Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Agos

Quote from: alexV on September 07, 2023, 01:07:35 PM@Agos, care sunt lucrarile de pe drumul critic? Viaductul, debleul stabilizat, altele ?


Nu inteleg ce vrei sa zici prin lucrari de pe drumul critic.
Tot traseul drumului va fi imprejmuit. Imprejmuirile vor fi la limita zonei de siguranta (2,00 m de la piciorul taluzului, pentru drumurile în rambleu;) https://www.rombadconstruct.ro/zona-protectie-drumuri.html

gicu

Drumul critic nu e un DRUM propriu zis :)

Drumul critic este înșiruirea de lucrări din graficul de execuție a căror întârziere duce la întârzierea întregului proiect.
Cu alte cuvinte lucrările care trebuie făcute neapărat în timp ca să nu apară întârzieri la final.

Agos

Nu am vazut graficul celor de la DIMEX deci nu am de unde stii.

alin2pas

Probabil sunt două locuri:
1. Viaductul peste valea Racilor - datorită lungimii
2. Legătura cu DN1 - pentru că sunt lucrări care nu se pot face decât după realizarea viaductului pentru DN1 pe deasupra drumului expres și abia după devierea circulației pe acest viaduct se pot face celelalte lucrări care afectează actualul traseu al DN1.

ovicor

Sa speram ca nu vor avea probleme cu fundarea, in zona lacurilor s-ar putea ca panza freatica sa fie foarte putin adanca!

radupe

Ieri la ora 18:40 se lucra in zona viitorului nod de pe A3, cateva basculante descarcau pamant.

caveman

#1386
^^

Da, asta e o problemă cunoscută în zona - deja la 1.5 m adâncime scoți nămol și imediat găsești apă. Problema se vede și prin nivelul fântânilor/puțurilor domestice care au nivelul de apa foarte ridicat.

Nu sunt geolog dar din câte am înțeles zona e pe un strat de calcar care ține apa la suprafață, probabil toată zona cheile Turzii e asa.

Edit: chiar e o cariera de piatră la câțiva km de sat (cariera Sandulesti lângă nodul Dx A3).
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

StefanCelMare

@nicolaem
Din ce știu eu parcă la acordul de mediu pentru acest drum s-a discutat cel puțin despre prezența mamiferelor mari.
Nu rețin exact ce soluții s-au dat, dar existența urșilor nu e chiar așa un mister precum spun unii, ești fix la poalele Apusenilor, urși au fost mereu, poate nu atâția, dar au fost.
Lăcomia asta oricum nu ne face bine, cu minimizarea problemelor reale cauzate de autostrăzi în habitate naturale, în primul rând exact pentru că te trezești cu animalele pe Autostradă și cu accidente cauzate de ele. Nu mai bine pui măsuri în faza de proiectare, cum ar fi culoarele pentru animale?
Mai sigur și pentru ele și pentru noi. Nu e o competiție, adică nu trebuie să fie aiurea pentru urs ca să fie bine pentru noi.

Agos

Daca descarcati de pe SEAP documenatia de atribuire gasiti si acordul de mediu care povesteste de ursi si de faptul ca toate pasajele sunt proiectate pentru a permite fauna salbatica inclusiv cele de talie mare.



Powered by API/PUM imgur uploader

razvansr

Salut, urmaresc de ani de zile acest forum - Felicitari pentru implicare si dedicatie!
Pentru prima data am o intrebare la care nu gasesc un raspuns la indemana. Nu imi este clar daca la nodul A3-DEx va fi si o conexiune cu DJ107L, reabilitat de CJC in anii anteriori si pozitionat tangent la nod. Acest DJ face legatura mai departe cu multe zone turistice din judet - Baisoara, Valea Ierii, lacurile de la Filea, etc si le-ar conecta practic la autostrada cel putin pana se face un nod la Ciurila (la nivel de SF acum). Multumesc.

Ionut

#1390
Salut, bine ai venit!

Răspuns: nu, nu se face o conexiune cu acel DJ.

Harta API:


Plan situație proiect tehnic nod A3-DEx4:


Plan situație proiect tehnic nod A3-DEx4:

qionescu1

#1391
Bună observația. Lipsa unui acces spre acele zone din A3 se simte și e foarte supărător/frustrant. Nu cred că s-a vrut acum deși nu era mare lucru de făcut. Din pacate va trebui să o asteptăm în viitor. Dacă va fi. Sper doar să nu să nu mai așteptăm 15 ani pentru o singură ieșire în 50 de km de autostradă.

alexV

Este un SF in lucru pt a adauga ~12 noduri noi pe autostrazile existente. Tot la Explan e contractul. De pe vremea cand Horatiu semna autorizatii la minister :)

Urmatoarele doua locatii sunt relevante:
- Nod rutier: Ciurila (A3 - km 33+000 pe secțiunea 2B Câmpia Turzii- Gilău);
- Nod rutier: Săndulești (A3 zona km 17+000 a secțiunii 2B Câmpia Turzii - Gilău);

Marcate mai jos cu X rosu pe harta API.
Sa vedem ce rezulta din SF, rentabilitatea interna cum da.


Light

^^Dacă s-ar fi construit odată cu A3 Turda-Gilău și un nod rutier cu DJ107L/DJ103G în zona Tureni, atunci o mare parte din traficul de tranzit (mai puțin cel de mare tonaj) ar fi mers pe această rută spre Cluj pentru a ocoli Turda. Evident, acele drumuri județene nu ar fi putut face față pur și simplu din cauză că nu au fost construite pentru un trafic atât de mare (curbă la 90 de grade, porțiuni înguste). Ar mai fi fost și traficul local din Tureni (căruțe, utilaje agricole) care ar fi generat multe accidente + disconfortul accentuat al localnicilor.
Acum, o dată cu construirea acestui DX s-ar fi putut crea și acces la acel drum județean din zona Tureni/Petreștii de Jos, însă s-a ignorat această posibilitate. Nu și-a mai bătut nimeni capul pentru localnici+turiști din diferite cauze pe care le putem ghici ușor: bani, asumare și implicare. Odată ce se deschide acest DX se pot construi noduri rutiere la Săndulești, Ciurila (vezi mesajul de mai sus al lui alexV), fiindcă majoritatea traficului va merge pe DX. Chiar și în situația actuală, cu trafic ce va merge majoritar pe DX, tot se opun unii localnici din Ciurila în privința construirii nodului rutier A3-DJ107R. Se tem de faptul că nodul rutier va aduce valori ridicate de trafic prin fața caselor lor. O soluție ar fi calmarea acestui trafic, însă în România rar întâlnim acest lucru implementat în mod eficient.

Light

Potrivit deputatului Băltărețu, e posibil ca drumul expres să se inaugureze pe data de 1 decembrie 2024.

QuoteAm început monitorizarea în teren a unui alt proiect de infrastructură foarte important pentru clujeni: Dx A3 Tureni.

Săptămâna aceasta, am discutat la fața locului cu reprezentanții constructorului.

Mobilizarea a fost bună, încă din momentul ordinului de începe a lucrărilor, 18 august.

🏁 Termenul de finalizare e 1 decembrie 2024.


Voi fi prezent pe șantier cel puțin o dată pe lună; voi face tot ce pot în cazul în care vor apărea blocaje birocratice și vă voi comunica despre evoluția lucărilor.
Sursă: FB Viorel Băltărețu