Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

qionescu1

#166
Din cate inteleg acest SF este numai pentru legatura A3-DN1. Era ideal SF si pentru restul portiunii pana la DN1N (VO sud Valcele Apahida) pentru ca, desi indiscutabila urgenta, construim primii 5 km din DX Turda Halmeu fara sa stim sigur ca restul traseului e stabilit. O fi de acord MT sa dubleze cu acest DX cu DN1 (dupa cum reiese din hartile lui) sau il va amana la infinit tocmai pt acest motiv? Mi s-ar parea mai potrivita varianta de continuitate pe relatia Tureni-Aiton-Pata chiar si la nivel de DN 1+1 initial, pt ca:
- ar fi o varianta usor mai scurta
- relief care nu pune probleme,
- ocoleste toata zona dealurilor cu alunecari de langa Gheorgheni
- evita conexiunea de la Valcele care ar ridica destule probleme


Powered by API/PUM imgur uploader

naivu

^Man you have an obsession! Este evident ca proiectul urmareste strict accesul in Cluj dinspre S cu ocolirea completa a municipiului Turda si nimic mai mult. DX Turda-Halmeu este doar o discutie pe un forum. Pt conexiunea Tureni-Apahida ai cam 10km pe DN1 la standard 2+2 si cam 10km pe centura "de diamant" terminata in 2013; cata prioritate poate avea un segment de autostrada de 15km care sa salveze 5km pe directia Tureni-Apahida la stadiul actual al retelei A/DX din .ro?! Nu zic ca nu se va face vreodata, dar, daca ai peste 30ani, nu cred ca vei apuca sa te bucuri de ea.

nicolaem

^^linia ta rosie care zici ca evita relieful dificil urca la W de  Aiton conform pozei tale la aprox aceasi altitudine (700m) pe exact acelasi deal cu probleme de langa Gheorgheni.
Ce te face sa crezi ca dealul ala e instabil doar la NW de Gheorgheni si e stabil 6km mai incolo.

caveman

Poate ar fi mai realista si utila o legatura directa intre A3/Tureni si centura Valcele-Apahida. Sigur s-a mai discutat de asta ca e ceva foarte evident, dar sunt eu nou pe forum si n-am gasit.

Pe drumurile de acum si apoi pe E60, Google Maps arata ca sunt 12 km de la podul existentl peste A3 pana la intrarea pe centura, deci un DX direct ar avea cam dublu distanta propusa in studul de fezabilitate actual care e doar pentru A3 -> E60.

Nu stiu ce prioritate ar putea avea acesti 5 km de DX aditionali care ar merge cam paralel cu E60 dar ar evita satele.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

GML

Nu era nici in planul initial, ca centura de diamant sa mearga pana la A3? Sau e atat de grea relieful acolo?

ciprebbe

Nu poate merge decat cu costuri imense.
E de preferat legatura asta la Tureni.
Nu stiu de ce se tot insista cu legatura spre Apahida. NU e nici o prioritate. Daca se face legatura asta plus actualul DN si centura existenta va fi o solutie pentru cel putin 15 20 ani.
La cata nevoie urgenta de infra este ACUM in Romania nu se merita nici un efort pentru investitii concretizate undeva dincolo de 2035.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

qionescu1

Nicolae, mai lasa si tu de la tine, varianta propusa nu trebuie sa treaca exact pe unde am tras eu linia. E un itinerar al unui DJ cu ocolirea localitatilor, l-am trasat pe langa DJ tocmai pt a se vedea acest drum. Nici studiu geo nu am sa-ti arat dar 6 km fata de zona cu alunecari e o distanta mare iar zona nu e semnalata cu probleme. E o alternativa serioasa, la cum se misca dealurile la coborarea de la Valcele nu m-ar mira sa o vedem curand ca vine la vale.

Naivu, Dx Turda-Halmeu nu e doar o discutie pe forum, e un drum prevazut in master plan si se va realiza intr-o forma sau alta candva.

Intrebarea era, daca MT executa doar 5 km din drum fara sa stabileasca restul traseului inseamna ca va dubla de la Tureni pe viitor DN1 cu un DX pana la Valcele? Va lasa DN1 asa? Stie cineva pana la urma cum va arata DX Turda Halmeu?

Varianta prin Aiton, la nivel initial de 1+1 (nu DX) e mai veche. Era varianta Nicoara pt centura de est a Clujului, una cu 5-7 km mai scurta si de 3 ori mai ieftina decat centura de diamant. Mai mult, itinerariul ei fiind pana la Tureni cu siguranta ar fi fost gandita pana la A3 ceea ce ne-ar fi scutit intr-o probabilitate mare de asteptarea a 10-15 ani a unei conexiuni cu autostrada. Plus ca ar fi putut fi cu adevarat primul tronson din DX Turda-Halmeu. Dar s-a impus varianta Boc.

GML, S-a mai fost cerut dar pare o varianta prea costisitoare, ar traversa un relief asemanator centurii de diamant.


nicolaem

#173
Era varianta Nicoara.... acum multi ani. s-a impus politic o alta varianta. dezbaterea asta e inchisa de mult.

varianta Aiton trebuia sa ocoleasca si 2 sate, care aveau nevoie de conexiuni. Distanta e aproximativ egala (poate 2-3 km in minus). Dupa cum recunosti si tu nu ai de unde stii ca dealul e mai stabil.
Cu toate astea afirmi sigur pe tine ca ar fi (fost) de 3 ori mai ieftina...

Is curios de unde stii ca actuala centura "vine la vale", ca daca se facea pe la Aiton sigur aveam conexiune cu A3, si era de 3 ori mai ieftina.

LE.
am lasat de la mine si am dus traseul la est de Aiton. Acum nu mai urca la 700m , doar la 644. Dar trece peste o vale. Debleu-viaduct-debleu.


qionescu1

#174
Costurile pt varianta Nicoara erau estimate la 35 mil euro in 2006. Costurile centurii de diamant au fost estimate la 50-60 mil si au ajuns in final la peste 150 de milioane (doar executia se pare). Cu exceptia acelei treceri de la Aiton spre Boju/Pata traseul urmeaza parcursul a doua vai iar in zona nu au fost probleme, izvoare, paduri etc. Apoi distanta pt eventuala zona cu probleme de la Aiton e mult mai mica si nu se poate compara cu traversarea aproape doar pe coama dealurilor de la sud de Cluj. Deci in cel mai optimist scenariu estimarea financiara a variantei sustinuta de Boc era aproape dubla fata de cea a CJ si te scotea la Valcele nu la Tureni imediat langa A3.

Am spus ca probabilitatea de conexiune ar fi fost mai mare daca veneau cu centura de est pana la Tureni, mai ales ca centura si A3 au avut perioade in care se construiau concomitent. Au existat discutii si cereri de prelungire a centurii de diamant pana la A3 dar costurile ei uriase precum si lucrarile la fel de costisitoare pt restul traseului ce ar fi traversat un relief asemanator au pus punct centurii la Valcele. Este greu de crezut ca la fel ar fi stat lucrurile si pt varianta Nicoara cand ea ar fi ajuns la Tureni.

Sunt curios si eu cum tot citesti tu pt ca am zis ca nu m-ar mira sa vina la vale nu ca vine la vale! Daca treci prin zona o sa vezi ce miscari de teren sunt pe dealul de la Valcele. Nu trebuie sa fii geolog sa vezi ca dupa dimensiuni nu par miscari de suprafata.




horatiu.cosma

Centura de diamant avea pe cifrele CESTRIN 2015 trafic 4500, azi o fi vreo 5-6 mii maxim. Are pe mare parte din lungime 3 benzi, nu intră în localități, curbe rezonabile pentru ce relief traversează, fluență bună, niște calități pe care sute de km de DN-uri mult mai aglomerate din țară nu le au. Nu are niciun sens să o dublăm cu alt proiect de 200 de milioane de euro prin aproximativ același relief într-un orizont de timp de 20-30 de ani. Prima dată să ne ocupăm de prioritățile țării, că sunt destule care așteaptă la rând și ard mai tare.

qionescu1

Corect, hai sa vorbim de prioritati la DX poate acum fara acuzatii de a mai avea o jucarie sau mai nou o obsesie :).

Dupa datele Cestrin din 2015 DX Turda Halmeu este al patrulea ca valori de trafic. De fapt al treilea dar o sa explic de ce. Daca Ploiesti-Buzau-Focsani trece de la DX la autostrada (A7),  iar Pitesti -Craiova este in stadiu de executie, despre DX Turda-Halmeu nu se aude nimic (exceptie cei 5 km de la Tureni). Si atunci ma intreb pe ce criterii se prioritizeaza executia drumurilor expres?

Toate DX care sunt acum la stadiul de SF sau pregatire pt licitatie au trafic mai mic decat Turda-Halmeu, unele chiar cu mult mai mic.
https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19

Singurul DX, aflat la stadiul de SF cu trafic mai mare decat Turda Halmeu este DX Gaesti-Ploiesti. Dar aici lungimea recenzata este de doar 72 km fata de cei 190 de km DX Turda Halmeu. Daca am avea si noi date separate pentru segmentul Cluj-Dej de 60 de km(sau Turda-Dej) din DX Turda Halmeu cu siguranta cifrele ar fi peste Gaesti-Ploiesti (care oricum nu sunt cu mult mai mari decat al intregului DX Turda-halmeu).

Si ca sa rasucim cutitul in rana, mai ales in urma ultimelor discutii dar si pentru legatura Mihaiesti-Rascruci, DX Craiova-Targu Jiu din toata lungimea lui de 110 km, 35 de km pana la Filiasi sunt cu patru benzi. Deci voi opuneti aici o rezistenta mare pentru 10 km de drum cu grafice de altitudine pe care le fac zilnic in Cluj fara vreo problema, in timp ce autoritatile nu au o problema in a dubla 35 de KM de drum cu 4 benzi cu un DX!

Karma nu mai conteaza, fiecare pricepe cat poate. Dar noi in zona noastra suntem cuminti, ne limitam la poze si linkuri in timp ce in alte parti se intampla exact ceea ce combatem. Noi ne multumim sa indicam trasee pe drumuri judetene si sa asteptam cu zecile de ani ceea ce alti fac fara nicio remuscare, cu date de trafic mici si cu dublari de drumuri cu 4 benzi.

Nu e prima oara cand spun asta dar la nivelul de reprezentare clujean in API sa nu ai o pozitie vizavi de prioritizarea unor DX sau macar a unor tronsoane din ele e greu de inteles. Pot/putem accepta multe dar in conditiile astea sa lasi  drumul expres cu cel mai important volum de trafic ultimul la executie nu poate avea nicio justificare. Iar daca ne gandim doar la tronsonul Cluj-Dej din acest DX, lucrurile sunt de-a dreptul inacceptabile.




Powered by API/PUM imgur uploader

ciprebbe

#177
La nivel de API nu consideram ACUM ca e prioritar mai mult de legatura A3-DN1 Tureni. Daca nu coincid cu idealurile tale sorry.
ASTAZI avem prioritati la nivel NATIONAL mult mai mari decat DX-ul acesta iar la nivel REGIONAL situatia sta la fel. ARDE sa avem gata cat mai rapid A10, A3 pana la Bors, un prim tronson din A8 pana dupa Acatari,  chestiuni care ne vor manca timpul vre-o 6-7 ani. 
Trebuie sa punem la punct scheletul principal apoi putem sa tot dezvoltam ramificatii.

LE: Da, mai arde si centura metropolitana de care am uitat. (multumesc  nicolaem)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nicolaem

#178
^^ ^"fiecare pricepe cat poate." Asta dupa ce pe celalalt thread cine nu era deacord cu tine era lipsit de viziune.

Dar tu vrei sa te credem pe cuvant ca unul din cele 2 drumuri care trec peste acealasi deal, de aproximativ aceasi lungime este de 3 ori mai ieftin ca celalat.

Si in plus de asta, spui ca drumul cel ieftin ar fi fost si mai probabil sa fie deja conectat la A3.

"Este greu de crezut ca la fel ar fi stat lucrurile si pt varianta Nicoara cand ea ar fi ajuns la Tureni."

Ok, e si credinta un argument

@ciprebbe mai ARDE si centura metropolitana ca investitie majora in judet, in rest deacord.

horatiu.cosma

Metoda Consitrans prin care a falsificat traseul câștigător pe Sibiu-Făgăraș trasă la indigo: scoatem toate autostrăzile din ecuație (adică exact proiectele prioritare cu care o să ne ocupăm timpul următorii 20 de ani), din DX-urile rămase ambalăm cu niște "argumente" de tot râsul celelalte DX-uri (ba că îs prea scurte, ba că au șapcă verde și nu roșie, ba că ceva metodă science fiction prin care un proiect de 190 de km care are o singură cifră de trafic de la un capăt la altul, nu vreo 20 de cifre diferite pe fiecare tronson în parte e mai bun decât o altă cifră de trafic scoasă tot din burtă) și uite cum "Sfântul Graal" al României în materie de infrastructură devine DX Turda-Halmeu. Ionuț, îți admir răbdarea, e o mare virtute să ții pe forum în continuare asemenea aberații.