News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

#210
Quote from: SB33UFO on August 07, 2014, 11:36:57 AM
Portiunea de autostrada A1 (centura Sibiului), as trece-o cu verde sau alternativ verde/albastru.
Din pacate aceasta portiune nu este doar de albastru.

Cat timp Belgrad - Paracin este albastra, centura Sibiu n-are de ce sa nu fie albastra. Belgrad - Paracin este MUUUULT sub centura Sibiu. In opinia mea, Belgrad - Paracin este si sub Fundulea - Drajna (asfalt peticit, trambuline la poduri, crapaturi in asfalt, bucati de gard lipsa, parapete ruginit in cantitati mari), imi aduce aminte, mai ales pe banda spre sud, de Bucuresti - Pitesti mai degraba decat de altceva.

Nu cred ca e o idee buna ca albastru sa fie doar pentru "sosele de-abia finalizate" - da, Centura Sibiu a fost traficata cativa ani, nu mai are calitatile sectiunilor nou deschise din A1, dar totusi, nu e o sosea uzata dar inca buna, incat sa primeasca verde. Nu e Bucuresti - Pitesti!

Propunerea mea: ori Belgrad - Paracin verde, Centura Sibiu albastru si Drajna - Fundulea verde, ori toate trei albastre.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Redox

Am circulat recent si cred ca DN7 de la Sebes pana intersectia cu DN66 (Hateg) ar merita culoarea albastra. Mai departe spre Deva-Ilia nu am circulat. Nu mi se pare cu nimic mai prejos decat Sebes-Turda de exemplu. Multumesc.

vancouver

Quote from: frunzaverde on August 07, 2014, 03:41:06 PM
Propunerea mea: ori Belgrad - Paracin verde, Centura Sibiu albastru si Drajna - Fundulea verde, ori toate trei albastre.

Dupa parerea mea la autostrazi putem fi chiar mai severi decat la DN. De aceea am pus galben pe Bucuresti-Fundulea - de exemplu.
Asa ca parerea mea este:
- Belgrad-Paracin se retrogradeaza la verde.
- centura Sibiu se retrogradeaza la verde
- Drajna - Fundulea ramâne verde.

In plus propun sa retrogradam si centura Pitesti de la albastru la verde, având intre altele zone cu parapet median lipsa complet (se poate intoarce !!!!), ceea ce nu poate ramâne fara urmari pe harta, chiar daca asfaltul este inca bun.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

razvan_43

Salut baieti, vad ca pe harta intre Sibiu-Medias- Sighisoara e drum foarte bun.Stiu ca a fost in reabilitare,au terminat lucrarile?

vancouver

#214
Da, reabilitarea este finalizata, drumul este excelent. Din pacate sunt restrictii de viteza stupide, de 50 60 70 km/h pe distanta enorme intre localitati, plus linii continui pe zone cu vizibilitate buna. In anii 1999-2000, cand s-a facut proiectul, traficul de atunci nu justifica benzi suplimentare la urcare, asa ca nu au fost aprobate la acea vreme, și așa că drumul este un calvar. Polițiștii stau la pândă în zonele cu cele mai aberante restricții, unde nici un om sănătos la cap nu poate să aibe răbdarea de a le respecta.

Mă și gândesc cum să marchez această nebunie pe hartă... ca lumea să evite drumul pe cât posibil...

Varianta ar fi DJ106, cu ca. 10km in plus si ceva mai sinuos. Daca mergi pe aceasta ruta poate folosesti ambele variante si ne spui si noua concluziile.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.


razvan_43

@ vancouver
Multumesc de raspuns.O sa merg in weekend de la Deva la Sighisoara si ma gandeam ca e mai bine pe Sibiu pentru ca am mai multa autostrada chiar daca e mai lung.Si scap si de portiunea dintre Blaj si Copsa Mica.
Revin cu detalii.

alecu26

Drumurile noastre POATE;

adiarc

la o ora matinala nu cred ca o sa fie mari probleme pe Sb-Sighisoara
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

grx

#219
^^

Salut!
Pînă în Agnita drumul este foarte bun, Agnita este proaspăt asfaltată, între Agnita și Sighișoara erau gropi, dar drumul poate fi considerat acceptabil;  pot rămîne aceleași culori.
Din cîte am înțeles, există o înțelegere între Consiliile Județene Sibiu și Mureș de a reabilita drumul Agnita-Sighișoara.

mariuskl

Ok, dupa o noua cursa de 1600 de km in weekendul trecut, pot sa ofer noi informatii extra utile legate de drumurile din Romania :P

In primul rand, doua drumuri care nu apar pe ultimul update al hartii:

1. DJ 208 A - Pleaca din Suceava spre Bosanci, Liteni, Dolhasca si apoi Pascani. Bucata de drum de la Suceava la Bosanci e buna (verde), de la Bosanci pana la intrarea in judetul Iasi (Buda) e ceva mai denivelata, dar circulabila (galben), iar de la intrarea in judetul Iasi pana in Pascani drumul e "proaspat", deci verde. Bucata de drum de la Dolhasca pana la Iasi e clasificata ca DJ 208.

2. De la Pascani in continuare pe DJ 208 pana la Mircesti, drumul e ca in palma, mergi foarte bine pe acolo (verde). De la Mircesti nu prea poti sa mergi inainte pana la DN2, pentru ca drumul e doar pietruit. Acolo mergi spre dreapta pe DC 86 in Iugani (galben).

Am mai fost acum doua saptamani pe DN 15 C intre Poiana Largului si Bicaz, dealurile de pe acolo sunt la fel de lasate, gropi sunt la fel de multe, deci nici o imbunatatire (nici nu ma asteptam). Dar barajul Bicaz e foarte frumos :)

Am mai fost saptamana trecuta si pe DN 23 intre Focsani si Braila. Pana la Vulturu drumul e bunicel, dar de acolo, dezastru. Ai portiuni bune de drum in care poti sa mergi lejer dupa care te trezesti brusc cu masina intr-o parte, mai sa sari in sant. Drumul ala e extrem de denivelat in anumite zone. S-au afundat multe margini si chiar daca asfaltul pare nou, s-a denivelat urat de tot. De la Focsani la Vulturu - verde, de la Vulturu la Braila - galben.

Am trecut cu bacul la Braila, iar de acolo am coborat catre Constanta. Pentru entuziastii de drumuri, recomand o calatori de la Braila spre Constanta, DN 22D e un drum frumos si destul de liber. Muntii Macinului se vad foarte frumos seara, iar intr-o bucata de drum ai o panta de 10 %, o urcare faina. In varful pantei insa ai o bucata de drum cu piatra cubica, deci cu atentie pe acolo. De acolo, ai iarasi un deal de urcat dupa Horia de unde ai iarasi o vedere foarte misto.

Cam asta este tot. Sper ca in cursul acestei saptamani, cu permisiunea administratorului, sa pun si filmulete cu drumurile de care tocmai am zis (filmez cam peste tot pe unde ma duc).
Mereu pe drum

Schumy

Daca incap pe harta se pot adauga pe harta urmatoarele drumuri judetene din vestul judetului Cluj:

DJ 103K (Capusu Mare-Rasca-Belis) - reabilitat acuma 4-5 ani este cea mai scurta(50km) si buna varianta de a ajunge la Belis din Cluj si la momentul actual este verde inca(cateva denivelari la capatul dinspre Belis)

DJ 103L (Rasca-Manastireni) - galben

DJ 108C (Manstireni - DN1 E60) - galben

DJ 108C (Calata/DN1R - Rachitele) - galben pana la intrarea in Rachitele; in Rachitele cat este asfaltat e verde

DJ 108C (Rachitele - Ic Ponor) - santier, drum neasfaltat(asta nu e de pus pe harta, doar pentru cei curiosi) - surpriza din acest drum este ruta asfaltata spre Belis(DC121 - Rachitele - Dealu Boti - Balcesti) cu asfalt perfect dar destul de ingust de la intersectia cu DJ108C pana la intrare in Balcesti(din pacate legatura pana in Belis este putin grea, cativa km fiind offroad si apoi aproape de Belis urme "preistorice de asfalt" cu cratere)

DJ 107M (Luna de Sus-Baisoara-Buru) - Luna - Iara e galben(cateva portiuni mai greoaie sunt pe langa Lita), iar Iara-Buru e verde(reabilitat acum 2-3 ani)

DN1R (Huedin - Albac) - cu o situatie incerta(in Albac e semnalizat ca drum judetean) e un drum cu de toate: Huedin - Baraj Belis-Fantanele e galben; Baraj - aproape de Poiana Horea e un mozaic de verde/galben/rosu(portiuni de cateva sute de metri reabilitate si dupa ele dezastru cu cratere si "asfalt din mezozoic"); de la cativa km inainte de Poiana Horea si pana aproape de drumul comunal spre Doda Pili/Giurcuta drumul a fost reabilitat(probabil de autoritatile locale); dupa segmentul asfaltat si pana aproape de Matisesti(jud. Alba) e macadam; zona Matisesti si putin din Horea e reabilitata, iar apoi pana la intersectia cu DN 75 in Albac e galben)

Pentru judetul Bihor:

DJ 763 (Sudrugiu\DN76 - Pietroasa  - Padis) - albastru(poate e verde avand in vedere ca e foarte ingust cativa km dupa Pietroasa); cea mai noua si buna cale de acces in zona Padis, un drum turistic perfect); nu recomand continuarea spre Rachitele/Cluj(drum forestier)

DJ 764 - pe segmentul Beius - Rosia e in cea mai mare parte de galben; Rosia - intersectia DJ764/DJ764D e verde

DJ 764D (de la intersectia cu DJ 764 si pana in Borod la DN1 E60) - e verde, in cateva locuri au aparut niste gropi mici, iar ca latime e de 2 benzi inguste, dar are potential turistic datorita zonei pe care o traverseaza

Salaj:

DJ108G(de la intersectia cu 108A din apropiere de Ciucea - Crasna - Varsolt/DN1H) - in afara de Crasna - Varsolt care e galben, in rest este verde si are potential turistic)

DJ191C(Crasna-Zalau) - e galben, in cea mai mare parte drum din petice si usor denivelat

In toamna o sa incep sa explorez mai multe DJ din zona Clujului si o sa mai vin cu update-uri. Poate nu ar strica crescuta rezolutia hartii ca sa acoperim o rutea rutiera cat mai detaliata sau de ce nu o harta online(pana de curand a existat http://www.openmap.ro/moto/ , o harta cu calitatea drumurilor raportata la tipul de motocicleta, dar costurile suportate de o singura persoana au dus la inchiderea serverului).



AndrewD

#222
Salut.

Am fost la mare in weekend-ul trecut.

Am fost dornic sa gasesc o alternativa la drumul clasic catre sudul litoralului, cu scopul gasirii unei variante care sa ocoleasca ambuteiajele de pe DN39 din jurul localitatii Eforie.

La intoarcere am fost pe urmatoarea cale ce este mai lunga cam cu 25 km fata de varianta clasica (Bucuresti-Mangalia):

DJ 391:  Mangalia-Albesti-Negru Voda (vad ca nu e pe harta).

Intre Mangalia si Albesti drumul e usor valurit, cateva gropi de dimensiuni mici si adancime mica, nu prezinta probleme si nici pericol chiar daca sunt luate in plin, asfalt crapat. Viteza de deplasare 80-100 km/h in conditiile in care mi-a fost lene sa depasesc camionul din fata. Trepidatiile sunt similare cu cele de pe A2 din portiunea Bucuresti-Fundulea care pe harta vad ca e trecuta cu galben.

Intre Albesti si Negru Voda drumul e similar cu cel dintre Negru Voda si Topraisar care pe harta e trecut cu verde.

DN 38: Negru Voda - Topraisar. Vad ca e trecut cu verde pe harta...eu am circulat cu 130-140 km/h, n-am vazut gropi sau denivelari...nu prea inteleg de ce nu e trecut cu albastru.

DJ 391, 308, 381: Topraisar - Mereni - Ciocarlia de sus - Valea Dacilor (intrare pe A2). Vad ca pe harta e trecut cu albastru. Calitatea e sub DN38. Anul trecut s-a deviat circulatia traficului greu de pe podul Agigea. Probabil acesta e motivul pentru care pe acest tronson sunt cateva gropi cu diametrul chiar si de cativa metri, majoritatea pe sensul de mers A2-Topraisar. Asfaltul a fost practic decopertat iar in gropi si in jurul lor se vede pietrisul/nisipul albicios de sub stratul de asfalt.

Am evitat toate gropile intrand pe sensul celalalt fara sa incetinesc prea mult masina. Drumul nu e prea circulat dar daca as fi avut trafic din sens opus as fi oprit masina si as fi asteptat pana as fi putut ocoli gropile. Am circulat cu doar 80-100 km/h pentru ca drumul are multe curbe in unghi drept.
Parerea mea este ca acest drum este in continuare de albastru in proportie de 99,99%, dar pentru ca prezinta cateva gropi zdravene (10-20) poate ca ar trebui trecut cu linie colorata succesiv in albastru si rosu.

Pe aceasta varianta, intre Neptun si Bucuresti, am facut 3h15min din care 45min a durat trecerea de ambuteiajul de la barierele de pe A2 (12 km in 45 min). Daca as fi mers pe versiunea clasica probabil mai pierdeam doua ore prin Eforie.

Pe varianta clasica (A2, DN39) eu fac de obicei 2h10min pana in Neptun in lipsa blocajelor in trafic.


Cand m-am dus spre litoral am incercat o varianta mai scurta (din DN38) Topraisar-Biruinta-Tuzla (iesire in DN39).
Intre Topraisar si Biruinta e cam degradat asfaltul dar se poate circula lejer cu 50-60 km/h.
De la Biruinta spre Tuzla insa drumul nu e amenajat si se poate circula cam cu 10 km/h (teoretic sunt 14 km).

Nu merita ca drum alternativ, poate cel mult pentru cei pasionati de offroad care vor sa simta farmecul baraganului. Am putut admira familii de soareci de campie si de vreo 3 ori m-am intalnit pe drum cu pasari mari si frumoase de dimensiunile unor berze.

La o intersectie de drumuri n-am reusit sa mai gasesc drumul corect catre Tuzla, e invadat de balarii si se confunda cu peisajul si pana la urma m-am trezit in coada lacului Techirghiol de unde am putut admira lacul, marea si hotelurile dintr-o perspectiva unica.
Am mai intalnit o masina obisnuita (ca a mea) pe acolo, unde un tata cu fiul lui venisera la pescuit. Pe anumite portiuni o cam bagasem pe maneca...drumul plin cu tufe de maracini care tarsaiau vartos burta masinii.
Am intallnit de doua ori oameni pe drum si m-au indrumat cum sa ies de acolo...altfel probabil ca dura mai mult.

GPS-ul (harti IGO) a fost cam inutil, sunt drumuri in toate directiile, netrecute pe harta, si pana la urma am ajuns pe DN38 in localitatea Techirghiol mergand pe un drum inexistent pe harta dar care parea sa se indrepte spre localitate si DN. Nici nu vreau sa-mi imaginez cam ce faceam daca incepea o ploaie zdravana si drumul se transforma in noroi...nici semnal la telefon nu era peste tot.
Praful ridicat in urma masinii sunt convins ca poate fi vazut si din satelit.

Cam asta e deocamdata.


cutter

DJ222C Murighiol - Agighiol: roșu, cu gropi multe, trebuie făcut slalom printre ele
DJ222 Agighiol - Sarichioi: verde
DJ229 Sarichioi - DN22: galben, asfalt bun, dar foarte denivelat
DN22 de la Baia la Ovidiu: după mine este doar verde, nu albastru, avînd în vedere marcajele galbene, de șantier, noaptea vizibilitatea este destul de proastă

Goldmund

Am fost de curand in Romania si pot spune si eu starea drumurilor pe unde am umblat:

-E68, intre Nadlac si Ilia, in stare buna, f. aglomerat(majoritatea prefera in continuare aceasta ruta de la granita), intre Lipova si Zam se marca asfaltul nou pus. Cand va fi gata tronsonul de autostrada intre Izvin si Balinz, normal ca majoritatea soferilor vor prefera ...A1 Arad-Deva.
-A1-Deva-Sibiu, stare buna pana la f. buna, autostrada(mai putin  segmenul lipsa) e splendida, o mare realizare pentru Romania.(deja am vazut anul acesta mai multe masini din H. si A. cu turisti, chiar si autocare)
-DN14, intre Centura Sibiu(A1) si Medias, de curand refacut, standard vest-european, stare f. buna.
-DN14, Medias-Sighisoara, stare buna pana la f. buna.
-DN13(E60), Sighisoara-Brasov, stare buna(Rupea, n.b. ocolire). Intre Feldioara-Brasov, aglomerat. Nu s-a renuntat la aruncarea de split marunt(un fel de pietris) pe carosabil(pe asfaltul proaspat asternut), metoda pe care nu am vazut-o nicaieri in UE - s-a format un ambuteiaj de cativa km. la 34 grade la umbra! Natura splendida de pe acesta ruta a refacut rapid starea de spirit...
-DN1 Brasov-Busteni, ambuteiaj,  restul pana la Ploiesti s-a circulat normal, aglomerat, dar s-a circulat...
-A3 Ploiesti-Bucuresti s-a circulat lejer, cred ca multi prefera DN1 in continuare(lipsa intrarii A3 in Bucuresti, normal)
La intoarcere am mers pe A1, Bucuresti-Pitesti, autostrada care nu-si merita denumirea, singura solutie fiind bani europeni si construita din nou(fara furturi si carpeli)
-E81, Pitesti-Sibiu, stare buna, f. aglomerata - e incredibil ca inca nu s-a inceput constructia celei mai importante autostrazi din Romania!
(s-ar putea sa fiu un pic prea indulgent, insa am cunoscut bine DN-urile in anii '70-'80-'90 cand starea lor era intr-adevar catastrofala si nu pot uita nici pana azi cat mi-am chinuit masinile prin Romania de atunci...)

As spune ca pe langa asfaltul pus excelent sau marcarea corecta a unei sosele, autostrazi,  important mi se pare si aglomerarea unui drum(traficul frecvent), peisajul strabatut, ocolirea localitatilor, locurile de parcare(si de ex. lipsa cosurilor de gunoi sau a toaletelor)
In general, soselele Romaniei se prezinta mai bine decat anul trecut, dar mai este enorm de facut, dupa cum bine stiati si voi.