Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

cristi5

Quote from: staude6 on October 25, 2016, 10:16:13 PM
DJ186 Vadu Izei - Sacel / ROSU

Am fost azi-vara pe Sacel-Bogdan-Voda, apoi pe DJ188 spre Viseu, care e galben pe harta. Mie DJ186 mi s-a parut mai bun decat DJ188, eu in vara i-as fi dat verde (pt un DJ)... Spunea si euromau ca au aparut gropi. Chiar asa tare s-a stricat?

alexcrist

DN 15B, între Petru Vodă și Pluton (toată porțiunea de pădure/serpentine), porțiune cu galben pe harta actuală, a fost asfaltată integral. Ieri s-a tras complet și marcajul median. Dimineață când am trecut, nu era marcaj deloc. După-amiază era tras tot marcajul, proaspăt, tocmai ce încărcau utilajul în camion și strângeau conurile. :)



Eu sugerez albastru. Restul drumului este la fel.

mihaibv88

Salut,

Intre timp si ultima portiune a centurii Brasovului a fost deschisa (centura Sacele - DN11). Momentan apare cu gri pe harta dar ar trebui afisata cu albastru.

Ranca - Obarsia Lotrului nu exista  pe harta desi este drum bun si practicabil. Obarsia Lotrului - Sugag - Sebes iarasi nu apare si e foarte bun, refacut (in trecut erau multe portiuni neasfaltate insa acum nu mai e cazul).

Hercule

^ Confirmi asfaltarea podetelor de pe Sugag - Obarsia Lotrului? Cand s-au finalizat ca anul trecut nu erau terminate.
Deșteaptă-te române!

dragos76

Confirm că acele podețe sunt asfaltate de celpuțin un an; am fost și iarna trecută și în vara asta. E valabilă afirmația cel puțin pe porțiunea șugag-barajul Oașa, unde am fost eu.
S-a mai explicat de ce acest drum nu apare pe hartă (la fel ca transfăgărășanul).

vancouver

Cand o sa se deschida A1 Margina-Traian Vuia o sa ma ocup si de update. Atunci apare si centura Brasov si restul de aici.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#1191
Super! Si un log te rog frumos! :) M-ar ajuta daca mi-ai transmite cumva (in log sau pe PM) si drumurile judetene discutate pe topic care nu au fost incluse pe harta, nefiind de interes pt tranzit. Le-am inclus deja pe cele ale lui tividan

In ideea ca o audienta mai larga sa beneficieze de expertiza si informatiile de aici, am adaugat pe OSM
- 400+ diferente OSM fata de RRQM (harta de aici) asa cum era in august. Daca stiam cat va fi de munca cred ca nu ma apucam :) Dar e o operatie care se face o singura data, apoi voi actualiza conform log-ului RRQM
- tot ce e in cel mai recent log RRQM adica schimbarile RRQM pana la ultimul update
- toate drumurile indicate de colegi

Pregatesc o noua reprezentare a calitatii drumurilor OSM cu urmatoarele obiective:
- sa putem compara mai usor RRQM si OSM,
- sa se poata folosi in combinatie cu orice harta OSM (cu curbe de nivel, cu trasee turistice, sau harta alb-negru, etc)
- sa se poata incarca in app-uri pe mobil, in combinatie cu diferite harti OSM
- posibilitati standard OSM de cautare drumuri, localitati, etc

Harta OSM are obiective diferite de RRQM
- nu e doar pt tranzit ci si pt turism, sau chiar pt navigarea in oras (de ex Sibiu si Bucuresti au calitatea strazilor marcata destul de detaliat)
- asadar poate include orice drum judetean sau comunal
- OSM are multe detalii, deci daca un drum e mov pe RRQM ca sa nu se aventureze nimeni pe acolo, pe OSM poate fi mov doar portiunea impracticabila
- OSM are informatii despre rangul si suprafata drumului, deci un drum neasfaltat e rosu sau mov pe RRQM dar pe OSM poate apare ca drum secundar sau tertiar (chiar daca e DN) si eventual cu linie punctata sau alta reprezentare care sa indice ca nu e asfaltat, dar calitatea poate fi peste rosu (de obicei galben dar am vazut si verde)

Aici este harta curenta (click si zoom in pt drumuri judetene, inca nu am adaugat culoarea mov si nici reprezentarea diferita a drumurilor neasfaltate, dar informatiile sunt in OSM)


In continuare, propun sa facem actualizari astfel:

  • autostrazile, drumurile nationale si cele judetene de tranzit se discuta aici, ca de obicei
  • vancouver hotaraste ce si cum pune pe RRQM, si adauga in log.
  • daca un drum judetean nu ajunge pe RRQM, asta e specificat in log sau pe PM
  • in ce priveste drumuri judetene mai putin importante, sau drumuri comunale:
    * puteti adauga direct pe OSM (cu editoarele OSM sau cu editorul dedicat pt calitatea drumurilor) cum fac deja AlexAllex, dr4qul4, gruiarew si inca vreo 10 colegi (cam toate modificarile cu detalii de tip 2016DEC sunt facute cu editorul dedicat, care e cunoscut aproape exclusiv pe forum)
    * sau puteti sa mi le trimiteti mie pe PM
    * sau puteti sa adaugati un comentariu aici.
  • eu voi urmari cam odata pe luna toate schimbarile de calitatea drumurilor pe OSM (se actualizeaza automat zilnic. Lista nu cuprinde transferul din RRQM, acelea se pot vedea aici) si daca drumul e relevant pentru RRQM, il voi semnala pe topic.

Asadar intentionez sa desfiintez TODO-ul de pe google docs pt ca nu prea a functionat.

mariuskl

Deci mi-am facut intr-un final curaj si am mers pe DN18 pana la Sighetul Marmatiei. Am si o filmare de vreo 2 ore (Ciocanesti - Viseu de Jos) pe care o sa o postez in curand.

Concluzia ? De la intersectie cu DN17 pana la Carlibaba drumul e valurit pe ceva portiuni, dar decent. Carlibaba - Viseu de Sus e plin de lucrari la drumuri, marcajele sunt aproape inexistente, dar surprinzator drumul nu are atat de multe gropi pe cat ma asteptam. Am putut merge lejer cu 60-70 km/h, tinand cont ca nu erau foarte multe masini pe acolo. Statusul actual de drum in lucru e bine pus, dar ca si constatare, nu isi rupi prea tare masina pe acolo. Ar fi bine insa sa ai amortizoare bune :)

De la Viseul de Sus pana la Sighetul Marmatiei drumul e ca in palma. Marcat foarte bine -> albastru.

A fost o perioada in care am incercat foarte multe drumuri, asa ca o sa le iau pe rand:

DJ 109I Orasu Nou - Seini - drum destul de bun, util daca nu vrei sa mai ocolesti ca sa ajungi la Baia Mare -> verde
DN 57 Moravita - Oravita -> l-au mai peticit intre timp, nu mai e asa denivelat si cu gropi, l-as transforma in galben.
DN 57B Oravita - Iablanita e la fel de ok, e de verde
DJ 682 Savarsin - Faget e decent, dar nu mai mult de galben
DJ 609B e un drum bunicel, pe comune intre Faget si Costeiu, asfaltul destul de ok, are si marcaje -> verde ()

DJ 706 - Tebea - Ilia - drum e foarte bun, dar iarna inchis, din ceea ce stiu. ()

DJ 107A Vintu de Jos - Simeria - drum destul de ingesuit, merge pe dealuri in dreapta Muresului. Se vede ca a fost facut acum ceva vreme, are cateva gropi si denivelari - galben

DN 15B Targu Neamt - Poiana Largului - pasul Petru Voda e acum asfaltat si marcat -> se poate face verde
Mereu pe drum

ovideatza

Pe DN2A s-au tinut de cuvant pe portiunea de pe harta care apare in lucru.
Ieri seara mi s-a parut ca nu mai e nici un prag, sau nu l-am simtit. E complet marcat, parti importante reasfaltat.

As zice de trecut VERDE cel putin. Conform programarii lucrarilor, in primavara ar trebui sa reasfalteze integral, probabil inca un strat. Ar merge chiar si Albastru, dar as prefera sa mai trec eu/ alt coleg ziua sa observ mai ok drumul.

dr4qul4

Nu pot sa nu remarc ca incepem sa avem DJ-uri mult mai bune decat DN-urile. Daca pana acum cativa ani majoritatea erau din placi de beton, sau pline de gropi sau chiar neasfaltate, incet incet CJ-urile s-au pus pe treaba.
Total contrar fata de acum cativa ani cand nu exista finantare la nivel judetean si DJ-urile erau transformate in DN-uri ca sa le asfalteze CNADNR-ul (si ma gandesc in special la DN2XXX-urile) si au ramas la fel si acum
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

In Rep. Moldova mai are cineva informatii legate de M3 ? S-a finalizat reabilitarea la sud de Congaz? Se mai continua spre Giurgiulesti?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

Quote from: vancouver on December 15, 2016, 01:05:01 PM
In Rep. Moldova mai are cineva informatii legate de M3 ? S-a finalizat reabilitarea la sud de Congaz? Se mai continua spre Giurgiulesti?

Lucrarile par oprite, contractul cu Pa & Co a fost reziliat : http://oficial.md/actual/mtid-reziliaza-contractul-cu-intreprinderea-paco-international-srl
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dumbravaandrei

In maxim o luna cred ca va trebui sa punem si DN 1 cu galben de la Cotul Donului pana la intrare in Sinaia... atat de multe gropi au aparut in ultimele 2 saptamani... :(

rizzuh

#1198
Un update legat de starea DN55, am trecut astazi. @vancouver, am fost de Craciun si anul trecut, se lucra atunci (cu semafoare), deci drumul este in lucru de mai bine de un an, nu doar o luna asa cum aparea pe site-ul CNADNR.

De la Craiova la Teasc asfaltul este excelent, ca in palma. Din pacate sunt portiuni de 50-100m intre localitati unde inca nu au asfaltat (sunt cateva praguri destul de mari) si lucrarile nu au avansat aproape deloc in toamna. Aici consider ca este OK sa fie marcat in lucru, de la acceptabil la bun (cum este in prezent pe harta). A ramas un singur semafor pentru o bucata de 50m la iesire din Malu Mare. Nu cred ca se poate incadra la excelent pentru ca nu este acostament, iar marcajele sunt doar cele esentiale: linia (galbena) pe axul drumului.

De la Teasc la Rojiste este foarte dezamagitor: cu exceptia a 2 portiuni excelente de 1-2km fiecare, drumul este cel vechi, cu portiuni bune dar si cu portiuni pline de denivelari si petece, sau, mult mai rau, pe alocuri a fost reabilitat in bataie de joc si s-au format gropi in asfaltul turnat acum 1 an. Aici nu se mai lucreaza, ar trebui trecut direct galben, dar este posibil ca dupa iarna asta sa ajunga rau drumul daca nu il refac complet.

De la Rojiste pana la Bechet drumul este excelent, la fel ca prima portiune (Craiova - Teasc).

Drumurile DN55A si DN54A, cel putin pe ruta Carna - Bechet - Dabuleni, raman in continuare cu galben. Se circula bine, nu sunt petitice rau, dar este vechi asfaltul, cu ceva denivelari si drumul este ingust in comparatie cu DN55 reabilitat.


Pe harta ar trebui trecuta Centura de Sud a Craiovei, recent deschisa: http://www.gds.ro/Local/2016-12-07/centura-craiova-sud,-receptionata-si-deschisa-circulatiei/
Drumul este excelent; sa vedem cat va rezista (s-a surpat cand inca nu era deschis circulatiei :) ).

vancouver

#1199
^^ DN55 o sa-l las complet verde-galben, asa cum este. Dar am retinut ideea si ramâne sa urmarim ce se intampla la primavara.

Centura Craiovei o trec, desigur. Intrebarea este daca sa las si DJ652 sau sa-l scot, ca sa fie mai clar:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.