News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ovicor

Cred ca mai util ar fi un DX pornind din A3 Mihaesti -> DN1C Rascruci -> Dej -> Bistrita. Aproximativ. Punctul de conexiune cu A3 ar trebui ales astfel sa fie atractiv si pentru A3 Nord, cat si pentru A3 Sud. Ar degreva mult si viitoarea Centura Metropolitana Cluj Napoca, primul tronson functionand ca o centura nord  indepartata a Clujului. S-ar putea face SF pentru tot traseul, construirea putand fi facuta in etape, dinspre A3. Si spun asta ca bistritean, intelegand ca sunt alte tronsoane mai stringente.

pasadia

Dacă vrei ceva cu adevărat util pe ruta asta as sugera sa faci mai întâi o centură reală pentru Dej (nu SF-ul ăla din 2004).

Căci altfel pe bune că mă exasperează drumuri noi prin dealuri neumblate de nimeni, dar lăsăm localități măricele cu tot traficul prin ele împreună cu toate beneficiile (accidente, poluare, etc...).

ovicor

#182
Pasadia, evident ca ai dreptate, centura DEj e o problema, cum e si centura Bistrita. Dar m-am gandit ca sa nu vin cu pretentii prea mari. Ideal ar fi macar pana la est de Dej, astfel eliberand, in mare masura, actuala "centura" a Dejului, si traficul dinspre Baia Mare fiind directionat pe acea ruta. De acolo ar putea sa se desprinda o aripa spre Bistrita, alta spre Halmeu. Si, apeland la argumentele lui qionescu, ma gandeam ca daca ar demara tronsonul A3 -> DN1C, ar creste presiunea continuarii pana la est de Dej, in a doua faza.
  Ca sa fiu sincer, parerea mea ca si un DN 1+1 ar face fata, daca n-ar strabate localitatile!

GML

Un 2+1 ar fi ideal acolo. Intre Gherla si Cluj, daca mergi in localitate cu 70-80 primesti blitzuri si claxoane.

TibiV

Da, mai ales ca DN1C Cluj-Dej este probabil singurul alt drum din tara, in afara de DN2, care are latimea necesara.
Si cu toate astea este sangeros... Dar aia conduc toti ca nebunii. Varul meu era mandru ca el face de obicei 30-35 de minute din Dej pana in Cluj - si nu este un pusti, are +45... :(

Si da, centura Dejului ar trebui sa fie o prioritate.
Distanta scurta, castig de timp enorm...

Anul trecut, venind de la Baia Mare, mi-au trebuit 25 de minute sa trec de intersectia DN1C - DN17, iar podul peste calea ferata spre Baia Mare este (aproape) in acelasi hal ca cel de la Turda, pe DN1,,, :(

Iar la Dej urmeaza (pe sensul Baia Mare - Cluj) celalalt mare "hop", imediat dupa podul peste Somes: intrarea pe actuala "centura", un cosmar rutier... Bine, eu am avut noroc ca destinatia mea era Dejul, si nu am intrat pe centura, dar cineva pornit "la drum lung" (mai ales cu camionul, care nu are voie prin oras) poate pierde chiar si 45 de minute ca sa ocoleasca orasul - depinde de ora si zi...

M-as multumi pana si cu SF-UL ala din 2004, care ofera niste solutii de rasul curcilor pentru capete...

Iar faptul ca la o adica aceasta centura ar trebui sa devina parte a DX-ului (sau chiar a DX-urilor), asta este o discutie pentru un viitor pe care eu nu il voi apuca...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

neobluenet

Parerea mea e ca DX-ul asta ar trebui sa rezolve 3 probleme:
1 - centura sud <-> vest Turda. Daca vrei sa mergi spre Dej dinspre Sebes sau Tg. Mures fie mergi pe A3 pana la Gilau si apoi mergi spre est, fie o iei prin Turda, apoi DN1
2 - acces A3 facil pentru Cluj-Napoca. Teoretic va fi rezolvat de centura metropolitana, dar uneori chiar nu are sens sa mergi pana la A3 daca destinatia ta e apropiata de Turda
3 - o mega centura de la Apahida la Dej. DN1C este locul in care se merge in coloana cu minim 80 de km/h, este un DN2 al Ardealului, doar ca este in mare proportie este in localitate (cam 80% din traseu).

Din punct de vedere al importantei, al impactului asupra traficului si calitatii vietii, punctul 1 castiga detasat. Insa daca s-ar rezolva punctul 3, s-ar aduce un mare plus de siguranta. Am vazut multe depasiri aiurea, la intimidare, in curba fara vizibilitate, chiar ma fost depasit de 3 masini deodata (una in dreapta, 2 in stanga) pe care le-am reintalnit lovite in localitatea urmatoare.

O solutie ar fi ca pe viitor, autoritatile regionale sa poata accesa fonduri europene pentru parti mici din astfel de proiecte. Legatura A3 - DN1, poate fi contractata si de un consiliu judetean pe baza unui SF de calitate, mai ales daca beneficiaza de consultanta de la DRDP si CNAIR.

Ca sa va faceti idee de viteza de pe DN1C sau de blocajul din Floresti, am o colega care sta in Gherla si face naveta in Cluj-Napoca, aproape de centru. Petrece pe drum la fel de mult ca si colegii din Floresti, cu toate ca distanta e mult mai mare.

calino

Nu intotdeauna e asa de OK viteza pe Cluj-Dej. Ieri am facut din Gherla pana la intrare in Cluj doua ore. Tot asteptam sa vad accidentul care a incetinit traficul insa era doar numarul mare al masinilor si semaforul de la Jucu.

GML

Eu dupa ora 22 am ajuns aproape de Gherla, dar era ok deja traficul, numai ca erau mai multe masini si ambulante in zona.
La un accident mai intelegi, ca e trafic dupa. E mai greu, cand faci 10 km intr-o ora, ca sta coada la sensul giratoriu din Dej, unde nu ai prioritate, daca vii de la Bai Mare (era 1 noiembrie).

nicolaem

^^acolo e nevoie de un pasaj peste calea ferata de acces in parcul industrial Tetarom 3.Ar disparea gatuirea.

Dar cine sa le faca? Bolojan? El a facut vreo 5 in Oradea si are experienta.

qionescu1

horațiu.cosma, ar fi preferabil sa apelezi la argumente nu la Ionuț.

Ionut

Ti-a dat argumente. Si doar el.

Vlad94

Bună tuturor. Cum TibiV a amintit că nu este niciun traseu, a propus să își scoată cariocile și să schițeze un traseu.  :lol: Având puțin timp liber am schițat eu un traseu al DX-ului. Nu știu specificul terenului, dar consider că acest traseu ar fi cel mai oportun. Vă las harta acestuia.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=14uyZyOuUTOLEDR1GakwPegYnWFqt_S2L&ll=47.0256842478751%2C23.838181132739418&z=12
O zi faină.

Vlad94


alin2pas

,,Aveți nevoie de acces
Solicitați acces sau conectați-vă la un cont care are acces. Aflați mai multe
Mesaj (opțional)
Solicitați accesul"

qionescu1

#194
Singurul argument, daca poate fi numit asa, era că sunt alte priorități. Nu că ar zice ceva ce n-ar știi toată lumea ce e prioritar și ce nu. Doar că platitudinea asta evidențiată într-o notă dramatică nu tine în loc Cnair de a pregăti și alte proiecte... Și o face!

Care sunt celelalte argumente? Emiterea de certitudini cu privire la volumul de trafic al unei conexiuni care nu există? Enumerarea proiectelor dintr-o regiune? Șocanta alaturare a trenului metropolitan și metroului din Cluj la problema conexiunii Mihaesti-Rascruci?

Iar când vorbesc de prioritizarea DX urilor în funcție de volumul de trafic nu povestește decat de șepci verzi, roșii și aberații. Cumva datele cestrin din 2015 sunt aberații? Unde sunt argumentele? Doar platitudini, poziționări in afara logicii și lipsite de substanță.

Cum rămâne cu prioritățile, pe lângă autostrazi, când cnair lasă cel mai aglomerat DX, din ce a rămas,  ultimul la executie? Cum rămâne cu prioritățile cand cnair prioritizeaza drumuri cu  de trafic până la de 4 ori mai mici decât altele? Dar când cnair se pregateste sa dubleze 35 km de drum cu 4 benzi cu un DX?