News:

Educația pentru riscuri în trafic, lecțiile suedeze!

Main Menu

Autostrăzi în România: sinteză

Started by horatiu.cosma, January 05, 2014, 09:55:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feri

După o pauză cam mare, ieri s-au operat actualizări de execuție în CESTRIN (în general pentru loturile non-UMB).
Dacă se respectă procedura din trecut, raportarea este pe luna anterioară, deci sunt datele pentru sfărșit de ianuarie:


Powered by API/PUM imgur uploader


costin

Am updatat progresele. La A1 s2(unde este și secțiunea 1,lot2) s-a modificat, am adăugat-o. La A13 apar modificări la T3 și T4, Modificări și la Chiribiș Biharia dar nu sunt noi, sunt doar reintroduse, din mai scrie de reîncepere acolo. La Suplacu Chiribiș cestrin scrie doar de progresul nou, îl adaug eu la cel vechi.

tom_sawyer

#32
Quote from: horatiu.cosma on March 06, 2025, 07:12:56 PMStop joc-ul major va veni când va fi să intre în șantier în paralel toate astea noi care sunt acum în licitație și nu au fonduri decât pe hârtie (igienică), A7 dincolo de Pașcani, A8 non PNRR, Techirghiol, Focșani - Brăila, Bacău - Neamț, Moravița, Meseș, Arad - Oradea, Tg. Jiu - Craiova etc.

Avem deja semnate contracte de 8 miliarde euro.

Urmează la semnat (??), evaluări finalizate, fără contestații:
- Meseș: 1,3 mld €
- (?) VO Cluj: 1 mld €
- A8 Sărățeni-Joseni: 1 mld €
- A8 Ditrău-Grințieș: 1 mld €
- A8 Pipirig-Vânători Neamț: 0,5 mld €
- extindere DN25: 0,2 mld €
- VO Pucioasa-Fieni: 0,1 mld €

Mai avem 2 loturi cu evaluări finalizate, dar în contestații pe Oradea-Arad: 1 mld €
primul lot din Pașcani-Suceava, Oar-Satu Mare cu evaluări tehnice finalizate: 0,8 mld €
+ celelalte contracte în licitație

În condițiile în care finanțarea disponibilă e de 5,5 mld €, iar când se atinge supracontractarea de 300% se oprește finanțarea, evaluați voi gradul de seriozitate al statului, care așteaptă constructorii să depună oferte pe:
- Filiași-Tg Jiu
- Bacău-Piatra Neamț
- Moțca-Tg.Frumos-Lețcani

Nu ar fi mai cinstit pentru toată lumea să se recunoască că ne-am întins mai mult decât e plapuma?

GAC

aceste proiecte sunt pe un orizont de 5 ani in cel mai fericit caz posibil, deci chiar daca adunam 20 miliarde euro (toate proiectele) si imparti la 5 ani, vine 5 miliarde pe an, dar un termen mai realist e 6-7 ani, mai ales ca discuta, de relief dificil si sf prost.
asadar, cu cate 2 runde de fidelis pe an, 2.5 miliarde pe runda e fezabil, ba nai mult, prin niste obligatiuni pentru populatie tii sub control si inflatia...

TibiV

Quote from: TibiV on March 06, 2025, 08:20:06 PMDin ce postari vad pe forum, probabil te poti imbata cu apa rece, daca este destul de rece...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Mda, copiii spun lucruri trăznite. O fi ceva program fidelis în care dai la stat bani și el dă înapoi mulțumiri?

pista_bacsi

Sunt foarte off topic, dar exista principiul de war bonds (mai nou green bonds) care implica dobândă redusa și/sau financial repression.

Sunt curios ce principiu o sa inventeze in 2027-2028 pentru ca "primul venit primul servit" nu va fi sustenabil. Pana atunci ne bucurăm de inaugurări și ignoram problemele viitoare de finanțare.

alecu26

Eu îmi amintesc un faimos ministru răspunzând la o întrebare a unui coleg de forum: vom face autostrăzi din bănuții noștri.
Nu am făcut de atunci...și sunt peste 10 ani, cred, nici un km de autostrada din "bănuții nostrii".
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

tom_sawyer

#38
Probabil vom contracta în jur de 11-12 miliarde € și vom faza integral pe următorul exercițiu financiar, sperând să obținem fonduri cel puțin la nivelul de până acum.

Adică 2028-2034 va fi ocupat integral cu proiecte contractate anul acesta și nimic altceva nou. Cu lucrări lălăite în mod corespunzător.

alecu26

Deja depășim multe tari în clasament...și la PIB, și la PIB per capita, și la kilometrii net de autostrada (faza suntem încă în spate comparat la parcul auto, suprafață tara,  populatie).
Dacă se calmează lucrurile geostrategic în cativa ani, nu prea cred ca primim cine știe ce pt autoastrazi. Poate pentru cai ferate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).