Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

Dar spre diferenta de el, eu am bătut drumurile alea. Chiar des și chiar ai dovezi pe aici (poze puse pe forum, de la centura Satu Mare la lucrările din pasul Mesteacăn sau la cele de pe centura Săcuieni).

ultrasbz

Continuand de la ideea hartii de pe pagina anterioara (traseu bazat pe Masterplan), asa ar putea arata un DX de legatura catre A3:
- are 41 km intre Cheud si Aghires
- functioneaza ca o centura pentru Zalau pe vest si nord
- dezavantajul e ca evita Jiboul

Daca se vrea neaparat, se poate face si pe valea Agrijului pe langa DJ108A si sa iasa la Romanasi/Poarta Salajului. Astfel ar bifa si Jibou (care pare punct esential si in planurile Guvernului din ultimele zile), dar parerea mea e ca beneficiul e mai mare in prima varianta in care ar avea si rol de centura a Zalaului, iar Jiboul nu ar fi oricum la distanta mai mare de 11km indiferent atat spre Cheud cat si spre Zalau (unde ar putea fi noduri, liniile bleu).



Asa ar putea arata regiunea intr-un viitor indepartat:


Alte posibile imbunatariri marcate cu roz:
- DX Satu Mare - Carei - Valea lui Mihai - Marghita - A3 (74 km)
- DX conexiune de la Baia Mare Vest - Baia Sprie (centura Baia Mare) (23 km)
- A/DX Dej - Bistrita - Prundu Bargaului (parte din A Nordului catre Suceava) (67 km)

naivu

^In varianta de mai sus:
- BM-Zalau-spreS porneste din acelasi loc dar e ceva mai ocolita decat varianta @pasadia prin CehuSilvaniei
- Dej-Zalau-spreV porneste tot din Ileanda dar e ceva mai ocolita decat prin Jibou
- Dej-BM-spreSM+Oar+Halmeu e ceva mai ocolita decat prin pasul Mestecanis, dar nu mai necesita traseu suplimentar, apare din imbinarea celorlalte doua conexiuni
Nu-mi dau seama cat de "prietenoase" sunt dealurile din zona cu traseele @ultrasbz, dar daca pot fi traversate la un cost rezonabil mi se par o solutie de compromis care ar putea multumi pe toata lumea! (Sau dimpotriva, nemultumi pe toata lumea  :D).

naivu

Si mai mult mi-ar place cu modificarea de mai jos (cu albastru):
- ramane la fel pe directia principala, Dej-Zalau
- aduce BM-Zalau la varianta @pasadia  :)
- cei cativa km in plus pe Dej-BM il vor enerva pe @qionescu1
                                                                             :gaah:
Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

ma mir cum de nu sa implicat inca ...Bolojan pentru continuarea drumului expres de la oradea la Satu Mare  8)

GML

Daca comparam cu Arad-Oradea, e mai mult lejer Oradea-Satu Mare. Probabil urmeaza in viitor.

TibiV

#396
@naivu,

mi se pare ca triunghiul ala ar putea impaca capra, varza si lupul (si colegii de pe forum)....

Cati km in plus ar fi?
Caci pana la urma vorbim de cost, care este legat direct de numarul de kilometri....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

Ochiometric par vreo 10km. Nu e mult dar nici putin (e.g. vezi cat are de lucru Porr pe 15km de PiSi1).

qionescu1

Pe langa ocolirea Vaii Chioarului triunghiul albastru ar mai adauga o ocolire. Merita asta cand poti sa te conectezi direct la DX fara alte complicatii? Apoi e eficient sa-l duci peste toate dealurile (linia galbena si albastra), deloc populate, cand poti sa il faci prin valea Somesului (linie rosie) si sa si legi Jiboul la el pe un culoar natural si de ses?

Cu cat e mai la vest de valea Somesului cu atat e mai gresit iar variantele nu trebuie sa impace pe nimeni trebuie sa fie eficiente.


Powered by API/PUM imgur uploader

alecu26

cariocile astea au nevoie si de cineva sa le proiecteze...si de cineva sa le construiasca.
La constructii deja piata e plina de muncitori turci, vietnamezi, sri lankezi, Turkmenistan, albanezi...
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

naivu

#400
^ai dreptate, dar asta nu inseamna sa nici nu mai incercam sa le facem!
^^Nici linia rosie nu e rea, nu pare sa afecteze Dej-Zalau, adauga ceva km la BM-Zalau dar nu prea multi (si oricum autoritatile locale sunt pregatite psihic pt un DX BM-Jibou  :)). Cat despre "culoar natural si de ses", intre Cheud si Ulmeni vad pe Maps un defileu f pitoresc al vaii Somesului prin care eu unul n-as baga un DX; nu vreau sa zic ca carioca mea e mai fezabila ca carioca ta, vreau doar sa atrag atentia ca o vale de rau nu este intotdeauna cel mai usor traseu. Ideea cu triplex la N de Jibou este buna, iar intre cele 3-4 carioci as prefera sa aleaga cineva care vede mai multe pe harta aia decat putem noi (singura mea "pretentie" este sa tina cont ca legatura prioritara este mai degraba Dej-Zalau decat Dej-BaiaMare).

caveman

#401
Ultimele estimari marca Boc intainte de alegeri au scazut durata de excutie pentru legatura A3-Tureni de la 9 la 7 luni :lol: impreuna cu 78 milioane de euro alocati prin PNRR.

Link catre sursa.

.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

caveman

Ieri a fost aleasa varianta "cea mai potrivita" pentru legatura A3 si de azi incep trasari si studii geo. Stie cineva care e varianta aleasa?  :-[



Sursa.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

horatiu.cosma

Aia mov pare a fi cea din 2015 cu utilizarea overpass-ului peste A3 de pe DJ103G. Nu prea imi place de ea din aceleasi considerente de pus in aceeasi oala trafic de tranzit cu traficul local/turistic spre/dinspre Cheile Turzii si ce o mai fi prin zona, plus ca zona aia e plina de alunecari de teren vizibile, chiar si pe A3 e un hop sanatos inainte de acel overpass.

Celelalte 2 variante pare ca trec pe sub ceva viaducte existente ale A3. As merge pe cea rosie, nu intra in intravilanul Tureni, viteza de proiectare mai mare, e mai scurta.

ddfab

^ conform graficii, variantele 1 si 3 par a folosi ceva viaducte existente pe A3. linia colorata trece pe sub A3, iar la varianta 2, peste.
@horatiu. la care varianta te-ai referit cand ai spus "mov"? mie varianta mov mi se pare a fi 3, care foloseste un viaduct existent pe A3.