Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

#1560
@ovideatza: Ne propunem sa facem asa. Nu inseamna ca vom reusi in toate cazurile.

Acum, drumuri refacute in zona Moldovei de ex. sunt destul de clare.
Este DN2 Bucuresti-Bacau-Roman + DN28 mai departe pana la Iasi.
Este recent DN24 integral + DN24B spre Albita. DN2D iarasi clar. Iar mai la nord DN17.
Ar mai fi DN10, care a fost reabilitat daca nu ma insel, dar nu a iesit prea bine din diverse motive.
Nu stiu DN15D Roman - Piatra Neamt.

In schimb in categoria maxim verde ar trebui sa intre DN29 Suceava-Botosani (cred). Sau DN29B. Nu stiu sa fi fost reabilitari adevarate acolo. Sau DN28 dupa Iasi spre Albita. Bine, putem discuta punctual. Si regula nu e clar batuta in cuie. Totul e discutabil.

Iar exemplul tipic pe care nu ar trebui sa-l facem decat maxim verde este DN25 Galati - Tecuci. Un fel de DN65 al estului.  :)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ActiON_

#1561
^
Botoșani-Suceava a fost reabilitat serios, din câte țin minte.

dumbravaandrei

Eu am mai explicat aici care ar fi diferenta intre albastru si verde. Si tine de securitate si siguranta.
Sunt putine sectoare de DN la noi care pot fi albastre din punctul asta de vedere

Hai sa ma auto-citez si eu ca na...

Quote from: dumbravaandrei on July 06, 2017, 08:50:21 PM
Dupa parerea mea, diferenta dintre albastru si verde o face fix partea de securitate si siguranta in "exploatare". La ambele culori drumul trebuie sa fie fara gropi/petice/valuriri si sa aiba un macar marcaj median.

Ionut

Mai simplu.

Verde = mergi linistit, cu viteza maxima legala permisa pe acel tip de drum
Albastru = ireprosabil, "ca-n Germania"

:)

Allex

Quote from: vancouver on September 11, 2017, 03:55:00 PM
...
Nu stiu DN15D Roman - Piatra Neamt.

...

DN15D Piatra Neamt-Roman merita albastrul pe care il are. Banda suficient de lata si acostamente generoase fara urme de valuriri. E un drum pe care te simti in siguranta cand il parcurgi. Vedeti video de aici
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

dumbravaandrei

Quote from: vancouver on September 11, 2017, 03:55:00 PM
Nu stiu DN15D Roman - Piatra Neamt.
Refacut stratul de uzura cu unele consolidari punctuale unde erau mici alunecari.

Quote from: vancouver on September 11, 2017, 03:55:00 PM
In schimb in categoria maxim verde ar trebui sa intre DN29 Suceava-Botosani (cred). [..] Nu stiu sa fi fost reabilitari adevarate acolo. [...]

Eh... uite drumul asta e exceptia de la reguli sau hai sa ii zicem un caz particular.
Dupa Baisa si pana in Dumbraveni au fost facute consolidari ale terasamentului (au sapat cam 1,5m, au facut umpluturi etc). Insa nu au modificat traseul. Au efectuat marcaje (inainte lipseau cu desavarsire), in anumite curbe au eliminat copacii si ca masura complementara este control rutier aproape in permanenta (radare mobile, de obicei ne-inscriptionat). Acolo totusi drumul merita albastru. Pentru ca prin masurile si comportamentul coercitiv al Serviciului Rutier Botosani dar mai ales Suceava, lumea respecta limitele de viteza si conduita de drum.
Rezultatul este unul clar: de la cativa morti lunar (de obicei erau cam 5-6 morti pe luna pe traseul asta) s-a ajuns la acelasi numar, dar anual iar in ultimii ani tinde spre 0.

Asa ca, daca noi am impune acel sistem de radare fixe, automat gradul de siguranta si securitate ar creste neimaginabil de mult.
Si bineinteles ar creste si mai mult gradul de securitate, siguranta si confort daca s-ar elmina din lege porcaria aia cu "neadaptarea vitezei la conditiile de drum si trafic" si ar obliga administratorii de drumuri sa isi faca treaba.
DN11, pe serpentine la oituz este sub orice critica. Atat de valurit incat abia mai poti pune frana... plin de gropi, drum lasat... ala trebuie inchis circulatiei, e o crima adevarata.

ovideatza

Eu cred ca harta, asa cum a evoluat ea, a fost mereu corecta si relevanta, cel putin pe mine nu m-a dezamagit.

Nu cred ca e cazul sa reinterpretam, treaba s-a facut bine :) si trebuie continuata.

Dupa caz pana la urma stabilim si culorile, regula e flexibila.

Intre albastru si verde cred si eu ca tot dupa sentimentul de siguranta ar trebui sa ne ghidam, nu dupa multitudinea de curbe, localitati sau alte obstacole. Daca sunt corect semnalizate atunci e albastru. Ramane la latitudinea soferului daca urmareste semnele de circulatie ori merge orbeste.


Sent from my iPhone using Tapatalk

perfidus

Dupa niste drumuri prin zona turistica Tismana - Pestisani (Gorjul "de sub munte") as vrea sa subliniez o varianta buna de acces dinspre sud (Strehaia - Filiasi ) si pe DJ 670.
Acesta porneste de la Apa Neagra ( intersectie cu DN67D) si ajunge dupa Mosneni in DN67 Dr. Tr. Severin - Motru - Targu Jiu, evitand astfel trecerea prin orasul Motru prin care drumul este greu de parcurs.
Acum vad ca este galben intrerupt si pe ultima portiune nu e marcat deloc. Posibil pentru ca pana acum cativa ani avea zone cu alunecari de teren si un pod distrus (la Dealul Viilor) de o viitura.
Zonele cu probleme au fost insa indreptate si este un drum de galben. Este cu ceva viraje si semnalizat mai slab, in rest calitatea asfaltului este buna. Din intersectia cu DN67 se mai fac 2-3Km spre directia Tg. Jiu si apoi se coteste spre Strehaia pe DN67A, drum de verde ( au fost reparate la Corcova si cele doua rampe ale podului peste Cosustea, ramase - nu se stie de ce -  vreme de multi ani la imbracamintea din piatra cubica din anii 50).
Nu uitati sa treceti si pe la Cramele Corcova  :cheers:, daca tot aveti drum pe aici!
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

rizzuh

Quote from: dumbravaandrei on September 11, 2017, 04:51:26 PM
Eu am mai explicat aici care ar fi diferenta intre albastru si verde. Si tine de securitate si siguranta.
Sunt putine sectoare de DN la noi care pot fi albastre din punctul asta de vedere

Hai sa ma auto-citez si eu ca na...

Quote from: dumbravaandrei on July 06, 2017, 08:50:21 PM
Dupa parerea mea, diferenta dintre albastru si verde o face fix partea de securitate si siguranta in "exploatare". La ambele culori drumul trebuie sa fie fara gropi/petice/valuriri si sa aiba un macar marcaj median.

Quote from: Ionut on September 11, 2017, 04:56:58 PM
Mai simplu.

Verde = mergi linistit, cu viteza maxima legala permisa pe acel tip de drum
Albastru = ireprosabil, "ca-n Germania"

:)

Cand eu am zis ca unele drumuri merita albastru pentru ca-s bine facute dpdv al sigurantei si la altele nu, am fost certat, pentru ca harta asta spune doar calitatea drumului, a asfaltului, nu tine cont de elementele de siguranta, de curbe stranse, de faptul ca ti se termina banda total aiurea, etc. :zen:

Mnoh... de acord acum ca daca asfaltul e ca in palma dar banda de urcare se termina fix in varful dealului, sau in mijlocul dealului, daca ai curbe de 30 pe drum european, care nu-s serpentine prin munti, nu are logica sa fie albastru sau poate nici macar verde?

Cateva exemple de pe dragul meu DN65 (not):

Cam aceeasi situatie si pe DN1 pe la Cluj cand te trezesti noaptea cu bordura in mijlocul drumului. Nesemnalizata pentru ca cineva a avut nevoie de fer.

vancouver

#1569
OK, am inteles ideea voastra. Ramâne ca pana acum, adica nu ne cramponam de o anumita reabilitare, ci conteaza in primul rand starea actuala reala (cel mai logic de altfel). Chiar dacă asta înseamnă mai multe modificări (adică mai multă muncă pentru mine  :D ). Dar argumentele sunt clare.

În cazul DN29A, de la care a pornit discutia, punem asadar verde. Exista cateva deficiente, nu neaparat aceleasi ca la alte drumuri de verde, dar suficient cat sa nu poata primi albastru. Adica marcajele sunt ireprosabile, ceea ce poate la alte drumuri verzi nu este cazul, dar in schimb avem unele zone usor valurite si in general drumul este ingust. Ceea ce creeaza acel sentiment de ușoară teamă, mai ales la întâlnirea cu vehicule mari (încrâncenare, încordare, cum vreți să-i spunem). Pe un drum albastru trebuie să se poată merge relaxat, indiferent dacă vine un camion din contrasens sau nu.


Iată un extras din zona Bucovina:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumbravaandrei

Apropo de DN2 de la Danila pana la Siret.... Eu l-as cam pune pe galben pana se gandesc sa il refaca. S-a lasat drumul in multe locuri, marcajele au cam disparut, indicatoarele din pacate nu au rezistat toate.
De la iesirea din Suceava si pana la targul de masini de la Cumparatura s-a pus un covor de asfalt nou, inca nu erau marcaje trasate dar inca exista semnalizare de santier. Nu stiu intentiile CNAIR cu DN2 in acea zona.

rizzuh

#1571
Quote from: vancouver on September 12, 2017, 11:56:19 PM
Chiar dacă asta înseamnă mai multe modificări (adică mai multă muncă pentru mine  :D ). Dar argumentele sunt clare.

Nici asta nu-i OK, nu are rost sa jonglam aiurea cu diferite culori, sa muncesti in plus. Cel mai bine unele drumuri unde se observa ca se strica des, retrogradate o culoare pana la o reablitare serioasa, cu refacere de fundatie, etc. Exemplele cele mai bune: A2, DN65, DN29A, DN25.

Ce as schimba ar fi sa fie inclus ca factor in alegerea culorii si "design-ul" drumului: daca este foarte lat, cu 2 benzi pe sens, are curbe largi, marcajele si semnele sunt bune, benzile sunt largi, ar trebui sa primeasca un plus. Exemple bune: DN1 pe unele portiuni, DN6. La fel, daca drumul este prost conceput ar trebui penalizat in plus fata de calitatea asfaltului si a marcajelor: DN65, unde benzile de urcare se termina in varf de panta, unde ai limitari stupide pentru ca drumul urca fiecare deal fix pe unde a fost mai usor acum 500 de ani sa urce cu caruta, etc.

Astea toate for fi subiective, tin de confortul soferului cand parcurge drumul. De exemplu, eu am mers pe VP si VO de multe ori, in afara de aglomeratia pentru care nu-i vinovat drumul, totul este parfum. Cand stiu ca trebuie sa circul pe DN65 prefer sa iau trenul sau sa iau alt traseu, chiar daca fac mai mult (alooo, DN6, Caracal, terminam si noi odata?), pentru ca-i foarte obositor drumul, fara a tine cont si de aglomeratie (care amplifica oboseala).

De fapt cred ca majoritatea care zic doar "asta-i verde, asta-i galben, asta-i albastru" includ si partea de confort, deci cred ca ar trebui incurajati toti sa tina cont de asta.

Just my 2 cents ;)

staude6

Acum... 95% din DN1C Cluj Napoca - Dej arata asa:


Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Io

Am facut acum doua zile un drum Brezoi - Obarsia Lotrului. Pe scurt culoarea ramine aceeasi, galben, cu o nuanta verzui.
- se lucreaza la asfaltare in Brezoi pe vreo 2 km. Covor asfaltic nou peste cel vechi, nimic altceva;
- portiuni destul de mari au fost reabilitate/asfaltate intre Brezoi si Ob Lotrului, estimez ca 1/10 din drum are asfalt nou. Asfaltul nou nu are marcaje! Exceptiile sint 2 poduri reabilitate anul trecut (parapeti, marcaje) in rest doar covor asfaltic;
- ii scosese cineva la vopsit de balustrade de poduri asa incit pe 4 poduri in zona Malaia, Bradisor echipe de 3-4 oameni vopseau de zor balustrade in galben si negru;
- s-a terminat in sfirsit cu montarea casetelor pentru scurgeri de versant (initial - 2009 s-a asfaltat drumul si apoi 2010 a fost spart pentru a fi montate) si asfaltarea lor;
- cele doua poduri cu probleme sint in acelasi stadiu de 3 ani. Noutatea e aparitia a doua grinzi linga unul dintre poduri. Pe grinzi scrie ca au fost facute la Deva in nov 2016.



In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Io

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.