[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

#660
@ Bogdan Ce am gast pe wkp legat de costuri, perioada de implementare, materiale. Din astea scade costul stâlpilor de sustinere (3500E - s-ar putea monta pe stalpii de electricitate sau iluminat public). Liniile ar putea fi instalate chiar de RATUC/primarie costurile putând scădea astfel cu peste 50%.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Troleibuz

@ nicolaem Putin probabil sa ramana in garaj noile trolee. Ratuc/primaria au de gand sa suplimenteze nr. lor pe linii si apoi pot inlocui autobuzele diesel care suplinesc pe acelasi traseu cu troleele.

nicolaem

#661
deacord ca nu vor sta cele 50 noi in garaj. dar vor sta altele desi sunt moderne. nu am mai intrat in detalii, fiind thread local, se cam stie situatia.
CTP are nevoie intro zi de lucru de aprox 70 trolee.

Vor avea asa :
50 Solaris noi
20 Astra Town din 2016-17 (cele mov)

Cu alte cuvinte vor ramane la garaj :
  20 Astra Citelis 2010-2014 (cele albe care au aer conditionat)
  27 Astra Irisbus 2004-2005 ( cele albe fara aer conditionat, dar decente)
  15 Renault mai vechi care si acum nu prea mai circula.

Dar vor circula in schimb vreo 40 Renaulturi Diesel (verzi) din 99 fara AC, jegoase pe interior, usor de recunoscut dupa dara de fum ce o lasa in spate.
Din pacate situatia asta nici macar nu stim cat va persista. saptamani? luni? 1 an?

Toate astea datorita managementului CTP.  Aici nu mai vorbim despre lipsa banilor sau personalului.
Daca vor introduce 1-2 linii noi e insuficent. alea pot introduce in trafic maxim 10 trolee din cele 47 in stare perfecta enumerate mai sus.


StefanCelMare

Până în iunie, vin și 6 tramvaie Imperio de la Arad, din comanda de 22 (170 mil. lei fără TVA).

Aceste tramvaie fac parte dintr-o comandă de 22 de garnituri fabricate la Arad de firma Astra, sub licenţă Siemens. Contractul se ridică la suma de 170 de milioane de lei, fără TVA .
,,Pentru această investiţie noi am apelat la fonduri europene disponibile prin Axa 4, POR 2014-2020. Astfel, 85% din bani vor veni din fonduri europene nerambursabile, 13% din fonduri provenind din bugetul naţional, iar primăria va achita doar 2% din totalul sumei", a declarat pentru Adevărul, Ovidiu Câmpean, directorul departamentului de Dezvoltare Locală şi management din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.
Astra, firma respectivă din Arad, produce în prezent trei modele de tramvaie, Imperio, Autentic şi Armonia. Imperio este şi cel mai scump, fiind considerat modelul premium fabricat de această companie, în timp ce Autentic şi Armonia costă mai puţin.
,,Față de tramvaiele existente la ora actuală, din generația nouă, cele care vor veni sunt apropiate ca dotări. Adică au aer condiționat, panouri informative atât în interior, cât și în exterior, camere video, computere de bord, sisteme de numărare a călătorilor și loc special rezervat pentru căruciorul persoanelor cu dizabilități. Tot ceea ce e nevoie pentru un mijloc de transport la nivel european", a declarat pentru EBS Radio directorul Companiei de Transport Public, Liviu Neag.


https://cluju.ro/sase-noi-tramvaie-moderne-vor-ajunge-la-cluj-napoca-in-lunile-urmatoare/

nicolaem

ma indoiesc ca Astra va putea respecta acest nou termen de livrare. Deja trebuia sa fie in circulatie o parte din ele.
Din cate stiu au intarzieri mari si la livrarile in Oradea.

Manodragon

Neag nu se retrage și are încă un mandat de 4 ani până în 2024. articol media9.

Totodată, autorul articolului zice că o parte din trolee (20?) intră în circulație în 20 ianuarie. Având în vedere că a mai aruncat cu termene nerespectate nu prea știu ce să cred. Ceea ce e adevărat e că reporterul are o linie directă la conducerea CTP cu informații noi din când in când.

Aici el mai zice că în februarie sosesc primele 4 tramvaie.

nicolaem

o veste proasta ca Neag nu se retrage.
In presa cred ca in fiecare luna sunt stiri cu "vin tramvaiele". Adevarul doar Blidar il stie. Vom vedea.

Bogdan_Cluj

Hmmmmm

"14,5 milioane de lei sunt cuprinși în buget pentru cumpărarea autobuzelor autonome, adică aproximativ trei milioane de euro. Suma acoperă exact achiziționarea a zece autobuze! Reprezentanții Primăriei arată însă că banii erau necesari pentru angajament în semnarea acordului-cadru cu producătorul. Nu este însă obligatoriu să fie achiziționate zece vehicule, decât după analize judicioase"

https://media9.ro/surpriza-bani-pentru-10-autobuze-autonome-in-bugetul-clujului/?fbclid=IwAR1CQooQKTIBmicSDBLWlZTYQsAM5X9L5ImFsCR-GpLXYGvCnEdlM12b3gk

Io

Autonome? E matura tehnologia asta incit sa fie sigura in oras?
Totusi, nu-s cam scumpe? Parca pretul celor noi Mercedes a fost asa, 300 000 Euro bucata si sint mult mai mari.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Bogdan_Cluj

Buget 2020: Primăria achiziționează 10 microbuze noi în vederea extinderii transportului dedicat pentru elevi

La solicitarea cetățenilor și în urma procesului de bugetare participativă, Primăria Cluj-Napoca în colaborare cu CTP Cluj-Napoca va extinde transportul școlar pentru elevi prin achiziționarea a noi mijloace de transport. Proiectul presupune o alocare financiară bugetară în 2020 de 4.800.000 lei și va fi supus dezbaterii publice după consultări cu școlile clujene și Inspectoratul Județean Cluj.

Programul Autobuze școlare dedicate pentru transportul elevilor a fost propus și votat de clujeni în cadrul procesului de bugetare participativă online desfășurat de Primăria Cluj-Napoca în 2017. Municipalitatea a implementat în primă fază propunerea ca proiect pilot, programul fiind apoi extins de la 5 la 12 trasee și mai multe școli din municipiu, ca urmare a răspunsului pozitiv din partea familiilor și profesorilor. De asemenea, Primăria Cluj-Napoca a sprijinit desfășurarea programului și prin Direcția Polița Locală, astfel încât elevii să fie în siguranță pe fiecare traseu al autobuzelor școlare.

Prin extinderea proiectului autobuzelor școlare urmărim creșterea calității actului educațional, a siguranței copiilor și descongestionarea traficului în oraș.
Proiectul va fi implementat după adoptarea bugetului pentru anul 2020

https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni/posts/2759358177486323

Bogdan_Cluj

Facilități noi pentru transportul public al studenților în oraș

Primăria Cluj-Napoca alături de Compania de Transport Public propun simplificarea și îmbunătățirea politicii locale de acordare a abonamentelor subvenționate pentru studenți, prin înlocuirea abonamentului pe două linii de transport în comun cu un abonament care include un număr de 120 de călătorii pe lună, indiferent de linia pe care sunt utilizate.

Obiectivul nostru este încurajarea studenților să utilizeze transportul în comun și totodată, de a reduce utilizarea mașinii personale ca modalitate de mobilitate în oraș. De asemenea, acest proiect este un semn de recunoaștere al locului și rolului pe care studenții îl au în ecosistemul de dezvoltare al orașului nostru. Personalul calificat, bine pregătit reprezintă unul dintre principalele avantaje competitive ale Clujului.

Astfel, din luna martie, abonamentele pentru studenți subvenționate pe două linii de transport în comun vor fi înlocuite cu abonamente de 120 de călătorii pe lună. Conform propunerii publicate astăzi pe website-ul Primăriei Cluj-Napoca, o călătorie este valabilă o oră, indiferent de numărul mijloacelor de transport utilizate.

Proiectul are la bază rezultatele analizelor Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca realizate prin Centrul de Inovare și Imaginație Civică (CIIC) și Divizia de inovare (Centrul Cultural Clujean), în colaborare cu CTP - Compania de Transport Public Cluj-Napoca.

Acest tip de măsuri vine în completarea investițiilor realizate de municipalitate și CTP Cluj-Napoca pentru modernizarea flotei de transport public, atingerea obiectivului de a avea un oraș cu transport public 100% electric, ecologic, dar și a unor măsuri precum benzi dedicate transportului în comun, optimizarea orarelor de transport, extinderea liniilor de transport în comun la nivelul municipiului și zonei metropolitane, introducerea și extinderea programului Autobuze școlare dedicate ș.a.

Pentru a putea beneficia de noile tipuri de abonament, studenții clujeni vor trebui să prezinte carnetul de student, respectiv adeverința vizată la zi şi unul din cele șase carduri speciale: StudCard, ISIC Student, Euro> 26 Student, OMNIPASS, A Card/A Kártya și City Card Student. Aceste carduri se eliberează cu titlu gratuit și oferă și alte facilități pentru studenți.

https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni/posts/2762820350473439

GML


GML

https://zcj.ro/utile/atentie-se-muta-o-statie-de-autobuz-de-pe-traseul-floresti-cluj-napoca--193722.html?fbclid=IwAR1dYsalhDqRk2psxY0NYPsYVd7NJxwHWeGksc7yO8eg5ALilyACB8varIQ

Astfel, CTP Cluj-Napoca informează publicul călător că, începând cu vineri, 17 ianuarie 2020, din considerente de siguranță circulației și fluidizare a traficului, stația Calvaria a liniei M26 ( Florești Cetate - Parcul Central) se mută în stația de tramvaie Plopilor Sud.


StefanCelMare

#673
În stilul tipic CTP, modificarea nu apare la detalierea liniei (tot Calvaria scrie)...
http://ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/linii-metropolitane/linia-m26
Nici pe hartă...
http://ctpcj.ro/orare/harta/M26.jpeg
Nici pe google maps...

Altfel spus, problema ta, dacă nu citești un mic anunț undeva jos pe pagina lor și 2-3 ziare în ziua x, afli tu că nu mai oprește și unde oprește mai exact când iei busul.
Sunt curios dacă au pus anunț măcar în stații.
Cum, să operăm toate modificările în timp real pe toate sursele de informare? Dar vai, ăsta este moft.
Compania nu este niciodată devină că are informații care se bat cap în cap pe pagina lor oficială, deci cu atât mai puțin despre ce face Google (asta deși detaliile pe care Google le folosește, gen locația stațiilor și traseul rutelor sunt pe serverul CTP și trebuie editate de acesta!).

Ce dacă e 1 km între cele două stații pe care s-a anunțat schimbarea, problema ta.
Soluțiile adoptate sunt cele mai simple pentru companie, nu neapărat cele necesare.
Călătorul este pe ultimul loc, nici măcar nu a fost întrebat.
Dă-l naiba, să-și miște hoitul, ce, compania lucrează pentru cetățean?? Nu... lucrează pentru profit.

Dar așa este când liderul suprem al CTP este aprobat pe viață indiferent de rezultate de o primărie incompetentă pe transport.
De fapt, pardon, are rezultate dl Neag. Financiare. Profitul trece de nevoia cetățenilor sau de nevoia de a reduce traficul auto operând unele linii chiar și în pierdere o vreme.

A se vedea linia fantomă 22, mutilată iar (au scos busul de la ora 8... a rămas ultima cursă dimineața la 7 (!)).
Dacă nu ar fi trist, ar fi comic... inepți, dar cu pretenții de cine mi-s io.
Cică nu sunt pasageri... păi când operezi 3 curse pe zi, cu niște maxi-taxiuri înghesuite, pe o rută ce ar trebui să fie mai complexă, nici pasageri nu ai, logic.
Logică circulară, cu ștampilă de aprobat de la primărie.

Linia 22 nu ar trebui să aibă număr și să apară public, ar trebui să fie cursă specială la ce orar are.
Să dispară de pe hărțile de transport, să se vadă rușinea mai clar, și când se vorbește de trafic pe centru să nu ne mințim că compania de transport e prea-nevinovată.
Repet, așa este când primarul îți suflă în arriere.

A se vedea ce face Timișoara de ex. (vezi poza de mai jos - linia 5 Timișoara)... la noi se ia în brațe nu se poate domle și gata.
Deși nici măcar n-au încercat exact nimic și centrul se blochează mult și datorită zonei zorilor nedeservită...
Ce mașini parchează pe Republicii? Casele din zonă au curți interioare toate, deci parcările de pe Republicii și de pe străduțele din zonă sunt de fapt clienți potențiali ai CTP, care vin cu mașina și pentru că nu au cu ce altceva să vină. Cam la fel și pe Pasteur.

Dar studenții sunt de vină, să nu mai circule cu mașina! Citat din domn primar.
Același primar care vrea să facă benzi unice pentru bus pe Calea Turzii sau pe Calea Mănăștur.
Ce fain e la Cluj, nu?

Mizeria este sub preș, dacă comentezi - tu ai probleme nu compania sau primăria, iar dacă este trafic oricine altcineva este de vină nu Neag et Boc.




Powered by API/PUM imgur uploader

nicolaem

mda, managementul CTP e dezastruos. ma plang si eu de ei de vreo cativa ani.
La fel au facut si cu linia 44. tot schimba orarul, sunt ore de varf cand circula doar la 25 de minute. cea ce face cursa de evitat, mai bine se inghesuie toata lumea in 30. si apoi se mira ca 44 e gol si din nou reduc orarul.
Asta ca sa nu mai zic ca la 44 afisajul pe tabelele electronice din statii nu functioneaza. nu inteleg de ce pe unele linii merge si pe altele nu. Am sesizat la CTP dar au zis " am remediat problema".
Au GPS diferite pe autobuze din licitatii diferite? Am vorbit cu un sofer si imi spunea ca "pierde GPSul semnalul"
Cealalta linie noua (45) cum merge?