Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexV

Putina rabdare pana saptamana viitoare și ne lămurim.

vasile.silion

Pe schița aia cu cele trei variante, apare DX4. Așa se va identifica acest drum expres? DX4?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

dr4qul4

Poate se trezeste cineva si il denumesc DX10, pt ca este continuarea A10.
Eu si DX12 l-a redenumi in DX7 daca tot se va face si DX Gaesti-Ploiesti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gothicus

Burrado, pot sa ti confirm, acolo este asa cum spuneai si tu o vale, dar care in marea majoritate a timpului este seaca. Nici la ploi torentiale, acolo nu sunt sanse mari sa fie plina albia, daramite de viituri. Dar depinde de ceea ce depind "aia" de la birou, din Bucuresti sau de aiurea.
Siebenburgen, schones Land!

mirceaeliade

a existat vreun caz cand un DX sau A a fost renumarat intre prima sa mentionare si cand s-a semnat vreun contract?   

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Sa punctam totusi ca nu avem nici un DX gata si mai mult, avem unul singur in constructie in acest moment. Asa ca ar fi fost greu sa se redenumeasca vreunul pana acum.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vasile.silion

Dar când un DX se va upgrada la nivel de A, își va schimba indicativul? Acest DX va fi A. A4 e in alta parte. Ce numar va purta acest DX?

Soluția logica pe care am mai spus-o mi s-ar părea următoarea: autostrăzile și drumurile expres să fie numerotate împreună. Dacă avem DX12, atunci sa nu mai fie o altă A12. Dacă avem A4, să nu mai fie și un DX4.

S-au terminat cumva numerele?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

raulbogdan23

Quote from: vasile.silion on December 13, 2020, 09:40:41 AM
Dar când un DX se va upgrada la nivel de A, își va schimba indicativul?

Ca sa faci asta trebuie sa iei in calcul inca de la nivel de SF treaba asta.

Ai nevoie de exproprieri mai mari, trebuie sa se tina cont de razele de curbura si trebuie pasajele proiectate in asa fel incat sa permita o extindere.

Din ce tin minte parca pe threadul DX12 (s-ar putea sa gresesc) se discuta despre asta acu ceva vreme, dar se pare ca nu s-a tinut cont de aspectul acesta si nu prea se va putea extinde. (nu dati cu parul, nu am un mesaj de pe threadul respectiv ca dovada)

horatiu.cosma

Nu se va extinde în timpul vieții noastre vreun DX la A fiindcă pur și simplu ar trebui demolări și corectări de curbe și noduri și eliminat new Jersey și pus parapete și multe altele.

naivu

#430
Pt o tara de DN-uri 1+1, prin localitati, cu intersectii la nivel si unghiuri de 90, diferenta intre DX si A nu este atat de importanta; ar trebui numerotate la comun!
Ar trebui numerotat mai degraba traseul decat drumul efectiv; e.g. 4 sa fie indicativ si pt centura Constantei (actualul A4) si pt CT-Techirghiol-VamaVeche si pt CT-Tulcea-Braila-Focsani (Braila-Buzau sau Braila-Galati ar putea avea 4A si 4B), Tisita-Albita si Bacau-PiatraNeamt ar putea fi 7A si 7B, Ploiesti-Gaesti 7C sau tot 7, Botosani-Suceava-Bistrita-Dej-? A/DX14 (ca tot avem 13 proiecte de A si ne miram ca avem ghinion!).

qionescu1

Nu trebuie demolat si corectat nimic daca inca din faza initiala elementele geometrice se proiecteaza in vederea upgradeului la autostrada.

naivu

E o idee bună de a porni de la o geometrie bună, care să poată fi upgradata ulterior. Dar e bine să se lase loc și pt un pic de flexibilitate (inclusiv la proiectele de A) pt secțiunile cu restricții de relief.
E.g. pe autostrăzile din Grecia am văzut secțiuni cu restricții de 80km/h; mă îndoiesc că au geometrie de A pe acolo.

vancouver

Daca faci un DX cu geometrie de A, cu poduri cu latime de A si treceri peste DX la distanta pentru largire, practic ti-ai batut joc si de bani si de soferi. Pentru ca atunci costurile sunt undeva la 90-95% fata de A, deci nu ai economisit aproape nimic, si tot ce faci altfel decat la A sunt niste benzi mai inghesuite = depasiri cu risc mai mare (distanta intre vehicule mai mica) = siguranta redusa + emotii. Plus o limita de viteza mai mica decat pe A, care evident nu va fi respectata de aproape nimeni. Cel mai greu va fi de condus noaptea - ori exact asta e unul din marele avantaje ale unui drum nou fata de DN-urile vechi: nu trebuie sa mergi neaparat ziua, si atunci scade aglomeratia, ca traficul se distribuie pe o plaja mai mare de ore. De asemenea va fi greu de condus pentru femei si persoane in varsta.

Daca tot faci DX si benzi mai inguste si pui limita 100 sau 110, atunci faci si curbele mai stranse si pantele mai abrupte, macar sa economisesti ca lumea la pret, cu poduri mai scurte, deblee mai mici, etc...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

naivu

^În situația asta facem A în loc de DX și am tranșat problema!!! Nu la infrastructură ar trebui să facem 5-10-20-30% economie; ca să parafrazez, suntem prea săraci ca să ne facem infrastructură ieftină!
Și insist pe flexibilitate; sunt secțiuni în care un pic de flexibilitate poate economisi mult; nu trebuie să fie profil de A cap-coadă, poate alterna și cu profile mai înguste sau mai "crețe".