Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Hercule

Magherani - Sarateni - albastru
Tg Mures - Livezeni - M Nirajului - Magherani - verde

Dpdv al distantei se economisesc 20 km pe aici, ca timp n-am verificat niciodata (intotdeauna stateam cu gura cascata la peisaj).
Deșteaptă-te române!

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Mi se pare mie sau din ce in ce mai multe DJ-uri sunt reabilitate si devin alternative mai bune ca DN-urile?

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cuneo

În unele cazuri da, pentru că sunt mai noi. Tot așa, sunt drumuri comunale mult mai bune decât cele județene!
Exemplu: DJ 691, între Alioș și Neudorf, este sub orice critică, în timp ce drumul comunal spre Chesinț este foarte bun.

rizelgeorgel

#634
Stimate Vancouver, totusi daca sunteti amabil v-as ruga sa puneti pe harta si Ernei - Caluseri - Eremitu - Sovata, cu verde, pe aici am mers la Gheorgheni, si inclusiv toata localitatea Sovata e de verde. Avantajul acestui drum: este mereu pustiu, si nu are radare, dar nici serpentine. Prin Magherani are radare, si toata lumea merge pe el la Sovata. De asemenea Manarau - Beliu cu Verde. Daca sunteti amabil sa treceti pe harta, v-as multumi tare mult.

TibiV

rizelgeorgel, ai răbdare !
O să o facă când are timp.
Nimeni, nici moderatorii, nu sunt "de serviciu" 24/24, 7/7.
Nimeni nu e plătit pentru ceea ce face pe forum, toţi o fac din pasiune.
NU este un "job", fiecare are viaţa lui, şi face ceea ce face atunci când poate.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Acum chiar ca e un moment prost. Am o predare pe final de luna, cred ca abia pe 5-6 nov. ma mai eliberez. Sper sa nu uit.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Dacă uiţi, mai arunci un ochi pe topic... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizelgeorgel

Nu e nici un fel de graba, ideeea e sa completam harta cand va fi posibil. Nu a spus nimeni ca acum.

dragos76

Quote from: dr4qul4 on October 28, 2015, 01:32:02 PM
Mi se pare mie sau din ce in ce mai multe DJ-uri sunt reabilitate si devin alternative mai bune ca DN-urile?

Depinde și de județ  :). Dar da, sunt foarte multe CJ-uri care și-au luat rolul în serios, și au înțeles că infrastructura e vitală pentru dezvoltare, așa că au investit și în reabilitări de DJ-uri. Paradoxal (sau nu) mi se pare că în această situație sunt mai degrabă județele mai mici, care nu au un pol major de dezvoltare în jurul cărora să se concentreze mai toate investițiile (din experiența proprie așa e prin Alba, Sălaj).

cristi5

#640
Quote from: TibiV on October 28, 2015, 11:28:37 PM
rizelgeorgel, ai răbdare !
O să o facă când are timp.
Nimeni, nici moderatorii, nu sunt "de serviciu" 24/24, 7/7.


Ce nu pricep eu: de ce e treaba asta apanajul unui singur om, fie el si voluntar?

OpenStreetMap poate edita oricine din lumea asta si nu se teme nimeni ca vor pune prostii, ba chiar se foloseste in caz de dezastru pentru ca e harta care se actualizeaza cel mai rapid. Dar harta calitatii drumurilor din ro nu stiu sa permita co-authoring.

Teoretic se poate face o alternativa complet Open cu tag-uri pe OSM si apoi o vizualizare in culorile patriei. Astfel aceasta minunata initiativa ar intra in epoca OpenData.

vancouver

#641
Harta este freeware, nu te opreste nimeni sa pornesti un proiect open, pe baza openstreetmap sau pe alta baza. Sa folosesti datele din harta intretinuta de mine si sa publici treaba asta. Oricum mai exista un proiect paralel, este link in prima postare din acest subiect.

PS. Sa mai precizez un aspect: scopul hartii sunt drumurile nationale, nicidecum cele judetene. Daca apar schimbari importante acolo, cum ar fi dechiderea sau ichiderea unui segment de autostrada sau de dn, reactionez imediat si modific. Nu are rost in cazul de fata sa pun imediat a patra ruta de legatura intre Tg.Mures si Sovata, in conditiile in care si celelalte 3 sunt bune sau f. bune. Nu mai vorbim ca aglomerez harta si o sa vedem daca chiar e loc acolo. Asta este o mare problema a oricarei alte harti: aglomerarea de drumuri cu importanta minora. Pe mine asta ma enerveaza, de aceea am facut aceasta harta, pe care, dintr-o privire vezi toata Romania si te orientezi imediat, fara cautari pe google si fara drumuri mii si drumulete sute.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

Quote from: vancouver on October 29, 2015, 10:45:40 PM
Harta este freeware, nu te opreste nimeni sa pornesti un proiect open, pe baza openstreetmap sau pe alta baza. Sa folosesti datele din harta intretinuta de mine si sa publici treaba asta. Oricum mai exista un proiect paralel, este link in prima postare din acest subiect.

Ce propun eu este o mapare intre OSM key:smoothness si codul culorilor instituit de tine sau enjoymaps, si stocarea datelor direct in OSM.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:smoothness

ceva de genul: excellent=albastru, good=verde, intermediate=galben, bad=rosu ... Smoothness nu e un tag foarte clar din pacate dar daca comunitatea stabilieste o conventie, se poate folosi.

Apoi gasit un tag OSM potrivit pt drumurile in reabilitare.  Eu n-am gasit, se pare ca e o problema specific mioritica. Dar putem propune unul...

Quote

PS. Sa mai precizez un aspect: scopul hartii sunt drumurile nationale, nicidecum cele judetene. Daca apar schimbari importante acolo, cum ar fi dechiderea sau ichiderea unui segment de autostrada sau de dn, reactionez imediat si modific. Nu are rost in cazul de fata sa pun imediat a patra ruta de legatura intre Tg.Mures si Sovata, in conditiile in care si celelalte 3 sunt bune sau f. bune. Nu mai vorbim ca aglomerez harta si o sa vedem daca chiar e loc acolo. Asta este o mare problema a oricarei alte harti: aglomerarea de drumuri cu importanta minora. Pe mine asta ma enerveaza, de aceea am facut aceasta harta, pe care, dintr-o privire vezi toata Romania si te orientezi imediat, fara cautari pe google si fara drumuri mii si drumulete sute.


Odata ce tag-urile OSM se folosesc uniform, tu poti sa faci rendering focusat pe drumuri nationale iar cei interesati de drumuri de munte in vacanta (unde riscul e major sa te prinda noaptea pentru ca nu stiai ce slalom te asteapta, iar apoi sa rupi masina intr-o groapa pe ploaie si intuneric) pot sa aiba renderingul lor, iar baza de date e unica (OSM) si orice contributie e benefica pentru toata lumea si se poate face direct in OSM, eventual direct de la fata locului. Daca stiu ca contributia mea va aparea maine pe o randare, sunt mult mai motivat sa o fac decat daca stiu ca trebuie sa trimit un mesaj scris, care trebuie interpretat, eventual inteles gresit, si eventual filtrat pe baza unui anumit set de prioritati (relevante pentru multi, dar nu pentru toti).

Majoritatea renderers vor afisa oricum doar drumuri nationale la nivel general de zoom si "drumulete sute" la nivel detaliat de zoom...


dr4qul4

#643
Las-o asa.

Keep it simple. Keep it stupid.
De cele mai multe ori, varianta simpla e cea mai buna.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.