News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 66 Guests are viewing this topic.

Quest

Quote from: adrian rosca on September 28, 2016, 09:18:28 AM
Nu mai stiu exact, dar parca renuntarea la pretul cel mai scazut se aplica la studii si consultanta.

Sigur am vazut zilele trecute o stire cu criteriile si ponderea lor in decizia privitoare la o licitatie publica de constructie a ceva masiv 50 mil € ? Criteriul pretului cel mai mic era pe locul 3 in pondere. In sfirsit ne-am desteptat...
Common sense will get you far !

dr4qul4

si asta e o greseala. Trebuie renuntat la criteriul exclusiv a, pretului cel mai mic. Dar pretul trebuie sa ramana criteriul cu cea mai mare pondere (minim 50%).
Din ce imi dau seama, se incearca sa se treaca pe FIDIC Rosu, pentru ca proiectarea sa se faca separat, iar apoi licitatia sa se faca pe criteriul exclusiv al pretului cel mai scazut.
Este si asta o solutie, dar proiectarea trebuie facuta perfect si fara dedicatie!

Probabil pentru tunele (si pentru restul licitatiilor de acum inainte) vor licita proiectarea pe baza mai multor criterii (unde pretul este abia pe locul 3) iar licitatia pentru executie va fi realizata mai tarziu, pe baza pretului cel mai scazut.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

florin74

Pai Salini trebuie sa faca PT-ul, din cate stiu. O sa fie FIDIC Rosu licitatie la tunele.

dr4qul4

si atunci, daca avem PT, ce alt criteriu ar putea sa mai bage in afara de timpul de executie si pret?

Daca fac PT-ul, atunci ar fi trebuit sa ia si AM si AC ca sa nu apara vreo modificare la PT dupa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

laszlo.robert

Pina nu ai PT terminat si aprobat nu poti sa ceri AC ,atit pe Fidic rosu cit si galben.Nu stiu cum s-a inteles cu Salini.Ei fac proiectul si de documentatie se ocupa CNADNR sau noua companie infiintata ?
Ori cum din licitatie Fidic galben s-au scos 3 km pentru care Salini face proiectul si se va licita pe Fidic rosu,ramine de vazut cit de buna este proiectarea :nu stim daca Salini are.de gind sa liciteze pentru constructie,sau va fii o proiectare "pentru altii".

ovideatza

#30470
Quote from: dr4qul4 on September 28, 2016, 10:44:55 AM
si atunci, daca avem PT, ce alt criteriu ar putea sa mai bage in afara de timpul de executie si pret?

Durata de executie se evita a se trece la criteriile de punctare. Daca ai ulterior prelungiri, poti sa ai probleme cand vine Curtea de Conturi sau orice alt organism de audit si control. Poata ca ceilalti constructori au luat in calcul si timpi morti sau o marja de risc, facand un GANTT realist si nu impins la limita, iar castigatorul nu i-a luat in calcul si ei tot au aparut si atunci te trezesti ca cel care a castigat executa in termen mai lung decat urmatorul clasat si nu prea a-i ce sa ii faci. Se considera de multe ori conditie restrictiva, si se evita a se puncta.

Eu nu as pune durata de executie, ca te trezesti ca iti castiga unul care isi asuma ceva poate imposibil. Ce te faci? E ca si acum cu pretul cel mai mic, castiga un consortiu de 7 firme inconstiente si te blocheaza 3-4 ani pana relicitezi. Mai bine pui criteriu de califiicare maxim X luni, si toti sa il respecte, iar acel termen sa fie realist.


dr4qul4

ok. Asadar nici durata executiei nu se incadreaza....
Pai atunci cum se ajunge sa fie pretul doar al 3-lea criteriu la un proiect pe fidic Rosu?

Poate intreaba Disney cum stam exact la tunele si ce metoda de licitatie va fi aleasa in acest caz.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Vad aici ca se fac niste confuzii. Pretul cel mai scazut nu inseamna pretul cel mai scazut IN ORICE CONDITII. Ci inseamna ca exista niste date tehnice care sunt obligatorii.

De ex. daca la tunele se prevede ca trebuie construite / forate in paralel AMBELE fire de autostrada si avem pretul cel mai mic ca UNIC CRITERIU, atunci vom primi cea mai ieftina oferta in conditiile in care ofertantul va lucra in paralel la ambele fire. Orice ofertant care nu arata cum va lucra in paralel sau propune alte variante va fi descalificat.

Dupa parerea mea NUMAI SI NUMAI CEL MAI MIC PRET POATE SA FIE CRITERIU la o licitatie, orice altceva este subiectiv si deschide calea spagilor. Dar EVIDENT (pentru mine cel putin este evident, pentru altii nu stiu), deci, evident ca trebuie sa existe niste criterii tehnice si de calitate clare, minime, iar cine nu le respecta nici nu intra in cursa pentru cel mai mic pret. In schimb amestecarea acestor criterii cu pretul - dupa o formula de cine aleasa? - eu nu o consider logica sau oportuna.

Exemplu:
- firma A face tunelele in 3 ani si cere 100 milioane €
- firma B face tunelele in 1,5 ani si cere 200 milioane €
Care firma o alegem? Cat de mult conteaza fiecare criteriu. De ex. daca pretul conteaza 60% si termenul 40% castiga firma A, daca insa pretul conteaza 40% si termenul 60% atunci castiga firma B. Cine ia decizia ponderilor / procentelor corecte?

Mai mult, daca B castiga, apoi da de greu si pana la urma termina tot in 3 ani, ce se intampla, avem tot o firma neserioasa, dar i-am dat dublu bani! Sau dupa 1,5 ani reziliem si facem alta licitatie ?  :D
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Daniel_I

#30473
Comunicat CNADNR 28.09.2016  Orăștie Sibiu Lot 3

Caracteristicile lucrărilor realizate pentru refacerea lotului 3 al autostrăzii Orăştie - Sibiu respectă întocmai Proiectul tehnic, cât şi toate standardele şi normativele în vigoare

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-27092016#/2
On The Road

GDPR

^Asta il stim. Mai e un comunicat de azi pe tema OS3:

Quote"Pe Orăştie -Sibiu s-a lucrat la capacitate maximă în zilele în care s-a putut lucra, ritmul şi volumul lucrărilor desfăşurându-se conform programului stabilit. Decalarea cu câteva zile a termenului anunţat a rezultat din hotărârea noastră de a realiza toate aceste lucrări conform proiectului stabilit, respectând toate standardele de calitate. Repet, calitatea este obţinută prin respectarea etapelor şi procedurilor de lucru. A apărut într-adevăr un decalaj al termenului de finalizare, dar totul este în favoarea calităţii.

După această vizită, am estimat împreună cu colegii din şantier că, în condiții normale, în jurul datei de 10 octombrie vom putea reda traficului lotul 3 din Orăştie – Sibiu.

Vreau să punctez din nou faptul că acest decalaj de timp e dat de nivelul calitativ necesar acestor lucrări, executate în funcţie de condiţiile meteo.", a declarat directorul general al CNADNR SA, Cătălin Homor.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-28092016-1

Deci, noua data de finalizare a remedierilor e (in jur de) 10 octombrie. Sa speram ca se tin de ea.

ovideatza

#30475
^ corect ce spune Vancouver.

Daca ti-ai asumat complet proiectarea (fidic rosu) atunci produsul final il cunosti si este unic, indiferent cine il executa.

Impui maxim 3 ani de exemplu. Si apoi poti licita pe pret exclusiv.

Toti concurentii care au ajuns sa li se compare oferta financiara deja sunt calificati (adica au experienta, dotari, oameni solicitate si si-au asumat termenul final si conditiile de executie).

Ca sa stimulezi un constructor bun, desi nu stiu daca exista cale legala, poti stimula financiar finalizarea inainte de termen. Adica reversul penalitatilor de intarziere.

Mai ales in cazul unor "missing link" importante, cum e aici cazul, pentru societate "costul" de stimulare ar trebui sa fie mai mic decat costul de oportunitate al vietilor pierdute+pierderi economice. Bineinteles prima de finalizare anticipata ar trebui sa fie consistenta si semnificativa pt constructor.


Legislatia noua de achizitii introduce o notiune de punctare pe baza costului total, adica suma dintre constructie si operare.

Pe design&build e aplicabil, pt ca vrei un produs care in timp sa fie ieftin si usor de intretinut. Dar pe Fidic rosu nu vad cum constructorul ar putea influenta costurile de operare, acand in vedere ca nu are control asupra solutieu tehnice.

rocklee

SI in contract sa se prevada ...sa se dea drumul la un fir ...mai repede ... :D

Cosminescu

#30477
Ramane de vazut cate zile cu ploaie au prevazut pentru inceput de octombrie :) Pentru ca in 10 zile ne-am putea trezi din nou in aceeasi situatie:  " Din cauza zilelor ploiase care au fost mai multe decat cele prevazute de noi, termenul trebuie sa fie din nou decalat" :)

mariansb

Da, pe prognozele meteo arată ploaie în zona Sibiu începând de luni până sâmbătă în 8 octombrie, deci e clar cum rămâne cu 10.
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

Quest

^ Asta e, nu e moarte de om. Homor a intrat in capcana raportarilor si asumarilor ferme a unui termen de executie, fara sa puncteze indejuns ca prezumtia asumarii acelui termen era existenta a doar 5 zile ploioase. O sa-i fie drept invatatura de minte ptr viitor.
Important e sa se mearga inainte cu lucrarea in momentul in care vremea o permite.
Go, go Hidroconstructia !:)
Common sense will get you far !