News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

În această dupăamiază, am fost la Budila....pe linia 403.....
     Față de situația "inițială", cu prăbușirea unei pile, aseară în jurul orelor 20, s-au prăbușit și celelate două pile; la ora asta întregul  pod este în apă...... Au mai rămas numai culeele de pe ambele maluri. Pe capătul podului dinspre gara Budila sunt niste benzi alb/roșu ce descurajează trecerea pe capătul de culee în consolă, în pericol de-a cădea și asta. Mai este un polițist care face veghe aici în ture.

Și un răspuns pentru "etravel" la întrebarea legată de existența de material rulant dincolo de pod, respectiv Budila, Teliu, Întorsura...
   Am intrat și-n gara Budila, liniile sunt goale... Din surse, însă, se pare că "Regio" are una / două rame garate la Întorsura (aici fiind capăt de linie). Nu este o informație verificată, de aceea am spus "se pare"....

GDPR

^Au aparut imagini cu podul complet distrus pe Stiri.tvr.ro

JohannDB

Din "vizita de lucru" pe L 403, la podul de la Budila....

Îmagini de pe malul de vest, de vis-a-vis de gară.

[/URL]





















































Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

pasadia

Quote from: adrian rosca on July 02, 2018, 09:33:16 AM
^Au aparut imagini cu podul complet distrus pe Stiri.tvr.ro

La 0:45 il vedeti pe prefectul judetului, Marian Rasaliu explicandu-i lui Raed Arafat ceva d legat de infiltaratii in structura podului care ar fi de vina pentru prabusirea podului. Interesat e ca chiar Raed e cel care ii zice "sa lasam specialistii sa-si dea cu parerea".

Rasaliu e fost parlamentar PD-L prin 2004-2008 (dupa ce fusese cred si consilier judetean), mutat in perioada 2009-2010 in PSD. A primit ulterior ca sinecura postul de director la Uzina R (exploatarea/prelucrarea de uraniu de langa Feldioara), de unde a avut grija sa aduca contr-manifestanti pentru PSD pe la unele mitinguri anti-guvernamentale. Acum e prefect...

Am avut ocazia sa il intalnesc in trecut de vreo 3-4 ori, odata chiar pe vremea cand inca era parlamentar si statea la masa intr-o cafenea anonima cu dl. Munteanu, patronul Agetaps (firma de constructii locala, cunoscuta mai ales pentru faptul ca a constuit foarte multe din magazinele Plus, devenite ulterior Lidl). Agetaps fiind cei care, din cate stiu, au balastiera aflata imediat in amonte de pod. Asta asa, ca fapt divers.

Xenos

Oare vom asista la un nou pod Grădiștea sau se vor aloca rapid fonduri pentru refacere?

TibiV

Am primt, via-mail, cateva poze de sambata, 30 iunie, cu podul de la Adjud peste Trotus.
Pozele sunt facut de pe DN2.

Dupa potopul de saptamana trecuta, sa ne bucuram ca nu s-au prabusit mai multe poduri...






In mod normal arata asa.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Cam colmatata albia. Cei de la Apele Romane ar trebui sa mai scoate din pietrisul ala de acolo.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

etravel

Quote from: JohannDB on July 01, 2018, 10:54:03 PMȘi un răspuns pentru "etravel" la întrebarea legată de existența de material rulant dincolo de pod, respectiv Budila, Teliu, Întorsura...    Am intrat și-n gara Budila, liniile sunt goale... Din surse, însă, se pare că "Regio" are una / două rame garate la Întorsura (aici fiind capăt de linie). Nu este o informație verificată, de aceea am spus "se pare"....
Multumesc pentru raspuns.


etravel

Quote from: pasadia on July 02, 2018, 10:37:02 AM
Rasaliu e fost parlamentar PD-L prin 2004-2008 (dupa ce fusese cred si consilier judetean), mutat in perioada 2009-2010 in PSD. A primit ulterior ca sinecura postul de director la Uzina R (exploatarea/prelucrarea de uraniu de langa Feldioara), de unde a avut grija sa aduca contr-manifestanti pentru PSD pe la unele mitinguri anti-guvernamentale. Acum e prefect... Am avut ocazia sa il intalnesc in trecut de vreo 3-4 ori, odata chiar pe vremea cand inca era parlamentar si statea la masa intr-o cafenea anonima cu dl. Munteanu, patronul Agetaps (firma de constructii locala, cunoscuta mai ales pentru faptul ca a constuit foarte multe din magazinele Plus, devenite ulterior Lidl). Agetaps fiind cei care, din cate stiu, au balastiera aflata imediat in amonte de pod. Asta asa, ca fapt divers.
E clar, PSD-ul a distrus cu intentie podul. Trebuie alegeri anticipate, nu se mai poate asa
In aceeasi ordine de idei, a podului nu a partidului de la putere, chiar se vad urme de infiltratii pe ceea ce a mai ramas din pod. Probabil ca, daca nu ar fi cazut de la inundatii, evenimentul s-ar fi produs mai tarziu din cauza infiltratiilor. Totusi, e vorba de o structura care are aproape 100 de ani.

pasadia

Are 75 si as vrea sa imi arati acele urme pe niste poze ( vorbesc serios, nu sunt in domeniu, nu stiu la ce sa ma uit). Si eventual: erau "tratabile"? Puteau fi constatate si reparate anterior? Prefectul, ca reprezentant al Guvernului in teritoriu, ar fi avut obligatia sa constate daca institutiile din subordinea Guvernului isi fac treaba si verifica aceste obiective?

Sau ramanem cu bascalia ca partidul distruge podul?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


GDPR

Nu va impacientati, o sa se faca si expertiza care va stabili exact cauzele prabusirii podului.

JohannDB

Chestia cu "infiltrațiile" este una de "gâgă"....
   Dacă priviți atent la anumite imagini, talpa pilelor prăbușite au dimensiuni respectabile... Din felul cum arată acum pe secțiunile ce se văd prin fracționare, talpa/baza pilelor a fost fundată în albie și după o anumită cotă s-a trecut la turnarea arcelor din beton... S-a construit cu un sistem de cofraje pentru arce de la pilă la pilă, începând de la culee. Tot modelul cu  plăci de piatră este o acoperire estetică a podului, plăci ce se puteau pune direct în cofraj înainte de turnarea betonului....
Eventuala "infiltrație" nu este altceva decât subspălarea de apele cu viteză și volum mare a zonei de reazem a bazei pilelor, ceva similar cu a face ca pila să fie în "aer". Dacă aveau fundare de adâncime, baza pilelor nu se putea răsturna !! Ceea ce poate impune o remarcă; la momentul și condițiile de construcție se va fi avut în considerație și o amenajare amonte a cursului apei pentru protecție, lucru care în timp a devenit caduc, și mai ales după edificarea barajului de pe Tărlung de la Brădet/Săcele.....

[/URL]





Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

Priviți la imaginea de sus... Este pila ce a mai rămas în "picioare" încă vreo 12 ore după ce s-au prăbușit de la malul de vest (vis-a-vis de gară) pila unu și doi.... Asta a mai rezistat, dar nu mult !

JohannDB

[/URL]





Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

    Asta este prima pilă se s-a dus pe apa......Tărlungului; baza pilei este răsturnată înspre amonte, exact cum s-a văzut pe filmarea amatorului ce a surprins prăbușirea inițială...Se pare că apa a săpat tare în amonte sub pilă, cerind o cavitate "mortală" pentru pila respectivă...

JohannDB

[/URL]





Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

Iată culeea de est, de pe partea gării Budila...., arcada de aici s-a prăbușit ultima... După cum vedeți, arcele s-au turnat în cofraj de la pilă la pilă... La zona de ruptură nu văd armătură metalică (se pare că nu era uzanța/stas-ul vremii, dar a rezistat cca 75 de ani).

JohannDB

[/URL]








Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

Ce vedeți aici este arcada pilei ce a "decedat" ultima de pe partea dinspre gară...................... puteți revedea pila supraviețuitoare cum, pe baza propriei greutăți s-a lăsat spre dreapta imaginii, nemai având contra forță opazabilă de pilele deja căzute.
Și mai ales ca detaliu, pila ce cuprinde arcadele în ea prin turnarea în cofrag este căzută de pe "baza" ei care "bază" e și ea răsturnată spre dreapta..........