News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

vancouver

Cam asa, daca se face varianta asta. Legaturile directe spre / dinspre cluj sunt esentiale.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nicolaem

#646
pai si varianta din SF discutata anterior se poate continua la est de DN pana in VOCE-Valcele. asta daca se decide ca DX trebuie sa urmeze VOCE existent.

acum vreo 4 ani Maxidesign a studiat intrarea in DN la nord-vest de lacuri dar parca traseul a fost abandonat din cauza unor conducte de apa/situri natuar 2000 nu retin exact.
atatea desene am vazut pentru amarata asta de conexiune de mi s-a acrit.Asta era plansa prezentata de Maxidesign prin 2017 in cadrul unui SF abandonat:




qionescu1

#647
@dragos76
Da problema conexiunii Clujului la A3 o ridica de fapt Salanta.  El spera ca viitorul DX sa fie adus mai aproape de Cluj pentru a facilita un acces mai rapid la autostrada pentru al doilea pol urban al Romaniei, acces asemanator Sibiului la A1.

Din pacate se pare ca solutiile imaginate, Ciurila-Valcele si Tureni Martinesti-Valcele, (desi evident greu de realizat) au fost girate de CNAIR si acest studiu pe baza carora s-au facut alte planuri asumate local - a se vedea Tetarom IV. Singura explicatie pentru care s-a insistat pe aceste variante cu deficiente e ca nu au vrut sa abandoneze centura de est, o investitie de 180 mil euro si faptul ca DX4 ar ajunge pana la poalele Feleacului.

Cum Ciurila-Valcele iese din discutie ramane sa vedem cum ar arata conexiunea DX4 cu VOCE: un DX de 15 km care traverseaza jumatate din lacurile de la Martinesti pe viaduct care pentru a se conecta la VOCE mai are nevoie de 2 viaducte dupa care nu mai poate continua ca DX decat ca DN tot vreo 15 km, urmand a-si relua de la Apahida statutul de DX.   

N-ar fi rea nici varianta asta cu DX4 Tureni-Valcele, pentru ca ar aduce conexiunea cu A3 doar peste Feleac in imediata aproapiere a Clujului si in concordanta cu scopul acestui drum. Problema ca dubleaza un DN 2+2 si necesita lucrari de arta extrem de costisitoare si cu impact asupra zonei ceea ce face in contextul actual sa nu fie o prioritate. Insa ocolirea Turzii este si se cere cu disperare iar miza in aceste pozitii divergente o reprezinta viitorul traseu al DX4 - nicidecum rea intentie, ura intre constructori si arhitecti sau mai nou contre politice.

Poate continua DX4 spre Valcele in actuala formula propusa sau se va continua spre Aiton-Pata? Nu cred ca autoritatile locale pot primi un raspuns ferm si sigur dar nici nu am emotii ca nu vor semna. Realitatea ii obliga sa o faca in actuala formula, poate cu usoare modificari iar divergentele in privinta continuitatii se vor amana ani buni. Pur si simplu doar atata se poate acum.




ciprebbe

Ca si clujan legatura A3 DN1 m-ar ajuta de azi ( plus ajutorul turdenilor). Asadar arhitectul judetului e limitat in gandire cand face astfel de afirmatii.
Accesul clujenilor la A3 prin CMC atat spre Gilau cat si sus pe C. Turzii in DN1(spre Turda-Martinesti A3) m-ar ajuta de maine.
Accesul pe viitorul DX m-ar ajuta de luna viitoare.
Cam asta e situatia actuala raportata la timp. Cred ca solutiile ce trebuiesc implementate se vad de la o posta.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

#649
Eu nu inteleg ceva....NU e OK accesul actual catre Cluj-Napoca ( ma refer strict dupa ce treci de Tureni si pana la Centura)?
De ce naiba ai face un alt drum paralel?
Traseul direct intre Tureni si Apahida aduce avantaje Clujului! Ramane si centura mai libera, duci traficul mai departe, si ajungi si mai repede la Apahida.
Poate vei face mai mult cu 2 minute pana la Feleacu, dar vei scuti 2 minute pana la Someseni.
Si pe perioada lucrarilor nu blochezi traficul. Ca ridicarea centurii la nivel de DX nu e joaca de copii.

Eu ma raportez la DNCB. Se chinuie de 15 ani sa o dubleze si cred ca vor mai trece inca 10. Este deja o certitudine ca vom avea A0 inel complet inainte de a avea DNCB modernizata la un nivel mult inferior unui DX.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

elphax

pai tocmai ca doar respectivul arhitect expert are motive sa fie contra, de asta am si zis ca ar fi foarte oportuna o luare de pozitie cat mai ampla ca sa nu se blocheze proiectul

adiarc

am trecut recent pe acolo dupa ce n-am mai fost prin zona de vreo un an ( in Cj via Turda)...este nevoie ca de aer de un drum care sa oocolească Turda..orasul a ajuns sa aiba un aspect de Africa pe aceea zona de tranzit...drumuri praf...gropi cate vrei si cireasa de pe tort...acel pod fain care sta sa cada cu balustrada deja inclinata puternic....
daca as fii investitor,dupa ce as tranzita astfel orasul...as fugii ca din pușcă
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

qionescu1

@dr4qul4
DN1 intre Turda si Cluj trece prin localitati si are destule curbe cu restrictii de viteza dar la nivelul infrastructurii din RO eu zic ca e mai mult decat multumitor. Si eu inclin ca viitorul DX4 sa continue direct spre Apahida prin Aiton-Pata din motivele pe care le-ai expus si tu. Cel putin 1/3 din traficul acestui drum nu are nicio legatura cu Clujul.

Problema e ca nimeni nu mai are incredere ca aceasta conexiune se va realiza in urmatorii 10-20 de ani sau vreodata. Retinerile sunt justificate de investitia foarte mare din centura de est a Clujului care si-ar pierde utilitatea. Si daca tot vorbim de contre politice acestea au fost doar in interiorul partidului care guverneaza Clujul de prin 2006 incoace cu rezultate dezastroase pentru itinerariul A3 si a centurii de est (VOCE).

Daca in cazul, A3 Turda-Cluj, desi greu totusi s-ar mai putea gasi unele justificari anemice si fara prea multa substanta in cazul VOCE nu exista nici un argument. Existau doar doua variante:

1. itinerariul A3-Tureni-Aiton-Pata-Apahida investitie fara exproprieri si cu costuri mult mai mici. Drumul ar fi fost practic jumatate din DX4 pe acest traseul avand avantajul de a  putea fi dublat in viitor daca impunea traficul.

2. itinerariul DN1 (calea Turzii) - Cluj-Napoca (cartierele Buna ziua-Sopor-Someseni-Muncii) - Apahida (Muncii-sub coasta-centura) ceea ar fi insemnat practic jumatate din centura metropolitana. Nu mai are rost sa amintesc avantajele imense daca ar fi fost realizata in 2010: costuri mai mici cu exproprierile, relief mult mai usor de abordat dar si o utilitate dubla, atat varianta de ocolire cat si centura metropolitana pentru Cluj ceea ce ar fi fost de un extraordinar folos orasului.

Asadar au avut doar 2 variante dar culmea au ales-o pe o a treia, cea mai proasta posibila. Asta desi aveau si lucrau cu hartile de sistematizare din anii 1960 care exact asta le spuneau. Cam asta e planificarea strategica la Cluj, amestecul politicienilor providentiali si incompetenta autoritatilor locale si centrale.

   

cristi5

#653
Ce are A3 cu 2006??? Boc e primar din 2004, iar Traseul A3 a fost stabilit prin Gilau inainte de 2004, pe vremea lui Funar, si din cauza lui (din acelasi motiv pt care Metro, Selgros si altele din zona sunt pe teritoriul comunei Floresti).

E foarte ciudat ca avem o discutie despre niste carioci pe harta si-n aceeasi propozitie mentionam CMC sau Tureni-DN1 care au SF gata sau foarte avansat.

DN1 este absolut decent in zona, sa blochezi acum legatura A3 cu DN1 pentru niste carioci despre care un expert (dl Tegzesiu) a spus deja ca nu se pot construi, si pentru orgoliile unor funarioti mi se pare absolut naiv.

Acel DX va continua la Dej daca va fi nevoie de el si daca va exista presiune de trafic pt el. Ca orice drum (numai A3 pe VP are super presiune de trafic si SF ul e tot la carioci, tocmai din cauza hei-rup-urilor si atitudinilor "ceilalti nu stiu, lasa ca va aratam noi un miracol")

Si gandirea asta ca "daca facem X nu se mai face Y" am auzit-o in alte parti, gen "daca se face 2+1 pe DN2 nu se mai face A7". Uite ca se face,  una-i una, alta-i alta.

vasile.silion

Tot citesc pe aici, de la unii, de la alții, argumentul că, pentru că centura de est (centura de diamant) a costat foarte mult, trebuie făcut ceva în prelungirea ei. Și ce dacă s-a investit mult în ea? Nu știu eu și s-a pus taxă pe folosirea ei? Ne scoatem cumva banii investiți dacă o folosesc cât mai mulți șoferi?
Care-i legătura cu planurile de viitor? Ea e un bun făcut. Bună, rea, e deja acolo. Nu vom scoate niciodată banii băgați în construirea ei. Nici dacă o tranzitează mulți șoferi, nici dacă o tranzitează puțini.
Pentru viitor să vedem care e cea mai bună variantă de legare a DN1 la A3. Cea mai utilă și cea mai ieftină. Și cel mai avansat proiect. Atât.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

elphax

eu cred ca e suficient de mult folosita centura lui Boc - mai ales ca are doar o banda pe sens. si are continuari in ambele capete. deci ce sa mai prelungesti. acum avem nevoie cel mai mult de centura la Dej

cristi5

@qionescu1 apropo de legatura A3 cu Cluj si traseul A3 in general. Da e corect sa asociezi traseul A3 cu un partid dar ai ales partidul gresit :)

Lansarea A3 a fost spaga electorala facuta cu hei-rup-ul de guvernul din 2000-2004 pentru electoratul din Transilvania unde nu prea avea tractiune. Pac, traversam Ardealul in diagonala (de ce nu Valea Prahovei unde chiar era trafic de autostrada?) asta clar trebuia sa prinda electoral. Atribuire directa la Bechtel pe un contract dubios, repede-repede prima lopata si prima bordura etc. Primul ministru a fost candidat la presedintie si a pierdut, ulterior a ajuns la puscarie in cateva dosare, tot de spaga.

Fireste nici partidul lui Boc n-a fost mai breaz, s-au apucat sa ia la puricat contractul Bechtel, adica o cauza pierduta. Probabil pt ca lor nu le pica nimic. Au trecut asa cativa ani degeaba.

Dupa aia, cand partidul celalalt a revenit, au dat o spaga grasa la Bechtel ca sa il rezilieze. Apoi s-a pierdut contractul :lol:

PS: un amanunt interesant: contra-candidatul lui Boc a fost Ioan Rus, care a ajuns dupa aceea ministru la transporturi si in 2014 a deschis OS3 tot cu hei-rup, tot electoral. OS3, stii, "reperul" de calitate.

Vlad94

Cum va ajunge DX-ul de la Tureni la Apahida (excluzand din start Centura de Diamant)? Are cineva cariocile la el?

elphax

Vlad ai pe paginile anterioare tot felul de harti - va trece prin Est

qionescu1

#659
@vlad94  Traseul DN1N - DJ105S - Pata - Aiton - DJ103G - Tureni - A3

@cristi5   Alegerile au fost in 2004, locale si parlamentare, tot atunci castiga Boc primaria Cluj. Chiar daca in 2004 s-a schimbat macazul asta nu inseamna ca nu existau negocieri cu elitele locale si inainte. Sa fim serios nu a fost o "spaga" pentru ardeleni ci contractractul coincide cu aderarea la NATO...  DN2 la  2+1 nu e o constructie noua asa ca nu are nicio presiune de finantare, nu incurca cu nimic A7, deci comparam mere cu pere.

Bineinteles ca VOCE e utilizata si are trafic dar o folosim pentru ca nu avem altceva. Nu erau mult mai utile celelalte 2 variante raportat la costuri, timp, relief si capacitate de a atrage trafic? Despre asta era vorba in ultima postare si de faptul ca o asemenea investitie te obliga la corelari cu alte investitii aici intrand si amanarea altora. Nu era extraordinar sa fi avut in 2010 jumatate din centura metropolitana gata? Nu trebuiau decat sa respecte sistematizarea din 1960. Pana la urma, dupa 20 de ani de "planificare strategica" tot acolo am ajuns...

Repet, in cazul acestor divergente miza este continuitatea DX4 din A3. Aici insista autoritatile locale, nu pe baza unor orgolii ci pe baza unor studii si pe faptul (cred ei) ca legatura a fost deja stabilita. Numai ca realitatea nu e chiar asa cum si-au imaginat-o. Cu toate astea nu cred ca vom avea un impas sau blocaj.