Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 3 Guests are viewing this topic.

elphax

atat am tot citit aici - este esential sa se faca cateva puncte de pe traseu  - atat pt timp cat si pt siguranta circulatiei. si asta o spun invers decat vancouver, stiu putin zona, fac drumul asta des pt ca am bunica langa Dej, am multi prieteni care locuiesc in zona si fac naveta la Cluj sau Bistrita aproape zilnic
- Tureni - Valcele pentru legatura cu autostrada
- ocolire localitati in zona industriala Jucu , plus Rascruci - Bontida
- centura ocolire Dej cu : pasaj CF nou ( 1 sau 2 in functie de traseu) , pod Somes nou, intersectie optimizata cu drumul spre Baia Mare si cel spre Bistrita

StefanCelMare

#376
+1 la ce a zis @elphax...
Exact la asta mă gândeam și eu.
Pe moment astea ar fi prioritățile... legătura cu A3 la Tureni (vreo 10 km), ocolire zonă Bonțida-Răscruci-Jucu-Apahida (cam 15 km, ar fi 12 km Apahida-Răscruci care ar cam fi minimul) și centură Dej.
Cu astea 3 proiecte implementate, cred că problemele majore de conectivitate ar fi adresate.
Astea sunt zonele de blocaj trafic.
- conexiunea A3-Tureni e deja în proces de implementare (deși finalizarea cred că va dura minim 3 ani de acum).
- centura Dej e pe moment in suspensie dupa ceva licitatie la care a fost doar 1 participant si a fost anulata (mai repede de 5-7 ani nu cred că sunt șanse).
- dublarea pe Apahida - Bonțida e doar teorie (a apărut ceva pe Apahida-Jucu prin listele astea cu fondurile UE extra de reziliență ca urmare a covid, dar doar maculatură pe moment, nimic concret) - termen nedefinit.
Ar fi important de focalizat un efort de promovare a acestor puncte cheie, pentru că în 5-10 ani se va înfunda și mai tare traficul pe acest traseu.
Cu un minim de investiție, s-ar putea obține efecte aproape maxime.
Prin adresarea celor 3 zone, ai optimiza raportul cost/efect obținut.
Dacă dorim OZN-uri, e posibil să nu obținem nimic pentru că efectiv costă prea mult.
Apoi în timp s-ar putea lega centura Dej de Răscruci... și restul spre Turda... mai încolo mult.

elphax

facut un proiect cumva pe loturi mici si finantate cele mai importante

naivu

Bună strategia, mai trebuie strategul; dacă nu se ocupă CJ sau Primăria Cluj nu e sigur că se mișcă ceva. Ar fi bun măcar un studiu de prefezabilitate pe tot traseul, ca să se potrivească miniproiectele între ele, apoi lucrat pe bucățele în ordinea priorităților.

alexV

Masterplanul tine loc de studiu de prefezabilitate.

naivu

Adică se știe deja pe unde ar putea trece Cluj-Dej-Bistrita+BaiaMare? Nu la nivel de detaliu, dar măcar cât să se știe dacă centura Dej sau ocolirea Bontida trebuie făcută pe la V sau pe la E? Dacă da, se poate trece la prioritizarea secțiunilor critice enumerate de @elphax.

alexV

Vezi pe pagina 1 a acestui topic, este un tabel din masterplan cu segmentarea drumului expres Turda > Halmeu
Nu am vazut vreo harta + carioca vreodata. Dar informatia asta o am din drdp: masterplanul tine loc de SPF

ultrasbz

^ Am facut acesta harta de traseu pe baza localitatilor din acel tabel de pe prima pagina. Pe anumite segmente precizia este destul de mare (localtati la 5km).



Traseul interactiv aici

Interesant ca este prevazuta explicit acea "cocoasa" care se indeparteaza de DN1C intre localitatile Letca - Cozla - Cheud - Benesat - Chelinta.
Mi se pare o varianta care poate multumi pe toata lumea:
- deserveste Baia Mare, Satu Mare, Dej, Cluj (si ca centuri)
- se conecteaza la DX-ul spre Oar de la granita
- rezolva directia Baia Mare - Dej - Bistrita, chiar daca nu e fix lipita de DN1C, ocolul nu este f. mare
- in schimb acea "cocoasa" de care spuneam poate fi punctul de plecare (Cheud - Benesat) pentru un DX mai scurt pana la Zalau care sa rezolve si conexiunea cu A3

elphax

ultrasbz - buna initiativa
la Dej as avea de comentat putin
- evident ca nu are sens sa faca 2 poduri peste Somes
- la trecerea de la Nord este un ditamai dealul care ar cam trebui ocolit




Powered by API/PUM imgur uploader


TibiV

@ultrasbz,
multumim pentru efort!

@elphax,
la scara folosita de ultrasbz, nu este sigur ca va da in acel "pinten de deal".
Dar chiar si asa, in tarile cu apa calda s-a inventat un termen putin cunoscut la noi: tunel rutier.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

păi cocoașa de care vobești e ca să evite urcușul peste Mestecăniș, și se merge în principal văd că pe Valea Someșului.

tom_sawyer

27 Nov, Ora 11.00
Participarea VPM Raluca Turcan la evenimentul de semnare a acordului de asociere a Consiliului Județean Sălaj și Consiliului Județean Maramureș pentru realizarea proiectului DX Baia Mare - Jibou
gov.ro

horatiu.cosma

Asta îmi aduce de lecția de la mate cu combinările și permutările. Pentru cazul de față "luați oricare două sau mai multe județe în care președintele CJ e de la partidul x și faceți o hârtie fără valoare care să zică că acea pereche va face și va drege o grămadă de proiecte". Nea Dinu Iancu Sălăjanu are la CJ Sălaj o echipă pe infrastructură rutieră care a răspuns anul trecut la API "nu avem fonduri să reparăm 2 gropi și să tundem iarba pe DJ 108A". Cu siguranță de mâine vor implementa cu succes un asemenea proiect de infrastructură  :D.

tom_sawyer

Din mărețul plan al guvernului:



Planul e în consultare publică:
https://mfe.gov.ro/pnrr/

qionescu1

#389
@vancouver
Si pasadia nu e din zona si face propuneri deci linistit poti sa te implici si sa-ti spui parerea.

Cu exceptia tronsonului Cluj-Dej (unde toata lumea e de acord ca trebuie sa avem minim DX) pasadia si altii  zic ca DX Turda-Satu Mare(albastru deschis) ar trebui sa arate ca in prima imagine, restul nu se justifica si ca legatura BM la A3 (linia rosie) trebuie dusa prin Cehu Silvaniei -Zalau.

In imaginea nr. 2 este DX Turda-Satu Mare conform CNAIR si masterplanului iar cu rosu unde ar trebui sa fie legatura cu A3.

Ce regasim in masterplan se muleaza perfect pe nevoile zonei, chiar cu ocolirea Vaii Chioarului ( unde e cam greu sa duci un DX pe acolo). Sa iti imaginezi acest DX intre SM si BM la sud de Somes pentru a fi mai departe de Halmeu sau de zona de nord ca apoi sa fii obligat sa investesti in alte legaturi neatractive pentru o parte importanta a populatiei din zona nu cred ca ar fi o solutie buna.

Nici conexiunea BM cu Zalaul prin Cehu Silvaniei adica mai la vest de valea Somesului nu este o optiune. Nu face decat sa indeparteze nejustificat o conexiune interegionala facand-o neatractiva prin distanta, cand proiectele se pot suprapune in mod fericit.

In rest toate argumentele le regasesti mai sus daca ai rabdare. Cel  mai bun exemplu mi se pare A1 cum a fost deviata de la Arad la TM si Lugoj tocmai pt a le lega intre ele si de restul tarii. La noi e chiar mai simplu.



Powered by API/PUM imgur uploader