Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 73 Guests are viewing this topic.

mitsu

Revenind la problema viaductului Aciliu. Daca e o greseala de constructie (desi ma indoiesc) raspunde Impregilo. Daca e o greseala de proiectare, raspunde tot Impregilo (contractul era legat de proiectarea si executia lotului etc...). Daca e o greseala de SF, Impregilo va trebui sa se indrepte impotriva DIWI. Dar, ca si viitor constructor si proiectatnt, cand te bagi la licitatie verifici in teren inainte ce spune SF-ul, cum arata terenul... Parerea mea, daca tot vrei sa licitezi un lot de sute de milioane de euro, iti faci niste calcule concrete atunci cand faci oferta, inclusiv verifici in teren cum stau lucrurile. Nu te arunci cu banii in licitatie faca sa stii ce "cumperi". E ca si cum ai cumpara un apartament ptr care studiezi doar documentatia facuta de altii, dar tu nu te duci sa vezi cu ochii tai cum arata apartamentul.

mishu77

Quote from: mns on April 08, 2013, 12:53:46 PM
Ceva vesti? E luni, iar pe TS nu am vazut nimic grav, sau nu am cautat destul.  :D

M-am uitat si eu si am vazut ca nu mai sunt bani pentru Sibiu - Medias - Sighisoara si in articol ziceau ca nici alte drumuri nu am mai primit nimic, poate despre asta e vorba, probabil ca nici lucrarile la autostrada nu au nimic alocat sau cine stie....

teocharis

Quote from: mitsu on April 08, 2013, 01:03:30 PM
Revenind la problema viaductului Aciliu. Daca e o greseala de constructie (desi ma indoiesc) raspunde Impregilo. Daca e o greseala de proiectare, raspunde tot Impregilo (contractul era legat de proiectarea si executia lotului etc...). Daca e o greseala de SF, Impregilo va trebui sa se indrepte impotriva DIWI. Dar, ca si viitor constructor si proiectatnt, cand te bagi la licitatie verifici in teren inainte ce spune SF-ul, cum arata terenul... Parerea mea, daca tot vrei sa licitezi un lot de sute de milioane de euro, iti faci niste calcule concrete atunci cand faci oferta, inclusiv verifici in teren cum stau lucrurile. Nu te arunci cu banii in licitatie faca sa stii ce "cumperi". E ca si cum ai cumpara un apartament ptr care studiezi doar documentatia facuta de altii, dar tu nu te duci sa vezi cu ochii tai cum arata apartamentul.

SF-ul DIWI a fost postat aici

intrebarea este: cine poate masura inaltimea viaductului ptr a stii daca intr-adevar Impregilo a "facut economie" 20 m din inaltimea prevazuta in SF

acei 20 m "lipsa" fac diferenta dintre un debleu si un tunel cut&cover

lautaxi

Sal
Banuiesc ca ati vazut pozele mele de duminica de la Turdas...ati vazut ca se lucra la greu da eu eram curios daca si azi se lucreaza tot asa pt ca a plouat putin azi noapte asa ca am sunat acum 10 min pe un prieten care lucreaza la Straco (stiam ca e la lucru azi pe zi) si zicea ca se lucra la maxim.

ciprebbe

Pozele tale au fost de nota 10, ai surprins o gramada de detalii din acea zona si toti ne-am bucurat cand am vazut ca se lucreaza puternic acolo.
E excelenta vestea ca se lucreaza in continuare acolo, si pe undeva e si normal acest lucru avand in vedere ca sunt deja in intarziere.
Ca si parere personala din ce am vazut in poze, pana la 10 mai , cred ca se va deschide traficului tronsonul acesta , dar lucrarile laterale de consolidare nu vor fi finalizate.
In zona consolidarilor de pe malul Muresului am impresia ca sunt mai putine utilaje. Oare sunt aproape de final? De obicei cand pleaca utilajele de acolo e cam gata lucrul.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

marcelbanu

@lautaxi, dacă ai observat pozele mele făcute duminică,
vedeai și stația de asfalt de la Mintia ce lucra cu ambele malaxoare
și camioane cu inscripția STRACO și STRABAG făcînd naveta.
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

gdaniel

#6156
Mai sunt si altii sau doar eu nu pot sa vad pozele din prima postare de acum 2 pagini (pagina 410)? Mi se pare ca nu sunt bine puse link-urile pozelor...

L.E. Da, se pare ca problema e la mine la niste filtre, scuze.

lautaxi

Quote from: gdaniel on April 08, 2013, 02:25:34 PM
Mai sunt si altii sau doar eu nu pot sa vad pozele din prima postare de acum 2 pagini (pagina 410)? Mi se pare ca nu sunt bine puse link-urile pozelor...
Eu le pot vedea

mitsu

multumim tuturor ptr poze, excelente toate si aducatoare de vesti in general bune.

La faza cu viaductul Aciliu, care se opreste in deal, banuiesc ca si-au dat seama de la bun inceput ca viaductul se va opri acolo, adica inainte sa se apuce de facut viaductul, ca doar nu i-a luat pe nepregatite treaba asta... Nu si-au pus problema oare de la inceput: ba, ce facem aici, facem tunel sau inaltam viaductul? E cam stupid sa se fi mers pe ideea facem viaductul asa si apoi vedem noi mai departe. Adica puteau sa se lamureasca daca fac sau nu tunel inainte sa se apuce de viaduct. Daca nu li se aproba tunel, faceau viaductul mai inalt din start. Nu inteleg cum s-a ajuns la acest blocaj...

alin_simeriaveche

Am ajuns acasa abia aseara. Asa ca am mers sa fac pt inceput cateva poze la podul peste Strei. Se lucra, afara era frig. Atat pe pod cat si pa acea portiune de intersectie se aspira sau mai bine spus se pulveriza cu compresorul praful si impuritatile, se spala asfaltul. Cred ca se pregatesc de finalizare. La intoarcere am surprins 2 excavatoare ce asezau pamantul






















teocharis

Quote from: mitsu on April 08, 2013, 02:54:15 PM
multumim tuturor ptr poze, excelente toate si aducatoare de vesti in general bune.

La faza cu viaductul Aciliu, care se opreste in deal, banuiesc ca si-au dat seama de la bun inceput ca viaductul se va opri acolo, adica inainte sa se apuce de facut viaductul, ca doar nu i-a luat pe nepregatite treaba asta... Nu si-au pus problema oare de la inceput: ba, ce facem aici, facem tunel sau inaltam viaductul? E cam stupid sa se fi mers pe ideea facem viaductul asa si apoi vedem noi mai departe. Adica puteau sa se lamureasca daca fac sau nu tunel inainte sa se apuce de viaduct. Daca nu li se aproba tunel, faceau viaductul mai inalt din start. Nu inteleg cum s-a ajuns la acest blocaj...

nu cred ca s-au gandit inainte, s-a mers pe principiul "adaptativ: facem viaductul, vedem unde sfarseste in deal iar apoi gasim solutia optima in functie de unde se termina viaductul...

parerea mea

lautaxi

#6161
Va multumesc tuturor celor care ati postat  poze
Apropo de Impregillo lotul 3 Orastie- Sibiu... parca vad ca o sa isi rupa si UMB gatul in dealurile de pe Lugoj-Deva.

Ionut

Multumim de poze, Alin! :cheers: Sa inteleg ca mai ai? :D
Daca spalau asfaltul... e clar ca se apropie de finalizare. Super, super!

udar

Quote from: lautaxi on April 08, 2013, 04:12:58 PM
Apropo de Impregillo lotul 3 Orastie- Sibiu... parca vad ca o sa isi rupa si UMB gatul in dealurile de pe Lugoj-Deva.

acum ca sunt cateva cazuri proaspete cred ca cei care vor urma pe alte loturi o sa fie mai atenti la aceste lucrari de arta,proiectare.....
sigur au invatat ceva din greselile altora care au fost la inceput(mai ales cei de la CNADNR )..... ;)

lucianxx9o

#6164
Despre inaltimea pod aciliu.
Altitudinea de unde incepe este intre 480/485 m si unde se termina in deal ajunge la 520/525 m .
Am calculat cu google hearth.
In studiul DIWI se vede ca viaductul pleaca de la cota 490.44 si ajunge in deal la 524.94.
Am calculat bine, numai ca eu am calculat mai in spate de unde incepe viaductul dar ajunge fix la 525 metri in deal.