Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Faci ce faci și tot la megalopolisul Răscruci ajungi  :lol:. Oricât ai încerca să mistifici realitatea cu pseudo-argumente care poate sună bine pentru necunoscători, realitatea dură (pentru tine) e că prioritatea zero în materie de tranzit pentru zona Clujului e pe axa DN1, adică Gilău-Turda. Eu înțeleg că tu vrei ca toate autostrăzile să îți treacă prin fața curții, dar noroc pentru noi toți că ele se fac pe cifre și pe realități, nu pe contorsionări ale adevărului.

nicolaem

pai si nu e normal sa fie asa?

RĂSCRÚCE, răscruci, s. f. 1. Loc unde se încrucișează sau de unde se separă două sau mai multe drumuri; răspântie.

Doar deaia a zis ca si aeroport ar trebui facut acolo. Sa nu uitam ca in Dej avem si Capitanie, deci nu putem nega importanta de transport pe toate cele 3 cai: naval, terestru si aerian.

Cat despre "realitati" vezi ca pentru el sunt relative. La cum calculeza medii aritmetice pt MZA-uri, te poti astepta ca dupa formula lui MZA Rascruci - Apahida-Mociu- Reghin sa fie mai mare decat DX12 ( ca tot are ciuda pe el)


csebi24

@StefanCelMare cred ca m-ai inteles gresit, eu fac CJ-BN destul de des ( prietena mea d de acolo ). Este drumul care il fac cel mai constant in fiecare an extra-urban. Am un interes mare pentru el. Ce incercam eu sa spun ca fiecare trage pentru ce ii face lui viata mai buna.

Eu Craiova-Pitesti nu o sa fac niciodata, n-am niciun motiv sau alte DX-uri de prin Moldova.

Normal ca vin aici si zic ca DX Turda-Baia Mare e cel mai important  :lol: . Aia nu inseamna ca am dreptate si ca pe langa criteriile de trafic intens nu mai sunt si alte criterii care sunt luat in calcul cum am zis mai sus fabrica Ford de la Craiova care are nevoie de deschidere spre Vest pentru a muta masini.

Oricum legatura A3-Tureni trebuie facuta urgent pentru ca Turda n-are strazi si bulevarde sa duca traficul de tranzit care il are acuma, nici nu vreua sa ma gandesc pe viitor.

dr4qul4

A3-Tureni si Apahida_Gherla trebuie facute ca sa ocoleasca Tetaromul.
Ce mi se pare mie interesant e cum ignora lucruri esentiale pt DX12: MZA-ul ala este atat pentru ca Balsul nu poate duce mai mult.
Cand DX12 va fi gata, va prelua 2-3000 de pe DN6 Bucuresti-Craiova si inca 1000-2000 de pe Pitesti-Rm Valcea -Tg Jiu.
Si Ploiesti-Gaesti va ajunge sa fie missing link cand atat DX12 cat mai ales A7 vor fi gata. Adica nu e urgent acum, dar alta va fi discutia peste 5 ani.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nicolaem

cred ca suntem toti deacord cu asta.

prd.marius

Imi pare rau ca nu ma prind, dar cum va scoate 1000-2000 de pe Pitesti - Rm Valcea - Tg. Jiu?

qionescu1

Pe langa traficul preluat de pe Pitesti-Ramnicu Valcea-Targu Jiu as mai intreba cum Balsul face sa nu creasca MZA?
In logica asta nici Dejul, care nu are centura, scade MZA lui DN1C in zona... ca nu poate duce mai mult (inca ceva Dejul poate si este ocolit de multa lume prin DJ172F care merge paralel cu DN1C si DN17 de la Gherla pana la Beclean).
Plus ca daca am fi avut DX Cluj-BN MZA-ul lui ar fi crescut pt ca ar fi atras si mai mult trafic din Moldova.

naivu

^^Cred ca s-a gandit ca, dupa ce va fi inaugurat DX12, Pitesti-Craiova-TgJiu(234km) va fi mai atractiva decat Pitesti-RmValcea-TgJiu(172km).
^Balsul fiind destul de ambuteiat, o parte prefera DN6; nu cred ca ajunge chiar sa opreasca MZA din crestere dar, cu o circulatie mai cursiva la Bals, ar fi crescut sigur si MZA-ul.
Din nefericire pt proiectul Cluj-BN, la nivel national optiunea este sa directioneze traficul din Moldova pe A8 nu sa atraga si mai mult trafic pe la Suceava-Bistrita. Un alt pericol pt proiectul Apahida-Dej este un DX (SM+BM)-Zalau(sau orice alt loc de pe A3 la NV de Turda); odata pierduta si pozitia de coridor de transport N-S (aia de E-V va fi inevitabil pierduta la finalizarea A8 montan), Apahida-Dej va ramane strict un proiect regional al CJ (si al BN daca-si permit sa aiba proiecte) si atunci sa vezi deprioritizare!!!
Varianta unui A3 la est de Cluj parea intradevar mai interesanta (nu am date sa ma pronunt daca traseul actual e datorat unor particularitati de relief, unor presiuni politice sau pur si simplu lipsei de inspiratie) dar din pacate pt proiectul tau de suflet traim intr-o realitate in care Turda-Gilau e deja gata de unspe ani iar restul A3 e "pe teava" (chiar si portiunea cu tunelul Meses si Zalau, pt care inca nu a pornit licitatia, imi vine greu sa cred ca mai poate suferi modificari majore de traseu).

qionescu1

@horatiu.cosma
1. La metropolitana ai spus ca propunerea mea incalca toate regulile de mobilitate urbana. Ti-am cerut sa spui 2, nu pe toate ci doar doua! Mai ai nevoie de timp, te mai las sa cauti?
2. La legatura Rascruci-Mihaesti ai zis ca are trafic mic desi legatura nu exista.
3. La aceeasi legatura ziceai ca partial metroul si trenul metropolitan vor rezolva probleme de conectivitate si volum de trafic. :))
4. Cand vorbeam de volume de trafic pe DX Turda-Satu Mare + Bistrita ziceai ca aberez apoi ai venit si cerut autostrada pana la Prundu Bargaului...
4. Ai intervenit violent cand cand aminteam de urmatorul DX care trebuie construit decretand ca avem alte prioritati insa cand comparam volumele de trafic intre DX uri te-ai sucit acuzându-ma ca vreau sa moara capra vecinului. Ti-am mai spus, hotaraste-te cu prioritatile ca intri in niste contradictii de logica flagrante.
5. Ai ajuns sa contesti datele Cestrin si culmea chiar datele pe care chiar tu le-ai postat. :)) Asta nu arata decat ca deja ti-e greu si cu corelarea propriilor comentarii.

Nu ca s-ar mai putea face ceva cu traseul A3 intre Turda si Zalau dar tu nu aduci nici un argument, si sunt sceptic ca ai putea, dar totuși mai sus am 9 puncte in care arat de ce A3 ar fi fost mai eficienta pe partea de est a Clujului. Tu nu aduci decât acuze de "pseudo argumente" si ca parerea ta e adevarul, atat, deci doar pozitionari inconsistente si ironii ieftine, fara sa demontezi nici un punct sau sa aduci un singur argument!

ovicor

Totdeauna am zis ca am multe scapari, ca nu stiu multe, ca sunt altii mai multe si mai bine, si ca-i mai recomandat sa ascult parerea acelora. Si asta am facut, si asta voi face. Dar nu cred ca-i corect ca unii sa aiba impresia ca le stiu pe toate, desi, recunosc, ei stiu multe, si de multe ori m-am lamurit ascultand parerile si argumentatiile lor. In sprijinul argumentatiei lui @ qionescu1, pe Centura Bistrita (care-i sub Cluj - Dej ca MZA), tot mai des se aude cor de claxoane. Care nu-s a localnicilor, care mai gasesc rute ocolitoare, ci a tirurilor aflate in tranzit. Nu tot tranzitul din nordul Moldovei se va muta pe A8, mai ales daca au ca destinatie pana in zona Dej!

horatiu.cosma

^^
Ți s-a explicat în toate modurile posibile că:

- să faci autostradă sau să lași loc de o lărgire peste x zeci de ani pentru actuala Metropolitană Cluj e o prostie
- să prioritizezi acuma repede o centură pe nord între Răscruci și Mihăiești e o altă prostie, când ai multe altele care ard de 1000 de ori mai tare și care au traficul azi
- volumele de trafic sunt pe secțiuni de drum, nu o cifră unică pe 300 de km
- ruta principală de trafic de tranzit în zona Cluj-Napoca este de-a lungul DN1, adică Turda-Gilău, în niciun caz niște încercuiri nenaturale pe la Răscruci

Dar tu ai insistat din nou și din nou și din nou, nu te lași, o dai înainte exact cu aceleași aberații ușor cosmetizate. Eu înțeleg că locuiești în zona Răscruci și că ai vrea să fie kilometrul zero al planetei, că ai vrea ca toate autostrăzile, metropolitanele, drumurile expres actuale, viitoare, posibile și imposibile să pornească de acolo, dar nu așa funcționează realitatea, și asta ți s-a tot spus și iar spus. Azi mâine o să propui un canal navigabil Răscruci-Dunăre-Marea Neagră, sau Răscruci-Someș-Tisa-whatever, că deja aeroportul l-ai propus. Noroc că există cale ferată prin zonă și asta a scăpat de ideile tale, dar nu e exclus să apară necesitatea un TGV Răscruci-Mihăiești-Cucuieții de Vale.

Sumarizez odată în plus tot ce am zis aici pe thread în ultimele luni, în încercarea de a contracara ideile tale obsesive și jignirile mizerabile:

- Metropolitana Cluj e ultra-necesară și suficientă în formatul proiectat actual (drum expres 2X2 cu un acostament lățit pe care să poată trage cei cu urgențe, noduri denivelate, drumuri de legătură), nu e loc de mai mult fără să intri în niște demolări suplimentare extrem de urâte și de costisitoare
- Metropolitana nu va rezolva toate problemele de mobilitate din Cluj si nici nu ar putea, intr-o zona metropolitana densa spre foarte densa solutia pe termen lung e transportul in comun, si de asta am zis ca in niciun caz Rascruci-Mihaiesti nu va rezolva mobilitatea asta pe termen lung, ci trenul urban+metroul
- DX Cluj-Dej-Bistrita/Baia Mare/Satu Mare am zis despre el, e necesar, etapizat, incepand cu Cluj-Dej
- A3-Tureni e prioritar azi si trebuie facut cat mai rapid
- A3 e foarte ok pe unde e
- Alt aeroport nu se mai face dupa investitiile masive din actualul, cu planuri de deviere a Somesului si largire a pistei si alte cele

Eu am avut discutii civilizate cu sute de useri ai acestui forum, cand am sarit calul am recunoscut si mi-am cerut scuze si a fost totul ok dupa, dar cu tine pare ca nu se poate. Sunt 100% convins ca forumul ar avea de castigat daca Ionut ti-ar da ban (eu zic ca ar fi trebuit sa o faca de mult), dar e decizia lui.

Ionut

Problema e ca respecta regulile, deși intr-adevar abereaza des si are niște idei fixe în cap (gresite) pe care argumentele logice NU reusesc sa le combata. Mai vedem. S-au scris si se vor mai scrie multe inepții pe thread-urile astea de DX. Acesta este fruntaș.

qionescu1

#327
1. Metropolitana va taia orasul in doua in viitor deci nu cred ca e o prostie sa-i rezervi un culoar minim. Asta nu inseamna demolari acum ci restrictii prin planuri de urbanism. Exact asta au facut ungurii in Budapesta, cum am exemplificat, planificari pe 100 de ani nu pe 20.

2. Legatura Rascruci-Mihaesti nu am spus sa se faca maine ci ca ar fi bine sa inceapa demersurile si planificarea ca in 5-7 ani cand A3 va fi gata, Bistrita si toata partea asta de tara sa aiba conexiune la A3 plus nordul Moldovei. Nu am pomenit a avea legatura cu mobilitatea in Cluj-Napoca cel mult fiind o centura de nord a orasului, nu stiu de ce ai facut-o tu. In rest in caz ca nu stiti BN este unul dintre cele mai sarace judete. Se pare ca va intra in strategia judetului legatura asta (desi ar fi de datoria CNAIR) in urma unui studiu al expertilor Bancii Mondiale, deci noroc cu asta. Poate abereaza si ei.

3. Locatia noului aeroport se discuta de mult timp. S-a pierdut momentul ce-i drept dar expertii BM au zis acelasi lucru dar au lasat-o mai moale dupa rezistenta intampinata. Iarasi nu inseamna ca de maine incepe ci va fi o strategie pentru urmatorii 30-40 de ani cel putin.

4. Despre faptul ca Turda - Satu Mare poate fi etapizat deja discutasem problema fiind corelata si cu prioritizarea investiilor in tara. Lucru la care tot nu v-ati pronuntat nici pana acum cu exceptia catorva care au avut interventii bune si fara ironii sau pretentii de adevar absolut.

5. Traseul lui A3 pe la est de Cluj era o discutie asupra unei decizii daca a fost corecta sau nu. Pe langa cele 9 puncte, stabilite deja ca aberatii dar pe care nu le-a demontat niciunul din voi, ca e o ruta gresita ne-o arata si traficul pe DN1 intre Turda si Cluj care se pastreaza la valori foarte ridicate adica o MZA intre 20-25k. Ceea ce inseamna ca in mare parte clujenii nu pot folosi A3 decat de la Turda. O fi un succes asta?

Opinia lui horatiu.cosma nu este corecta, singurele lui "argumente" fiind:
- Turda Gilau e "principala ruta de tranzit" doar acum cand vorbim despre o simpla legatura fara CONTINUITATE. Bineinteles ca daca ai 40 de km de autostrada care ocolesc Clujul si te scot in DN1 ii vei folosi in drumul spre Oradea sau vest. Dar datele problemei se schimba radical daca vorbim de intreg A3. Cine va mai cobori de pe A3 la Gilau cand poate sa mearga direct pe autostrada pana la Oradea sau granita?
- "incercuire nenaturala" pe partea de est, dimpotriva singurul traseul nenatural este cel putin de la Nadasel la Turda. Partea de est este mult mai accesibila, ocoleste Feleacul, merge pe valea Somesului, apoi prin dealurile Clujului si Dejului care nu pun probleme, ocolind extremitatile Apusenilor adica Muntii Mesesului.

Un traseu al A3 pe partea de est a Clujului, care chiar si cu ocolirea Feleacului tot ar fi ajuns la marginea orasului, in mod fericit chiar langa aeroport, nu la 20 km distanta precum la Gilau. Deci traficul ala urias intre Turda si Cluj ar fi putut fi "captat" mult mai bine pe aici. Daca ne uitam la MZA uri din zona vedem ca aici ar fi trebuit sa intervenim prima oara.
- suprapunerea pe tronsonul din DX Turda-Satu Mare pe o distanta de 40 de km
- proximitatea fata de Cluj-Napoca
- anularea centurii de diamant (nu mai era ncesara)
- anularea tunelurilor pe sub Meses
- accesul Bistritei la A3 si NE Moldovei cu mult inaintea A8
- plierea pe nevoile reale de trafic ale regiunii
- centura de nord a Clujului
Toate astea la o distanta egala de parcurs intre Turda si Zalau!

Cum or fi toate astea aberatii nu pot sa-mi dau seama... Cu bune cu rele, si se pare ca si cu multe probleme de interpretare a mesajului, pana la urma topicul asta s-a animat ba chiar a avut un succes prin reconfigurarea celei mai importante intersectii de la iesire din Cluj. Cam tot ca tine Ionut vorbeau si oficialii atunci... In fine faptul ca spui/spuneti ca aberez este doar o opinie si poate fi respectata ca atare, indiferent cum ar suna, dar cand intervine intotdeauna cineva decretand mereu adevarul devine inacceptabil.

horatiu.cosma

Faptul că s-a animat thread-ul și s-a dezbătut pro-contra mult mai intens ca înainte e foarte ok. Faptul că nu ai reușit să accepți că anumite idei nu sunt ok și te-ai tot repliat în jurul lor, nuanțând/cosmetizând pe ici pe colo aceeași idee again and again nu a fost ok. Sau hai să zicem, se poate accepta că nu îți poți schimba o opinie pe un subiect oricât ar contra-argumenta ceilalți. Însă ce nu a fost absolut deloc ok a fost agresivitatea verbală ce a culminat cu atacuri la persoană la câțiva dintre noi, asta nu e acceptabil. Putem spune că o propunere/idee/argument e o prostie/non-sens/falsă etc, evident cu argumente, însă să duci etichetele spre persoană e cu totul altceva.

Europiu

Nici eu nu sunt de acord cu multe din pozițiile colegului qionescu1, dacă nu pe fond, sigur pe formă.

Să îți regândești ideile fără să le negi baza mi se pare însă ok. Întâmplător sunt de acord cu criticile lui vis-a-vis de configurația A3 în jurul Clujului. Nici magistrala CF nu o ia direct spre Huedin, chiar nu am înțeles (și asta deja acum 15 ani) ce caută autostrada prin vest. Cu o observație: să se fi făcut în același timp legături spre Băișoara și Cluj. Infernul din Florești nu e de ieri de azi.

O ultimă observație: să dăm ban cuiva pentru că nu ne împărtășește părerile? Sau dacă, în fine, îi sare țandăra o dată?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).