Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hercule

Scuzati ingnoranta, VOCE inseamna varianta ocolire Cluj est?
Deșteaptă-te române!

dragos76

^^
Chiar nu văd DELOC unde ar fi logica acestor divergențe. Sunt supozițiile tale, sau chiar ai informații că Salanța aceste justificări le are? Pentru că strict din ce zice el în public, eu nu am văzut nici un argument în direcția de care zici tu' sau ce mult sunt niște argumente cusute cu ață albă din aia grosă de tot.

alexV

@Hercule, da, asa apare in documente oficiale.

cristi5

#663
@qionescu1 Daca era cu adevarat nevoie de autostrada in scopuri militare, era gata in cativa ani. Au trecut 17 ani.

Si nu, nu cred ca cineva din opozitie din Cluj facea planuri in 2004 pe unde sa treaca autostrada. Ei erau preocupati sa sufle primaria de la ceea ce atunci se chema "partidul-stat" (baroni etc). Proiectarea la nivel de SF (terminata in 2004 cel putin pe Turda-Gilau) e facuta din cate stiu de IPTANA, si la ora aia nu misca nicio investitie in Romania fara aprobarea lui "El insusi" si a partidului.

De altfel candidatul lor la primarie a si taiat panglica. 16 iunie 2004 (putin dupa alegerile locale, probabil pt spalarea imaginii). Utilajele fusesera aduse cu elicopterul :)



Pe scurt eu exclud orice implicare a opozitiei clujene de atunci in traseul A3 pe care-l carpim acum cu Tureni si alte legaturi. Daca ai vreo dovada concreta te rog sa ne-o arati.

alecu26

Singura implicare care o stiu de atunci...a fost fuga cat mai departe de Cluj, pentru ca cei de la centru, de la Bucuresti, nu vroiau sa fie la mana lui Funar on privinta avizelor. De aia a ajuns pe la Gilau autostrada.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

elphax

aia cu armata a expirat de mult timp. imi amintesc perfect cand eram mic, DN1C de la Dej spre Cluj si E68 - DN17, de la Dej spre Bistrita, erau sosele din placi de beton. din alea cu rosturi de dilatatie la cativa metri pe care faceai "tagadam-tagadam" de innebuneai.
De ce ? La Dej era sediul Diviziei mecanizate ( de tancuri) care avea regimente la Someseni, Bistrita si Baia Mare . Deci erau drumuri de beton strategice pentru deplasarea carelor de lupta care sa protejeza nordul Transilvaniei. Evolutia armatei a facut foarte necesara autostrada la Turda - C Turzii unde sunt unitati de aviatie, mai importante in ziua de azi decat infanteria mecanizata.
Acum cred ca mai exista un Batalion la Bistrita, drumurile amintite mai sus fiind modernizate dupa 2005.

radustj

^ Drumul de la Bistrita la Dej daca era modernizat cum trebuie, ar fi avut acum doua benzi pe sens(poate chiar era scos din localitati avand in vedere cati bani au intrat doar in betonarea acelor santuri). Modernizarea care s-a facut a constat in saparea unor santuri enorme pe ambele parti ale drumului si asfaltarea drumului. Imi aduc si eu aminte de vremurile alea, in masina suna de parca ai fi mers cu trenul.

raulbogdan23

Quote𝗡𝗼𝗶 𝗱𝗲𝗺𝗲𝗿𝘀𝘂𝗿𝗶 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗱𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗲𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗰𝗲 𝘃𝗮 𝗳𝗮𝗰𝗲 𝗰𝗼𝗻𝗲𝘅𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗔𝟯 𝘀𝗶 𝗗𝗡𝟭
Consiliul Județean Cluj a emis certificatul de urbanism necesar în vederea obținerii avizelor pentru proiectul de construire a drumului expres care va face conexiunea între Autostrada A3 – zona Turda și drumul național DN1 – zona Mărtinești-Tureni.

Investiția urmărește realizarea unei căi de comunicații rapide, care să degreveze traficul greu de pe teritoriul municipiului Turda. În acest fel, pe lângă o îmbunătățire considerabilă a calității mediului ca urmare a reducerii emisiilor de noxe, proiectul urmărește să scurteze timpii de parcurs între municipiul Cluj-Napoca, atât spre autostrada A10 Sebeș-Turda și, ulterior, spre A1 (București, Nădlac), cât și înspre autostrada A3 (Turda, Câmpia Turzii, Târgu-Mureș, Brașov).
Astfel, sectorul de drum propus, între localitățile Turda și Mărtinești, va avea o lungime estimată de 5,3 km și va cuprinde două benzi de circulație pe un sens. Costul estimat al investiției gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere este de 55,33 milioane de euro, finanțarea fiind asigurată, în principal, din fonduri europene nerambursabile.
Viitorul tronson de drum Turda-Mărtinești este parte a drumului expres Turda-Halmeu (Someș Expres), proiect de infrastructură prevăzut în Master Planul General de Transport al României 2014-2030 și prin intermediul căruia se va realiza conexiunea la Rețeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T). Someș Expres va avea o lungime totală de peste 320 de km și va interconecta cele mai importante municipii din zona de Nord-Vest a României: Cluj-Napoca, Bistrița, Satu-Mare, Baia-Mare.





Powered by API/PUM imgur uploader

https://www.facebook.com/cjcluj/photos/a.376886202425001/3671215759658679/

cristi5

Deci ca la CMC, ne dam putina importanta, ne declaram consternati, si apoi semnam CU.

neobluenet

Cred ca mai degraba l-a sunat nasul Boc pe finul Tise si i-a zis se sa emita actul.

Legat de centura curenta, am fost o singura data acum cativa ani, din curiozitate, intre Tureni si Borhanci. Pe langa ca ii o panta si o curba continua, drumul prin Borhanci e mai ingust si mai are si limitatoare de viteza de asfalt, late de 1m. Partea buna e ca la urcare sunt 2 benzi de o latime normala.

Sper sa faca si continuarea acestui DX pana inspre Apahida pentru ca si cu acest drum, municipiul Cluj-Napoca si traficul E->V si E->S este tot prost legat de A3. In Feleacu si Valcele lucrarea care trebuia sa creasca siguranta e neterminata, deci siguranta e mai scazuta. Alta problema este la iesirea din Cluj-Napoca inspre Turda unde sunt alunecari de teren. Intr-o curba au montat limitatoare de viteza pentru ca este prea stransa si avand parapeti pe mijloc, la fiecare ploaie se aduna apa si multi acvaplaneaza - drumul o ia la stanga, masina tot inainte. De cand s-a inchis podul de la Turda, tot prin Floresti -> A3 am mers inspre sud, pe DN1 e mai scurt ca distanta, insa e mai nesigur si asfaltul din Turda e valurit, iar cu semaforul la pod era posibil sa dureze mai mult.

GML

Poate sunt putin off, dar cum sta la Turda celalalt drum, care trece peste ceva sine? Parca ala ar fi o alternativa, daca vrei sa eviti podul ala superb.
OT2: Stau in Borhanci, deci cunosc destul de bine sectiunea respectiva. Sincer sa fiu, seara nu e foarte fain sa mergi acolo, ca mai prinzi o groapa,pe care nu ai cum sa vezi.Sunt si sectiuni, unde ramane numai o singura banda, fiindca a crapat cealalta parte.

gicu

Drumul celălalt (str. 22 Decembrie) este în reabilitare pe fonduri europene. Avea termen în decembrie 2020 conform panourilor indicatoare, însă nu e gata. Trec azi să văd status.

gsimon

#672
Am fost de o saptamana pe strada 22 Dec/fosta Armata Rosie daca nu insel. E inca in lucru, are 2 treceri peste cale ferata dubla.
Partea dinspre iesire Turda tare rea. Am prins si tiruri care intra/ies la diverse depozite. In plus s-au repus in functiune semafoarele alea de langa parc, in cealalta parte de oras.
Waze routeaza peste pod... ceva imi spune ca podul ala va fi gata nu mai repede reabilitat decat legatura de la Tureni si atunci va avea utilitate mai mult pentru turdeni.
@neoblue, curba de care zici pe urcare la Feleac va fi corectata o data cu varianta de ocolire din ce am vazut pe planse.

radupe

Drumul pe strada 22 Decembrie este in reabilitare cu fonduri europene, trecerile la cele 2 cai ferate sunt finalizate, de asemenea o portiune de 300m este stratul de 2 asfalt, pe cealalta poritune este primul strat turnat, se merge foarte bine.
Problema e ca se va moderniza doar pana la depozitul logistic Dedeman, iar partea pana la intersectia cu DN-ul va ramane incredibil de proasta (zona din dreptul UM).
Anul acesta vor intra in modernizari tot pe fonduri europene si celelalta strazi importante din Turda (cele de tranzit) astfel incat probabil 1-2 ani traficul va fi infernal, era foarte bine daca era finalizat pana acum nodul de pe A3 - Tureni.

Drumuri bune!

alexV

Lista avizelor ce trebuie obtinute pentru proiect:



Si bineinteles acordul de mediu