[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

nicolaem

e doar un bla  bla progresist al primarului ca sa dea bine prin conferinte prin ue, unda da bine sa folosesti termeni cu zero, verde, co2 etc.

din pacate dupa binevenite modernizari inainte de 2020, CTP cam bate pasul pe loc....
extinderere linie troleu nu se face
autobuze diesel generatie veche nu sunt eliminate
achizita de autobuze electrice intarzie
regandire trasee bus nu.... (ex manastur- calea baciului sau alte conexiuni directe intre cartiere unde exista trafic mare de masini)

StefanCelMare

#961
@csebi24
De acord parțial doar.
Cred că pe moment cartierele de pe partea sudică sunt responsabile de mare parte din aglomerația de trafic de pe centru.

Dacă pe axa est-vest s-au rezolvat problemele cât de cât prin bandă dedicată de bus, pe nord-sud e ZERO barat.
Pe sud avem așa: Zorilor, Europa, Bună ziua, Borhanci și chiar și Sopor (până se face metroul, tot nu are conexiune pe bandă dedicată cu centrul).

Din aceste zone se revarsă pe o infrastructură insuficient dezvoltată un trafic auto destul de mare.
Calea Turzii - Cipariu este de-za-stru la din ce în ce mai multe ore.

Problema nu poate decât să crească, deoarece orașul se tot extinde pe sud.
Țineți cont că 80% din zonele cu densitate mare de populație la Cluj (blocuri) sunt la sud de Someș.

Transportul public este clar deficitar pe zona sudică, e probabil cea mai mare problemă actuală de rezolvat, despre care nici nu se prea vorbește.
A ajuns Alexa cu fițuica lui de ziar de cluj să ia în brațe problema benzilor de bus pe Turzii.

PS - de altfel inclusiv modul în care se poate ajunge cu autobuzul în orice cartier din sud este ilar.
Doar de pe laterala M. Viteazu - Avram Iancu - Cipariu poți.
De oriunde altundeva dintre această laterală și Mănăștur, nu ai nimic, nicio legătură.

Este o mantră în transportul public, dacă nu-l faci ușor de utilizat și la botul calului, nu va atinge potențialul maxim.
Imaginați-vă că din orice alt cartier, ai ajunge și ai pleca din centru doar de pe acea laterală (M. Viteazu - Cipariu).
Evident că ai avea mai puțini clienți per total, unii ar lua taxi, bolt, mașina personală.

Bonus, pe acea laterală, deși ai avea spațiu, ai ZERO benzi dedicate bus.
Stimulul să vii cu transportul public este... chestionabil în cel mai bun caz.
De exemplu, vrei să mergi în Zorilor din zona stadion. Ar trebui să mergi pe jos undeva spre 2km, apoi să stai în autobuze pline ochi adesea, în trafic cu toate mașinile. Convenabil, nu? Nu mai bine vii cu mașina?

doodoo

Linia asta este un 0 barat, este total inutila.
Clar ca e facuta doar pentru turisti, iar pentru clujeni e doar o incarcare in plus a traficului de pe zona centrala.

Iar daca tinta au fost turistii (cati or mai fi si astia...), realitatea din teren va fi cruda. Linia asta nu va fi folosita de mai nimeni, suprafata acoperita de ea e mult mai placut sa fie batuta la picior, vorbim de o plimbare de 15-30 de minute.
Turistii vor sa mearga pe jos, nu sa stea in coloana la semafor, dar primaria da inca o data dovada de lipsa de viziune si de intelegere a realitatii.

A dat Boc inca o lovitura in lupta asta cu incazirea globala si restul gargarei, ce sa zic...cum zicea @nicolaem mai sus, e doar un mare blabla...

StefanCelMare

#963
Singurul lucru bun la linia 0 ar fi că ar aduce transportul public pe zone unde nu există.
Zona centrală este mediocru deservită.
Noi ne gândim doar la adulți capabili când spunem că e inutilă, dar există persoane cu probleme de mobilitate, pentru care distanțele de gen CCS-Teatru sunt prea mari de făcut pe jos.

Pe str. Avram Iancu, nu circulă nimic de exemplu.
Iar faptul că linia ar merge în Piața M Viteazu, e un lucru bun.
De acolo pleacă rute spre toate comunele, Baciu, Florești, Feleacu.

Dacă e să zic ceva de rău, ar fi că deși e aproape, nu îmbunătățește suficient conexiunea de care ziceam, centru efectiv - cartiere sudice.
Stația Cipariu vest e tot ușor la distanță de stația Teatru, de unde pleacă spre toate cartierele sudice autobuze.
Să zicem că e ceva totuși.

Eu cred că ar avea destui clienți linia asta 0.
Și doar pentru conexiunea din zona centrală cu stația Teatru (cartiere sud).
Și pentru conexiunea inversă, de la Cipariu la stadion.
Bonus, duce oamenii care trebuie să ajungă în Florești/Baciu în PMV de unde pleacă autobuzele M.
Inclusiv conexiunea CCS/Universității-PMV (și retur) e interesantă.

Timpul va spune, dar eu nu i-aș predica din start inutilitatea sau lipsa de utilizatori.
Cred că veți rămâne uimiți.

Voicu

^ Ca să dau și un exemplu concret, în care am fost direct implicat: astă vară am însoțit o persoană de la cimitir la Regională. Pentru un om sănătos floare la ureche. Pentru un bolnav cronic sau invalid... un chin. Taximetriștii strâmbă din nas pentru o cursă atât de scurtă, să mergi cu mașina proprie (odată ce ai găsit deja loc de parcare!) at fi stupid...

qionescu1

Propunerea nu e despre benzile dedicate, aia e o alta problema. Aici se propune o linie noua de bus. Dar nu e o abordare corecta pentru ca din pacate linia asta noua nu aduce decat doua noi statii de bus utile.

Asadar in afara de statiile Casa de cultura a studentilor si Universitatii, foarte necesare - implicit si aducerea transportului in comun pe str. Avram Iancu (unde se poate organiza banda dedicata pentru ca e subutilizata in conditiile de fluxurilor de trafic actual) toate statiile exista deja/sau sunt imediata apropiere si se afla pe traseul altor mijloce de transport in comun (bus/troleibus/tramvai).

In conditiile astea de ce ai mai crea inca o linie de bus? Sau o cream doar pentru ca avem niste conexiuni proaste in zona centrala? Ce frecventa ar trebui sa aiba linia 0 pt a fi una care sa acopere nevoile?

N-ar fi mai bine sa se reorganizeze o linie de la est la vest cu trecere si pe Avram Iancu? Sau mai bine, o linie mai extinsa din Buna ziua/Europa/Zorilor cu coborare pe Republicii - Avram Iancu si restul liniei 0 propuse (sau invers pe Hasdeu si cu o bucla in zona centrala).

StefanCelMare

#966
Conectivitatea directă este importantă și ea.
Să poți merge direct din zona pietonală UBB la stadion, e o chestie.

Sau la fel, de la CCS la teatru, sau de la teatru la stadion.
Există un mod de a răspunde la întrebarea privind utilitatea, acela este testul direct.
Dar presimt că "if you build it, they will come".

Frecvența de operare ar trebui să fie probabil pe la 8-10 minute, ca să fie totuși suficient de tentantă.
Adică vreo 4 autobuze pe rută +-.

PS - Coborâre pe Republicii, nu știu dacă ar renta neapărat, dar urcarea, care presupune efort, eu zic că ar da roade din secunda 1 (ruta ar fi profitabilă).
Mai degrabă coborâre pe Babeș-Pasteur.
Și stație finală în zona Piața Zorilor, care ar putea oferi o toaletă și un spațiu de odihnă șoferilor.
Pe ideea asta, se poate desființa parcarea la bordură pe Pasteur și face bandă dedicată de bus.
Faci parking pe zona prost utilizată de la piața Zorilor (spațiul acela verde cu bănci dintre benzi).
Ruta asta ar acoperi zone cu spitale, universități, campusuri, la fel de prost conectate acum, unde e nevoie de transport public.

doodoo

Vreau sa vad un autobuz cum sta pe banda lui (!!!) pa Pavlov sau pe ruta Primarie - Fac de Drept, cum face acele curbe de 90 de grade fara sa incurce maxim traficul adiacent. Fac pariu ca omoara traficul a fiecare trecere a lui, cu efecte negative minute in sir la ore de varf...

Dar no, hai sa vedem testul pe viu cum va fi...

Apropo de conexiuni nou create, credeti ca vor fi multi care vor da 3 lei ca sa mearga 1-2 statii ??? Eu nu cred, vor circula doar persoanele in varsta (care oricum au gratuit) sau cei cu probleme de mobilitate.

StefanCelMare

#968
Ruta nu merge pe Pavlov (str Cardinal Iuliu Hossu de azi).
Este o stație numită Pavlov, dar nu este pe strada Pavlov, ci pe Moților.

Bănuiesc că înainte să vină cu discuția public, au testat autobuz pe acea rută.
Oricum, pe acolo intră adesea autocarele de turiști, care opresc fix la cimitirul central, deci de putut se poate, nu e chiar așa greu precum spui.

Să vezi de săptămâna altfel cum e plin de autobuze pe strada pe care nu se poate (Republicii).
Ba se poate și pe Republicii, dar nu cu mentalitatea de la CTP, deși ei operează inclusiv mini-autobuze cu elevi, care ar putea și mâine fi introduse pe Republicii, deci știu bine că se poate.

Persoanelor cu mobilitate redusă li se adaugă persoane care lucrează/merg în acele zone.
CCS de exemplu este o zonă foarte tranzitată, cred că oportuniști se vor găsi destui.
La fel, zona stadion are un trafic pietonal chiar mare. Zona Cipariu, zona PMV iar, au mulți pasageri.

De asemenea, dacă vremea este neplăcută (ploaie, ninsoare, prea cald), se adaugă și mai mulți utilizatori.

Ar mai fi ca bonus faptul că unește parcările din jurul centrului.
Piața Blaga, cimitir (unde se va termina anul ăsta), Cipariu, PMV (Leul), polivalentă / stadion.
Lași mașina la parcare, și mergi pe centru cu linia 0.

StefanCelMare

#969
Am calculat pe google maps care este distanța între stația actuală Victoria (vis-a-vis Sora) și stația Opera (teatru).
550 m, 7 minute pe jos zice google.

De la stația Cipariu vest (zona liceu Coșbuc) la stația Opera (teatru) sunt 300m, 4 minute.

Este o îmbunătățire a conectivității.
Nu-i perfectă, dar e ceva.

---
În zona Piața M. Viteazu, ar putea fi luată în calcul mutarea stației de pe latura estică în zona din fața Mac (Stație taxi).
Acea stație taxi este disfuncțională, taxiurile trebuie mereu să se re-aranjeze când pleacă unul, prin tot felul de manevre.

Pe de altă parte, avem autobuze care staționează pe latura PMV de est, blocând o bandă.
Ar fi mai logic să faci stația de bus în zona parcării Mac, iar banda pe care stau autobuzele să o faci dedicată bus.

Stația de taxi o poți pune pe strada Argeș, spațiu ar fi.

Mergând mai departe, pe latura nordică a PMV, ar trebui la fel, bandă dedicată bus.
Avem acum parcări la bordură (!), complet aiurea pe o zonă de trafic intens, hub de bus.

Aș zice că ar putea fi mutată stația Flip, în ideea să o lipești de partea centrală a pieței (vezi poza de mai jos, pusă stația unde e roșu aprox).
Iar banda dedicată poate merge pe acea parte dinspre zona pietonală centrală a laturii nordice, pentru a permite mai ușor trecerea busului spre str. Ferdinand sau str. Barițiu.





Powered by API/PUM imgur uploader





Powered by API/PUM imgur uploader





Powered by API/PUM imgur uploader

Voicu

@doodoo: dar de ce să fie neapărat autobuz la dimensiuni standard și nu un microbuz? La o frecvență suficient de mare încât să asiguri o ocupare civilizată.

https://infoportal.mobil.nrw/technik/bussemitkonventionellemantrieb/kleinbus.html


qionescu1

Propunerile cu statia din fata McDonalds e buna si la locul ei. Acolo ar trebui sa fie statia. E spatiu suficient sa o organizezi cum trebuie si fara a incurca traficul.  Si celelate sunt bune.

Totusi exista o linie de care nu stiam. Linia 22. Cu doar doua curse pe zi din fata garii. La ora 6 si 7 si merge pana la Sp de boli infectioase. Cred ca traseul acesteia s-ar preta la o linie ocolitoare a centrului foarte bine. Mai mult ar oferi o legatura intre caminele spitalele din Zorilor (daca este extinsa) caminele studentesti - centru - gara. (linia rosie si maro)

Are posibilitate de extensie (linia intrerupta albastra) daca se doreste dar nu cred ca ar fi utila. De la Opera Maghiara esti chiar in gura parcului si mai este si legatura de tramvai si bus spre stadion, iar de pe Emil Isaac esti foarte aproape de statia Momerandumului.



Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

E o glumă linia 22.
E ținută de fapt pentru câțiva angajați de la acele spitale.

Justificarea CTP - o să mori de râs - e că nu există pasageri.

Comedie frate.
Logică circulară. Pui orar super ciudat, frecvența nulă, și zici că nu are căutare.

Comedie cu comuniștii de la conducerea CTP.

O țin acolo că dă bine pe hartă de transport, nu se vede golul de pe zona centru-Zorilor.

GML

Parca la un moment dat si 22ul mergea pana in Zorilor, dar au renuntat, si a ramas ce e acuma.
Sincer, extinderea liniei 22, cu un program normal, ar fi tot o idee buna.