Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

#1395
Știu de SF iar ieșirile alea erau cerute încă de la deschiderea lotului de autostradă. Între timp situația s-a complicat la Ciurila și Săvădisla, locuitorii de acolo nu mai sunt de acord pentru că înțeleg că valorile de trafic vor fi mari iar DJ este îngust, prin mijlocul satelor, cu multe curbe stânse și unicul în zonă. Variante care să ocolească satele astea nu sunt în viitorul apropiat și dacă adăugăm și traversarea pădurii Făget și locuitorii clujeni de acolo avem șanse mari ca ieșirea de aici să nu se realizeze deși ar fi cea mai utilă.

Ieșirea de la Săndulești se pretează foarte bine ca acces nordic la A3 pt Turda și n-ar fi cu mult mai departe de ieșirea semnalată sau de zona satelor de la vest de A3 care dacă vrea să folosească legătura A3-DN1 ar face un ocol de câțiva km în plus. Deci Săndulești ar fi al doilea nod ca utilitate.

Nu e un capăt de țară, dar conexiunea asta cu DJ 107L s-ar fi putut face fără mari cheltuieli sau bătăi de cap și cu mult timp înaintea ipoteticelor ieșiri Ciurila/Săndulești. Deci timpul de implementare ar fi fost cel mai mare avantaj după care ar urma costurile. Dar se pare că nu s-a gândit nimeni la asta inclusiv cei de pe aici.

Cam asta ar fi fost o soluție simplă (dacă nu să mă înșel).



Powered by API/PUM imgur uploader

LRadu

#1396
Probabil s-ar fi complicat prea mult nodul si pana la urma nu este tragic, se poate iesi spre Turda si la dreapta prin Tureni ajungi relativ rapid la DJ107L, vreo 5km de drum totul asfaltat (e drept cam ingust). Si ai acces rapid la Cheile Turenilor, Cheile Turzii si toate cele.

Asa cum zicea si @Light mai jos un nod in zona Ciurila inainte de acest DX de legatura ar fi fost probabil o greseala mare atragand ff mult trafic printr-o zona care nu poate duce.

raulbogdan23

Nu merita nod acolo si e foarte bine ca nu se face. Ne place sa ne complicam viata cu fiecare nod mare de A sa legam si un DN, DJ, DC si apoi ne plangem de ce sunt accidente si de ce intra lumea pe contrasens.

@qionescu1 te-ai uitat un pic pe harta?

Bazat pe poza ta de mai jos:
- la Nord de nodul desenat de tine, 107L se infige in Tureni, drum ingust, virajat prin sat (deci avand nod la DN1 langa Tureni nu ajuta cu nimic zona asta) sau se continua catre cariera de la Sandulesti (aici poate ar fi ajutat in proportie de 10%)
- la Sud de nodul desenat de tine, 107L se continua inspre Petrestii de jos, iar de acolo ai cateva ramnificatii spre niste zone slab populate

Iar pe baza istoricului avut de CNAIR probabil am fi avut niste indicatoare de toata jena cu localitati de care nu a auzit nimeni.

Traficul in zona oricum e foarte slab. Cat am filmat eu la DEx4 puteam sa numar pe degete cate masini au trecut pe acolo.

raulbogdan23

Quote from: Light on September 08, 2023, 10:49:20 PMVoi fi prezent pe șantier cel puțin o dată pe lună; voi face tot ce pot în cazul în care vor apărea blocaje birocratice și vă voi comunica despre evoluția lucărilor.
Sursă: FB Viorel Băltărețu

Daca el vine doar o data pe luna, eu incerc saptamanal sau la 2 saptamani sa ajung in functie de cum permite vremea.  :vroomvroom:

klax187

Astazi (sambata) la ora 09:00 se lucra la decopertari langa autostrada.

caveman

Am trecut și eu azi (Sâmbătă) prin Tureni. Încă se mai lucra în zona autostrăzii pe la 14:30. În partea cealaltă la DN era liniște.

Am văzut activitate decentă Sâmbăta și pe fostul lot Straco actual Strabag+Geiger.

Abia aștept să pot urca din Tureni pe A3 și sa ies în Tg Mureș. Toți cei care parcurgem des Cluj-Mureș + retur așteptăm.  :thumbsup:
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

Ionut

Păi trebuie să ieși din Tureni ca să intri pe DEx4. :troll:

Nădășelu-Târgu Mureș nu sună rău deloc. Începe să se contureze o rețea în Transilvania.

ijwtsh

Filmarea nu-mi apartine. Este datata 11 septembrie 2023.


Light

Din ziarul local Dejeanul.ro:
QuoteInitial, drumul trebuia sa ajunga pana la Dej, dar prelungirea acestuia a fost blocata de Guvern, inainte de inceperea studiului de fezabilitate.
Au fost gasite deja doua situri arheologice, dar daca specialistii constata ca nu e ceva de insemnatate, va fi conservat pana ca muncitorii sa ajunga cu lucrarile la el.

Agos

Nu au fost gasite deja 2 situri, Se stia de ele. Apar in caietul de sarcini si conform acestuia se va face Supravegherea arheologică pe toată durata lucrărilor ce presupun intervenții în sol

Light

Nu e exprimarea mea, eu am evidențiat cu bold doar "doua situri arheologice". Sper ca prezența lor să nu aducă întârzieri proiectului.

SorinMS

Au început să decoperteze și lângă drumul național Turda-Cluj. Nu am foto, credeți-mă pe cuvânt.

ftraian

Quote from: raulbogdan23 on September 09, 2023, 11:23:55 AMNu merita nod acolo si e foarte bine ca nu se face. Ne place sa ne complicam viata cu fiecare nod mare de A sa legam si un DN, DJ, DC si apoi ne plangem de ce sunt accidente si de ce intra lumea pe contrasens.

Nodul cu DJ ar fi ajutat si pentru locuitorii Clujului care viziteaza Cheile Turzii, un obiectiv turistic important. Ca sa nu mai zis ca ar fi fost o legatura facila cu Clujul pentru locuitorii din satele din zona. Era mai importanta o legatura intre DJ si DEx decat intre DJ si A3.

dragos76

Stai că nu înțeleg; cum să ajute faptul că acest nod ar fi dat acces și la DJ 107L traficul dintre Cluj și acea zonă? Doar prin faptul că s-ar fi evitat traficul de tranzit prin Tureni, pe DJ103G, nu? O fi acel drum îngust și virajat, dar pentru ce trafic e pe acolo (inclusiv ce zici tu cu clujeni care merg în Chei sau cu localnici care merg la Cluj) eu cred că își face treaba.

Mai degrabă această extensie de nod era utilă pentru traficul ce avea treabă cu A3, ca să asigure acces în zonă (atât acele sate cât și la zona Turda nord). Discutabil dacă se justifică sau nu (atât prin prisma cifrelor de trafic actuale cât și dacă am lua în calcul oportunități de dezvoltare pe viitor), dacă mai degrabă ar trebui făcut la săvădisla decât aici etc. Cum s-a mai menționat, cred că e SF în derulare pentru aceste noduri suplimentare pe autostrăzi.

raulbogdan23

Nu isi are sens acolo nod, ar complica si mai mult nodul (vedem ce a iesit la Turda cu A3-A10-DN1, la Sebes cu A10-A1-DN7) plus ca e in lucru un SF pentru niste noduri rutiere pe A3 in vestul tarii (se poate citi despre asta pe thread-ul dedicat, dar las si mai jos un quote).

Se are in vedere nod la Ciurila si Sandulesti.

Quote from: mirceaeliade on September 02, 2022, 12:13:34 PMpe harta CESTRIN in prezent pentru contractul cu 6 noduri apare:
CONTRACT SEMNAT IN DATA DE 17.03.2021
SURSA DE FINANTARE POIM 2014-2020 CONTRACT DE FINANTARE NR. 98/29.04.2021.
VALOAREA INITIALA A CONTRACTULUI 2.049.760,33 LEI FARA TVA.
ORDINUL DE INCEPERE A ACTIVITATII DE PROIECTARE A FOST EMIS IN DATA DE 22.04.2021
DURATA CONTRACTULUI ESTE DE 14 LUNI DE LA DATA DE INCEPERE A CONTRACTULUI, 15 LUNI SI 27 ZILE CONFORM AA NR. 1 (92/99335/29.10.2021) DIN CARE:
- 6 LUNI (6 LUNI SI 58 ZILE DE LA DATA DE INCEPERE, CONF. AA NR. 1), PENTRU ELABORAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE
- 4 LUNI PENTRU REALIZAREA PROIECTULUI PENTRU AUTORIZAREA LUCRARILOR DE CONSTRUIRE,
- 3 LUNI PENTRU ELABORAREA PROIECTULUI TEHNIC DE EXECUTIE SI
- 1 LUNI PENTRU ACORDAREA SERVICIILOR DE ASISTENTA TEHNICA BENEFICIARULUI.
A AVUT LOC SEDINTA DE INCEPUT IN DATA DE 22.04.2021.
IN 02.11.2021 A FOST TRANSMISA DOCUMENTATIA AMC REV. 1
IN 05.11.2021 SI 08.11.2021 AU FOST EFECTUATE SEDINTE CU AUTORITATILE LOCALE PENTRU DEZBATEREA PUBLICA A MODURILOR DE AMENAJARE A NODURILOR.
24.11.2021 PRESTATORUL A TRANSMIS AMC REV. 2, IN CONFORMITATE CU NOUA AMENAJARE A NODULUI RECAS.
26.11.2021 - SEDINTA CTE CNAIR SA IN VEDEREA AVIZARII DOCUMENTATIEI AMC. AVIZ CTE NR. 5124/26.11.2021
PANA LA DATA DE 10.01.2022 AU FOST OBTINUTE TOATE CELE 6 CERTIFICATE DE URBANISM.
PANA IN DATA DE 01.04.2022 AU FOST FINALIZATE INVESTIGATIILE GEOTEHNICE PENTRU CELE 6 NODURILE RUTIERE. IN CURS DE REALIZARE TESTE DE LABORATOR.
27.04.2022 AU FOST TRANSMISE MEMORIILE DE PREZENTARE PENTRU NODURILE RECAS SI CRUCENI IN VEDEREA EMITERII ACORDULUI DE MEDIU-IN CURS DE ANALIZA LA CNAIR SA.
DOCUMENTIA TOPOGRAFICA A FOST PREDATA LA OCPI IN DATA DE 15.04.2022.
IN DATA DE 10.06.2022 PRESTATORUL A RELUAT PROCEDURA DE OBTINERE A ACORDULUI DE MEDIU IN URMA REAMENAJARII NODULUI RUTIER RECAS.
PE 04.05.2022 PRESTATORUL A TRANSMIS 2 VARIANTE DE AMENAJARE A NODULUI RECAS, PRIMARIA AGREAND VARIANTA 1.
IN DATA DE 07.06.2022 A FOST EMNIS AVIZUL CONDITIONAT DE LA TRANZ GAZ.
IN 14.06.2022 PRESTATORUL A SOLICITAT RELUAREA PROCEDURII DE MEDIU (REAMENAJAREA ACESTUIA NECESITA MODIFICAREA/EMITEREA CERTIFICATULUI DE URBANISM, REVIZUIREA MEMORIULUI DE PREZENTARE, EFECTUAREA UNOR NOI INVESTIGATII DE TEREN)
A fost emis CU Recas, nr. 61/16.06.2022.
22.06.2022 A FOST TRANSMIS MEMORIIUL DE PREZENTARE PENTRU NODURILE CRUCENI IN VEDEREA EMITERII ACORDULUI DE MEDIU-IN CURS DE ANALIZA LA CNAIR SA.
IN 27.06.2022 PRESTATORUL A TRANSMIS TEMELE DE PROIECTARE PENTRU NODUL RECAS REVIZUIT.

pentru cel cu 3 noduri apare:
CONTRACT SEMNAT IN DATA DE 20.05.2021. SURSA DE FINANTARE POIM 2014-2020 - CONTRACT DE FINANTARE NR.98/29.04.2021.
ORDINUL DE INCEPERE A ACTIVITATII DE PROIECTARE A FOST EMIS IN DATA DE 24.06.2021.
DURATA CONTRACTULUI ESTE DE 13 LUNI SI 9 DE ZILE (CONFORM ACTULUI ADITIONAL NR. 3/92/11512 SEMNAT IN DATA DE 15.02.2022) DE LA DATA DE INCEPERE A CONTRACTULUI, DIN CARE:- 4 LUNI SI 21 DE ZILE PENTRU ELABORAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE,- 5 LUNI SI 20 ZILE PENTRU REALIZAREA PROIECTULUI PENTRU AUTORIZAREA LUCRARILOR DE CONSTRUIRE,- 2 LUNI PENTRU ELABORAREA PROIECTULUI TEHNIC DE EXECUTIE SI- 1 LUNA PENTRU ACORDAREA SERVICIILOR DE ASISTENTA TEHNICA BENEFICIARULUI.
IN DATA 03.11.2021, 04.11.2021 AU FOST APROBATE DE CATRE BENEFICIAR TEMELE DE PROIECTARE PENTRU INVESTIGATII TOPOGRAFICE, ARHEOLOGICE, GEOTEHNICE.
IN 16.02.2022 A FOST APROBAT STUDIUL ARHEOLOGIC.
IN DATA DE 02.02.2022 PRESTATORUL A TRANSMIS STUDIUL GEOTEHNIC, IAR IN DATA DE 14.02.2022 AU FOST TRANSMISE OBSERVATIILE BENEFICIARULUI.
IN DATA DE 28.03.2022, PRESTATORUL A TRANSMIS MEMORIILE DE PREZENTARE IN VEDEREA DEMARARII PROCEDURII DE MEDIU-AU FOST TRANSMISE OBSERVATII SI SUNT IN CURS DE IMPLEMENTARE.
IN DATA DE 04.04.2022, DIRECTIA DERULATOARE A TRANSMIS ACORDUL CU PRIVIRE LA RECONFIGURAREA NODULUI RUTIER PESTE A3 IN CONCORDANTA CU PROIECTUL DE SUPLIMENTARE A BENZILOR DE CIRCULATIE DE LA 2 LA 3 BENZI PE SENS A SECTORULUI DE AUTOSTRADA INTRE DUMBAVITA SI MOARA VLASIEI.
IN DATA DE 05.05.2022 A FOST EMIS CERTIFICATUL DE URBANISM PENTRU NOD RUTIER AUTOSTRADA A3 (KM 36+700) CU DJ 101C LA GRUIU.
IN CURS DE FINALIZARE STUDIU GEOTEHNIC AFERENT NODULUI DE LA GRUIU SI A DOCUMENTATIEI PRIVIND EXPROPRIERILE.
IN PERIOADA 26-27.05.2022 AU FOST EFECTUATE FORAJELE PENTRU GROAPA DE IMPRUMUT DE LA DRAGOS VODA SI SAU FOST EFECTUATE FORAJELE PENTRU NODUL DE LA GRUIU CA URMARE A REAMENAJARII.
IN DATA DE 21.06.2022 PRESTATORUL A INAINTAT MEMORIUL DE PREZENTARE PENTRU NOD DRAGOS VODA-IN CURS DE ANALIZAT LA CNAIR SA
IN DATA DE 22.06.2022 PRESTATORUL A INAINTAT MEMORIUL DE PREZENTARE PENTRU NOD IONESTI-IN CURS DE ANALIZAT LA CNAIR SA.
IN 28.06.2022 AU FOST EMISE OBSERVATII PENTRU MEMORIUL DE PREZENTARE PENTRU NOD DRAGOS VODA
IN DATA DE 15.07.2022 PRESTATORUL VA INAINTA MEMORIUL DE PREZENTARE DE LA NODUL GRUIU CONFORM SEDINTEI LUNARE DE PROGRES DIN 29.06.2022.
si pt 2 dintre ele:
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/realizarea-3-noduri-rutiere-pe-autostr%C4%83zile-a1-a2-a3-%C3%AEn-zona
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/anun%C8%9B-public-privind-decizia-etapei-de-%C3%AEncadrare-21

contractul cu nodul de pe A4 apare reziliat. un alt contract cu 12 noduri a fost semnat prin iulie dar nu apare pe harta CESTRIN, dar are harta asta:

si un alt contract cu 2 noduri [pe A2 si cpe A7] are termen de depunere oferte pana pe 1 Septembrie