[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

"Când 10 oameni îți spun că ești beat, ar trebui să te duci la culcare"

.... citat din folclorul urban.

Deja îmi pare că se face teoria chibritului, și ajungem să dezbatem (sau unii să combată) lucruri evidente, care nu ar mai trebui să aibă vreun echivoc.

dr4qul4

Nu ma subventioneaza si pe mine astia sa-mi iau un E-tron?  :D La naiba, la 98% imi iau si un autobuz din asta. vad eu ce fac cu el.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


qionescu1

Toate cheltuielile de întreținere la autobuzele diesel sunt cunoscute. La fel și numărul celor pana în euro 4 și graficul de retragere. Erau prinse în PMUD, în studiul de oportunitate și în excelentele sinteze de pe clujeuropean.com. Deci se pot calcula liniștit și face studii comlete asupra diminuării poluării în cazul în care flota ratuc diesel ar fi trecut de la euro 4 (n-are rost sa mai amintesc euro2 si 3) la euro 6. Asta dacă cineva ar fi fost interesat de alternative. Nu mai spun ca achizițiile s-ar fi putut face doar pentru euro 6 noi sau într-un mix de euro 6 noi cu sh corelat cu cele 50 de troleibuze noi. Cum spune și Bogdan, dieselurile ar putea fi folosite pe linii periferice/metropolitane. Asta tine doar de organizare. Eu cred ca varianta ar fi fost mai eficienta și ar fi fost de preferat totuși niște calcule pentru a vedea clar ce opțiuni avem fără a ne arunca pe niște investiții unde cheltuim mai mult de cât primim.

Singurele lucruri evidente care se combat aici sunt culmea cele din studiu de oportunitate. Ba apare unul cu 98%, ba unul cu echivocul, ba cu golful, ba unul care nu crede deși toate datele citate sunt din studiul de oportunitate arătând calitatea intervențiilor. Singurele aspecte contestabile în studiu, dar care fac și mai nefavorabila decizia electricelor sunt:
- externalitatile (extrem de greu cuantificat cu date atât de generale, ba unele chiar jenante ca și economia de plantat copaci)
- autonomia reala și durata de viata a bateriilor (mai ales după primii 5 ani)
- neincluderea în analiza a costurilor infrastructurii de încărcare (minim 1.620.000 euro)
- costul simplist pe km de utilizare (de exemplu linia 32, deservita de 2 autobuze diesel pana acum va avea nevoie de 4 autobuze electrice pentru deservire dar noi tot la km calculam/cat ar costa un bilet în condițiile astea?/dar pe linia 24B de ex?)
Dar observ ca studiul de oportunitate nu contează sau nici măcar nu e citit asa ca nu mai are rost discuția. Si asa a fost prea mult.

Bogdan_Cluj

Vezi ca nu a zis nimeni sa bage electrice pe 24B. Aici s-a calculat strict pe traseele deja implementate. Nici primaria nu cred ca vrea sa mai cumpere altele noi, unless UE va da iarasi (minim) 85% din cost. Altfel nu cred ca se baga daca trebuie sa plateasca pretul intreg (sau mare parte din el).

De acord cu costul pt statiile de incarcare ca trebuie incluse in calcul. Dar de unde ai gasit suma aceea, mie mi-a scapat?

qionescu1

#650
Știu. Era doar o întrebare ipotetică. Dar sunt suficiente și descrierile liniilor din studiu și exemplul amintit de mine pt a vedea că eficiența nu trebuie calculată doar la km. Stații au fost cumpărate în 2018, prin presa locala am citi de suma de 7,7 mil lei. (Nu cunosc daca au fost sau nu exclusiv fondurile primăriei). De atunci s-au mai investit in vreo 3 statii. 


GML


RaduC

Mai mult ca sigur, prin taxele și impozitele plătite... Nu?

qionescu1

Sedinta Consiliul civic local Cluj-Napoca pentru transportul public.
- trenul metropolitan (problema folosirii magistralei feroviare/opinii operator feroviar)
- statie aeroport/intermodala
- trafic
- transportul in comun
- intrebari privind analiza economica a autobuzelor electrice - Se pare ca marele succes s-a nascut dintr-un esec, specialistii/directia tehnica ratuc dorind sa achizitioneze pe fonduri 22 troleibuze electrice cu baterii de mici dimensiuni (autonomie de cativa km). Doar un esec birocratic, generat si de "cunostintele" autoritatilor de mediu, sau incompetenta primariei ("lipsa unei hartii") a dus la actuala solutie.


M0LD0R

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a decis excluderea asocierii SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering SRL, a cărei ofertă fusese declarată câștigătoare, din licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate al rețelei clujene de metrou. Excluderea acesteia face ca asocierea plasată pe locul 2, anume Metroul SA – Padeco, să devină câștigătoare.

nicolaem

Quote from: SPECTR-2 on December 17, 2019, 05:03:48 PM
La licitația pentru extinderea rețelei de troleibuz, o singură companie a depus ofertă, și anume S.C. LONGHERSIN S.R.L.

detaliu important. aici e licitata doar SF+PT? executia va fi licitata ulterior? cu putin ghinion extinderea asta va mai dura 2 ani.
cum a dormit CTP ani de zile cu proiectul asta si acum tin trolee in garaj....

PS nu stiti nimic, nu se pensioneaza Neag?

SPECTR-2


nicolaem

si ce urmeaza dupa? alta licitatie sau in baza PT-DDE se va risca CTP la executie?

Totusi licitatia pentru cele 50 de trolee a fost lansata in februrie 2018. de atunci au frecat menta.

Bogdan_Cluj

Explica va rog cineva care se pricepe de ce este scumpa si greu de realizat extinderea retelei de troleu?

Adica eu ca necunoscator vad necesar doar niste suporti metalici prinsi de stalpii existenti (sau trebuie si stalpi noi?), iar de acesti suporti tragi acele doua linii paralele la care se conecteaza troleele.

De ce e complicat, si de ce e scump?