News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

carutasul

Bun, dar eu nu înțeleg un lucru, că sunt destule mașini diesel pe lumea asta care frânează normal: ce are frâna ăstora de nu poate fi reparată cu nici un chip? Adică nu poți lua o frână de la alt model, una care merge? Că așa, ciobănește vorbind, toate par la fel :) Adică încerc să mă pun în poziția lui Astra,  dacă îți dă cineva rama gratis, să nu poți să faci frânele de diferență, parcă totuși...? :)

thinker

#106
Inteleg ca a fost tot proiectul gresit cap-coada conform informatiilor date de frunzaverde. Credeam ca nu e posibil asa ceva, dar este.
Cea mai importanta problema ramane tot componenta electronica a franelor, probabi programare -soft sau senzori - ca devin imprevizibile la un coeficient sub 0.02
Trenurile au avantajul ca ruland pe sine intampina la inaintare o rezistenta redusa din partea caii de rulare, comparata de exemplu cu transportul rutier. Rezistenta redusa e data de contactul infitezimal dintre roata si ciuperca sinei. Dar acest avantaj e si un dezavantaj, - frecarea redusa dintre roata si sina data de geometrie si de coeficientul     
putin mai mare de 0.02 cum spunea frunzaverde, determina si o franare mai dificila. Problema a fost rezolvata tot timpul princoncepte de vehicule vehiculele feroviare robuste/ masive care prin masa mare imbunatateste contactul rotii cu sina (deformare elastica roata si sina) si implicit imbunatatest performantele la franare.

Inteleg ca aceste rame au fost construite sa fie prea usoare, cu motoare aferente. Deci nu se poate creste masa fiindca nu rezista, nici cutia nici osiile si nici motorul nu ar face fata.
Ca nici sistemele electronice, nici osiile, nici racirea sau instalatia electrica nu sunt fiabile le face sa fie imposibil de reparat - bine daca cineva inlocuieste, motoare, osii, cutie mai grea, motor pe masura, instalatie electrica, deci cam tot si pastreaza doar scaunele din interior si geamurile poate e ok.  :D

Deci proiectul lor a ignorat de la inceput legile si conceptele elementare de costructie a vehiculelor feroviare. Dar cei care le-au contractat/cumparat chiar nu au inteles nimic?

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

Nu pricep de ce au putut danezii salva (oarecum) IC4 si nu IC2. Adica, pe metru greutatea nu e aceeasi? Daca vagoanele sunt la fel, presiunea pe sina si deformarea nu e la fel indiferent cat de lung e trenul?

Ionut

Grupul Grampet-GFR, prima companie europeana care adera la Ruta Trans-Caspica

Grupul Grampet, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi din Europa de Sud-Est, aderă la asociaţia Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică (Trans-Caspian International Transport Route – TITR), un proiect inițiat de guvernele din China, Kazahstan și Azerbaidjan pentru dezvoltarea unui nou coridor de transport multimodal, ce leagă Asia – Europa. Operatorii feroviari din cadrul Grupului Grampet dețin și exploatează un parc de aproape 20.000 de vagoane şi 400 de locomotive. Aceşti operatori transportă anual un volum de aproximativ 22 milioane de tone de marfă, dintre care peste 20% la nivel european.

,,Prin acceptarea Grupului Grampet ca membru al TITR se finalizeaza construcția unei noi rute China – Uniunea Europeană. Practic, în acest coridor deschidem cinci ţări din comunitate (România, Ungaria, Bulgaria, Croaţia şi Austria), prin operatorii feroviari care fac parte din grup. Este o confirmare a faptului că şi în România sunt companii cu capital privat, capabile să participe în proiecte internaţionale complexe", subliniază Sorin Chinde, directorul general Grup Feroviar Român.,,Această alianță poate transforma România într-o platformă logistică pentru Europa și Asia, generând în jur de 100.000 de noi locuri de muncă şi contribuţii la bugetul statului de peste un miliard de euro", a adaugat Gruia Stoica.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

#109
Un fel de video publicitar cu automotorul IC2 al Astra Trasncarpatic.

Se poate vedea bine inmatricularea daneza de care s-a vorbit.



Se pare ca le-au limitat viteza la 180 km/h, cel putin asa apare inscris pe automotor (sursa: metrou usor):


carutasul

deci soluția e ca tot călătorul să vină cu o cărămidă în buzunar ca să se facă greutatea? :)

frunzaverde

^
Nici macar n-au fost in stare sa schimbe continutul din sistemul de informare pasageri (kan vare reserveret) si plansa de evacuare (oversigtsplan)... (sarcasm) Sigur au gasit solutia la problemele cu frana la care Ansaldo si DSB au lucrat 10 ani...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

#112
Din finalul acelui video:
Quote
Intreg proiectul cuprinde lansarea a 15 trenuri de acest fel pana in aprilie 2019

Asta daca nu "crapa" primele 3 pana atunci...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#113
Quote from: frunzaverde on October 29, 2017, 03:35:55 PM


(Asta patesc  IC2-urile pe care n-au reusit sa le paseze Astra si IC4-urile care n-au intrat in programul de carpeala stop-gap final)

Totusi se pare ca in imaginea de mai sus sunt doar IC4, nu si IC2 (total 23, din care Astra a luat 3+12, 1 la muzeu, mai raman 7)

Utilizatorul de youtube de mai jos are mai multe videoclipuri cu casarea(din care probabil e luata imaginea), in descrierea carora apare doar IC4.

https://www.youtube.com/channel/UCwntMWHwcdP-OmQs-BLuaOA/videos?sort=dd&view=0&shelf_id=0

frunzaverde

^
Posibil ca nu in poza. Dar 6 din cele 7 necumparate de Astra nu mai exista fizic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Scrie in raportul DSB din prima jumatate a 2016 ca au casat toate IC2:

QuoteTherefore, the 23 train sets in the IC2 fleet have been written-down. All 23 train sets are phased
out immediately, and the write-down amounts to DKK 588 million.

Singura diferenta intre IC2 si IC4 este ca IC2 are 2 segmente (ca CFR Desiro la noi) iar IC4 are 4 segemente (ca Softrans Hyperion la noi).

TibiV

A casa nu inseamna neaparat a taia/dezmembra/da la fier vechi.

Ei au casat 23, dar 3 le-a luat Blidar.
Alte 12 asteapta sa fie luate tot de Blidar.
Unul la muzeu.
Nu este exclus ca restul de 7 sa fie undeva  "legate la gard".

Asta este mai putin important.
Important este ca Blidar a luat vehicule casate, "written-down"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Pai le-au dat la fier vechi, doar ca nu au apucat sa le distruga pe toate. Poate Astra a luat legatura cu ei dupa ce au anuntat ca le caseaza. Nu stim.

Important este ca le-a luat cu probleme grave, in cunostiinta de cauza ca producatorul nu a reusit in peste 10 ani sa le rezolve. Da' a reusit Astra in mai putin de un an...

Ionut

Quote from: Ionut on September 10, 2018, 02:41:27 PM
I-am intrebat si pe danezi (The Danish Transport, Construction and Housing Authority). Sa vedem daca ne raspund.

Astazi ne-au raspuns danezii. Cel putin interesant. :)