Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 82 Guests are viewing this topic.

florin74

http://www.romanialibera.ro/special/dezvaluiri/autostrada-plutitoare--s-a-gasit-apa-la-10-metri-sub-sibiu-orastie-396187

Au inceput sa rasufle primele rezultate ale expertizei. Fiecare parte da vina pe cealalta, interpreteaza rezultatele cum vor.

rocklee

ma intreb ..unde au fost pana acum acesti specelisti din CNADNR care acum isi dau cu pareria ...asa cum se specifica in articol ..... >:( ???

AFC

Am niste presimtiri negre legate de acest tronson. Cred ca va sta inchis multa vreme. Nu cred ca isi va asuma cineva raspunderea sa dea drumul din nou la circulatie fara rezolvarea tuturor problemelor, din toate punctele critice. Inclin sa cred ca nu se va rezolva cu solutii de drenare a apelor subterane si cu piloti forati ci cu o solutie  costisitoare gen viaduct. Sper totusi sa nu mi se confirme presimtirile.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

teocharis

nu ar fi mai simplu/ieftin sa se construiasca de la zero pe un alt aliniament, de ex. pe linia DJ-ului 143B via Amnas,  ptr a evita dealurile alunecoase Aciliu?

intreb.

Danny550394

#24499
^

Nu.

neaghi

#24500
^
Cine stie care au fost motivele de s-a ales acest traseu... Cel putin la prima vedere prin Amnas ar fi fost mult mai scurt, deci mai ieftin si simplu. Poate distanta de DN.

istvan78

#24501
^
Intre Amnas si platoul de deasupra diferenta de nivel e de cca. 200m, distanta (in linie dreapta) in jur de 2Km. Avem edci o declivitate medie de 10%, cum propui s-o aduci la, sa zicem 4% cat ar fi acceptabil pt. autostrada?

S-apoi, cine spune ca dealurile de la Amnas sunt mai bune cu ceva? "Din avion" par a face parte din aceasi formatiune geologica...

In rest, ca si comentariu, pare intr-adevar ca va mai curge multa apa pe <introdu raul preferat> pana s-ar putea da in folosinta din nou acest tronson. Se pare ca nici executia n-a fost conforma proiectului, si proiectul pare indoielnic in lumina noilor informatii din teren. Colac peste pupaza e si relatia dubioasa a Impregillo cu CNADNR, negocierile (ratate) si presiunile (politice?) care au dus la constructia grabita pe ultima suta a tronsonului, si relatia cu finantatorul (CE), guvernat de o legislatie destul de rigida....

Putem concluziona ca nu va simplu de descurcat itele responabilitatilor aici, sursele de finantare pentru refacere, si in final, solutia tehnica corecta!

boer_escu

#24502
^^ Am parcurs de cateva ori DJ143B (Rusciori - Mag - Amnas) cu bicicleta si, desi este un drum total neintretinut, mai degraba ceva intre drum de carute si poteca, nu am vazut nicaieri vreun semn de alunecare de teren. Fiind legatura fireasca si drumul istoric intre aceste sate, cu siguranta probabil este mai 'safe' ca si stabilitate decat varianta de traseu aleasa pentru A1.

horatiu.cosma

Si "ingropam" viaductul de la Aciliu, milioanele de metri cubi escavati, zidurile de sprijin, si in total vreo 100 de milioane de euro investiti in sectorul pe care propuneti sa il inlocuim? Cred ca e mai ieftin sa facem viaduct continuu(la inaltimea actuala a terasamentului) pe toata portiunea cu probleme. Eventual continuat cu indulcirea pantei in dealul Aciliu, daca tot au inceput.

pasadia

Asa, din avion si strict la nivel de "chibit" as zice ca o varianta in genul asta ar merita studiata:



Te folosesti si de actualul viaduct, nu ai pasaj peste CF ci doar un posibil nod cu DC 72 Apoldu de Sus - Apoldu de Jos (pe care-l si modernizezi cu ocazia asta, macat la nivel de DJ) si, presupun, scapi de zonele ce aluneca spre est, spre Aciliu. Lucrarea ar fi scurta (5-6 km) deci probabil s-ar putea executa in 30-40 milioane de euro.

Dar ma indoiesc ca se va ajunge la asemenea solutii.

dr4qul4

ciudat ca nu au ales de la inceput o asemenea solutie....sau poate sunt motive obiective.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

istvan78

Quote from: boer_escu on October 13, 2015, 01:35:45 PM
^^ Am parcurs de cateva ori DJ143B (Rusciori - Mag - Amnas) cu bicicleta si, desi este un drum total neintretinut, mai degraba ceva intre drum de carute si poteca, nu am vazut nicaieri vreun semn de alunecare de teren. Fiind legatura fireasca si drumul istoric intre aceste sate, cu siguranta este mai 'safe' ca si stabilitate decat varianta de traseu aleasa pentru A1.
Poate ca nu e totuna sa excavezi o platforma de 4 m latime pentru un drum de macadam sau una de 27m pentru o autostrada.  ;)
Dar daca tu zici ca e cu siguranta mai "safe", asa o fi, nu te contrazic eu, ca nu-s geolog...

AlexIP

DN-ul trece la stânga traseului propus de tine, și acolo e una din zonele unde sunt probleme cu alunecările de ani de zile. Autostrada e la dreapta, și alunecă și ea. Traseul tău vine fix pe coama dealului. Ghici, ciupercă, ce se va întâmpla acolo...

istvan78

@pasadia: din nou, ignoram declivitatile! Pentru a urca dealul ala dinspre valea pe care tu aduci traseul, ai nevoie de un viaduct pe langa care cel de la Aciliu e un biet podet...
Orice traseu care scurteaza autostrada intre Apoldul de Jos si platoul de la Saliste in mod necesar creste declivitatea drumului, care e oricum destul de mare pentru o autostrada. Adauga constrangerile referitoare la razele de curbura si eu nu-s asa convins ca exista un traseu mai bun.

Trebuie aplicata o solutie inginereasca corecta pe traseul actual si executata conform standardelor. Sa fim seriosi: nu-i cel mai dificil tronson de autostrada din lume...

dr4qul4

Eu cred ca daca Imbecillio vroia sa o faca, o facea si cu solutia actuala.

Dar cand tu NU faci drenajul intr-un loc cu alunecari...cum vrei sa stea in picioare?

Au furat la piatra sparta si au pus mai mult balast. Prin piatra sparta apa trece, prin balast il cam spala. 

Tot ce a facut Imbecilio a fost in bataie de joc, doar doar vor forta mana CNADNR sa le aprobe un nou viaduct/tunel. Tot lotul e facut in bataie de joc si cred ca CNADNR stia acest lucru. Probabil Imbecilio a avut o "intelegere" cu cineva, dar mai apoi s-a sesizat cineva de mai sus si nu a acceptat suplimentarile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist