[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


qionescu1

Pietonalizarile, politica parcarilor si reducerea numarului lor (mai ales in zona centrala), benzile dedicate dar si un control destul de bun asupra platii calatoriilor au dus la cresterea semnificativa a numarului de calatori cu transportul public.

156 mil. calatorii in 2021
233,5 mil. calatorii in 2024 (cu tot cu vinerea verde - 26 mil calatorii)
 
https://actualdecluj.ro/crestere-semnificativa-a-numarului-de-calatori-care-folosesc-transportul-public-in-cluj-napoca-si-in-comunele-din-zona-metropolitana/

TVlad

In 2021 era inca pandemie. Si la Bucuresti se mindreste Nicusor cu cresterea numarului de calatori; e adevarat ca s-au mai facut optimizari de trasee, imbunatatiri ale materialului circulant dar comparatia cred ca tot e viciata din cauza conditiilor din pandemie. O comparatie cu 2023 (sau, hai sa zicem, 2022) ar fi mai corecta.

yetiman

#978
@TVlad - corecta observatia.
Dar in articol e prezentata situatia si fata de 2023.

"Anul 2024 a adus o creştere semnificativă a numărului de călătorii cu transportul în comun faţă de 2023. S-au înregistrat 233.500.000 de călătorii în zona urbană şi metropolitană, faţă de 196.000.000 călătorii în 2023."

Inclusiv grafic cu ultimii 4 ani.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

qionescu1

@TVlad  Observatiile sunt corecte, n-am mai extras toate cifrele desi era mai bine, dar linkul ofera toate datele. Era logic sa creasca numarul calatoriilor. De ex. pt orice calatorie in zona centrala este foarte greu sa mai alegi cu masina.

Ce date nu sunt foarte clare sunt calatoriile din vinerea verde. Nu sunt deloc putine (26 mil). Cum sunt numarate nu stim pt de platit nu se plateste nimic. Probabil s-au numarat validarile de abonamente. Dar si aici exista riscul real de a fi mai putine validari pt ca nu te mai obosesti sa validezi in conditiile astea.

TVlad

#980
Recunosc ca am comentat fara sa deschid linkul, altfel nu as fi avut nimic de adaugat :) tendinta e clara.

Atit cit am avut ocazia sa folosesc transportul in comun din Cluj, am fost multumit (de citeva ori in ultimii 10 ani). Am mers de doua ori de la aeroport in centru: lux fata de Bucurestiul anilor respectivi (2017-'18): automate de bilete functionale, plata cu SMS, fara aglomeratie in autobuz, ehe...Pare banal dar pentru mine nu a fost.

Anul trecut programul autobuzelor nu mi-a mai permis sa vin de la hotelul din Faget in centru asa ca am luat masina. Am lasat-o pentru citeva ore in parcarea din Piata Mihai Viteazu si am cam avut o surpriza cind am vazut nota de plata. Nu mi-a placut, consider ca exagereaza cu pretul, mai ales ca era in timpul serii/noptii dar poate altfel nici nu as fi gasit loc liber.

qionescu1

Asta face politica pretului pt parcarea in centru. Sunt convins ca intelegi toate aspectele.

calin.cc

Quote from: qionescu1 on January 29, 2025, 01:29:08 PM@TVlad  Ce date nu sunt foarte clare sunt calatoriile din vinerea verde. Nu sunt deloc putine (26 mil). Cum sunt numarate nu stim pt de platit nu se plateste nimic. Probabil s-au numarat validarile de abonamente. Dar si aici exista riscul real de a fi mai putine validari pt ca nu te mai obosesti sa validezi in conditiile astea.

am intrebat si eu aceeasi treaba pe grupul de pe skyscrapercity si am primit urmatorul raspuns de la un alt user:
"Sunt senzori ce numără oamenii la fiecare ușă de la autobuzele mov. Doar cele verzi pariziene nu au." ... nu stiam de acei senzori...