News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

Tehnic vorbind nu e tren de noapte. Sa explic:

- pleaca din Arad la 19:08 prin Timisoara - Craiova - Videle si ajunge la Bucuresti la 05:28. (Asta da, e tren de noapte)

- apoi, in cursul zilei, face un drum pana la Brasov. Pleaca din GdN la 06:40, sos in BV la 09:15. Stationeaza in BV pana la 15:15 si soseste apoi in GdN la 17:49. Asta e tren de zi, dar ...

- apoi pleaca spre Arad la 22:02 prin Videle - Craiova - Timisoara si ajunge la Arad la 08:24. (Asta da, e iar tren de noapte).

Nu ma supara asa tare ca fac si acel drum spre Brasov. Si te cred, cusetele poate se pot transforma si in scaune normale. Si nu ma supara nici macar ca stau in gara in Brasov si nu mai trag in Triaj. Dar ceva in toata povestea asta ma face sa cred ca ei de fapt doar plimba un tren ca sa incaseze subventia. Nu cred ca isi aleg traseele pentru calatori, cred ca mult mai importanta e subventia.

Nu de alta, dar ar avea posibilitatea sa faca B-BV de 3 ori in cele 17 ore scurse intre sosirea si pleacarea spre Arad. Dar o fac o singura data...

rizzuh

#46
Eh, acum si tu, stii proverbul, nu e prost cine cere, e prost cine da. Daca statul da bani, ei de ce sa nu beneficieze? Sa lase totul pentru Regio, Softrans si CFR? :p

Daca ar face B-BV de mai multe ori nu ar mai lua aceeasi subventie pentru restul traseului?

TibiV

Quote from: pasadia on March 28, 2018, 04:19:13 PM


Toate celelalte locomotive/vagoane au pe undeva identificatorul national "53".
Si locomotiva Astra il are.
Vagoanele insa nu.
Stie cineva de ce?
(Recunosc, sunt habarnist la codurile astea feroviare...)  :-[
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

^
Pentru ca sunt inmatriculate in Austria.

61 = Apt pentru trafic international in regim RIC, dotate cu aer conditionat
81 = Austria
50 = Cuseta clasa a 2-a, cu 10 compartimente
90 = Apt de 200 km/h
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

yetiman

Daca vrei sa vezi toate combinatiile si descrierea codurilor:

The UIC numbering scheme
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pasadia

^

Ori fi luand subventie si la 3 curse zilnice B-BV-B, dar s-ar si expune (pasageri multi, uzura, defectiuni). Asa stam 6 ore in gara ca doar nu trebuie sa producem bani...

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


TibiV

frunzaverde & yetiman,
multumesc.

1, Codificarea aia nu are prea multa logica, daca nu ai "manualul" la tine nu intelegi nimic.
2. De ce sunt vagoanele Astra inmatriculate in Austria? Sau sunt "imprumutate" de acolo ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#52
50-90 000 astea ultime 3 cifre nu reprezinta numarul de ordine (in ordinea fabricatiei) al vagonului din seria respectiva (50-90)? asta din imagine o fi vreun prototip de are 000? si la vagonul de dormit la fel, 70-90 000
nu inteleg de ce nu incepe numaratoarea de la 001...

frunzaverde

#53
Quote from: TibiV on March 28, 2018, 06:39:44 PM
Codificarea aia nu are prea multa logica, daca nu ai "manualul" la tine nu intelegi nimic.

Codificarea e facuta in anii '60, cu gandul la sortatoarele de cartele perforate, in principal pentru sistemele informatice care faceau gestiunea si dispecerizarea parcului de vagoane. Codurile sunt gandite in asa fel incat "citirea gresita" sa poata fi corectata cu cat mai putine efecte negative. Aproape toata informatia din cod in afara numarului de parc e duplicata in alte locuri, in forme mult mai lizibile.

Cineva care lucreaza cu sistemul il invata destul de rapid; gruparile au sens.

Quote from: TibiV on March 28, 2018, 06:39:44 PM
2. De ce sunt vagoanele Astra inmatriculate in Austria? Sau sunt "imprumutate" de acolo ?....

Asta nu stiu sa-ti spun. Vagoanele sunt proprietatea Astra, sunt facute de ei. Au fost initial facute pentru RegioJet/Student Agency (operator in Cehia si Slovacia), dar refuzate de astia.

Quote from: rizzuh on March 28, 2018, 05:00:08 PM
Vagonul de clasa 2 are conditii SF comparat cu CFR

Pe bune, ce-i asa de SF la vagonul ala comparativ cu CFR? Vagoanele CFR pe Bucuresti - Craiova si Bucuresti - Brasov arata perfect onorabil. Si pe multe alte rute din tara, de altfel. Adica cam asa:



Astea sunt cele mai "rele" vagoane pe care le pune CFR pe trenuri IR pe Brasov (posibil sa mai scape si niste 20-49-uri):

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

#54
frunzaverde, te contrazic, nu arata asa vagoanele CFR. Eu am circulat destul de des in ultimii 3 ani pe Bucuresti - Craiova la clasa a 2-a si pe Bucuresti - Brasov la clasa 1 si 2. Majoritatea au fost asa la clasa a 2-a (primele 2 poze) si la clasa 1 (a treia poza):







Sunt confortabile, nu neg asta, dar nu sunt WOW ca in pozele oficiale CFR sau ca la ATC. Am prins si mai rau, cu compartimente, cam rablagite, venite de la Cluj, dar tot erau decente pentru clasa a 2-a. De obicei circul la clasa a 2-a pentru ca nu se merita diferenta pentru clasa 1 (nu-s cine stie ce mai confortabile scaunele rosii, chiar daca sunt doar 3 pe linie si ai mai mult spatiu), plus ca la clasa a 2-a foarte des am prins cu masuta intre scaune si pot lucra pe laptop (de asta si prefer Softrans daca mi se preteaza orarul, pentru ca pot alege locul fix la masuta).

Nu stiu unde circula acele vagoane din poze, daca circula pe undeva si cate sunt. Dotarile interioare nu costa mult comparativ cu vagonul propriu-zis, asa ca nu vad de ce CFR nu ar arunca cu bani in dotari, pe piele, scaune moi, ecrane cu acces la Internet/filme/muzica, etc. Ar schimba foarte foarte foarte mult imaginea ca in tren e jeg, pute, sunt blatisti/tarani/cocalari. Obligatoriu paza, initial in fiecare vagon (doar un an e suficient), sa vezi cum se civilizeaza calatorii.

Stiu, este doar experienta mea, deci o anecdota, nu statistica. Dar oare chiar atat ghinion am avut ca nu am prins nici unul in ala?

Phenol

Apropo de prezenta privatiilor in gara Brasov.
Privatii tin trenurile lor in gara si platesc taxa de "parcare" pentru CFR, CFR Calatori pentru a evita acesta tine trenurile in depou.
Se intampla la fel si in Cluj, unde CFR Calatori si TFC are depou, insa IRC nu. Automotoarele companiei IRC stau garate ori pe liniile 2A, 3A ori pe liniile 7-8 cat timp nu sunt pe drum fiind ore intregi cand numai aceste automotoare de la DB sunt prezenti in gara.

Dan027

Quote from: pasadia on March 28, 2018, 05:33:58 PM
Nu de alta, dar ar avea posibilitatea sa faca B-BV de 3 ori in cele 17 ore scurse intre sosirea si pleacarea spre Arad. Dar o fac o singura data...
N-as fi asa sigur, culoarele de circulatie le aproba nu stiu ce institutie (parca chiar CFR SA), am incercat si eu sa vad de ce nu maresc frecventa sau de ce nu se extind si pe alte rute dar mi-au raspuns ca nu pot sa bage trenuri chiar asa cum ii taie capu.

In schimb le convine sa plimbe trenurile goale pe linile pe care le au in concesiune, ca acolo nu platesc taxa de utilizare a infrastructurii (care nu e chiar mica) si pot sa isi puna trenuri cand doresc

frunzaverde

#57
Quote from: Dan027 on May 27, 2018, 04:50:06 PM
N-as fi asa sigur, culoarele de circulatie le aproba nu stiu ce institutie (parca chiar CFR SA), am incercat si eu sa vad de ce nu maresc frecventa sau de ce nu se extind si pe alte rute dar mi-au raspuns ca nu pot sa bage trenuri chiar asa cum ii taie capu.

Trasele (asa se numesc "culoarele" de care zici) sunt acordate de CFR SA, care e gestionarul de infrastructura interoperabila. Trasele se acorda in baza DRR-ului (documentului de referinta a retelei). Trasele anuale incep, in general, in a doua duminica din decembrie, dar se pot cumpara si ulterior. Pentru fiecare trasa se plateste TUI in baza metodologiei din DRR (care contine factori pentru viteza liniei si pentru aglomerarea ei).

Sectia Bucuresti N. - Ploiesti V. - Brasov nu este supra-saturata; exista trase disponibile practic la orice ora pentru exploatare. Mai mult, Astra are o trasa Brasov (10.02) - Sinaia (11.01-11:50) - Brasov (12.52) pe care nu o exploateaza, probabil din motive comerciale (nu e rentabila cu locomotiva + vagoane).

Si da, e mai ieftin sa le tii in gara decat sa le remizezi la CFR Calatori.

Quote from: rizzuh on March 28, 2018, 09:13:47 PM
Stiu, este doar experienta mea, deci o anecdota, nu statistica. Dar oare chiar atat ghinion am avut ca nu am prins nici unul in ala?

Ai avut noroc ca nu ai prins vagon gri cu interior portocaliu (ca in poza mea de mai sus). Tipul ala de vagoane e mult mai inghesuit decat orice din pozele tale.

20-83-uri si 21-76 9xx (ca in poza gri-rosie) am prins pe Bucuresti - Brasov, Bucuresti - Craiova (pe R-ul care mergea la Cluj) si pe Bucuresti - Constanta. Dar circul foarte rar spre deloc pe alte rute decat Bucuresti - Brasov.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Quote from: frunzaverde on May 28, 2018, 12:56:16 PM
Quote from: rizzuh on March 28, 2018, 09:13:47 PM
Stiu, este doar experienta mea, deci o anecdota, nu statistica. Dar oare chiar atat ghinion am avut ca nu am prins nici unul in ala?

Ai avut noroc ca nu ai prins vagon gri cu interior portocaliu (ca in poza mea de mai sus). Tipul ala de vagoane e mult mai inghesuit decat orice din pozele tale.

20-83-uri si 21-76 9xx (ca in poza gri-rosie) am prins pe Bucuresti - Brasov, Bucuresti - Craiova (pe R-ul care mergea la Cluj) si pe Bucuresti - Constanta. Dar circul foarte rar spre deloc pe alte rute decat Bucuresti - Brasov.

Nu am circulat niciodata cu R, doar cu IR. Insa tot sunt curios pe unde circula acel vagon CFR cu interior din acest deceniu, pentru ca eu am prins doar ce am pus in poza, de fiecare data (salon, mai rar compartimente sau mixt, dar mereu aceleasi scaune ca in poze).

frunzaverde

Eu am prins asa ceva pe Bucuresti - Craiova, Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Brasov. Pe Forumtrenuri ei spun ca poti gasi vagoane de-astea pe: IR 1661 Bucuresti - Iasi si perechea, IR 1663 Bucuresti - Iasi si perechea, IR 1586 Bucuresti - Constanta si perechea etc. etc.

Oamenii se plang ca ar avea scaune tari, mie nu mi s-a parut.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!