News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Deci, daca inteleg eu bine, de fapt nu inteleg. :lol: Nu inteleg de ce:

1. aceste vehicule sunt in continuare approved pentru circulatie in Danemarca (vezi pct. 3 din raspuns)
si
2. le-au dat la casat.

Daca mai sunt OK de circulat, de ce le caseaza?

myid

Ideea e ca se contrazic singuri prin acest răspuns si documentele care exista in online de mai bine de 1 an de zile, mentionate atat de Mihai, cat si de Mihai. :D

Investigam in continuare.

TibiV

Sunt "approved" să circule până la proba contrarie...

Iar DSB a decis că nu este cazul să ofere această probă contrarie.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Da, deci la noi circula pe raspunderea danezilor. Pentru statul danez au valoare contabila zero dar nu le-au retras dreptul de a circula. Probabil pentru a mai avea o sansa sa le vanda?

Ceea ce ridica intrebarea: de ce nu circula? :)

frunzaverde

#124
Am fost curios si am cautat rapid cum functioneaza sistemul de siguranta si autorizare feroviara danez. Din intelegerea mea extrem de superficiala a mecanismelor (o singura ora de documentare, deci caveat emptor), functioneaza foarte aproape de ce zice @TibiV. Adica cam asa:

- Dupa autorizarea initiala, orice incident sau problema tehnica duce la o analiza de risc pentru trafic (risikovurdering) facuta de un asesor independent. Efectuarea analizei de risc poate fi ceruta ori de Administratia de Transport (Trafikstyrelsen) prin mecanismele de control obligatoriu, ori de operator (DSB) prin mecanismele de auto-raportare voluntara. Pentru cazul IC2/IC4, toate rapoartele pe care le-am gasit au fost initiate de DSB prin mecanismul de raportare voluntara.

- Analizele respective identifica riscurile in trafic, si autorizeaza atat mentinerea in trafic sau nu, cat si restrictiile care se impun pentru mentinerea in siguranta.

Daca inteleg sistemul bine, difera foarte mult de majoritatea sistemelor de management de risc feroviar din Europa - unde sistemul se bazeaza pe controale regulate si inspectii. Raspunderea este lasata mult mai mult in sarcina operatorului decat in multe alte sisteme feroviare.

Revenind, in toate cazurile in care s-au identificat probleme de siguranta (pe care le-am gasit) s-au recomandat o serie de masuri pentru mentinerea vehiculelor operationale (de exemplu cresterea greutatii). In alte cazuri, s-au impus restrictii de circulatie - am gasit document care le restrictioneaza la 140 km/h; la Astra sunt restrictionate (chenarul de viteza maxima) la 120 km/h. Raspunderea implementarii masurilor este a operatorului; nu imi e clar cum, de catre cine, si in ce conditii se fac verificarile. Tot setul de restrictii in circulatie si limitari pentru operator nu este public, si nu avem de unde sa-l scoatem.

Probabil, cand DSB a cerut retragerea vehiculelor (a se vedea raportul anual) pe motive de calitate a produsului, nu a cerut si retragerea certificatului de siguranta (care ar fi pus probleme in exploatarea IC4-urile modificate si restrictionate; cel putin in documentatia publica IC2/4 par a avea acelasi certificat de siguranta). Si curtea de conturi si parlamentul (care au aprobat scoaterea din uz) nu au cerut DSB s sa le scoata autorizatia de circulatie. Pot specula de ce (valoare de revanzare pentru Stena Skrot de exemplu).

Din intelegerea mea acum e raspunderea Astra sa se asigure ca toate masurile de upgrade (oricat de complex si de limitativ) cerute in diversele analize de risc sunt implementate si ca orice incident operational (nu doar de securitate) e raportat (prin mecanismul voluntar) si o analiza de risc comandata.

P.S. Eu personal tot nu m-as sui in ele.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

thinker


Danemarca  norme  slabe -  dar aplicarea e mai buna, asa ca au scos voluntar trenurile din circulatie, fara o baza tehnica  si legala solida,(cum ar fi retragerea pe motive de siguranta) acceptand pierderile.
Romania   norme aproape bune -  prost aplicate - asa s-au introdus trenurile in probe / circulatie, cu o baza tehnica si legala nu tocmai solida, in speranata de castig.

Diferenta esentiala e data de oameni. 

Problema e ca legal vor putea sa circule in tara noastra. Si cine nu intelege din exemple o sa inteleaga din consecinte.
 
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Ionut

Quote from: Ionut on September 10, 2018, 10:55:38 AM
Am trimis la AFER solicitare informatii despre automotoarele IC2 ale Astra Trans Carpatic.





A venit raspunsul azi.


TibiV

#127
Măi, da' proști sunt ăia de la DSB de au casat niște trenuri atât de bune...  :D

Și dăștept Blidar că i-a păcălit să i le vândă lui...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GrmmrNzi

DSB le-a luat pentru "mare viteză". Bănuiesc totuși că există o viteză v, la care rata de incidente scade sub "six-sigma". Poate că nu au vrut să-și lege de picioare, pentru câteva decenii, bolovani de 60-70-80 km/h. Pantru că atunci l-ar pleaca clienții. De tot. Mai bine le aruncă și fac ceva cum trebuie.

Probabil că în România IC2-urile o să fie operate și peste viteza aia de prag, oricare ar fi ea. Dar nu tot timpul, pleașca de restricții o să reducă riscurile.

thinker

Nici o stire despre trenuri, circula, nu circula?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Astra Trans Carpatic anunță lansarea rutei Arad – Oradea – Arad din data de 8 noiembrie, după cum urmează:

Stimați călători, avem plăcerea să vă informăm cu privire la extinderea serviciilor noastre – începând cu ziua de joi, 08.11.2018, vom începe să operăm pe ruta Arad – Oradea și retur, conform orarului temporar (valabil până la 14.11.2018) prezentat mai jos, cu o pereche de trenuri pe zi.

Trenurile cu care vă așteptăm să circulați sunt noile automotoare cu standarde de confort la nivel european și tehnologie de ultimă generație – vă invităm să experimentați chiar dumneavoastră noile noastre trenuri cu scaune spațioase și confortabile.

Tren IR 15547
08:53:00 Arad
09:16:00 Sântana
09:43:00 Nădab
10:00:00 Chișineu Criș
10:24:00 Ciumeghiu Hm.
10:39:00 Salonta
11:17:00 Oradea
————————————————
Tren IR 15548
11:26:00 Oradea
12:06:00 Salonta
12:18:00 Ciumeghiu Hm.
12:41:00 Chișineu Criș Hm.
13:00:00 Sântana
13:24:00 Arad

http://newsby.marianandrei.com/astra-arad-oradea-arad/

Earthchild

Ferotrans TFI-ul lui Anchidin a mai facut ceva cu automotoarele Alstom si Talbot-Duewag?

tom_sawyer

Alstom-urile sunt la Regio Calatori, chiar daca se faceau ca nu ei le-au cumparat.

Ionut

Incepand de astazi, Astra Trans Carpatic introduce in circulatie primele trenuri intre Arad-Oradea si retur. Materialul rulant folosit sunt primele 3 automotoare IC 2 aduse din Danemarca, 5714, 5718 si 5721 ex DSB. Programul de circulatie este provizoriu pana pe 11 decembrie 2018, existand posibilitatea sa fie modificat ulterior in functie de cerintele publicului calator.

08:53 Arad
09:16 Sântana
10:00 Chișineu Criș
10:24 Ciumeghiu Hm.
10:39 Salonta
11:17 Oradea
================
11:26 Oradea
12:06 Salonta
12:18 Ciumeghiu Hm.
12:41 Chișineu Criș Hm.
13:00 Sântana
13:24 Arad

Sunt 120km parcursi in 2h24min cu 5 opriri in Romania secolului XXI. Avem o infrastructura de invidiat care in 2018 a ajuns la un minim istoric daca vorbim despre mentananta, investitii sau viteze de circulatie.



Jurnal Feroviar