Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Phenol

Intr-un fel era si timpul; in gara din Cluj este Wi-Fi gratuit de mai mult de un an. Nu am incercat niciodata (avand internet nelimitat pe telefon) daca si functioneaza.

Serviciul este oferit de Gara Cluj.

frunzaverde

^

Cea mai mare porcarie imaginabila. Tichie de margaritar... Cand iti arde casa si ti s-au prabusit peretii pe tine, nu-ti tragi antena Digi TV si abonament la cablu.

Cu banii pentru un deployment de wi-fi (care, la nivelul deservirii unei gari mari, are costuri fixe si variabile destul de mari; de ordinul a 50-100 kEUR daca treaba e facuta bine) puteau rezolva una-doua restrictii. O decolmatare de podet, cateva traverse schimbate, pusi bani de-o parte pentru o comanda de sina sau burare etc..

Chiar si o bidinea de vopsea, scaune noi in sala de asteptare sau igienizare a WC-urilor infecte ar fi fost o solutie mai buna. Ca e al naibii de atragator sa stai pe wifi in jegul numit gara de nord...

Nu faci trenul care intarzie 1-2 ore in mod curent si merge cu 40-50 km/h viteza comerciala mai atractiv punand wi-fi in statie. Il faci mai atractiv eliminand intarzierile si scazand timpii de parcurs. Si pentru asta ar trebui folositi TOTI banii. Pana la ultimul cent disponibil. Nu pentru prostii din astea.

Mai mult, wi-fi-ul aduce beneficii aproape zero in 2017 - in toate garile mari exista semnal 4G, si cu noile reguli de roaming european, sunt foarte putini care chiar mai au nevoie de wifi intr-un spatiu public. Beneficii ZERO pentru CFR si ZERO pentru calatori.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Sunt de acord cu frunzaverde. Mai bine renovau si extindeau toaletele de banii aia, schimbau scaunele rupte se pe peroane, etc. In Gara de Nord este semnal 4G, cine o sa se incurce sa isi faca cont ca sa foloseasca WiFi-ul CFR? Nimeni.

etravel

#228
De fapt chiar si la o extraoptiune de 5 Euro la orice operator ai suficienti GB ca sa uiti de intarzierea oricarui tren CFR facand browsing pe telefon sau tableta. Probabil ca de WiFi-ul respectiv vor profita masiv locuitorii cladirilor din jurul garii, in masura in care au semnal exploatabil la geam sau in casa, si atat. Las la o parte riscurile inerente conectarii la o retea cu grad de securitate necunoscut, prin care tranzitezi informatii personale sensibile - nume utilizator, parola (e-mail, Facebook) si asa mai departe.
Totusi, cred ca 100 kEUR e o estimare prea mare, pun pariu ca deployment-ul respectiv a fost facut cu o solutie improvizata si ieftina gen 3-4 access point-uri ieftine si de capacitate mica, plasate in diferite puncte ca sa creeze senzatia de acoperire continua. Evident ca toata treaba asta a fost facuta cu o firma de casa.  >:(

Ionut

Gările din România, pericol pentru călători. Cazurile Predeal și Brașov

Unele n-au mai fost renovate de la inaugurare. În altele s-a investit, dar s-a investit prost. Mai grav, sunt şi gări pericol public: bucăţi stau să se desprindă din zidurile vechi, iar pe peroane, dacă nu păşeşti cu băgare de seamă, rişti să-ţi rupi picioarele. Primarii ar fi interesaţi să se ocupe de ele, dar nu le primesc de la Ministerul Transporturilor.



Digi24

Cuneo

Va fi cea mai frumoasa din vestul Romaniei. Schimbarea uriasa din Gara de Nord Timisoara pentru 2021: O pasarela va duce cu liftul calatorii de la tren la parcare

TIMISOARA. Pentru momentul 2021, nu doar orasul se straduieste sa-si schimbe infatisarea, ci si principala poarta feroviara. Gara de Nord se pregateste pentru o schimbare radicala in asteptarea anului in care Timisoara va fi Capitala Culturala a Europei.
Planurile sunt spectaculoase: cladirea statiei va fi modernizata si va avea o noua fata, peroanele vor fi complet schimbate, vom avea scari rulante, lifturi, banda transportoare pentru bagaje si o super pasarela care va asigura accesul de la tren direct catre o parcare supraetajata.

Toate se regasesc in studiul de fezabilitate intocmit de Ministerul Transporturilor pentru un program de modernizare in aproape 50 de statii de cale ferata cu bani europeni, dar si intr-un alt studiu aflat in derulare pe culoarul 4 pan-european. La care se adauga inca un proiect al Regionalei CFR Timisoara.
Directorul Regionalei CFR Aexandru Simu e increzator ca anul 2021 va gasi Timisoara cu o Gara de Nord la alt nivel, mai frumoasa deca.

,,In Gara de Nord din Timisoara sunt foarte multe lucrari de executat in continuare. Din 2014 am inceput sa reabilitam cladirea de calatori, peroane, sali de asteptare, holul casei de bilete, accesul calatorilor sa fie cat de cat unul normal pentru zilele noastre. In continuare se lucreaza la holul caselor de bilete pentru ca nu este finalizata lucrarea, si incercam pentru 2021, cand Timisoara este Capitala Culturala Europeana, sa schimbam fata in totalitate a cladirii de calatori. Avem o idee de proiect, ca si finantare e din surse proprii ale companiei, si vrem sa incercam sa o imbracam in sticla si in metalul acesta care se preteaza la cladiri de acest tip, in alucobond", a spus pentru opiniatimisoarei.ro Alexandru Simu.
La finele lunii noiembrie, proiectantii vor preda studiul de fezabilitate pentru culoarul 4 pan-european, iar in 2019 ar putea incepe primele lucrari.

,,In continuare ne bazam si pe proiectul Ministerului Transporturilor de modernizare a 47 de statii de cale ferata in intreaga retea, in valoare de 83 de milioane de euro fara TVA prin programul POIM 2014-2020 si pe studiul de fezabilitate care le momentul de fata il avem in derulare pe axa sudica a culoarului 4 pan-european, Arad-Caransebes si Caransebes-Calafat. Pe regionala Timisoara acest studiu se afla pe final. El trebuie predat companiei de firma la finele lunii noiembrie. La anul se cauta finantarea pentru proiectare si executie, si speram noi, dupa toate experientele care le avem in domeniul licitatiilor si a inceperii efective a lucrului, in 2019 sa se poata incepe lucrarile pe transonul Arad-Caransebes. Ce presupune acest lucru? Presupune ca toate peroanele din statiile aferente culoarului 4 pan-european sa fie modernizate ca si acces facil al calatorilor. Peroane inaltate la scara vagonului, copertine modernizate pe schelet metalic, accesul sa se faca printr-un pasaj superior, tip pasarela, exact cum sunt toate garile modernizate din reteaua caii ferate la Arad si cele mai mici din tara. Vor fi instalatii moderne de informare a publicului calator, dotari in statii. Ma refer aici la zone comercile la standarde europene si in plus toate statiile aferente regionalei Timisoara, ma refer aici in special la Timisoara Nord, la Gara din Lugoj, Caransebes, Herculane, Orsova, vor fi modernizate prin acest program. Sau cum se intampla in momentul actual pe culoarul 4, de la kilometrul 614 la Ghioroc si in continuare, sunt cuprinse pe actualele contracte de lucrari pe fonduri europene si partea de cladiri de calatori,,, a explicat pentru opiniatimisoarei.ro directorul regionaei CFR Timisoara.

Pasarela cu banda de transportat bagaje, scari rulante si lifturi, ce duce, peste liniile de tren, direct la o parcare supraterana

Potrivit planului, cladirea Garii de Nord va fi imbracata in sticla si alucobond, iar batranele copertine de ciment de la peroane vor fi puse la pamant, iar locul lor va fi luat de altele mult mai aspectuoase si usor de intretinut.

,,Aceste copertine din ciment vor fi demolate si vor fi executate copertine pe schelet metalic, care sunt mult mai usor de intretinut si arata din punct de vedere arhitectural mult mai bine. Incercam fatada intregii cladiri a statiei Timisoara Nord sa fie schimbata, sa i se dea un aspect modern,,, a mai precizat Alexandru Simu.

De departe, cea mai spectaculoasa lucrare va fi amenajarea unui pasaj care va lega peroanele de o parcare supraetajata ce se va ridica in zona stadionului CFR.

,,In studiul de fezabilitate e prevazut ca aceasta pasarela sa asigure accesul calatorilor dinspre zona municipala inspre zona Nera, in Blascovici, sa continue pasarela dupa iesirile la peroane si sa mergem in zona stadionului CFR. Va fi construita in zona centrala, pentru ca ea o sa vina exact in zona caselor de bilete. Urcarea in pasarela se va face prin scari rulante, lifturi si scari normale. Atunci ea va continua pana pe Nera, catre zona aceea de oras, sa nu mai traverseze prin locurile nepermise din punct de vedere a sigurantei feroviare, adica peste linii. La fel, in capatul dinspre stadionul CFR va fi o parcare etajata, din cate am vazut in studiu, care va asigura parcarea a 180 de autoturisme. Pentru cei care vor sa circule cu trenul, vii cu masina, iei bagajul si accesul de la parcare in pasarela va fi pe o banda transportoare. Iti pui bagajul, urci in pasarela. Din pasarela, in cladirea respectiva, o sa iti poti lua bilet, ca sa nu mai fi nevoit sa cobori. O sa fie case de bilete acolo sau sus in pasarela, si atunci cel care calatoreste cu trenul nu mai este nevoie sa faca alte miscari nejustificate si coboara linistit la tren,,, a mai spus pentru opiniatimisoarei.ro Alexandru Simu, directorul Regionalei CFR Timisoara.

Odata cu amenajarea pasarelei, pasajul actual de sub liniile de cale ferata din Gara de Nord Timisoara va fi inchis si transformat in depozite.

Prima cladire a Garii de Nord din Timisoara a fost construita intre anii 1897-1899, iar numele ei initial a fost Josefstadter Bahnhof sau Jozsefvaros Indohaz, in traducere ,,Gara din Iosefin", dupa numele cartierului in care se afla.
Dupa Unirea Banatului cu Romania si instaurarea administratiei romanesti la Timisoara, in 1919, gara a fost redenumita in ,,Gara Domnita Elena", nume pe care l-a purtat pana la Al Doilea Razboi Mondial.

In timpul razboiului ea a fost puternic bombardata de aviatia aliata. Reconstructia nu s-a facut dupa planurile initiale, insa din 1976 a fost modernizata si stilul arhitectural schimbat.
Dupa ce vreme indelungata nu s-a mai facut mare lucru, in ultimii ani Gara de Nord din Timisoara a suferit modificari importante.

Intreaga fatada dinspre Bulevardul Republicii a fost refacuta, au fost montate usi si ferestre noi, si a fost refacut si pavajul din holul mare al statiei, unde au fost instalate si doua plasme care sa anunte plecarile si sosirile.

De asemenea, de la intrare in gara au fost demolate chioscurile, care au acum un loc special amenajat, iar in corpul din dreapta cladirii principale a fost infiintat un supermarket. Tot la capitolul modernizari intra si noile banci montate pe peroanele statiei, refacerea peronului dintre liniile 8 si 9, insa si refacerea fatadei imobilului de birouri din stanga cladirii principale.

http://www.opiniatimisoarei.ro/va-fi-cea-mai-frumoasa-din-vestul-romaniei-schimbarea-uriasa-din-gara-de-nord-timisoara-pentru-2021-o-pasarela-va-duce-cu-liftul-calatorii-de-la-tren-la-parcare/26/10/2017

pasadia

Dupa stirea de mai sus cu gara Timisoara, va mai servesc alta cu gara din Brasov.

QuoteGara Brașov ar urma să își schimbe aspectul desuet printr-un proiect original, aplicat în premieră în cazul CFR. Astfel, după cum a susținut directorul Regionalei CFR Brașov, Ioan Pintea, gara ar urma să fie scoasă la închiriat, iar apoi să fie încredințară unui investitor privat care să o transforme într-un... mall, după modelul aplicat în cazul Aeroportului Otopeni. ,,Investitorul ar urma să efectueze lucrări de modernizare şi să amenajeze spaţii comerciale. Atribuirea se va face prin licitaţie publică, iar noi sperăm ca în primăvara anului viitor să fie semnat contractul", a declarat Ioan Pintea pentru bzb.ro.

Contractul de închiriere va avea o valabilitate, astfel încât cei care o vor administra să îşi amortizeze investiţia durata lucrărilor de modernizare fiind estimată între 14 și 25 de luni.

Va fi o pază mai strictă

Acesta a precizat că durata lucrărilor de modernizare este estimată la 14 – 25 de luni, dar firma care va obţine contractul va lucra pe segmente, astfel că după primele şase luni se vor vedea primele rezultate, mai precis în toamna anului 2018. ,,Firma se va ocupa de pază, astfel că nu vor mai apărea acele persoane care ne creează atâtea probleme. Noi am reparat anul trecut pasajul subteran care asigură legătura cu cartierul Tractorul şi la puţin timp pereţii au fost desenaţi cu grafitti. Am montat uşi cu senzori, dar stau mai mult deschise, pentru că stau tot felul de oameni în faţa uşilor şi fumează. Odată cu preluarea gării, firma se va ocupa şi de pază, iar agenţii vor fi mult mai vigilenţi, astfel că nu vor mai putea intra oamenii străzii", a susținut Pintea.

Acum va intreb si eu: de unde apar asemenea declaratii? Exista vreun proiect, vreo licitatie? Cel putin la Brasov eu ma asteptam ca lucrarile asupra garii sa fie facute in cadrul contractului de reabilitare pe Brasov - Sighisoara...

dan tm

Greu de spus de unde apar declaratiile astea, dar Timisoara pluseaza: intra si gara de est in refactie...

http://www.opiniatimisoarei.ro/inca-o-gara-din-timisoara-isi-schimba-infatisarea-pentru-2021-ce-i-se-intampla-dupa-aproape-un-secol-si-jumatate-de-la-infiintare/30/10/2017

Acuma astept o reconfigurare si la gara de sud ca e aproape de molul nou.

TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2017/3913-8-noiembrie-2017-wi-fi-gratuit-in-statiile-cf-sinaia-busteni-azuga-ploiesti-sud-pitesti-targu-jiu-caracal-si-rosiorii-de-vede

Quote
Wi-Fi gratuit în stațiile CF Sinaia, Bușteni, Azuga, Ploiești Sud, Pitești, Târgu Jiu, Caracal și Roșiorii de Vede

București, 8 noiembrie 2017

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că începând de astăzi este operațional serviciul Wi-Fi în stațiile de cale ferată Sinaia, Bușteni, Azuga, Ploiești Sud, Pitești, Târgu Jiu, Caracal și Roșiorii de Vede. Serviciul public WI-FI este disponibil permanent și va permite pasagerilor și vizitatorilor să navigheze gratuit pe Internet.

Accesul la reţeaua wireless CFR Infrastructura se realizează automat prin butonul de conectare și are acoperire la casele de bilete, în sălile de așteptare și pe peroane.

Sistemul wireless este implementat de SOCIETATEA TELECOMUNICAȚII CFRşi asigură acces simultan la internet pentru minimum 500 și maximum 1000 de utilizatori autentificaţi.

În perioada imediat următoare SOCIETATEA TELECOMUNICAȚII CFR va finaliza acțiunea de furnizare a serviciului WI-FI gratuit și pentru celelalte stații de cale ferată de pe Valea Prahovei, respectiv Comarnic, Câmpina și Predeal.

Menționăm faptul că SOCIETATEA TELECOMUNICAȚII CFR asigură acces gratuit la rețeaua wirelessși în alte 20 de stații de cale ferată, harta acestora fiind disponibilă pe link-ul: http://www.tccfr.ro/wifi%20map.html
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


pasadia

#235
Stiu, sunt putine. Si chiar as fi vrut sa fac mai multe. Dar era noroi peste tot si nu eram pregatit cpentru asta. Nu parea ca se mai lucreaza.



Ps: gara Brad, pentru cine nu recunoaste.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Ionut

De la distanta arata chiar foarte bine. :D
Se renoveaza si pe interior, nu? :-[

strainu

E pe undeva publicată o listă cu toate haltele și P.O. de pe rețeaua CFR? Pe site la ei n-am găsit decât lista de stații.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

frunzaverde

Quote from: strainu on November 27, 2017, 04:56:39 PM
E pe undeva publicată o listă cu toate haltele și P.O. de pe rețeaua CFR? Pe site la ei n-am găsit decât lista de stații.

Setul extins Infofer cred ca este complet, dar nu e disponibil decat ca "dropdown" in meniul IRIS. Din fericire e usor de extras. Ai CSV-ul aici: https://www.dropbox.com/s/nbylou12nj5oa20/statii.csv?dl=1
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

strainu

Mulțumesc frumos! De curiozitate, care e statutul celor 400 de "non-stații"? Ce le diferențiază de cele incluse în documentul de referință al rețelei?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.