infringed Germany's disease control laws, The Local reports.
The souvenir, which belonged to a man arriving from Thailand, was seized by customs officials and later destroyed.
It is unclear whether the skull had been obtained legally, as the owner could not produce the appropriate papers under the Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora (CITIES).

[...]

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

#142
NewsAir.ro a reușit să centralizeze situația traficului de pasageri înregistrat anul trecut pe aproape toate aeroporturile deschise traficului aerian intern și internațional. Excepție fac Aeroportul Internațional Arad și Aeroportul Internațional "Delta Dunării" Tulcea care nu au comunicat, nici până astăzi, cifrele de trafic aferente anului 2015, deși solicitarea, făcută în baza legii nr. 544 privind accesul liber la informații de interes public, a fost făcută încă din prima zi lucrătoare a acestui an. Pe de altă parte, aceste două aeroporturi au trafic nesemnificativ și situațiile lor ar fi neconcludente și nu ar influența mai deloc traficul total la nivelul întregii țări. Ar fi însă foarte concludente pentru banii publici pe care totuși îi toacă aceste aeroporturi deși nu prea au activitate.

Iată mai jos, topul aeroporturilor românești, în funcție de numărul de pasageri înregistrat în 2015 ,( în paranteză este traficul înregistrat în 2014):

BUCUREȘTI – OTOPENI – 9,274,629 pasageri (8,321,858)
CLUJ NAPOCA – 1,485,652 pasageri (1,180,000)
TIMIȘOARA – 924,459 pasageri (735,469)
IAȘI – 381,000 pasageri (273,047)
BACĂU – 364,727 pasageri (313,376)
TÂRGU MUREȘ – 336,694 pasageri (343,521)
SIBIU – 276,533 pasageri (250,432)
CRAIOVA – 116,813 pasageri (138,886)
CONSTANȚA – 78,556 pasageri (37,939)
TUZLA – 25,954 pasageri (20,831)
SATU MARE – 17,212 pasageri (12,644)
BAIA MARE – 17,169 pasageri (20,465)
BUCUREȘTI – BĂNEASA – 12,925 pasageri (4,690)
ORADEA – 8,118 pasageri (36,501)
SUCEAVA – 2,359 pasageri (219)
ARAD – nu a comunicat cifrele
TULCEA – nu a comunicat cifrele
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Pentru aeroporturile care au fost în lucrări de modernizare ar fi fost interesant să centralizeze şi câte luni din an au fost funcţionale în fiecare din cei doi ani...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)



iuli

2015: No fatal plane accident

Quote


The latest airline-safety statistics show that for all of 2015, not a single passenger died from a jetliner accident anywhere in the world.
Capping years of unprecedented improvements in overall commercial-aviation crash rates, data released Monday by the airline industry's leading international trade association show what had been considered an unreachable goal: zero fatalities from the crash of a passenger jetliner attributed to pilot error, aircraft malfunctions, bad weather or any combination of those factors.
The same group reported three fatal jetliner accidents around the world that destroyed the planes in 2014, and six in 2013. That segment of the industry is the one most closely watched by regulators and safety experts, and it is the one expected to grow the fastest in most developing markets.
The latest figures, which exclude planes believed to have been brought down by criminal acts, also revealed the number of deadly accidents for all planes fell at least 50% from 2014, with a comparable reduction in fatality counts.
Taking into account the 37.6 million flights by jets and turboprops that safely transported more than 3.5 billion passengers world-wide last year, the International Air Transport Association called it an "extraordinarily safe year" with the overall number of fatal accidents and deaths down sharply from the already low levels of a year earlier.
Looked at more broadly, the 2015 data underscored that the frequency of major jetliner accidents was well below the benchmark, five-year rate recorded between 2010 and 2014.
But the 2015 numbers ushered in what may be viewed as a new safety era altogether.
Except for two modern, Western-built jets suspected of being brought down by the intentional acts of a pilot and saboteur, every fatal airline accident last year involved turboprops, IATA said.
The association listed four fatal turboprop accidents last year that killed a total of 136 people. Yet even in this category, featuring smaller planes operated by generally less-experienced pilots flying into more-remote strips, the number of fatal accidents dropped dramatically from 2014.
Globally, roughly one out of six passengers traveled on propeller-driven planes, and that industry segment has generally lagged behind safety gains by larger, jet-powered aircraft.
But according to the latest numbers, the rate of major turboprop crashes fell to about 1.3 per million flights world-wide, dropping about 60% from 2014. Except for North Asia, every region showed year-to-year improvement. And four out of seven IATA regions recorded no such accidents at all.
By contrast, the rate of major jet accidents, in which aircraft were damaged too badly to be returned to service, came in at one accident for roughly every three million flights.
Tony Tyler, IATA's director-general and chief executive, singled out safety advances by sub-Saharan Africa, a region that by some measures is the most dangerous place to fly. He said "safety is moving in the right direction" even there, with local carriers notching improvements for both jets and turboprops. "Nevertheless, challenges to bringing Africa in line with global [safety] performance remain."
As in 2014, the latest accident rates exclude a pair of jetliners believed to have been brought down by intentional acts. In 2015, they were Germanwings Flight 9525, which crashed into the French Alps last March after investigators believe its suicidal co-pilot purposely put the Airbus A320 into a fatal dive; and Metrojet Flight 9268, suspected of crashing in October after explosion of a bomb smuggled on board.
The 2014 plane loss totals included Malaysia Airlines Flight 370, which dropped off radar scopes and is believed to have run out of fuel over the Indian Ocean; and Malaysia Airlines Flight 17, allegedly shot down by a high-altitude antiaircraft missile while cruising over Ukraine.
In terms of the industry's global operations, "long-term trend data shows us that flying is getting even safer" than indicated by previous record-low accident totals, Mr. Tyler said.
"Yet we were all shocked and horrified by two deliberate acts" that occurred in 2015, he said, adding that "there are no easy solutions to the mental health and security issues that were exposed in these tragedies."

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


TibiV

#148
http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-20822708-companiile-linie-americane-introduc-noua-clasa-locuri-sub-cea-39-economica-39-standard.htm

Dupa ce anul trecut Delta Air Lines a introdus clasa economica de baza printre cele cinci categorii de locuri disponibile in avioanele sale, alte companii americane cu traditie precum United Airlines si American Airlines au anuntat ca isi vor lansa propriile variante de clase economice de baza in decursul lui 2016, noteaza The Economist .

Pentru calatori, clasa economica de baza presupune renuntarea la putinul confort care mai ramasese la clasa economica. Pasagerul nu va avea posibilitatea sa isi rezerve locul atunci cand isi cumpara biletul, ceea ce inseamna, prin altele, ca daca calatoreste cu alte persoane, este putin probabil sa stea alaturi de acestea, sau ca i se poate da automat un loc de mijloc sau de pe ultimul rand, locuri evitate de pasagerii care au posibilitatea de a alege.

Pasagerii renunta, de asemenea, la dreptul de a-si schimba locul pentru unul mai bun si de a-si schimba sau anula rezervarea daca trec 24 de ore de la efectuarea acesteia.

Din perspectiva companiilor aeriene, ultima clasa este un efort de a concura cu profitabilitatea unor concurenti low-cost de pe piata americana, precum Spirit Airlines sau Frontier Airlines.

Companiile de linie isi pot reduce costurile prin limitarea drepturilor pasagerilor. Eliminarea upgrade-urilor si a posibilitatii de a zbura fara o rezervare prealabila pentru unii pasageri poate reduce cheltuielile administrative generale. Iar prin plasarea unor pasageri in locuri pe care nu le vrea nimeni ar putea reduce riscul ca acestea sa ramana neocupate.

Potrivit The Economist, unele persoane critica miscarea, acuzant Delta si rivalii sau ca fac clasa economica de baza atata de neplacuta incat oamenii sa fie dispusi sa plateasca mai mult pentru un ungrade catre clasa economica standard.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: TibiV on February 24, 2016, 10:28:31 PM
hotnews

"Basic Economy" nu difera cu nimic de clasele restricted economy disponibile in Europa de 20+ de ani. Hai sa vedem pas cu pas:

pasagerul nu va avea posibilitatea sa isi rezerve locul atunci cand isi cumpara biletul

Majoritatea liniilor europene nu au permis niciodata selectarea locului la rezervare. La nici o clasa. Puteai cel mult pune un request "window" or "aisle", si apoi, cativa ani mai tarziu, doar prin telefon, sa ceri un scaun care iti era blocat daca dorea agentul. Altfel, asignarea se facea la check-in, primul venit, primul servit.

De-abia acum unele linii au introdus selectia locului la rezervare - in momentul in care au inceput sa monetizeze locurile "mai bune" (bulkhead, exit-row) si sa introduca taxare pentru ele. La cele mai ieftine bilete Lufthansa si BA/IB locurile nu au fost rezervabile din clipa in care s-a putut alege locul la rezervare (la LH acum vreo 3 ani, la BA/IB acum vreo 5).

este putin probabil sa stea alaturi de acestea, sau ca i se poate da automat un loc de mijloc sau de pe ultimul rand, locuri evitate de pasagerii care au posibilitatea de a alege.

Atat DL cat si UA permit chiar si pentru Economy Basic selectia locului in mod gratuit la check-in, cu 24h inainte de plecarea zborului. LCC-urile, ULCC-urile si operatorii charter europeni nu permit asta fara bani nici macar la check-in, locul fiindu-ti asignat algoritmic daca nu ai platit.

Pasagerii renunta, de asemenea, la dreptul de a-si schimba locul pentru unul mai bun si de a-si schimba sau anula rezervarea daca trec 24 de ore de la efectuarea acesteia.

Biletele flexibile sunt de mult raritati in Europa, care costa substantial mai mult decat biletele "standard".

In US este in continuare destul de comun sa ajungi la  aeroport cu cateva ore inainte si sa ceri sa fi pus pe un zbor mai timpuriu. Si, daca exista loc, se rezolva. La fel, e foarte usor sa schimbi data aproape peste tot.

La Southwest e si mai tare - pe orice bilet, chiar si pe cel mai ieftin, poti sa anulezi zborul, si primesti contravaloarea biletului + taxe integral, pe care poti sa le folosesti pentru un alt bilet (sau alte bilete), pe orice ruta, in decurs de un an (am folosit sistemul; am schimbat destinatia si data, nu m-a costat nimic). Pana anul trecut puteai face asta inclusiv dupa ce avionul pe care aveai biletul decolase. Acum poti anula biletul cu cel mult 10 minute inainte de decolarea avionului, si-ti primesti toti banii inapoi ca "puncte" spre o noua rezervare. In Europa doar clasele foarte apropiate de full-Y permit asta, care costa 200-300 EUR peste biletul standard. Am "scapat" avionul odata cu un bilet din asta; mare noroc.

Din perspectiva companiilor aeriene, ultima clasa este un efort de a concura cu profitabilitatea unor concurenti low-cost de pe piata americana, precum Spirit Airlines sau Frontier Airlines.

eliminarea upgrade-urilor

Conditiile de upgrade de pe un bilet restricted european erau mizerabile spre inexistente de cand zbor eu.

si a posibilitatii de a zbura fara o rezervare prealabila pentru unii pasageri poate reduce cheltuielile administrative generale

Nu are cum, pentru ca sistemul va trebui in continuare sa permita upgrade-uri si rezervari pentru cei ticketed in alte clase (de exemplu full-Y, discounted-dar-nu-chiar-asa, conexiuni internationale, etc.).

Iar prin plasarea unor pasageri in locuri pe care nu le vrea nimeni ar putea reduce riscul ca acestea sa ramana neocupate.

Nu cred ca am auzit vreodata sa zica un pasager cu bilet "a mai ramas doar 30B in fata budei. Nu zbor azi!". De obicei ala care prinde 30B-ul se simte norocos ca a mai avut un loc, si n-a trebuit sa mai astepte o ora - o zi pana la urmatorul. Plus ca de obicei nu prea vezi daca ai ultimul loc disponibil si e in fata budei decat dupa ce ai platit biletul.

Potrivit The Economist, unele persoane critica miscarea, acuzant Delta si rivalii sau ca fac clasa economica de baza atata de neplacuta incat oamenii sa fie dispusi sa plateasca mai mult pentru un ungrade catre clasa economica standard.

In Europa nu pare ca avem probleme cu ce face Delta. Asta e practica standard pe-aici de 15-20 de ani si nu pare ca se plange cineva... Ma indoiesc ca se va plange cineva care cumpara asa ceva de lipsa de abilitate de upgrade sau de faptul ca nu-si pot schimba biletul... Tinta e leisure; ideea e oferirea "primului" pret pe Momondo sau Skyscanner. Atat.

Plus ca Delta si-a imbunatatit masiv serviciile in ultimii 2-3 ani.

Era groaznic inainte - acrituri pe langa care nasul burtos model standard de la CFR e exemplu de amabilitate si pe care nu le-a gasit pensia pe-acasa; avioane de pe vremea lui tataie (si nu glumesc, in 2013 am avut norocul sa zbor cu Delta cu un avion care era in serviciu cam pe cand Neil Armstrong a pasit pe luna si care a trasportat cu siguranta hippioti la Woodstock. Antifonarea era corespunzatoare varstei. Mizeria completa aerul "retro"); mancare canci pe zboruri interne, si atat de buna pe internationale incat iti doreai sa nu fie (mirosea a mancare de caini semi-incalzita); scaunul taiat si buda... ehem, mai bine asteptai decat sa intri acolo...

S-au imbunatatit substantial intre timp. Wi-fi la preturi rezonabile (5$/ora) pe toata flota, streaming de filme gratis, ba chiar si covrigei. Bere nu dau gratis, ca-s puritani, dar macar toata cutia de cola o primesti. Mancare pe zborurile internationale nu stiu cum e, dar o sa aflu in curand. Si pare c-au pensionat din acrituri odata cu DC-9-urile si au gasit si aspiratorul cu ocazia asta...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!