Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 22 Guests are viewing this topic.


dorum

#26866
CRETINI... iar o sa fiu acuzat ca am ceva cu jurnalistii... :(
...cu stirile astea sa mearga dracului in Somalia, nu aici...

adiarc

dorum....nu reusesti sa faci o vizita pe lotul 2 ,sa vedem exact situatia din teren?nu ne putem lua dupa jurnalistii copy-paste....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dorum

ba da, m-am abtitionat dupa ENORMITATEA scoasa de astia... o sa fac tot ce pot... dar nu-s convins ca ce au aratat in reportaj e de pe LD2...

NGC

Quote from: horatiu.cosma on January 26, 2016, 03:40:23 PM
Pai cine putea dintre cele 6 firme ofertante, daca era necesara o suma de peste 100 de milioane de lei pentru toate lucrarile si CNADNR a estimat toata treaba la 43? Si in plus, firma de pe locul 1 a facut contestatie, contestatie castigata la CNSC si pierduta la CAB. Sunt curios cum au castigat la CNSC. Cum au reusit acolo sa demonstreze ca pot sa faca o lucrare de peste 100 de milioane de lei cu vreo 25(sau cat au ofertat). Toata treaba asta, daca ai dreptate Catalin, miroase a dosar nou la DNA.

Quote from: NGC20 on November 18, 2014, 10:14:26 PM
Ofertele pentru "Revizuire/ Actualizare Studiu de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Pitesti":

   43.422.722,00 RON fara TVA    Valoare estimata
1. 23.403.223,00 RON fara TVA    Asocierea ROMAIR CONSULTING - DONGBU ENGINEERING CO LTD
2. 29.077.449,51 RON fara TVA    Asocierea SPEA INGEGNERIA EUROPEA SA MILANO ITALIA SUCURSALA BUCURESTI - TECNIC CONSULTING ENGINEERING ROMANIA SRL
3. 30.259.757,00 RON fara TVA    Asocierea EGIS ROMANIA SA - EGIS INTERNATIONAL SA
4. 33.569.267,20 RON fara TVA    Asocierea ANAS SPA - TECNIMONT CIVIL CONSTRUCTION SPA - GE GRANDA ENGINEERING SRL - SC EXPERT PROIECT 2002 SRL
5. 34.491.199,87 RON fara TVA    Asocierea AECOM INGENIERIA SRL - CONSITRANS SRL - SEARCH CORPORATION SRL
6. 37.560.587,00 RON fara TVA    Asocierea SC TRACTEBEL ENGINEERING SA - ACCIONA INGENIERIA SA - ATIVA ENGINEERING SPA

adiarc

asadar,valoarea estimata de CNADNR e la jumatate fata de optimul estimat de cutter......specialisti lu peste
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

bridge

#26871
Am inteles ca locul 1 a fost "sageata",totusi locurile 3 si 5(cat de cat credibile) sunt destul de aproape de 2.
Acelasi lucru este pe Co-Bra.
LE:Nu vad in Caietul de sarcini nicio cerinta privind experienta expertilor cheie,si ceea ce mi se pare inadmisibil:"In cazul in care pe parcursul derularii contractului apare necesitatea mobilizarii unui alt tip de expert/specialist
functie de specificul situatiei (de exemplu specialist in tuneluri),..".Un expert cu mare experienta in tuneluri mi se pare indispensabil unui asemenea proiect.

Quest

^^
Asta-i cea mai gogonata dintre toate: stire in care sa declari inchis, pe motive de lucrare de mintuiala, un tronson de autostrada (Dumbrava-Margina), care mai are 4-5 luni pina ar trebui dat in trafic !?!? Chiar nimeni din CNA nu-i poate amenda gros pe zevzecii astia de la Antena 1 ? Auzi colo, Observatorul, principalele stiri ! wtf
Common sense will get you far !

vancouver

#26873
Quote from: adiarc on January 26, 2016, 08:10:22 PM
asadar,valoarea estimata de CNADNR e la jumatate fata de optimul estimat de cutter......specialisti lu peste

Daca am inteles bine de la Catalin (cutter) lucrurile stau astfel:

1. Initial (cerinta Jaspers) studiul de fezabilitate continea lucrari cu o valoare estimata acum de cutter la ca.100 milioane RON.
2. In mod politic sa decis renuntarea la o parte dintre lucrari. Ca atare valoarea estimata a scazut la 43 milioane RON.
3. Licitatia a fost facuta ca atare. Mizand pe spaga si control de mantuiala, firmele au venit cu valori si mai mici, a castigat firma cea mai "obraznica" cu 23 de milioane RON.
4. Firma respectiva este insa dispusa sa faca cu 23 mil. treaba care era estimata la 43 mil. RON, cel putin la nivel declarativ. Daca i se reziliaza contractul, va da statul in judecata, deocamdata neexistand suficiente argumente pentru o reziliere temeinica.
5. Evident insa ca firma respectiva nu va executa un milimetru din lucrarile pe care nu le are in contract, adica diferenta de la 43 la 100 milioane.
6. Conf. dlui Costescu, diferenta de lucrari este posibil sa se execute direct de CNADNR sau printr-un contract suplimentar. Asfel se garanteaza realizarea unui studiu suficient de amplu, incat la licitatia de constructie sa se stie exact situatia din teren, iar firmele serioase sa nu fie nevoite sa-si ia marje de eroare, ci sa poata estima foarte fin anvergura lucrarilor, rezultand un pret mai mic pentru Romania si batai de cap mai putine cu prententii ulterioare.

Daca nu este asa, rog sa fiu corectat.

Daca este asa, nu are nici o legatura cu specialistii lu peste, specialistii chiar si-au facut treaba, ordinul de distrugere a proiectului a venit din alta parte (sunt convins ca a existat o INTENTIE de a submina acest proiect).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cutter

Nu s-a renunțat la lucrări, ci au fost subevaluate ca timp și cost.

teea

#26875
@cutter : daca au fost doar subevaluate, e vina celui care a licitat. Cum arata CS pus la dispozitie la licitatie ?
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

vancouver

#26876
Ok, cred ca inteles ideea ta, cutter: esti pentru rezilierea contractului si incheierea unuia nou. Practic nu agreezi varianta ministrului Dan Costescu, de a "drege busuiocul". Pe de alta parte, faci parte din actualul guvern si nu vrei sa-ti critici in mod ferm coechipierii, preferi doar sa evidentiezi partile bune ale unei variante preferate de tine.

Noi ar trebui sa mai avem rabdare cateva zile sau saptamani, sa se mai limpezeasca lucrurile. Esential este ca se lucreaza la cel mai important proiect din Romania -  poate cea mai importanta investitie a statului din ultimii 30-40 de ani: Sibiu-Pitesti (doar centrala de la Cernavoda se mai compara, zic eu).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cutter

Quote from: teea on January 26, 2016, 11:44:27 PM

@cutter : daca au fost doar subevaluate, e vina celui care a licitat. Cum arata CS pus la dispozitie la licitatie ?

Găsiți aici caietul de sarcini și toată documentația de licitație.

istvan78

Inteleg ca cerintele din CS inseamna lucrari estimabile la 100mil. lei, dar avem un contract pt. 23 mil. lei.

Deci daca SPEA/TECNIC executa studiul conform CS pe care au ofertat si conform contractului cu CNADNR, atunci n-ar trebui sa ramana lucrari necesare neexecutate, ci vom avea un SF complet si temeinic executat.

Doar ca SPEA/TECNIC ar iesi in pierdere financiara pe proiect, pentru ca lucrarile contractate nu se pot executa la pretul ofertat.

Daca asa sta treaba, atunci eu vad in mod necesar esecul acestui contract, mai devreme sau mai tarziu.
Contractorul nu va veni cu bani de acasa cat sa tripleze / quadrupleze incasarea din contract. CNADNR sper ca a invatat ceva si nu va receptiona o lucrare incompleta sau executata de mantuiala. Rezulta in mod necesar rezilierea contractului la un moment dat, cand CNADNR va fi adunat argumente suficient de solide.

Dar ce prostii vorbeste ministrul atunci, despre completarea ulterioara a studiului?

Dominik

#26879
Ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu a declarat ieri ca A1 Sibiu - Pitesti e posibil sa fie terminata in perioada 2020-2021.....pai daca nu se contruieste pana in Vara lui 2020 ne putem lua adio si de la organizarea meciurilor de la EURO 2020 la Bucuresti !!! ....ne facem de ras, intram in istorie, ne retrage UEFA organizarea din cauza infrastructurii nu a stadionului !!!
You're in Steelers Country