Discuții despre concesiune și PPP

Started by Ionut, October 19, 2013, 11:44:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Neufunk

Nu iti face nimeni PPP pe Pitesti - Craiova, never.

PPP se face pe rute care sunt extrem de circulate, ca investitorul sa-si scoata investitia. A0 este o idee proasta pentru PPP, deoarece sunt suficienti cei care vor evita sa platesca taxa si sa o ia pe DNCB sau prin oras.

pasadia

Ai o logica senzationala - deci pe A0 nu s-ar baga nimeni daca ar trebui sa plateasca ca e DNCB, dar pe CoBra s-ar fi bagat multi pentru ca DN1A va fi fost dinamitat pana atunci, nu?


Si e interesant ca invoci pe turci. Senzatia mea (de departe caci nu am vizitat tara aia) e ca deficitul de infrastructura era atat de mare (din diverse motive ce tin de istoria mai apropiata sau mai recenta) incat e firesc ca aceste proiecte gigantice sa prinda. Probabil ca si in Romania se va ajunge la un moment dat la un deficit similar.

Neufunk

CoBra este autostrada de tranzit. Centura nu. Pe CoBra mergi odata in weekend, pe A0 ar trebui sa poti face naveta zilnic. CoBra iti ofera oarecum posibilitati de extindere si de crestere a traficului, A0 nu.

alecu26

Nu as zice ceva 100% sigur, dar regula foarte generala e ca centurile nu se taxeaza. Nici in Italia, care e foarte scumpa la taxe autostrazi.

Poate cu un shadowtoll sau un sistem german, sau o rovigneta diferentiata...dar direct e o prostie crunta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mario antonio

Ciao Alecu,

In ceea ce priveste taxeara centurilor in Italia, ea exista, de fapt. In taxarea pe care o platesti la momentul iesirii de pe un segment de autostrada parcurs, ai si partea relativa la centura, daca este cazul. Nu numai, cand se vorbeste de centurile unor orase mari, ai chiar statii de taxare specifice pentru centura, ca exemplu vezi Torino, Napoli. Ca exemplu pentru ceea ce spuneam mai devreme, in momentul in care parcurgi A4, si treci pe centura de nord de la Milano, vei plati la intrarea pe centura un tichet de autostrada care include si parcurgerea acelei centuri.

Plata in sine nu este o problema, atata timp cat ai un drum care sa merite acea suma.

tom_sawyer

http://www.economica.net/prea-saraci-sau-zgarciti-de-ce-nu-pot-fi-construite-autostrazi-in-parteneriat-public-privat-in-romania_141835.html

QuoteGuvernul reia ideea parteneriatului public-privat pentru construcţia de autostrăzi, pentru că nu le poate realiza pe toate cu banii de la buget şi de la UE. Unii specialişti apreciază că este o idee bine-venită şi că românii ar plăti 3-5 euro taxă pentru o autostradă montană. Alţii spun că România nu are capacitate administrativă pentru a gestiona astfel de proiecte şi, din cauză că şoferii se vor îngrămădi tot pe drum naţional doar să nu platească taxă, investitorii nu-şi vor putea recupera banii.

Este citat si Ionut in articol.

Ionut

Sursa citată precizează că, în ceea ce priveşte proiectul legii Parteneriatului Public Privat, care se află în prezent la Ministerul Finanţelor, Ciolacu a precizat că la sfârşitul săptămânii viitoare va fi definitivată forma finală şi va fi transmisă spre consultare partenerilor internaţionali.

Capital

Ionut

Legea parteneriatului public-privat, modificată de Guvern

Pe lângă o serie de clarificări cu privire la sfera de aplicare şi diferenţierea contractelor de parteneriat public privat faţă de alte tipuri de contracte, precum cele de achiziţii publice, actul normativ aduce mai multe modificări:

- Conform Guvernului, în scopul protejării interesului public, se reglementează etapele/competenţele de aprobare în evaluarea proiectului, din punct de vedere al clasificării acestuia în sectorul administraţiei publice (on budget).

-  Se introduce conceptul Value for Money, conform bunelor practici de la nivel internaţional, şi care reflectă diferenţierea în estimarea costurilor pe întreaga durată a proiectului, ajustată cu valoarea riscurilor, în scenariile realizării prin metoda tradiţională (achiziţie publică) şi prin parteneriat public-privat. Astfel, prin promovarea de proiecte de infrastructură în regim de parteneriat public-privat, nu facem referire neapărat la necesitatea de a clasifica un proiect off budget sau de a promova vreun anumit mecanism contabil, ci la transferul de riscuri şi costul mai scăzut, pe termen lung, pentru statul român în comparaţie cu achiziţia publică tradiţională, precizează Guvernul.

- Se creează posibilitatea pentru partenerul public de a contribui la finanţarea realizării investiţiilor cu resurse financiare publice pentru a reduce ulterior impactul financiar al obligaţiilor de plată pe parcursul perioadei de operare a proiectului.

- Pentru o abordare prudenţială referitoare la sustenabilitatea proiectelor din punct de vedere a impactului bugetar şi evaluarea capacităţii partenerului public-privat de a gestiona riscurile aferente implementarii proiectului, se stabilesc mecanismele de evaluare a proiectelor pentru evitarea situaţiilor de abatere de la ţintele de deficit şi datorie publică asumate de România prin Strategia fiscal-bugetară.

- Au fost introduse şi măsuri pentru includerea în regim PPP exclusiv a proiectelor bine pregătite, care prezintă eficienţă economică şi o prioritate la nivel central/local: costul net actualizat al realizării proiectului prin metoda tradiţională (achiziţie publică) urmează a fi utilizat ca punct de referinţă (,,affordability threshold") în comparaţie cu costul net actualizat al realizării proiectului în regim de parteneriat public privat; se prevede elaborarea unui Program strategic asumat la nivelul Guvernului şi care va prevedea categorii de proiecte care pot fi dezvoltate în regim de PPP.

News.ro

tom_sawyer

Compania din Turcia care ar putea construi Autostrada de Centură a Capitalei spune că are o strategie de investiții în România prin PPP-uri: ,,Un plan de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani"

Reprezentanții Alsim Alarko au transmis, însă, pentru HotNews.ro că sunt o companie de top 10 din Turcia și pe locul 79 la nivel mondial . Alarko ar avea planuri mari în România, iar reprezentanții firmei privesc proiectul A0 drept cel care va deschide drumul și altor lucrări în țara noastră și în Europa.

,,Strategia companiei pe termen lung este de a investi în România prin Parteneriatele Publice Private, de aceea s-a pregătit un plan de investiții de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani, din păcate legislația Parteneriatului Public Privat încă nu a fost aprobată și de aceea s-a înființat societatea Alsim Alarko SRL", au transmis reprezentanți ai societății pentru HotNews.ro, fără a detalia despre ce investiții este vorba.

Potrivit acestora, compania turcă a participat deja la alte 13 licitații în Romania pentru proiecte de infrastructură, printre care Centura Timișoarei, Drumul expres Pitești - Craiova sau lucrări de reabilitare cale ferată.

Cât privește proiectul celor două loturi din A0, unde a fost declarată câștigătoare la licitație, compania turcă spune că acesta ,,va fi un proiect de început".

,,Dorim ca prin acesta să dezvoltam și să investim în societatea din România astfel să putem participa și la alte lucrări de infrastructura din Europa", au mai transmis reprezentanții Alarko pentru HotNews.ro.

Alsim Alarko SRL firma din Romania, filiala companiei Alsim Alarko Turcia, nu este doar un punct de lucru, ci are rolul de suport tehnic al companiei din Turcia și ,,face parte din planul de dezvoltare a companiei la nivel local astfel încăt aceasta să participe independent la viitoarele proiecte", transmit reprezentanții firmei.

hotnews.ro

tom_sawyer

Guvernul estimează că trei proiecte de autostrăzi vor fi gata în cinci ani, în parteneriat public-privat / Printre ele, Autostrada Alexandria - Lugoj, ,,un proiect important"

,,Unul vizează autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni în lungime de 100 de kilometri și va include și un pod peste Prut, astfel încât autostrada să se descarce în rețeaua rutieră a Republicii Moldova.

Un alt segment în reprezintă Ploiești – Râșnov (109 km). Acestă autostradă va fi poate cel mai râvnit proiect care va fi lansat în parteneriat public-privat. Nu avem nicio îndoială că potențialii parteneri privați vor fi foarte interesați să investească alături de stat în această autostradă care va fi probabil una dintre cele mai circulate din România. Este o investiție sigură cu un termen rezonabil de recuperare a banilor investiți. Va fi un interes ridicat pentru potențialii parteneri privați", a spus Ștefan.

Potrivit acestuia, se mai are în vedere Autostrada Sudului, respectiv Alexandria – Craiova - Drobeta Turnu Severin - Lugoj de 550 kilometri.

,,Este un proiect important pentru foarte mulți investitori care au investiții mari în zonă, mă refer în primul rând la Craiova. Va duce la creșterea potențialului turistic în Defileul Dunării și va asigura accesul facil la stațiunile balneare din sud-vestul țării. Va asigura legătura cu Serbia, Bulgaria și cu coridorul IV pan-european la Lugoj", a explicat vicepremierul.

hotnews.ro

voicul

Vorbe ... vorbe ... vorbe!

Oare cu A7 ce au de nu l-au bagat si pe el in PPP?

iulius

Stai ca urmeaza A0 Nord si A7 Ploiesti Pascani Pe fonduri europene, presupun...

Ionut

Nu mai luati in seama toate fituicile...

Ionut

Al doilea podcast de la conferinta de astazi! Un domn de la Vinci ne vorbeste despre PPP. Musai de ascultat! Înregistrarea conține prezentarea făcută de Loukas Panos, Project Director în cadrul Vinci Concessions. Vorbește despre experiența Vinci în încercarea de a implementa PPP A3 Comarnic-Brașov și despre ce trebuie să facă România pentru a avea un proiect PPP de succes în infrastructura de transport.

ASCULTATI AICI

Ionut

Si inca un podcast, despre legea PPP! Înregistrarea conține prezentarea făcută de Daniel Moreanu, avocat, partener la Moreanu Law, despre noua legislație a Parteneriatului Public Privat. Detaliile sunt prezentate simplu, ușor de înțeles și recomandăm să ascultați dacă vreți să înțelegeți cum stăm în acest moment la nivel de legislație.

ASCULTATI AICI