News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[BT] Centura Botosani

Started by Neufunk, April 18, 2018, 01:44:57 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Neufunk

Despre centura catre Botosani ce se mai aude? A trecut la sertar sau inca mai vor sa o faca?

dumbravaandrei

Nu s-a calificat la "sertar" ;)

ValiCatargiu

#2
Cam așa văd eu în prima fază centura rutieră de la Botoșani.

dumbravaandrei

Ca sa ai nod la Lebada (desi e cam greu, ca e plin acum de cladiri rezidentiale) si sa poti iesi la Catamaresti/Ipotesti, singura cale ar fi sa mergi prin lunca/valea Dresleucai. O fi un scuipat de apa, dar dealurile ce o inconjoara nu sunt cele mai stabile. Cred ca un traseu prin nordul orasului ar fi mai potrivit, iar traficul cu Suceava se cam poate muta prin Bucecea, eventual cuplat cu dx SV-BT.


Dar, nu m-as mira sa iasa un traseu prin sud si sa avem centura sv, vers 2.0 :|

ghrt

Nu ar trebui integrată cu viitorul DX SV-BT, la rândul lui având nod cu A7?

La Lebăda sunt deja construite blocuri şi case orientate spre lac, totuşi nici chiar aşa.
Cont (aproape) inactiv.

ValiCatargiu

Cele mai multe mașini tranzitează de pe DN29 (Saveni - Suceava) și DN29C (Rep. Moldova - Sv) spre E58, dar și dinspre Dorohoi spre Tg.Frumos, Iași. stea sunt fluxurile de tranzit greu. Restul e trafic local cu mașini mici.

tom_sawyer

#6
S-a semnat contractul privind actualizarea studiului de fezabilitate și elaborarea proiectului tehnic pentru șoseaua de centură a municipiului Botoșani prin Curtești, a anunțat vineri primarul Cosmin Andrei.

Potrivit sursei citate, suma destinată realizării proiectului tehnic este de 3,9 milioane de lei, termenul de finalizare fiind 29 martie 2023.

Beneficiar este Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ,,Zona Metropolitană Botoșani" iar prestator, Best Consulting & Design București.

În paralel cu elaborarea proiectului tehnic, va fi realizat Planul Urbanistic Zonal al traseului și va fi elaborată documentația aferentă  Proiectului de Hotărâre de Guvern privind declararea obiectivului de utilitate publică.

,,În linii mari, șoseaua de centură va avea o lungime de 10 kilometri și va cuprinde 4 sensuri giratorii, 2 parcări extinse și o a treia bandă pe sensul de mers din dreapta. Traseul va avea ca repere sensul giratoriu la intrarea din DN 29 Botoșani-Suceava, la kilometrul 7, va străbate extravilanul comunei Curtești - traseu pe care este  prevăzut un al doilea sens giratoriu, va continua până la bifurcația cu drumul județean către Vorona, pe lângă Ferma de mere Curtești și va avea punctul terminus la sensul giratoriu de la Lebăda, cu ieșirea spre Iași", arată reprezentanții Primăriei.

Șoseaua de centură este un proiect inițiat de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ,,Zona Metropolitană Botoșani" și finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020.

stiri.botosani.ro


[CN1040950] Actualizare Studiu de Fezabilitate, Intocmire Proiect Tehnic si Detalii de Executie pentru ,,SOSEAUA DE CENTURA A MUNICIPIULUI BOTOSANI PRIN CURTESTI"


1. Ofertant unic : MEGA ENGINEERING CONSULTING INC.,

2. Ofertant unic : Best Consulting & Design SRL,

3. Ofertant unic : İNPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ,

4. Asociere : ELVETIC SRL (Leader),GED PROJECT,

5. Asociere : RUTIER CONEX XXI S.R.L. (Leader),TOTAL ROAD,EVALCONS TECH SRL,


tom_sawyer

#7
Traseu centura Botoșani:




botosaninews.ro

medicul de garda

Sa traiasca mult si bine proiectarea pe curbe de nivel!!  :rant: Exact aceeasi gandire ca la centura Sighisoara, de ce sa proiectam un viaduct ca sa iasa drumul drept si sa reducem riscul de accidente, tinem terenul, ca asa se face din stramosi si noi nu am invatat structuri la facultatea aia de constructii...
Trust me, I'm an east-european doctor!

dumbravaandrei

Acum, la cum știu eu dealurile alea, să sperăm că stă drumul acolo, deși am dubii mari.

hvm

Macar e SF si PT. Deci teoretic o sa faca ceva studii GEO mai serioase ca altfel n-au cum sa faca proiectul.... Ramane de vazut, dar nici eu nu inteleg de ce nu un viaduct.

Zici ca proiectul e facut de un profesor de la constructii care tocmai a iesit la pensie si l-a facut ca se plictisea acasa... Stilul pare sa fie acelasi cu perioada in care ar fi fost el student la facultate.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

Primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei, a recepționat miercuri ,,Actualizarea Studiului de Fezabilitate", realizată de Best Consulting & Design București, pentru obiectivul de investiții "Șoseaua de centură a municipiului Botoșani prin Curtești", al cărui beneficiar este Asociația de Dezvoltare Intercomunitară "Zona Metropolitană Botoșani".

Prestatorul (Best Consulting & Design București) a oferit garanții că în scurt timp vor fi demarate lucrările și la proiectul tehnic și detalii de execuție, care vor fi finalizate până în luna martie 2023, termen stipulat în contract.

Proiectul este unul ambițios și necesar, care garantează dezvoltarea municipiului Botoșani și a județului, în condițiile în care centura ocolitoare prin Curtești va fi legată de Drumul Expres Botoșani – Suceava – Siret, potrivit celor declarate de primarul Cosmin Andrei.

stiri.botosani.ro


ValiCatargiu

#12
Dacă ar lega și drumul care se modernizează acum de la vama Stânca, Ștefănești cu drumul spre Suceava atunci ar scoate cu adevărat traficul din zona Școala nr. 1 din Botoșani.


tom_sawyer

Primăria municipiului Botoșani a atras o finanțare de 546,6 milioane de lei pentru construirea celui de al doilea tronson din centura ocolitoare a orașului. Segmentul va conecta Șoseaua Iașului cu localitatea Victoria și va avea o lungime de 12,5 kilometri. Investiția estimată se ridică la 8,8 milioane de euro per kilometru, valoare comparabilă cu construcția unei autostrăzi.

,,S-a semnat un acord de parteneriat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ,,Zona Metropolitană". Astfel, avem finanțare și pentru cel de al doilea tronson, care are o lungime estimată a traseului de 12,5 kilometri, iar valoarea totală estimată este impresionantă pentru dezvoltarea comunității locale: 546,6 milioane de lei, finanțare obținută din fonduri europene pe exercițiul financiar 2021-2027", a declarat primarul Cosmin Andrei.

,,Prima etapă este mai avansată. Primul tronson Baisa – Curtești este în etapa avizării în Comisia Tehnică și Economică la nivelul Ministerului Transporturilor, după ce s-a realizat un studiu de siguranță a traficului și a necesitat unele modificări ale proiectului. După ce se primește acest aviz, se așteaptă Hotărârea de Guvern cu aprobarea indicatorilor și apoi cea de a doua Hotărâre cu decizia de expropriere. Dacă lucrurile merg așa cum ne dorim noi și se încadrează în calendarul estimat, putem avea la începutul anului șantier pe acest prim tronson, care are deja documentație tehnică și prin Zona Metropolitană vom organiza licitația imediat după ce primim hotărârile de Guvern", a explicat Cosmin Andrei.

stiri.botosani.ro


tom_sawyer

#14
Astăzi, 1 noiembrie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții ,,Șoseaua de Centură a Municipiului Botoșani'', județul Botoșani

Documentația tehnico-economică aferentă obiectivului de investiții a fost avizată în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe cu Avizul nr.42/11.10.2023. Au fost aprobați următorii indicatori tehnico-economici:
lungime: 10,092 km, lățime platformă: 10,00/13,50 m din care parte carosabilă 7/10,50 m,
structuri (poduri/pasaje) 1 buc.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) 341.282 mii lei, din care construcții + montaj (inclusiv TVA) 279.678 mii lei.

MT









Powered by API/PUM imgur uploader