News:

.

Main Menu

Porturile lumii

Started by kitsune, June 01, 2019, 12:02:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

Krishnapatnam (India)

Macarale ZPCM chinezești de 48 t





Safety First





Safety First





Oare la câte zile schimbă filtrele de aer?




Mașina de gunoi  :lol:






Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

 :cheers:
Bun topic.
Asteptam sa il actualizezi....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Timp și net să am... că praf e destul. Tone de poze cu praf  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#3
Richards Bay, Africa de Sud. Tulumba asta e pentru încărcare cărbune în vrac. Circa 7000 tone pe oră. La bază are un deflector care să dirijeze cărbunele în colțuri mai puțin accesibile, chestia aia cilindrică se rotește. Se elimină necesitatea de a nivela marfa cu buldozerul, o etapă în minus (încărcare mai rapidă). E legată cu benzi rulante care aduc marfa de unde este stocată. Loader-ul este pozat în poziția de repaus (mutare de la o navă la alta), poziția de lucru e cu tulumba cilindrică in magazie. Poate prind mâine pe zi o poză "la lucru".





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#4
Quote from: yk17fox on June 01, 2019, 12:02:27 PM
Macarale ZPCM chinezești de 48 t

^ Vaporul asta e un mineralier? Ce cara in "burta"?

kitsune

#5
Vrachier (Bulk Carrier). Minereu sau cărbune (în cazul din fotografie). Teoretic și cereale, dar eu nu am văzut încă terminal de cereale unde să încapă astea de 180000 tdw.
Ce se vede în poză, în spate, e un kamsarmax, de vreo 90000 tdw.

A, acum am văzut. Da, poza de mai sus, cu macaralele albastre. Cărbune. Port tipic de descărcare, cu macarale și grab-uri (greifere). La încărcare, și la minereu dar și la cărbune se folosește metoda de mai sus, cu bandă și "aruncător", e mai rapidă, poate ajunge la 10000 tone pe oră la cărbune și circa 16000 tone pe oră la minereu.

Pe topicul ăsta încerc să prezint infrastructura portuară în diverse colțuri ale lumii pe unde ajung. Momentan cu vrachiere, dar în viitor voi incerca sa postez și de pe la containere ceva. Și cine poate contribui, e bine venit, domeniul naval e puțin cunoscut, la fel și infrastructura portuară
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#6
Tot Richards Bay, încărcare cărbune. Un păienjeniș de benzi rulante, grămezi de cărbune și utilaje de încărcare și descărcare. Și praf, munți de praf.














Powered by API/PUM imgur uploader





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#7
Gangavaram (India, coasta de est, lângă Visakhapadnam)

Danele de descărcare pentru capesize (mineraliere de cca. 300 m lungime, 18 m pescaj) (GPS)


Cam așa de mare e un grab (greifer) (GPS)


Macarale ZPCM chinezești de 62 t (GPS)


Intrarea în port cu digul de larg (breakwater) (GPS)


Alte dane de descărcare-încărcare (GPS)


Alte dane de descărcare-încărcare (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#8
Omul ăsta are un singur job. Să măture marfa de pe capacul de magazie. A se observa echipamentul de protecție (majoritatea nu suportă nimic în picioare, probabil că praful de cărbune nu e confortabil în încălțări). Sunt foarte săraci, dorm pe unde apucă, se spală când plouă sau când le mai dăm noi câte un furtun cu apă. Mai cerșesc de mâncare sau haine. Sunt foarte curios cu cât sunt plătiți, dar nu vorbesc engleza, iar eu nu înțeleg rromanes, foarte similară la auz cu dialectul local.

LE: am vorbit cu foreman-ul. 400 rupii pe zi, program de 8 ore. E un job bine cotat, spre deosebire de ce credeam eu. În oraș se plătește cam 300 rupii pentru 12 ore pe zi. 400 rupii = 5.65$.




Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Port Hedland, Australia. Port de încărcare. Circa 91% din marfă este minereu de fier. Ca idee despre magnitudinea operațiunilor de aici, în luna Octombrie 2019 s-au exportat 42.186.810 t de minereu, adică 1,4 milioane tone pe zi, o medie de 7,4 nave pe zi. Cifrele astea îl fac cel mai mare port de minereu de fier din lume ca volum de marfă. Ca mărime fizică, e mic, chiar foarte mic, dar totul merge aproape perfect și eficient.
Orașul alăturat deservește exclusiv portul, în fapt totul aici este construit pentru port, calea ferată, drumurile, aeroportul. Prețurile și salariile sunt de pe altă planetă, un hotel care la noi este cam de 3 stele costă aici 160-170 AU$ pe noapte și e cam plin. Salariul mediu este circa 70 k anual, în medie cam 30% peste restul Australiei, iar sume de 100 k nu sunt neobișnuite (se lucrează în general 3 săptămâni cu 3 libere).


O navă intrând la încărcare. Pentru scurtarea timpului, piloții vin și pleacă cu elicopterul. (GPS)


Primul vapor din stânga e aproape încărcat, după formă pare de vreo 200-220 mii tdw (GPS)


Portul exportă și sare, de aceea grămezile acelea albe (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

 :cheers:

Nu auzisem in viata mea de portul asta... :-[

Si pe voi tot cu elicopterul v-a dus la nava?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#11
Noi huzurim la hotel, mâine intră în port vaporul nostru. Alea sunt poze din avion, la aterizare.

Aici, în zona asta din Nord Vestul Australiei, sunt 3 mari terminale de minereu de fier, Port Hedland, Port Walcott și Dampier. Volumul de marfă ce trece prin porturile astea e:

PORT OF PORT HEDLAND TOTAL TONNAGE (2018 – 19)
513,302,000
PORT OF DAMPIER TOTAL TONNAGE (2018 – 19)
172,996,000
PORT OF PORT WALCOTT TOTAL TONNAGE (2018 - 19)
82,453,000

Uite aici un studiu referitor la regiunea asta


Chiar acum decola un elicopter cu pilotul spre o navă



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Aha... De aia ai timp de forum, si ai si net...  ;)

Acum este clara procedura de aterizare pe pista 14...


Ce sunt suprafetele alea enorme de culoare deschisa la nord-nord-est de aeroport?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Cum am spus, unul din exporturile de aici e cel de sare. Alea sunt (cel puțin așa îmi par mie) bazine de evaporare. Metoda asta se practică pe tot globul, eu am văzut pe viu la Ston în Croația
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

#14
^ Tibi, pai nu vazusi colinele alea de sare? Sarea aia e obtinuta prin evaporare in bazinele alea alb-verzui. (Daca nu ma-nsel bazinul de la Est de gruparea de bazine e o rezervatie naturala pentru pasari!)
Procedeul de obtinere a sarii prin evaporare e folosit cel putin de pe vremea romanilor care-l foloseau in mai multe locuri la malul Mediteranei. Sarea era folosita intre altele pentru plata soldatilor, ca de-acolo si de-atunci ne vine cuvintul salariu!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.