News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#435
Peste Bosfor.
Solutia aleasa ar fi fost contestata puternic aici pe forum.  :lol:

https://video-fra3-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xfp1/v/t42.1790-2/11713971_504446716375184_1789926338_n.mp4?efg=eyJybHIiOjczMCwicmxhIjo1NDV9&rl=730&vabr=406&oh=3d070de8d13b5ef38be9e052293c4275&oe=55AB9E89


PS. clipul nu-mi apartine, este luat de pe fb (postat de un prieten)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

imike

Am o intrebare: In Ungaria, Austria si Italia exista statii GPL pe autostrazi? Sint rare, dese, usor de gasit?
Exista pe undeva harti(gen harta benzinariilor din Romania de aici de pe forum) cu statiile GPL din tarile sus amintite?
Multumesc anticipat!

Marius

Salut,

gasesti informatii detaliate aici:
http://www.mylpg.eu/

imike


alecu26

apropo de Polonezi...eu imi bag unghia in gat când vad cat pot sa contracteze si sa construiasca:

1. http://www.astaldi.com/uploads/files/pdf_comunicati_stampa/2015/2015%2007%2023%20ASTALDI%20PRESS%20RELEASE%20_%20New%20orders%20in%20Poland.pdf

2. http://www.salini-impregilo.com/en/press/press-releases/salini-impregilo-wins-a-contract-for-the-construction-of-the-a1-motorway-in-poland-worth-170-million.html

astea dupa alte zeci si zeci de contracte semnate pe noul ciclu bugetar.

Imi vine sa plang de ciuda. La ei ce dracu...nu au probleme cu mediul? cu autorizatia de construire? cu proiecte proaste?

Eu zic sa vina API cu o propunere sa finanteze un schimb de experienta cu ei. Dar...deh...Varsovia nu e Bruxelles. Chiar e greu sa se faca copy-paste la cam tot ce inseamna legislatie conectata la constructia de infrastructura? (achizitii, mediu, autorizatii, calitate, proiectare, finantare, etc, etc).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

frunzaverde

Quote from: alecu26 on July 24, 2015, 10:09:37 AMImi vine sa plang de ciuda. La ei ce dracu...nu au probleme cu mediul? cu autorizatia de construire? cu proiecte proaste?

Ba da, dar in general le paseaza la constructor, indiferent de problema; iar daca nu sunt rezolvate rapid nu se platesc lucrarile. Rezultatul e escaladarea costurilor, segmentul din Varsovia costa aproape 50 milioane de EUR/km; da, jumatate e tunel, dar totusi, pretul e imens. La fel, segmentul din A1, segment de campie, deloc greu, ii costa pe ei 8.5 milioane de EUR/km...

Intrebarea mea principala e cum ii conving pe europeni sa le dea atatia bani pentru infrastructura mare, aproape fara intrebari puse; ce negociatori au ei si ce dracu de negociatori avem noi, si ce organisme de absorbtie a banilor au ei si ce organisme avem noi... Nu cred ca cei de la CNADNR au de invatat prea multe (pentru ca mi-e ca se duc acolo si vin inapoi nu doar cu naravurile romanesti, ci si cu alea poloneze), ci cei de la POS-T/POS-IM si cei de la MT la echivalentii locali polonezi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

poti sa verifici si pe proiectele mai mici daca e cam aceasi situatie?

stiu ca au o panoplie de proiecte de 50-60 milioane de euro.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

frunzaverde

Quote from: alecu26 on July 24, 2015, 01:31:28 PM
poti sa verifici si pe proiectele mai mici daca e cam aceasi situatie?

stiu ca au o panoplie de proiecte de 50-60 milioane de euro.

Depinde cine le implementeaza, pentru ca la ei, lucrarile de infrastructura rapida (A-uri si S-uri) pot fi comandate si implementate ori de GDDKiA, ori de voievodate, ori de voievodate in parteneriat cu GDDKiA; mai mult, beneficiarul poate fi diferit de cei care implementeaza. In plus, e si mai greu de evaluat ce lucrari se fac - in multe cazuri e vorba de o dublare de DN in S. Dar, per total, contractele administrate/comandate de GDDKiA sunt, chiar si la valori mici, exagerate (7-10 milioane pt. autostrada in campie).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

CristiM

#443
Anul acesta, in concediu am trecut si prin Polonia. ......offffffff, ce bine stau cu infrastructura!!! cat as fi fost decarcotas tot trebuie sa recunoscca sunt muuuuuuuuuult inaintea noastra. Nu am mers pe  A-uri doar pe drumurile laterale. Atmosfera foarte placuta cu sosele bune , indicatoare rutiere si marcaje in stare excelanta si expicit-intuitive.
Si pentru ca sunt totusi carcotas   :D   am observat ca nici ei nu au centuri si sosele ocolitoare, doar in foarte rare cazuri . In rest traversezi toate localitatile de pe traseu prin mijlocol lor!! Ce ammai observat, ca nu era prea greu, giratoriile sunt foarte rare, nu cum sunt la noi inflatia de giratorii si unde trebuie si unde nu... In schimb semafoare GARLA. Ei aici as avea ceva de comentat, pe cei 600 km am intalnit pe DN-urilelor sute de semafoare, adesea puse cate 2 la cca 30 m distanta si fara exceptie erau NESINCRONIZATE. De ce am intalnit atatea semafoare?   ...am explicat mai sus daca va mai aduceti aminte, nu au centuri, cum de altfel m-as fi asteptat la frumusetea de infrastructura pe care am circulat.
La iesirea din Polonia spre Slovacia - si aici am circulat pe o infrastructura rutiera foarte bine pusa la punct , dar slovacii au centuri ocolitoare la TOATE orasele prin care am trecut, profil A... evident   :zen: - am mers si pe S7. Standardul DX al polonezilor este cu totul altul decat ma asteptam. Pozele de mai jos sunt  facute pe S7 si cred ca sunt lamuritoare !!

http://imgur.com/a/J840w





"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

Michał

#444
The road in pictures is normal 2x2 DK 7, where speed limit is 100km/h. S7 ends a little bit earlier in Myślenice. S road are similar to A, main differences are speed limit 120 vs 140 and lanes width.
You are right bypasses are rare in PL, thats because main goal is to built A and S roads.

cezar-mario2012

 In luna iunie am fost in nordul Spaniei pentru 16 zile, facand un circuit turistic individual. Traseul ales o fost Bilbao-Santander-Oviedo-A Coruna-Vigo-Leon-Burgos-Pamplona-San Sebastian-Bilbao, dar am facut si multe ramificatii la obiectivele turistice adiacente acelor locatii, in total am parcurs aproximativ 2900km pe drumuri de toate categoriile. Masina inchiriata, un Peugeot 2008, 1.4HDi 92Cp. Am mai circula prin Spania, dar in aceasta zona am fost prima data.
Concluzii: drumurile sunt bine intretinute si marcajele sunt exceptionale, cateva gropite pe drumurile rurale si ceva denivelari pe unele autostrazi mai vechi. Nu este politie vizibila pe autostrazi, exista radate fixe, presemnalizate. Multe limitari de vitaza, de pilda la iesire din Vigo catre Ourense pe A6 sunt limitari de 60km/h. In orase acesul pe banda dedicata autobuzelor si taxiurilor se amedeaza(de la 200E in sus functie de oras). Infrastructura este impresionanta, mai ales in preajma marilor orase, exemplu Bilbao, Santander, San Sebastian...
Ce m-a enervat: in primul rand GPS-ul, indiferent de setare si cu reglajele mele (am setat puncte intermediare fictive pentru a ma duce pe un anumit drum), de mute ori (nu imi dau seama cum gandeste GPS-ul) alege drumuri secundare de proasta calitate si mai lungi, fata de un drum mai bun. Cel mai mult m-a enervat in Navara cand am ajuns la niste sate pitoresti si am vrut sa ma intorc inapoi la Sam Sebastian, GPS-ul ne-a dat ruta prin Franta(nu aveam dreptul de a scoate masina din Spania), dar pe un drum rural, unde nu era nici post vamal. Al doilea unele limitari stupide de viteza, de exemlu limitarea de 50km/h pe autostrada A66a la intrarea in Oviedo, iar al treilea parcarile stradale din San Sebastian. In Spania sunt cam asa parcarile stradale: dungi albe-gratuit, dungi albastre-cu plata si galben-interzis, e... in San Sebastian mai sunt rosu-albastru si vede-albastru, am intrebat la hotel si nu au stiut sa-mi raspunda.

Oricum excursia a fost deosebita, pentru inceput drumul intre Castro Urdiales si Santona (Cantabria), plus ceva poze din cele doua orase, la Santona este Parcul Natural "Marismas de Santona", o zona mlastinoasa ce se inunda la venirea fluxului. Eu am ajuns in perioada refluxului.

https://youtube.com/v/S7nnlnHihIA

Din pacate am pierdut inregistrarile: Aeroport Bilbao-Barakaldo-Castro Urdiales :((

cezar-mario2012

 Aceasta este urmatoare sectiune de la Santona la Mirador de Pena Cabarga. Mirador inseamna punct de obsevatie. Din acest punct se poate vedea orasul Santander si imprejurimile. In ultimele poze se poate vedea si lucrarile la autosrada A8, cu toate ca zona este intezata cu autostrazi, aceasta noua sectiune va scurta drumul catre vest, mergand prin spatele muntelui si astfel traficul pe S10/S20 si A67 va fi mai lejer.

https://youtube.com/v/Z7at2H32hFM

ccc

      Intr-un turneu de aproape 5000 km BUCURESTI - UNGARIA - AUSTRIA- ITALIA -SLOVENIA- BUCURESTI pot spune ca cel mai confortabil de condus a fost pe autostrazile din Ungaria( M5-M0-M1 la dus si la intoarcere prin M7), locul 2 il ocupa Austria, locul 3 Slovenia iar pe 4 Italia(doar autostrada ce coboara din Austria pana in zona Venetiei).
      Pentru cei ce vor pleca in perioada urmatoare spre Italia sa ia in calcul blocajele de pe autostrazi si sa aiba si rute alternative pe nationale( le-am intalnit in zona Villach, Innsbruck - aproape blocate, aproape pe toate iesirile si intrarile pe autostrazile din Italia - 2, 3 km, uneori anuntate cozi de 5 km, foarte aglomerate si autostrazile din Slovenia- pana la Maribor au fost si mici blocaje).
       Pe nationale am circulat  in Austria  - in cursul saptamanii( foarte aglomerat) si Italia la fel de aglomerat si de italieni si de cei care stiau de blocajele de pe autostrazi.
       In ce priveste Romania de cate ori trec pe la Dedulesti ma intreb de ce politia nu intervine - blocaj si la ducere si la intoarcere(dus -vineri dupa amiaza spre seara - retur duminica).In zona Rm. Valcea blocaje pe km si la ducere si la intoarcere - poate ruta pe la Craiova sa devina mai rapida.  Despre autostrada Pitesti Bucuresti pe langa calitatea asfaltului, lipsa marcajelor - multa atentie daca circulati noaptea si vreti sa opriti la benzinarii - nu sunt luminate nici intrarile nici iesirile si cu o autostrada plina cum e duminica seara e foarte periculos- vizibilitate minima - (am incercat 2 pe sensul spre Bucuresti km 80 si urmatoarea cu gazprom cred ca km 50).

Drum bun si vacanta placuta

cezar-mario2012

 Urmatorul clip este de la Mirador de Pena Cabarga la Museo Cuevas Altamira, o mare parte trece pe centura orasului Santander. Santander este capitala provinciei autonome Cantabria, orasul are trei autostrazi ce formeaza centura A67, S10 si S20. Traseul meu urmeaza S20 si A67. "Cuevas" inseamna pestera, Museo Cuevas Altamira este de fapt doar un muzeu ce contine replica pesterii Altamira, renumita pentru picturile sale rupestetre si mai prezinta o expozitie despre perioada epocii de piatra. Pestera Altamira este inchisa publicului, pentru conservare, fiind grav deteriorata de vizitele intensive.

https://youtube.com/v/XBYZ9vy6Aeo

cezar-mario2012

#449
 Următorul clip este de la Museo Cuevas de Altamira la Cuevas El Soplao. O parte din drum este pe A 8, de remarcat ca la ei ecoductele sunt ceva banal si le gasim chiar si pe drumuri nationale, alta remarca este suprimarea benzi trei la trecerea de la trei benzi la doua pe autostrada si in zonele de iesire de pe autostrada trecerea de pe banda doi pe banda unu este interzisa, dar de pe unu pe doi este pemisa. Pentru cei care ajung prin zona Santander, le recomand sa mearga sa viziteze pestera El Soplao, este deosebita, pe langa stalactite si stalacmite...aceasta are si cristale pe pereti, din cele mai ciudate forme. Poze din interior nu am, fiind interzisa fotografirea si filmarea in interiorul pesteri. Pentru mai multe informati despre pestera accesati linkul oficial

https://youtube.com/v/8Zskh-Qasig