Siguranta circulatiei rutiere in Europa

Started by cristi5, March 27, 2019, 01:01:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

daca erau franele cred ca ar fi tras de volan sa intre in parapet. E de preferat decat impact frontal.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

RaduC

Las aici, spre comparatie, Regulile de Circulatie din Irlanda - Road Safety Authority Rules of the Road.
https://www.rsa.ie/Documents/Learner%20Drivers/Rules_of_the_road.pdf

De notat accentul pe preventie si folosirea unui limbaj uzual, menit a fi usor inteles de cat mai multi oameni, chiar si imigranti care inca se obisnuiesc cu limba engleza.

Exemplu, regula pentru pastrarea unei distante de siguranta:






Powered by API/PUM imgur uploader

https://www.rsa.ie/Documents/Learner%20Drivers/Rules_of_the_road.pdf

b1

De menționat și modul lor în care gândesc normativele rutiere, ei având unele dintre cele mai late drumuri din Europa, având nivelul de confort superior și implicit nivelul de siguranță ridicat (ei spre exemplu nu amplasează parapete de beton ca în România, fără să lățească platforma drumului). Exemplu.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

bogdymol

Quote from: b1 on October 27, 2021, 09:06:21 AM
ei având unele dintre cele mai late drumuri din Europa

Nu tot timpul. Am condus pe cateva DN-uri de la ei, unele destul de importante, care erau foarte inguste si se simteau cam ca un DJ de la noi.

Uite aici un exemplu. Pe aici am circulat luna trecuta, noaptea. Abia am asteptat sa se termine bucata asta, ca era greoi de condus din cauza latimii foarte reduse a drumului, precum si a diverselor obiecte imediat langa drumuri (tufe, pomi, garduri etc.).




Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

b1

Șoferul unei freze de zăpadă a murit în Oslo, Norvegia:

Person omkom i ulykke med traktorsnøfreser på Hovseter i Oslo

En person er erklært død etter å ha havnet under en traktor med snøfreser på Hovseter i Oslo, opplyser politiet i Oslo.

Meldingen om ulykken kom like etter klokka 10 tirsdag formiddag. Først opplyste politiet at skadeomfanget var ukjent. Noen få minutter senere ble det opplyst at det dreide seg om en dødsulykke.
– Skadd person på stedet er erklært død av helsepersonell på stedet. Årsaken til ulykken er per nå uavklart, tvitrer politiet.
Da nødetatene kom til stedet, fremsto personen som bevisstløs. Kort tid etter ble vedkommende erklært død. Politiet fikk melding om hendelsen fra en nabo, melder VG.
– Vedkommende har ikke vært vitne til hendelsen. Vi vet lite om hendelsesforløpet per nå. Politiet er på stedet nå og mottar forklaring fra eventuelle vitner, sier operasjonsleder Per-Ivar Iversen i Oslo politidistrikt.
Til NRK opplyser politiet at det ser ut til å være føreren av traktoren som har omkommet. Det har snødd kraftig i området det siste halve døgnet.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

O muncă începută de anul trecut: 2+1 alternativ în Spania:
- în martie a fost publicat normativul (cu tot cu indicatoare, modul în care acestea sunt dispuse și moduri de configurare a intersecțiilor): http://normativa.itafec.com/trazado/ES.05.01.013.OC.pdf
- zilele trecute a fost publicat Ordinul Privind Recomandările Pentru Proiectarea Drumurilor 2+1 Și a Benzilor Suplimentare Pentru Depășiri:
https://1library.co/document/zp69k9oq-orden-circular-recomendaciones-diseno-carreteras-carriles-adicionales-adelantamiento.html
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

stangabriel

Si poza din Romania in articol cu drum 2+1, valea Oltului imi pare.


b1

Comparația standardelor de proiectare a drumurilor 2+1 în lume:


Tabelul a fost publicat pe 02 septembrie 2018. Sursa.

Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Importanța spațiului median mare:


Video (de la minutul 4:25):
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.


b1

Pliante oferite de poliție șoferilor din Vilnius, Lituania:


Sursa + mai multe detalii.

Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Un camion a lovit piciorul unui pod dintr-un nod rutier (D649 + A2) de lângă orașul Valenciennes, Franța







În urma incendiului este posibil ca pasajul să fi fost compromis, o parte din D649 rămânând închisă traficului.

Locație. Se pare că acel parapet de beton a fost inutil.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

adiarc

asta e si pt cei care tot critica renuntarea la piloni...ca e plin de ei prin alta parte
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

b1

Protestele fermierilor din Olanda:
- Autostrada A67:


- Autostrada A30:


- Autostrada A2:


- Autostrada A28:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.