Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marinul

Eu ma intreb unde erau specialistii astia cand s-a produs "dezvoltarea" Florestiului?

nicolaem

#631
Salanta e arhitect sef al judetului din 2013. deci de 8 ani.

Conexiunea Valcele - Ciurila A3 in momentul de fata nu isi mai are sens. cui va folosi? sa nu mai zicem si relieful mult mai dificil decat mai scurta varianta pe la martinesti. (linia galbena pe harta de mai jos)

- traficul Dej-Oradea va merge pe viitoara centura metropolitana.
- pt traficul Cluj-Sud (oricare ar fi acel sud) va fi de preferat varianta mai directa pe la Martinesti si nu un ocol pe la Ciurila.


vancouver

@Silviu-sef proiect A3-DN1 - multumim inca o data pentru implicare si informare.  :thumbsup:

Speram intr-o concretizarea cat mai rapida si eliminarea piedicilor birocratice.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

DGC20

Traseul din MPGT este prevazut sub forma unei conexiuni de la A3 la centura Valcele-Apahida (prin Martinesti) si are prevazut un traseu rezervat in MPGT.
Se poate consulta aici: https://mtransporturi.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=4e84b8ff37de48c6a001c0bae9974693

In plus este si un studiu facut de ADR Nord-Vest (in 2019) care a avut drept obiectiv "Analiza de favorabilitate pentru conectivitate ...." din decembrie 2019, elaborat de Universitatea Bucuresti care prevede un traseul de legatura al A3 la centura Valcele - Apahida, similar cu ce e in MPGD. Pana la urma care o fi bun?


dr4qul4

ce vezi tu pe harta aia sunt simple linii trase pe langa drumurile existente.
Acolo nu exista cocosele de la Boita si Focsani. Dar in SF-uri apar. Asadar, iti poti raspunde singur.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexV

@DGC20, bun venit pe forumul de dezbatere.

Harta interactiva de pe siteul ministerului e orientativa, cum altfel poate fi cand masterplanul descrie traseul in cei mai generali termeni ?
Uite ilustrarea aproximativa a ministerului, apoi va arat si masterplanul



In masterplan acest DX e descris pur si simplu ca deserveste orasele astea:


Si astea sunt paginile 186 si 187 din MGPT, ca sa fim precisi




Compania de drumuri prin DRDP doreste acest proiect de DX Turda Halmeu. Nu e indreptatita nicio institutie sa ceara legarea sa de nu stiu ce alte proiecte de investitii din trecut (VOCE), sau alte obiective de interes judetean (nefericit amplasatul parc Tetarom 4).

elphax

stati ca nu inteleg, arhitectul respectiv doreste sa blocheze legatura rapida Tureni - Martinesti ? pentru ca ar cauza avantaje celor din Turda ? si nu ar ajuta pe clujeni pt care ar fi mai buna o legatura Ciurila - Valcele ?
daca este asa, ar trebui o luare de pozitie puternica si cat mai vizibila in presa locala clujeana impreuna cu autoritatile locale  si ONG-urile din zona . imediat !

legat de prelungirea DX de la Martinesti - este clar ca un DX pana la Dej ar fi benefic si necesar ieri. cred ca am mai spus ca acolo cel mai important este sa faca intai la Dej centura si apoi la Bontida.

ar fi interesant de estimat daca traficul Dej - Oradea ar prefera sa foloseasca viitorul DX Dej - Martinesti - Tureni si A3 spre Nadaselu - Oradea sau mai degraba ar lua varianta scurta folosind centura existenta la Apahida si viitoarea metropolitana pentru a urca apoi pe A3 la Floresti.

AlexxC

"Referitor la  debitul de pe valea  Racilor,  doresc să precizez că   în amonte de   traseul propus  există  un baraj de pământ, cu rol de regularizare a văi.   Debitul pe care l-am menționat este  debitul comunicat Administrația Bazinală de Apă Mureș și are ca scenariu  ruperea barajului de pământ"

Poate este o intrebare tampita ,dar orice lucrare de arta din tara asta se dimensioneaza pentru evenimente de tip lebada neagra?Asa cere legea,normativele?
Ce ne facem daca cedeaza in mod catastrofal barajul de la Vidraru? Are PiSi5 Pitesti-Curtea de Arges proiectate viaductele sa faca fata unui asemenea debit?
In orice proiect se face o matrice de risc in care se identifica impactul si probabilitatea producerii unui eveniment,apoi se iau masuri pentru a le reduce.In cazul nostru vrem sa reducem impactul acestui eveniment la zero printr-o structura supradimensionata scumpa; Nu iese mai bine economic constructia unui minim tehnic necesar si sisteme de avertizare in caz de viitura plus eventuala reconstructie ?S-a pus pe foaie acest scenariu?
Sunt urmatoarele poduri proiectate pentru a face fata acelui debit?Pare ca nu.  Se accepta riscul si se reconstruieste in caz de calamitate.
DJ103G: https://www.google.com/maps/@46.6272903,23.6976587,3a,75y,139.32h,72.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1sh2tu6PCCwK_NBj0G3Ccduw!2e0!7i13312!8i6656!5m1!1e4
DN1: https://www.google.com/maps/@46.6459782,23.6797266,3a,75y,332.41h,64.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGyL1z78KR0zTk62k8qJUSg!2e0!7i13312!8i6656!5m1!1e4

pasadia

Arhitectul ăla... E arhitectul județului, nu? Și Turda parca e în același județ Cluj, nu e in județul Alba. ;)

Asta așa, ca contra-argumentatie.

gicu

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/87425-nici-anul-acesta-nu-vom-avea-legatura-la-autostrada-transilvania-noul-termen-promis-de-boc-inceputul-lui-2022

Trecând de promisiunea politică pentru legatura Tureni - A3, în care nu știu câtă bază se poate pune, în articol se zice și cum ajută această legătură traficul din Cluj. Asta e ceea ce nu știe arhitectul șef al județului.

DGC20

#640
Multumesc alexV pentru clarificari!

Intre timp am gasit studiul elaborat de universitate bucuresti (decembrie 2019) pentru DX Somes Expres. Ce ziceti de traseu ?

Tronson A


Tronson B



qionescu1

#641
cristi5, mai era unul cu caprele pe aici...  In fine, pe plan local se discuta de mult de legatura Valcele - Ciurila adica prelungirea centurii de est pana la A3. Este un proiect extrem de scump si nefezabil cum de altfel e si continuarea DX4 pana la Valcele si jonctiunea cu aceasta. Argumentele le-a prezentat Silviu Tegzesiu. Problema e ca atat pe harta CNAIR cat si in studiul Somes expres din 2019 DX4 se conecteaza la centura de est Valcele Apahida in baza carora s-au facut niste planuri.

Acum autoritatile locale afla ca planurile gandite sunt imposibile. Deci frustarea autoritatilor judetene este justificata intr-o anumita masura pentru planurile au fost intocmite impreuna cu autoritatile nationale competente. Din punctul meu de vedere, a unuia care nu are nicio legatura cu drumurile, era evident ca DX4 nu poate continua ca drum expres prin jonctiunea cu centura de est. Nu trebuie sa fii specialist sa iti dai seama de asta cu atat mai mult cu cat ar fi dublat, in paralel, un DN 2+2. Deci DX4 nu poate continua decat spre Aiton-Pata aspect prevazut si cerut in PMUD Cluj studiu de care nu s-a tinut cont la consiliul judetean si CNAIR.

Este gresit sa credem ca acest segment de DX este o conexiune a Clujului la A3, mai degraba vorbim de o ocolire a Turzii si va ramane asa pe termen nedefinit intrucat continuarea DX4 este foarte putin probabila lasand Clujul la fel de neconectat la A3.  Eu cred ca la asta s-a referit Salanta nu la altceva si astea sunt temerile lui. Despre ce conexiune am putea vorbi la o distanta de 30 de km de oras? Da Clujul ramane departe de autostrada pentru ca atat traseul lui A3 la vest de Cluj e greu de inteles dar mai ales centura de est nu are niciun sens sa treaca pe unde trece. Doar refuzul de asumare a esecului unei asemenea investitii, care e greu de realizat, ne face sa ne tot invartim cu planurile in jurul ei.


nicolaem

#642
multumim DGC20.

Deci avem asa, 3 "desene" din care primele 2 (MPGT si studiu ADR NV) sunt orientative si un SF cu traseu clar.

Sa comparam:

1. Toate 3 pleaca fix in acelasi loc pe A3
2. Toate 3 ajung sa intersecteze DN in zona lacurilor martinesti la cateva sute de metri distanta. Neglijabila diferenta.
3. primele 2 continua spre N paralel cu DN pana la centura Valcele-Apahida. Al 3-lea nu continua pentru ca licitatia prevedea studiul doar pana la intersectia cu DN restul traseului va fi studiat ulterior.

Acum sa recitim ce zice sefu la arhitecti pe judet referitor la contradictiile intre trasee si problemele generate:

- drumul propus nu face decât să creeze avantaje pentru municipiul Turda și așa avantajat de ieșirea la autostradă.
- nu se poate emite Cetificatul de Urbanism atâta timp cât noua variantă de drum propusă nu respectă niciunul dintre documentele strategice în vigoare, nici cele din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest, nici Masterplanul de Transport

Fiecare intlege ce vrea. La nivel de barfa locala arhitectul este un apropiat al unui partid aflat in opozitie.


vancouver

Ce sa zic, la modul cel mai serios varianta prezentata de @DGC20 este foarte foarte buna. In masura in care este fezabila. Se rezolva complet si problema noastra cu nodul buclucas, se rezolva o legatura directa pentru camioane catre centura Valcela-Apahida, care astfel nu mai intra deloc pe DN1. Iar pentru clujeni e de asemenea mai bine, avand mai mult drum nou si mai putin DN1. Nodul acela Valcele in schimb e cam ... sec. Acolo clar trebuie ceva mai elaborat. Si la Martinesti mai trebuie un nod (acela poate fi "sec", adica bretele cu intrare in T in drumul national, traficul prin nod urmand a fi foarte mic).

Dezavantaj: in perspectiva unei largiri la 4 benzi a centurii existente Valcele - Apahida, varianta cealalta era mai eficienta, in sensul ca se intepa mai spre Apahida in cea existenta. Astfel largirea variantei actuale nu era necesara pe toata lungimea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dragos76

@qionescu
"Eu cred ca la asta s-a referit Salanta nu la altceva si astea sunt temerile lui. "

păi daca problema ce ar ridica-o el e legătura clujului cu A3, atunci ce are sula cu prefectura? Cum ai zis și tu, cum au zis-o cam toți pe acest forum, această legătură A3-DN1 e una absolut necesară ca soluție pentru traversarea Turzii. Pentru a îmbunătăți accesul în Cluj trebuie alte proiecte, care nu au nici o legătură cu acesta și care nici nu ar intra în contradicție cu el. Nici măcar utopica legătură Ciurila-vâlcele nu ar îmbunătăți legătura Clujului cu A3.

Eu personal nici nu văd o așa problemă în faptul că trebuie să parcurgi vreo 30 de km din Cluj până să ajungi pe autostradă. Cel mai mult timp se pierde oricum până ieși la marginea Clujului, adică pe primii 5 km.