Accidente si incidente aviatice in Romania si in lume

Started by Ionut, January 20, 2014, 08:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Sa nu uitam ca desi nu este Ryanair, Blue Air este totusi un Low Cost... Si astia sunt "maniaci" cu stationarile scurte.
Daca pasagerii si bagajele ii ejectezi in 10 minute iar ceilalti pasageri ii imbarci in alte 10 minute, alimentarea cu carburant se face mai cu atentie si simt de raspundere. Probabil minim inca 30 de minute.
Banuiesc ca este mai simplu sa faci un plin si sa consumi plinul ala pe 2-3 segmente de zbor, decat sa alimentezi strictul necesar la fiecare segment. Asta cred ca este un "moft" rezervat pentru "legacy"... ;)
(Intr-adevar, sa zbori cu carburant in exces creste consumul orar, dar poate lor le iese din calcul ca este mai bine sa "plimbe gazul" decat sa lungeasca stationarea la sol...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Quote from: rizzuh on April 02, 2018, 08:39:00 PM
@cip, probabil nu cu un singur motor.
Ba da, bimotoarele au timpi uriasi de zbor intr-un singur motor.  Vezi aici: https://en.wikipedia.org/wiki/ETOPS

Doar ca in caz de probleme de genul asta esti obligat sa aterizezi pe cel mai apropiat aeroport, chiar daca destinatia e mult mai aproape decat ETOPS.

Neufunk

Ma indoiesc ca a meritat sa plece cu rezervoarele pline. In general din ce am mai vazut eu, treaba asta merita cand pleci de prin ceva insule sau locuri foarte izolate unde costa o avere sa aduci combustibil. In rest, consumi mai mult pentru a cara combustibilul cu tine decat diferenta de preturi.

rizzuh

#423
^^

Stiu ca pot sa zboare cu un singur motor foarte mult timp fara nicio problema. Eu ma refeream ca probabil nu ar fi ajuns in 40 minute la Bucuresti cu un singur motor, ci ca i-ar fi luat mai mult (nu cine stie ce, hai poate 60, nu e mare distanta). Oricum, fiind obligatia sa aterizeze la cel mai apropiat aeroport nu aveau ce face - este o prevedere foarte buna dpdv. al sigurantei, chiar daca in acest caz nu prea avea rost :)


TibiV

Multumesc pentru comunicat...

Care zice:

Quote
4. In perioadele de timp in care anumite facilități sau condiții de operare NU se conformează datelor publicate in AIP , este emis NOTAM de avertizare si se permite operarea DOAR a acelor aeronave a căror performanțe permit utilizarea in siguranță a pistei sau a porțiunilor din pistă, prin autoevaluare executată de către comandanții de echipaje. Spre exemplu , un motodeltaplan utilizează pentru decolare/aterizare doar 100...150 de metri din cei 600 metri disponibili in condiții normale , fapt ce-i permite operarea fără riscuri chiar și atunci cand unele porțiuni din pistă se află in condiții necorespunzătoare.

5. (...)

6. Incepând cu data de 23.IAN.2018 a fost emis și a fost activ un NOTAM care preciza faptul că serviciile administrative NU sunt disponibile , fiind permisă operarea pe proprie răspundere a acelor aeronave pentru care dimensiunile si configuratia terenului permit desfasurarea activitatii de zbor cu categoria respectiva de aeronava in conditii de siguranta , prin autoevaluare executată de către comandanții de echipaje (prevedere din HG-912).

Quote from: cavver on March 25, 2018, 07:59:33 PM
Oau ce expert aviator esti. Mai ales avand posibilitatea de a privi retrospectiv.
Sa asteptam ca CIAS sa termine raportul de investigatie pentru ca sa putem comenta.

Quote from: TibiV on March 25, 2018, 02:28:45 AM
La fel ca in 90% dintre cazuri, aeriene sau rutiere: "Ce naiba l-a mancat in "3 litere" sa incerce decolarea de pe o pista inca mustind a apa?!...."
Nici de pe "betonata" de la Baneasa nu as fi avut curaj sa decolez, daca destinatia ar fi fost o "inierbata".

Astia merg pe principiul "Aici nu am TWR, atunci eu sunt TWR-ul meu ?!?!?!"...
In astfel de situatii chiar nu ma da "compasiunea" peste cap...

Am gresit cu ceva ?!... Se pare ca chiar au aplicat "Aici nu am TWR, atunci eu sunt TWR-ul meu!"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Partial. Nu e vorba de , "Aici nu am TWR, atunci eu sunt TWR-ul meu!" ci de "nu am CZ, sunt CZ-ul meu", chestie care se aplica pe scara larga, a fost valabil ani de zile si pe Clinceni si alte aerodromuri administrate de Aeroclubul Romaniei. E zbor pe propria raspundere, care e perfect legal si foarte eficient (nu ai nevoie de control de zbor permanent), iar Cisnadie oricum opereaza in CTR Sibiu si doar cu coordonarea controlului de trafic de la aeroportul din Sibiu, asa ca un CZ local era tichie de margaritar.

Am zburat cu Dan Cobuz, el mai opereaza in conditii similare pe un alt aerodrom, nu e nimic anormal in asta. Anormalul e cand Clinceniul decide sa inchida aerodromul cate o jumatate de zi vara pentru ca au program de la 9 la 5 si in afara programului zborurile sunt interzise, facand si activitatea de scoala de zbor aproape imposibila (incepatorii zboara de obicei dimineata devreme sau seara inainte de apus cand nu sunt turbulente, dar cand aerodromul e inchis acum).

frunzaverde

Quote from: Neufunk on April 03, 2018, 01:29:35 AM
Ma indoiesc ca a meritat sa plece cu rezervoarele pline. In general din ce am mai vazut eu, treaba asta merita cand pleci de prin ceva insule sau locuri foarte izolate unde costa o avere sa aduci combustibil.

Timpul pierdut pentru a alimenta dupa fiecare segment, mai ales in cazul segmentelor foarte scurte (si deci pierderea de oportunitate venita din tinut avionul pe sol perioade mai lungi de timp) valoreaza mult mai mult decat caratul combustibilului. Atat Ryanair cat si Wizz Air fac foarte des segmente back-to-back (baza-destinatie-baza) alimentand doar la baza.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: AdrianB1 on April 10, 2018, 08:51:13 PM
"nu am CZ, sunt CZ-ul meu", chestie care se aplica pe scara larga (...) E zbor pe propria raspundere, care e perfect legal si foarte eficient...
Eu nu am spus ca nu ar fi legala.
Pentru astfel de aerodromuri chiar nu este neaparata nevoie de "zebra".
Dar daca itit asumi propria raspundere fara sa verifici starea terenului, nu te mai mira daca faci "buf"...
Exista avioane care decoleaza de pe apa, avioane care decoleaza de pe teren solid, dar inca nu am auzit de avioane care decoleaza din mocirla.

Quote from: AdrianB1 on April 10, 2018, 08:51:13 PM
Anormalul e cand Clinceniul decide sa inchida aerodromul cate o jumatate de zi vara pentru ca au program de la 9 la 5
La inceputul anilor '80 programul de zbor pe timp de vara era 9-19... (La hangare ajungeai pe la 8 dimineata, si plecai pe la 20...)
Dar, deh, pe vremea aia pasiunea pentru zbor era probabil mai importanta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Acum 5 ani programul era de la rasaritul soarelui la apus, in iunie puteai sa decolezi la 7 si sa aterizezi la 9 seara si unii chiar o faceam. Acum luni e liber, marti inchis pentru inventar, miercuri-vineri cu program scurt, sambata si duminica daca bate vantul in cerc. Pasiunea pentru zbor exista si azi, dar nu la administratie ci la piloti.

TibiV

http://www.b365.ro/mobi/incident-grav-pe-aeroportul-otopeni-s-ar-fi-putut-produce-o-tragedie-investigatie-cias_258311.html

Incident grav pe Aeroportul Otopeni, s-ar fi putut produce o tragedie. Investigaţie CIAS

Un avion Pegasus Airbus A320 care zbora pe ruta Istanbul - Bucureşti a fost implicat într-un incident la aterizarea pe Aeroportul Henri Coandă. Mai exact, aeronava a aterizat înainte de pragul de limitare a pistei şi a lovit câteva balize. Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile anchetează incidentul, potrivit Biroului de Anchete şi Analize pentru securitatea aviaţiei civile (BEA).

Incidentul în care a fost implicată aeronava Pegasus Airbus A320 s-a produs în data de 30 martie 2018 pe Aeroportul Henri Coandă.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote
Anunț de presă
Compania TAROM: Informare ROT 421 Bucureşti – Barcelona

Cursa TAROM ROT 421 Bucureşti – Barcelona, de astãzi, 26 Aprilie 2018, operată cu o aeronavă de tip BOEING 737-700, care a decolat de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă la ora locală 08:49, s-a întors din drum dupa aproximativ o oră de zbor, din cauza unei uşoare fisuri apărute la unul dintre geamurile cabinei de pasageri.

Decizia comandatului respectă procedura stipulată în manualul de zbor al aeronavei. Siguranța pasagerilor nu a fost pusă în pericol nicio clipă.

Aeronava a aterizat în deplină siguranţã pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, pasagerii au fost debarcaţi, primesc asistenţã la sol şi vor decola în scurt timp către destinaţia iniţială.

Ne cerem scuze pentru inconvenient, şi vă reamintim că prioritatea Companiei TAROM este siguranţa şi securitatea pasagerilor şi echipajului său.

Echipa dumneavoastră TAROM






Sursa: e-mail
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Harry

Si aici se vede cum bucati din elicopter lovesc masini si rateaza la mustata cativa pietoni


yetiman

#434
 :D Nu sunt bucati din elicopter.

Daca te uiti cu atentie la videoclipul de pe facebook, se vede in primele secunde cum zboara in spate niste placi ridicate de curentul facut de elicea elicopterului.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu