Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Ionut

Teoretic da, pe toata felia de sud ar trebui sa se lucreze. Practic, stiu ca se lucreaza intre DN 5 (Giurgiu) si A1. Intre Giurgiu si A2 nu stiu daca s-au apucat, insa trebuie, cel putin teoretic, in functie de finantare (bani doar de la buget).

ciprebbe

@vancouver
Ai updatat harta ieri? Fara sa zici nimic  :gj:
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

bogdymol

@vancouver: ai putea reprezenta si drumurile "de vacanta" (Transfagarasan si Transalpina) cu linie ingusta (ca de Drum Judetean)? Eu chiar am intrat sa vad cum arata DN7A Petrosani - lacul Vidra pentru ca ma duc pana acolo in week-end si jumatate din traseu nu e acoperit :(

Stiu ca drumurile acestea pot fi inchise pe timpul iernii, dar nu strica sa fie mentionate pe harta pentru a sti starea drumului daca chiar vrei sa mergi acolo. Si cu linie ingusta  (gen Drum Judetean) daca e reprezentat cred ca e clar pentru toata lumea ca nu e ruta de tranzit ci... altceva.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

pasadia

DN7A descris dupa ce l-am strabatut la sfarsit de septembrie:

QuoteIn primul rand acest drum nu are parte de marcaje pe toata lungimea sa. De la Voineasa inspre Brezoi se poate banui putin marcajul de pe centrul drumului, dar si acela e vechi si nu e continuu.

Indicatoarele lipsesc sau sunt in vegetatie ascunse.

Starea asfaltului, pe portiuni, se prezinta astfel

- Petrosani - intrarea in Cheile Jietului - vechi, cu petice multe, oarecum valurit
- Cheile Jietului - nou, proaspat, insa drumul e ingust (si ar implica multe lucrari largirea la 2 benzi normale)
- de la cab. Mija spre limita judetelor HD si VL - portiuni maricele de asfalt lipsa unde exista un pietris rosiatic ce umple gropile existente.
- de la limita de judet pana la Obarsia Lotrului - portiuni unde lucrarile sunt terminate si drumul a fost largit la 2 benzi late, asfaltate corespunzator, si doua portiuni de cateva sute de metri unde lucrarile par sistate (nu erau utilaje) si unde nu exista asfalt deloc - sunt sleauri si gropi facute de apa, dar traversabile in prima treapta de viteza.
- Obarsia Lotrului spre Vidra - sunt vreo 4-5 podete neasfaltate, in rest asfalt nou si largime corespunzatoare a drumului
- Vidra - Voineasa - Brezoi - asfalt bun, fara probleme, dar din pacate fara marcaj.

Am descris tot drumul pentru ca mi se pare unul foarte frumos si atractiv. Zona Obarsia Lotrului - Vidra s-ar putea dezvolta mult daca ar fi cunoscuta Ssi mai accesibila.

Momentan drumul l-as insemna cu galben pe tot traseul, exceptand zona Groapa Seaca - Obarsia Lotrului unde trebuie insemnat cu rosu.

Zona Vidra - Voineasa - Brezoi ar merita verde daca ar fi refacute marcajele.

bogdymol

Consider ca si drumurile nationale utilizate indeosebi de turisti ar trebui trecute pe harta cu calitatea drumurilor. Nu de alta, dar era bine sa stiu la ce sa ma astept inainte sa fac o calatorie pe DN7A Petrosani - lacul Vidra (drum deschis tot timpul anului, nu ca Transfagarasan sau Transalpina).

Culorile corespunzatoare DN7A Petrosani - lacul Vidra (harta google maps):

A-B: rosu. Strada din Petrosani pe care trece DN7A este plina de gropi. Se vede ca aceasta strada nu a mai fost in atentia autoritatilor de multa vreme. In plus, pe o portiune de cateva sute de metri se lucra la ceva conducte subterane, iar traficul era restrictionat pe o singura banda (plina de gropi si denivelari).

B-C: galben. Drumul e destul de ingust (trebuie avut grija cand trec 2 masini una pe langa cealalta). Cred ca va ramane asa pentru ca este foarte ingust culoarul pe unde trece drumul si ar fi necesare lucrari foarte ample pentru largirea acestuia. Avand in vedere traficul scazut, latimea drumului nu e o problema asa de mare. Marcajele lipseau cu desavarsire, toata apa de pe versanti se scurgea direct pe drum si mai erau in unele locuri niste denivelari.

C-D: NEGRU. E inadmisibil ca in anul 2014 un drum national sa arate in halul asta. Portiuni neasfaltate, gropi pardon, CRATERE pe care n-ai cum sa le ocolesti, denivelari cat cuprinde, intretinere 0. Au fost vreo 2-3 locuri in care treapta 1 de viteza era prea mult pentru starea drumului. Sa fiu sincer am avut emotii la un moment dat ca va trebui sa ne intoarcem, dar am reusit sa trecem fara sa "atingem" cu partea de jos a masinii nimic. Se poate trece cu masina mica, dar foarte incet si cu multa grija.

D-E: rosu. Sunt portiuni bune (la care le-as da verde), dar brusc te trezesti cu un crater in fata si trebuie treci in treapta 1 sau 2 de viteza. Sau daca nu e crater sunt o gramada de gropite ca dupa un bombardament. 80% din bucata asta e ok, dar portiunile ce totalizeaza 20% o penalizeaza.

E-F: galben. Drumul nu-i atat de rau (comparativ cu ce a fost de la Petrosani pana aici), dar mai sunt locuri in care lipseste un strat de asfalt pe o banda (deci e o treapta pe lungimea drumului), plus ca marcaje nu sunt si e destul de ingust pe anumite portiuni.

Cateva poze de pe acest drum gasiti aici.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

vancouver

#125
Ca să împac și capra și varza, iată o hartă mărită cu Transalpina, Transfăgărășan și DN7A. Ele în continuare nu vor apărea în harta mare, principală:
ATENȚIE: aceste drumuri nu sunt destinate tranzitului și parțial sunt închise iarna !!!




O sa pun harta si in prima postare din topic, dar astept întâi observatii.
@bogdymol: desigur poți lua această hartă să o pui în primul post din topicul dedicat de pe SSC.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

bogdymol

Am editat prima postare pe SSC si am inclus si aceasta harta.

Eu raman la parerea ca si aceste drumuri mai "turistice" ar trebui incluse in harta mare, din mai multe motive:
- am avea o singura harta cu toate drumurile, asa ca e mai usor de urmarit
- este clar care drumuri sunt destinate tranzitului si care sunt "turistice". Uitati-va la Transfagarasan sau Transalpina si observati ca e cu linie ingusta (fata de linie ingrosata ca DN-urile de tranzit), plus ca au o gramada de serpentine. Nu cred ca exista cineva care ar confunda cele 2 drumuri cu un DN de tranzit

Se poate lasa mentiunea cu "drum inchis iarna" pentru necunoscatori, plus mentiunea "Transalpina" / "Transfagarasan".
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

pasadia

O mica precizare: pe DN67C, dinspre Obarsia Lotrului spre Sbes exista cateva portiuni neasfaltate (scurte, maxim 2-3 km in total). In plus, lipsa marcajelor cred ca oricum il descalifica din culoarea albastra in verde.

radutm

Din principiu harta ar trebui sa includa toate DN-urile, indiferent de cat de importante sunt. La drumurile judetene se mai poate discuta, ca sunt multe...dar cred ca si colo, pana la urma vom ajunge sa le vedem pe toate, chit ca e munca de chinez batran. De acord cu Transalpina retrogradat, nu ca n-ar fi asfaltul ok, dar este totusi un drum neterminat.
cont inchis

ovicor

Potrivit postarii recente a lui Mrs pe topic DN, DN5 Buc.- Adunatii Copaceni nu-i nici macar de verde. (vezi postarea).

vancouver

^^ am modificat:
- DN5 la intrarea in Bucuresti in galben
- Transalpina in verde. Ultimul sfert aproape de Sebes in verde cu rosu alternat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

madsnowman

salut! fac destul de des Brasov-Timisoara si as spune ca pe DN68A, intre Ohaba si Cosava, drumul merita doar linie galbena. e destul de rau pe potiunea asta, cu gropi, denivelari si petece. Am facut si pana o data din cauza calitatii drumului si a vitezei un pic cam mari. :D

vancouver

Am actualizat harta pe prima pagina a subiectului. Nu sunt modificari semnificative.
Iata si zoomul actualizat pe zona Transfagarasan-Transalpina:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Raducu Popa

Portiunea din Praid spre Gheorgheni, acum marcata cu rosu, as pune-o cu galben...e destul de acceptabila acea bucata...a fost plombata destul de ok...

stelian222

Am si eu o intrebare: "rusinea" Onestiului, acea intrare dinspre Adjud a mai fost sau nu reablitata? pe harta vad ca apare cu rosu, dar intre timp s-a mai facut ceva?