News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR

#195
Sectia e neinteroperabila, asa ca luati-va gandul de la redeschidere.

Din acumularea de pe Tarlung s-au evacuat 140 mc/s, din care 60 mc/s prin golirea de fund, iar restul prin evacuatorul de ape mari. Capacitatea maxima de golire a barajului conform RRMB (Registrul Roman al Marilor Baraje) e de 800 mc/s. Va inchipuiti ce s-ar fi intamplat daca ar fi evacuat la capacitatea maxima...


danutzu_1069

Iar o eventuala resuscitare a liniei insemna demolare pod si constructie altul. De la zero... Nu ai ce sa carpesti acolo. Nici macar ceva metalic peste.
Pila care a ramas, nu o sa mai stea mult...

JohannDB

Linia 403 Brașov-Hărman-Budila-Teliu-Întorsura Buzăului este o linie neinteroperabilă....
   Și din păcate pentru astfel de secții de cale ferată există interdicția folosirii fondurilor publice pentru secțiile neinteroperabile !!

pasadia

@cristi: neinteroperabila=infundata

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


tom_sawyer

#200
Quote from: cristi5 on July 01, 2018, 12:44:59 PM
Ce inseamna exact "neinteroperabila"?

QuoteRețeaua feroviară din România este structurată în infrastructură interoperabilă și neinteroperabilă. Infrastructura feroviară interoperabilă este cea care se poate conecta la infrastructura feroviară transeuropeană, fiind administrată în concordanță cu prevederile privind accesul liber al operatorilor feroviari și dezvoltată în conformitate cu normele tehnice de interoperabilitate adoptate pe plan European.

Infrastructura feroviară neinteroperabilă este cea aferentă traficului local, conectată sau nu la infrastructura feroviară interoperabilă, administrată și dezvoltată pe baza unor reglementări specifice interne.

CFR SA (=CFR Infrastructura)

Harta linii interoperabile și neinteroperabile

PS: in februarie 2013 linia neinteroperabila Galati-Barlad (operator Transferorviar) a fost distrusa de alunecari de teren in zona Tulucesti (la 10 km de Galati).
Lucrarile de refacere erau estimate la 10 milioane euro (cred ca implicau consolidari de versanti). Nimeni nu ii mai dadea sanse de redeschidere.
Totusi dupa 2 luni, in aprilie 2013, minune! s-a reluat circulatia.
Transferoviar a reparat linia pe cheltuiala proprie (probabil mult mai ieftin decat costul estimat initial).

Probabil costurile de refacere a unui pod sunt mai mari decat cele de refacere a unei portiuni de cale dislocata de alunecari, dar se poate reface daca se implica operatorul (Regio Calatori).

GDPR

Ma tem ca-ti faci iluzii, dar cine stie, poate face RC Trans un pod provizoriu din lemn, ca la Caracău. Americanii inca mai au poduri din astea.


danutzu_1069

Aia este o vale seaca.... Aici discutam despre un curs de apa... foarte nervos cateodata...

frunzaverde

Quote from: pasadia on July 01, 2018, 02:02:30 PM
@cristi: neinteroperabila=infundata

NU. Neinteroperabil in accepțiunea CFR curentă înseamă linie pe care nu se livrează trase operatorilor. În schimb, atât operarea și întreținerea liniei cât și asigurarea trenurilor sunt asignate unui singur operator. Alți operatori nu pot intra liber pe aceste linii.

Sunt trei mecanisme - concesiunea, închirierea și încredințarea gratuită.

Brașov - Întorsura Buzăului e concesionată RCCF Trans - Regio Călători (sunt una și aceiași firmă în realitate). CFR nici dacă ar vrea nu ar avea cum interveni fără a rupe concesiunea. Teoretic RCCF ar trebui sa refacă podul, dar sunt lipsiți de banii pentru a face asta - de abia au venituri sa acopere întreținerea minimală a sectoarelor lor.

Plus ca au vreo 1.5 miliarde de lei de dat înapoi la stat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: pasadia on July 01, 2018, 02:02:30 PM
@cristi: neinteroperabila=infundata
A ramas cumva vreun tren al Regio Calatori dincolo de pod?

GDPR

@danutzu_1069, solutii tehnice ar fi, ma indoiesc insa ca ISC-ul ar fi de acord cu ele:


danutzu_1069

Nu-mi place!
Aici este construit de la zero pe structura de lemn.
Nu vreau sa ma gandesc cat sunt barnele alea batute in sol...
Nu stiu in ce masura se poate reconstrui pila care a cazut, si apoi constructiile in arc de bolta...

vancouver

Poate ca operatorul liniei neinteroperabile si-a facut o asigurare pentru calamitati naturale. Si plateste asigurarea... zic si io, nu dau cu parul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Harry

In cei aproape 100 de ani de existenta nu a suferit reparatii majore sau consolidari.
Podul a fost realizat in anii '20 ca parte a proiectului feroviar Brasov - Intorsura Buzaului.


GDPR

Podul in sine nici acum nu avea nimic. Problema a fost subspalarea fundatiei, cel mai probabil neexistand fundatii indirecte.