News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misiekwas

#2100
Un pic a propos de Centura Zalau...

QuotePrime Minister Dimitar Kovacevski and Vice Prime Minister Artan Grubi said they would seek a revision of the project to build the key Kicevo-Ohrid motorway, with possibility of canceling the deal with China's Sinohydro altogether and seeking alternative contractors to finish it.

"It's inadmissible for a 40-kilometre motorway to be under construction for over ten years without the completion of a single meter in sight, while at the same time requesting further extensions," Kovacevski told a road construction conference in Ohrid on Thursday.

The motorway, which in fact is 57 kilometers long, is supposed to link Ohrid to nearby Kicevo and then the capital, Skopje. It is part of the East-West Corridor 8 that should eventually offer a connection to Albania in the west and Bulgaria to the east.


https://balkaninsight.com/2023/11/03/north-macedonia-hints-at-scrapping-stalled-motorway-project/

panda80

#2101
Am mers prin vestul Germaniei, pe un mix de drumuri, autostrazi si drumuri nationale, din Trier catre Bingen (A61). Desi ruta este parte din drumul european E42, si traficul este semnificativ, inclusiv tranzit, nemtii au ales sa nu construiasca autostrada completa pe acest coridor, ci au implementat un mix de standard de drum, care tine cont de necesitatile actuale:


panda80

#2102
Din Germania, mergem in Spania, in sud-vestul extrem si admiram infrastructura din zona Cadiz, cu podul "De La Constitución De 1812":


panda80

#2103
Calatorie pe insula Gozo, a 2-a ca marime din Malta. A fost interesant de condus pe stanga cu o masina europeana.


panda80

Din Malta mergem in Gibraltar. Am condus in jurul peninsulei, se merita ca excursie de 1 zi daca ajungeti prin sudul Spaniei. Foarte interesant este ca drumul traversa pista de aterizare a aeroportului, recent a fost deschis un tunel pe sub pista, dar nu era gata anul trecut cand am condus acolo.




pasadia

#2105
In Slovacia, o portiune a R3 aflata in constructie intre Kriváň si Mýtna











SURSA

alexandru_m

Cred ca este vorba de R2, care in Ungaria se continua cu National 21 care de la Hatvan si pana la Batonyterenye a fost upgradat si el la 2x2. Nu toate intersectiile sunt denivelate, se pastreaza unele giratorii si unele statii de autobuz in zona giratoriilor, dar se merge absolut decent pe el pana aproape de Salgotarjan.

pasadia

Da, corect, este R2 nu R3.

reed

#2108
Vouă încă vi se mai pare tare ce face UMB la Galați? :lol:  Infrastructura prin lume e motiv de mândrie națională,fară glumă.La noi,una din singurele lucrări extraordinare,cum e podul de la Brăila,e stropită cu muci de câteva luni încoace.In rest,grinda de 40 și incropeli  specifice anilor 60 poate.Nu zic că nu se aplică și alea,dar nu peste tot.Dar na,asa e la ieftineală,cand sunt 3 milioane de guri de hranit la stat

Apropo de asta.
As propune ca de exemplu sa li se de-a un nume pasajelor peste autostradă,personalități din zona(cum au olandezii),sau sa se amprenteze motive tradiționale(cum este in Polonia),sau sa se amprenteze anul construcției(germania,Olanda,Ungaria),sau sa se mai coloreze predalele(sau cum se numesc piesele care stau in exterior-Bulgaria,Polonia),sferturile de con sa se placheze cu pietre,sau ceva mai elegant cum e de exemplu pe centura Vienei.
Beton gri și urât,aspect a sărăcie.

cezar-mario2012

Filmul prezintă drumul de la Budva - Muntenegru la Prishtina - Kosovo via Albania.  Calitatea drumului din Budva până la granița cu Albania este bună cu zone mai aglomerate în Bar și Ulcinj. Tranzitare Albaniei este relativ ușoară, dar șoferii albanezi conduc destul de haotic și periculos, deci mare atenție. Polița rutieră albaneză este destul de prezentă pe drumuri, mai ales cu radaruri. Autostrada către Kosovo este montană, foarte virajată și cu limite de viteză de 60 km/h. Drumurile din Kosovo este bune, dar în orașe se creează ambuteiaje, iar șoferii nu respectă nicio regulă.
Trecerea frontierei, atât la trecerea din Muntenegru către Albania, cât și la trecerea din Albania către Kosovo se face foarte ușor, fiind vami comune și nu se stă la două cozi, iar controlul documentelor durează puțin. Documente necesare: pentru ambele țări, Albania și Kosovo se acceptă C.I sau pașaport, iar pentru mașină, documentele mașini, iar pentru Kosovo se cere în plus Asigurare Auto ce se poate lua din vamă și costă 15 euro/15 zile. Taxe de drum: nu sunt necesare, doar trecere prin tunelul de pe autostrada către Kosovo se plătește și costă 5 euro.
Vama Muntenegru - Albania minutul 26:47 și vama Albania - Kosovo minutul 1:01:50
Intrarea pe ,,autostrada" către Kosovo începe de la minutul 41:30, prima pare este la nivel de half profile, porțiune de autostradă reală este de la minutul 47 până la minutul 56:45, de aici până la graniță drumul este la nivel de DX, dar la intrarea în Kukes este intersecție normală, dar se lucrează la un nou pod de tip arc(58 min - 58:30) ce va ocoli această intersecție. În Kosovo situația este asemănătoare de la vamă avem autostradă(1:03:00 - 1:19:20) până la localitatea Gjurgjice și apoi până în Prishtina avem DX, iar pe centura Prishtinei(1:23:14) mai avem ceva bucăți de autostradă.


panda80

#2110
Autostrazile din Sicilia sunt in general mai inguste si cu standard redus, comparativ cu restul Italiei (sau cel putin cu zona de nord). Dar si taxele sunt mai mici, cam la jumatate fata de autostrazile moderne din nord. Un bun exemplu este A18 intre Catania si Messina. Traseul este unul spectaculos, la poalele Vulcanului Etna:


misiekwas

#2111
Interesanta filmare de la șantier de VO Oświęcim in Polonia (parte din drumul expres S1), care include doua poduri de aproape 500 m fiecare. Proiectul a fost complicat pentru ca trece prin zona protejata Natura 2000, dar și trebuia consultat cu conservator monumentelor istorice pentru ca este ca să nu afecteze situl UNESCO (fostul lagăr Auschwitz este la 700 m distanta, iar drumul trebuia sa rămână invizibil de la terenul lagărului).  Întreaga investiție de 9 km cu 2 benzi pe sens e făcută de Budimex, iar bugetul este 332 360 317,37 zł (circa 60 milioane de Euro).


miahi

La ei nu au ajuns preturile de min. 20 mil. Eur / Km?

misiekwas

Depinde și de teren, de exemplu S19 Rzeszów-Babica Costa 2,5 mld zloți (cam 500 milioane euro), dar au peste doi kilometri de tunel de săpat cu TBM-ul pe un lot de 11 km. Dar impresia mea este ca în general preturi sunt cumva mai scăzute în Polonia (în plus, în Polonia strategia este cumva diferita, cu excepție de puține autostrăzi, majoritatea de drumuri sunt DExuri, cu noduri mai mari, dar și cu viteze mai scăzute pe zone montane și uneori cu rezerva lăsată pentru lărgire). Plus, in ultima vreme pe loturi mai circulate suprafață de beton în loc de bitum. Deci, mie greu sa spun dacă putem sa comparam 1:1.

miahi

Faceam referire la un lot normal, fara tuneluri sau viaducte kilometrice. La ei se poate cu 7 mil. la noi parese ca in ultima vreme 15-20 e minimul pe lot de campie.

Cel mai trist mi se pare ca pare ca nimeni nu isi pune probleme de optimizari de costuri:

- nodurile se proiecteaza sa fie cat mai complexe si sa ocupe cat mai multe hectare de teren posibil,
- cocoasele si ocolurile facute sa rezulte cat mai multi km sau sa treaca pe unde sunt interese locale sunt deja o normalitate,
- se liciteaza SF-uri si se pregatesc pentru lansare in executie proiecte pentru A/DX-uri paralele

Si probabil lista cu "tichiile de margaritar" poate continua...