News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

#1365
O poveste dramatica se desfasoara zielele astea la Stockholm. Sistemul rutier Slussen ("ecluza" pt ca este una chiar sub sistem) din centru, un element esential al transportului din oras, este in reconstructie. Construit in 1935 pt trafic cu volan pe dreapta, a aratat asa:



O imagine cu santierul, luata din directie opusa:




Podul cel mai important ("podul auriu", 140 m lungime, 45m latime, 3500 tone, cautati pe net "guldbron") a fost comandat in China si a intarziat o luna... Inteleg ca podurile temporare au fost demolate insa la timp...



Nava care aduce podul a fost urmarita cu interes de toata presa, pe marile si oceanele lumii. Maine ajunge in sfarsit in oras, si podul va fi montat cat mai curand. Traficul este preconizat sa fie deschis in august.



O animatie cu montarea podului. Se vede si aspectul final.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sa-ska-guldbron-sattas-pa-plats-vid-slussen

Nava Zhen Hua e una din putinele din lume care poate fi scufundata pe jumatate



La sosire puntea va fi scufundata si podul va ajunge astfel pe niste pontoane care il vor duce apoi spre locul unde va fi montat. Montarea se va face prin translatie din lateral...

Una din discutii este cea de mediu... sigur ca e mai ieftin in China, dar emisiile navei nu sunt de neglijat. Plus ca nava trebuie sa se si intoarca... Constructorul ridica din umeri si zice ca el e auditat numai pt emisiile din Suedia.

Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

Poate e dimineata si nu m-am trezit inca: dar care e drama?

cristi5

#1367
Drama:
- intarzierea cu 4 saptamani din cauza vremii proaste, mai ales in Atlantic
- este cel mai lat obiect care a trecut vreodata prin arhipelagul Stockholm (45m, in unele stramtori ca Furusundet se zice ca poate fi atins cu mana de cei de pe mal)
- nu vezi prea des "grinda" de 140m... Lata de 45...
- nava aia pe jumatate scufundabila.
- problemele cu sustenabilitatea. Podul se putea produce lejer in Suedia. Din cauza ideii cu China s-au pierdut cel putin 11 saptamani plus emisiile de gaze cu efect de sera
- tot circul mediatic, filmari in direct etc. Nu aduci in fiecare zi  un astfel de obiect in oras...
- noroc c-a plecat din China acum 11 saptamani, cand inca nu era asa mult Corona

Apropo, podul ii numai galben deocamdata :). Va fi vopsit auriu dupa montare.

danutzu_1069

 Vas care sa se scufunde asa au si rușii, daca nu ma insel. A fost si un documentar la Discovery sau NGC (tv, nu al nostru, de pe forum :) )

kitsune

#1369
Au și chinezii, și japonezii, și coreenii, indienii și încă vreo sută de nații. Nu m-ar mira să aibă și GSP-ul câteva. Semi-submesible ship. Un fel de doc plutitor dar cu motor și comandă de navigație.
Iar podul propriu-zis putea fi făcut în orice șantier naval, Damen Mangalia și SNC Constanţa sunt perfect capabile să facă așa ceva, de exemplu. Problema e de preț și de sloturi libere.

LE: GSP Bigfoot 2
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

elphax

oau, chiar ca mare drama ...

kitsune

Eu cred că totuși l-au comandat pe AliExpress și au ales livrarea gratuită  :lol:
Dacă alegeau DHL venea în 8-17 zile...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

#1372
Observati cat de ingust e pasajul, si multimea de pe mal. No, e un eveniment in viata comunitatii, ce sa zic.

Cele doua pontoane se numesc (cri)Stina si Matilda :)
Scufundare (si lasat sa pluteasca pe pontoane) noaptea 12-13 martie, montaj noaptea 21-22 martie.



Vad ca unii sunteti nemultumiti de rapoartele mele, pai nu-i problema ca nu ma obliga nimeni sa raportez. Va las pe voi :)

cristi5

#1373
A ajuns in centru. E buricul targului, un soi de piata Universitatii.  Asta e pozitia unde va fi montat podul. Poate am uitat sa spun ca totul se face sub trafic (rutier, naval, metrou...). Trec cam un milion de oameni pe zi prin acest loc. Jos se vede ecluza. Tot sub pod este metroul care se vede gonind (blurry), linie cvadrupla.








Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#1374
Flacara din mijloc este sudura, se taie cu sudura pt a desparti podul de nava.

Alte amanunte tehnice de pe burtiera televiziunii suedeze:
- podul va fi foarte jos, este risc de foc de pe barcile din ecluza si de la vehicule. Este construit special sa fie rezistent la incendiu.
- podul include un parapete lateral special, foarte rezistent la coliziune, conceput special pt acest proiect
- are forma de sageata pt a da un aspect placut diferentei de nivel intre Gamla Stan (insula orasului vechi, unde drumul e mai jos) si Södermalm (insula de sud)





Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#1375
Imagini de azi. Filmarea de 24h incepe in fiecare zi la 6. Deci 0:52 inseamna ora 6:52 si 2:52 inseamna ora 8:52.





















Aici se vad aproape toate modurile: feroviar, rutier, metrou, si dedesubt e ecluza.



Powered by API/PUM imgur uploader

marinul


marinul

#1377
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader


Powered by API/PUM imgur uploader

A fost inaugurata in decembrie 2019



Daca tot suntem in zona pun si o prezentare a centurii Presov cativa km mai la nord de Kosice. Se lucreaza de vreo 3 ani, cred ca mai au inca un an spre doi


cezar-mario2012


voicul

Foarte interesant ca al pod au ales sa il faca avand o curba spre stanga si dupa drumul sa faca o curba la dreapta (care nu pare sa ca se poate lua cu 130).